رئیس و اعضای هیئت مدیره جدید دانشگاه های استرالیا معرفی شدند

پروفسور دیوید لوید David Lloyd، معاون و رئیس دانشگاه استرالیای جنوبی، به‌عنوان رئیس بعدی دانشگاه‌های استرالیا معرفی شده است. پروفسور لوید توسط اعضای دانشگاه‌های استرالیا برای جانشینی پروفسور جان دوار John Dewar، رئیس فعلی دانشگاه­ها و معاون دانشگاه لاتروب La Trobe انتخاب شد.

پروفسور Dewar گفت: دیوید شخص مناسبی برای هدایت دانشگاه‌ها به‌سوی آینده خواهد بود. در حال حاضر لوید به‌تنهایی یک مدافع قدرتمند برای این بخش بوده و به‌عنوان معاون رئیس هیئت‌مدیره دانشگاه‌های استرالیا به‌حساب می‌آید.

وی افزود: پروفسور لوید در موقعیت مناسبی قرار دارد تا با بینش درجه یک خود و به نمایندگی از سوی ملت، نقش حیاتی رئیس دانشگاه‌ها را بر عهده گیرد. دیوید در سراسر جامعه و دامنه سیاسی بسیار مورداحترام قرار دارد.

همچنین یک رهبر همکار و سازنده است که به‌خوبی به دانشگاه‌های استرالیا خدمت می­کند و همچنان از اصلاح سیاست‌ها برای ارائه دانشگاه‌های قدرتمندی که تمام استرالیایی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند، دفاع خواهد کرد.

دیدگاه پروفسور لوید درباره سمت جدید خود

پروفسور لوید رئیس دانشگاه‌های استرالیا

پروفسور لوید نیز گفت: از انتخاب و نامزدشدن برای این سمت بسیار خوشحال است. همچنین وی افزود: در چگونه واکنش نشان‌دادن جامعه استرالیا نسبت به تغییرات در مناظر داخلی، اقتصادی و جهانی، دانشگاه‌ها نقشی حیاتی دارند.

کمبود مهارت، عدم‌اطمینان اقتصادی، تنش‌های ژئوپلیتیکی و یک انقلاب صنعتی جدید، شیوه زندگی و عملکرد ما را تغییر می‌دهند. برای آماده‌سازی جهت رویارویی با این چالش‌ها زمانی برای تلف کردن نخواهیم داشت، از این نظر دانشگاه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

در آینده مشاغل بیشتر نیازمند مدرک تحصیلی و تقاضا برای پژوهش و توسعه خواهند بود تا بتوانند اولویت‌های ملی مانند: انتقال انرژی و AUKUS را هدایت نمایند. اینجانب مشتاقانه منتظر همکاری با مدیر اجرایی کاتریونا جکسون Catriona Jackson و تیم وی در دانشگاه‌های استرالیا هستم تا اطمینان حاصل گردد که دانشگاه‌ها همچنان شریک اساسی جامعه، صنعت و دولت استرالیا باقی می­مانند.

همچنین می‌خواهم از پروفسور جان دوار John Dewar به‌ دلیل هدایت و رهبری که در دورانی پرتلاطم و پیچیده برای کشور انجام داده، بی‌نهایت تشکر کنم. جان بسیار متفاوت از دیگران به این بخش خدمت کرده است.

پروفسور لوید که به‌عنوان شیمی‌دان متخصص، در زمینه طراحی دارو به کمک رایانه، تحصیل‌کرده بود در سال 2013 با تجربه قابل‌توجهی در آموزش عالی و تحقیقات در بریتانیا و ایرلند به استرالیا آمد. وی دارای سمت‌های مدیر ارشد در کالج ترینیتی دوبلین  Trinity Dublin و به‌عنوان رئیس شورای تحقیقات ایرلند بوده و همچنین در گذشته به عضویت شورای مشورتی تحقیقات استرالیا نیز منصوب شده بود.

انتصاب رئیس جدید، همراه با اعضای هیئت‌مدیره، در مجمع‌عمومی سالانه دانشگاه‌های استرالیا در 31 مه 2023 تایید خواهد شد. افراد زیر به دنبال انتخاب هیئت‌مدیره هستند:

افراد زیر نیز می­خواهند هیئت‌مدیره مجددا انتخاب شود:

پروفسور استیو چاپمن Steve Chapman، معاون و رئیس دانشگاه ادیث کوان که در اواسط دوره کاری خود قرار دارد، به خدمت خود در هیئت‌مدیره ادامه خواهد داد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button