زندگی دانشجویی در استرالیا

اگرچه بسیاری از دانش‌آموزان برای تحصیل با کیفیت بالا استرالیا را انتخاب می‌کنند، بااین‌حال زندگی دانشجویی و آکادمیک تنها بخشی از تجربه‌هایی است که در طول مدت‌زمان اقامت خود در استرالیا تجربه خواهند کرد. به‌طورکلی زندگی دانشجویی در استرالیا کاملا منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

فرهنگ، زندگی شهری، چشم‌اندازها و مناظر طبیعی بسته به دانشگاهی که در آن مشغول تحصیل هستید و در نهایت ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت خواهد بود. در این مطلب نگاهی اجمالی به زندگی دانشجویی در استرالیا و شرایط آن خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

چند توصیه ابتدایی

زندگی دانشجویی در استرالیا-2

قبل از هر چیز قصد داریم به شما، به‌عنوان یک دانشجو توصیه‌ای کنیم، فارغ از این که در کجا تحصیل می‌کنید، حتی اگر در کشور خود باشید، از این مسئله مطمئن شوید که از تمامی فرصت‌هایی که برای تفریح و لذت‌بردن در اختیار دارید حتما نهایت استفاده را خواهید کرد.

اگر در خارج از کشور خود تحصیل می‌کنید این امر اهمیت ویژه‌ای دارد و از آن جایی که وارد کشور و فرهنگ جدیدی می‌شوید، اطمینان یابید که در حین تحصیل و دریافت مدرک، تاحدامکان هر کاری که مجاز به انجام آن هستید را تجربه خواهید کرد.

مطالعه بسیار مهم است، اما تجربه امور جدید تا آخر عمر در خاطرات باقی می‌ماند و هرگز فراموش نمی‌شوند. اگر نمی‌دانید در زمان تحصیل و اقامت خود در کشور جدید چه کاری انجام دهید، می‌توانید با سایر دانش‌آموزان یا افراد محلی ملاقات کرده و با آن‌ها مشورت کنید.

احتمال دارد با استفاده از راهنمایی و توصیه دیگران موفق به یافتن مکان‌های مخفی شوید که هرگز نی توانستید به‌تنهایی آن‌ها را کشف کنید. بهتر است برای جستجو و بررسی کشوری که در آن زندگی می‌کنید، زمان کافی اختصاص دهید.

تحصیل در خارج از کشور این پتانسیل را دارد که یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌هایی باشد که در تمام زندگی خود انجام داده‌اید. درهرصورت این مسئله کاملا به شما بستگی دارد.

تشکل‌های دانشجویی و سایر فعالیت‌های دانشگاهی

زندگی دانشجویی در استرالیا-1

 هر دانشگاه استرالیا دارای انواع باشگاه‌ها و سازمان‌های دانشجویی در محیط دانشگاه است. تمرکز این گروه‌ها بسته به دانشگاه و منطقه‌ای که در آن هستید احتمالا متفاوت خواهد بود. اگر به ورزش یا فعالیت خاصی علاقه دارید، به‌احتمال زیاد بتوانید باشگاهی را در این راستا بیابید.

به‌این‌ترتیب، به فعالیتی مشغول می‌شوید که از آن لذت می‌برید یا حتی فعالیت جدیدی را امتحان می‌کنید. علاوه‌برآن طی این فرایند می‌توانید با افراد جدید و با علایق مشترک آشنا ‌شوید. بعضی از انواع باشگاه‌هایی که ممکن است در دانشگاه خود با آنها مواجه شوید عبارتند از:

  • گروه‌های مطالعه
  • فعالیت در فضای باز (موج‌سواری، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی)
  • ورزش در انواع مختلف (از سطوح آماتور تا رقابتی و حرفه‌ای)
  • باشگاه‌های کتاب یا فیلم
  • تشکل‌های مذهبی
  • بازی (تخته، ویدئو، کارت)
  • رابطه جنسی (آگاهی از LGBT و سایر گرایش‌ها)
  • گروه‌های مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان
  • دولت دانشجویی
  • وابستگی به حزب سیاسی
  • سازمان دانشجویان بین‌المللی

ممکن است وقایع و اتفاقات مختلفی در محیط دانشگاه شکل گیرد از جمله: سخنرانی‌های  قابل‌توجه، کارگاه‌های آموزشی موردعلاقه افراد، فعالیت‌های سرگرم‌کننده، تورنمنت‌های ورزشی، کنسرت‌ها، رویدادهای ورزشی، سفر با اتوبوس به مکان‌های خاص و انواع فعالیت‌های دیگری که احتمالا از آنها لذت خواهید برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌ها و رخدادهایی که در محیط دانشگاه در حال وقوع است، حتما مراقب تقویم‌ها یا تابلوهای اعلانات باشید. وب‌سایت دانشگاه تمام اطلاعات موردنیاز افراد را درباره سازمان‌ها، فعالیت‌ها یا رویدادهایی که در محیط دانشگاه اتفاق می‌افتد را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. شرکت در این نمونه فعالیت‌ها موجب سرگرمی بیشتر و آشنایی با افراد زیادی می‌شود.

سرگرمی آخر هفته

زندگی دانشجویی در استرالیا-3

فکر می‌کنید برای آخر هفته بهترین فعالیت کدام است یا چه کاری می‌توان در این ایام انجام داد؟ بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا در مناطق شهری یا حومه آن قرار دارند که فعالیت‌های تفریحی زیادی در آن‌ها برگزار می‌شوند.

همچنین تعداد زیادی رستوران و مکان‌های دیگری برای گذراندن اوقاتی خوش وجود دارند که می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از محیط آن هم‌زمان یک غذای عالی نیز صرف کنید. یکشنبه‌ها در استرالیا بسیار جالب هستند و بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان معمولا در این روز استراحت می‌کنند یا به تفریح می‌پردازند.

ازآنجایی‌که بسیاری از شهرهای استرالیا دور از ساحل نیستند، بعضی از دانشجویان یکشنبه‌ها را به استراحت در ساحل اختصاص می‌دهند یا با استفاده از یک برنامه‌ریزی مناسب خود را برای هفته آینده آماده می‌کنند. به‌علاوه یکشنبه‌ها روز مناسبی برای فعالیت‌های خارج از منزل است مانند:

  • صخره‌نوردی
  • پیاده‌روی
  • دوچرخه‌سواری
  • غواصی
  • ماهیگیری
  • یا حتی اسکی در مناطق کوهستانی

به‌طورکلی، فارغ از این که چه روزی از هفته است، می‌توان کارهای زیادی انجام داد. به طور معمول همیشه تعدادی جشنواره و رویدادهای ورزشی در سراسر کشور برگزار می‌شوند. می‌توانید با شرکت در آن‌ها، با افرادی که در این نمونه سرگرمی‌های پرطرف‌دار در استرالیا نیز شرکت می‌کنند ارتباط برقرار کرده و دوستان جدیدی بیابید.

سخن آخر

در این مطلب به گوشه‌ای از فعالیت‌هایی که به‌عنوان یک دانشجو قادر به انجام آن‌ها هستید اشاره کردیم. زندگی دانشجویی به‌خصوص در یک کشور جدید با فرهنگ متفاوت می‌تواند تجربه‌ای بسیار فوق‌العاده باشد؛ بنابراین از فرصت‌های پیش روی خود نهایت استفاده را ببرید.

همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از زندگی دانشجویی در استرالیا داشته باشید، به منبع آموزش استرالیا در سایت  australia.edu   مراجعه کنید. در این سایت مطالب زیادی برای کسب اطلاعات دقیق‌تر وجود دارند.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button