مواردی که دانشجویان باید در مورد تحصیل در نیوزیلند بدانند

مواردی که دانشجویان باید در مورد تحصیل در نیوزیلند بدانند

مواردی که دانشجویان باید در مورد تحصیل در نیوزیلند بدانند

 

برای دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند و تحصیل در این کشور را دارند، مواردی را آورده ایم که بهتر است قبل از ورود به نیوزیلند از آن ها اطلاع داشته باشند.

  • از غذای عالی و کافه های فوق العاده لذت ببرید

نیوزیلندی ها در وعده ی غذایی که به Brunch معروف است حرفه ای هستند! خصوصا در شهر های بزرگی مانند اکلند و ولینگتون غذاهایی سرو می شود که شهرت جهانی دارند. اما نکته ای که باید بدانید این است که کافه ها در نیوزیلند نسبتا زود باز می شوند و حدود ساعت 3 بعد از ظهر هم بسته می شوند. خارج از این ساعات، می توانید به یکی از معروف ترین غذا خوری های نیوزیلند سر بزنید: Sauvignon Blanc.

 

  • خرید برای منزل ارزان نیست!

با اینکه ممکن است برای صرفه جویی در مخارج تصمیم بگیرید در خانه غذا درست کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید خرید خوراکی ها در نیوزیلند ارزان نیست، خصوصا در زمستان. با وجود اینکه نیوزیلند صادر کننده ی محصولات کشاورزی است، اما میوه و سبزی در این کشور ارزان نیست. به دلیل اینکه در نیوزیلند کالا های زیادی وارداتی هستند – از جمله سوخت، ماشین، ماشین آلات و مواد سساختمانی – هزینه های زندگی بالاتر از حد انتظار هستند.

 

  • کار در حین تحصیل

برای کاهش دادن هزینه های زندگی و تحصیل در نیوزیلند، اکثر دانشجویان یک شغل پاره وقت دارند. دانشجویان بین المللی که ویزای تحصیلی تمام وقت نیوزیلند را دارند، می توانند در طول ترم تحصیلی 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات 40 ساعت در کار کنند.

با کار کردن در زمینه ای که به رشته ی تحصیلی شما مرتبط است، می توانید رزومه ی خوبی برای خود درست کنید. اگر دانشکده ی شما رابطه ی نزدیکی با صنعت دارد، کار در حین تحصیل می تواند منبع مناسبی برای معرفی شما به این صنایع باشد. از این اهرم برای پیدا کردن کار استفاده کنید – خصوصا از آنجایی که “تجربه ی محلی” و “منابع محلی” برای کارفرمایان در نیوزیلند اهمیت بسیاری دارد.

 

  • ورزش بسیار رایج است

نیوزیلندی ها از ورزش در هر شکلی استقبال می کنند، از راگبی و فوتبال گرفته تا نت بال، قایقرانی، کایاکینگ و ورزش های اکستریم. با شرکت در این ورزش ها زندگی اجتماعی و سلامت خود را ارتقا ببخشید. باشگاه ها در نقاط بسیار زیاد و پراکنده ای در سراسر شهر ها و محیط های دانشگاهی پراکنده هستند و عموما ارزان قیمت هستند. یا اینکه می توانید دوستان خود را جمع کنید و در سواحل نزدیک یا کوهپایه هایی که در سراسر کشور بسیار زیاد یافت می شوند، پیاده روی کنید. اگر ماجراجوتر هستید می توانید به کویینزلند بروید که مرکز فعالیت هایی مانند سقوط آزاد و بانجی جامپینگ است.

 

  • از فعالیت های خارج از خانه و دانشگاه غافل نشوید

با توجه به اینکه نیوزیلند مجموعه ای از جزیره هاست، به خاطر آسمان آبی، کوه ها و تپه های سبز، مناطر بدیع و سواحل و دریاچه های بسیار معروف است. برای مثال، در اکلند دسترسی به جزیره ی مسحور کننده ی Waiheke که تاکستان ها و سواحل بسیاری دارد؛ و یا Devonport با مناظر بندری و خیابان های عجیب و غریب، بسیار آسان است. انبوهی از پرواز های ارزان قیمت نیز در سراسر کشور وجود دارند، بنابراین از آخر هفته های طولانی استفاده کرده و از نقاط بسیار دیدنی این کشور دیدن کنید. اگر به رانندگی علاقه دارید، سفرهای جاده ای روش بسیار محبوبی برای گذراندن اوقا فراغت است.

 

  • هیچ چیزی چندان رسمی نیست!

نیوزیلندی ها مردم بسیار آسان گیر و متواضعی هستند. احتمالا هرگز استاد خود را با القاب “دکتر” و “پروقسور” خطای نخواهید کرد، خود اساتید اصرار دارند که آن ها را با اسم کوچک صدا بزنید. در کلاس های دانشگاهی تاکید می شود که دانشجویان تفکر انتقادی داشته باشند و از شما انتظار خواهد رفت بخش زیادی از وقت خود را به مطالعه بگذرانید. کار گروهی و همکاری با همکلاسی ها بسیار رایج است و این روشی است که سیستم آموزشی نیوزیلند اعتقاد دارد بهترین روش یادگیری است.

در خیابان ها حتما شاهد این خواهید بود که افرادی با دمپایی خرید می کنند یا حتی پابرهنه قدم می زنند.

این رویکرد آسان گیرانه در محیط های کاری نیز دیده می شود، جایی که تشویق خواهید شد تا نظر خود را بیان کنید و در جلسات اداری شرکت داشته باشید.

 

  • گزینه های مختلف برای محل اقامت

برای آشنایی و ایجاد رابطه ی دوستی با نیوزیلندی ها و دانشجویان بین المللی دیگر، بهتر است برای مدتی در خوابگاه های دانشگاهی اقامت داشته باشید. این اقامتگاه ها معمولا بسیار مجهز و راحت بوده و به مراکز شهر ها نیز نزدیک هستند. زمانی که دایره ی اجتماعی محکمی را تشکیل دادید، می توانید به خارج از دانشگاه و حتی حومه ی شهر نقل مکان کنید که معمولا هوای بهتر و فضای بیشتری دارد. اجاره ی خانه ای به همراه دوستان دیگر در نیوزیلند بسیار رایج است و محبوب ترین جایی که می توان در آن به دنبال خانه یا همخانه ای بگردید، پلتفورم Trade Me است.

 

  • Trade Me را امتحان کنید

این پلتفورم نه تنها منبع شماره ی یک برای جستجو در گزینه های مربوط به املاک است، بلکه مکانی برای خرید ماشین دسته دوم، خرید و فروش لوازم الکترونیک و حتی کاریابی است. به محض ورود به نیوزیلند، حتما به این وب سایت وارد شده و با آن آشنا شوید.

 

  • بیمه ی خود را پیگیری کنید

دانشجویان بین المللی باید پیش از ورود به کشور بیمه ی خود را خریده باشند. اما مواردی که جنبه ی احتیاطی دارند، مانند چکاپ های پزشکی و چک کردن سلامت فیزیکی و دهان و دندان معمولا تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین گزینه های خود را برای دسترسی به این پوشش ها خارج از بیمه ی تحصیلی بررسی کنید. پیش از این که اتفاقی برای سلامت شما بیفتد، محل کلینیک دانشگاه و نزدیک ترین اورژانس ها به محل اقامت خود را بیابید.

 

  • با فرهنگ مائوری آشنا شوید

نیوزیلند برای فرهنگ های بومی ارزش بسیار زیادی قائل هستند و فرصت های زیادی برای تجربه ی میراث منحصر به فرد مائوری در نیوزیلند وجود دارد. برای مثال برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی میزبان رویدادهای مائوری می شوند که در آن ها می توانید با افراد بومی آشنا شوید، در پرفورمنس های فرهنگی مائوری شرکت کرده و با هنر و صنایع دستی آن ها آشنا شوید.

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button