چرا باید عضو باشگاه ورزشی دانشگاه شوید؟

چرا باید عضو باشگاه ورزشی دانشگاه شوید؟

اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که مدام در حال فرار از شلوغی دانشگاه بوده و علاقه‌ای به شرکت در کلاس‌های گروهی و دانشجویی ندارید، یا اصلا اهل ورزش و تحرک نیستید و تا به حال حتی سری به ورزشگاه و باشگاه دانشگاه خود نزده‌اید؛ باید گفت که شما در حال از دست دادن یکی از بهترین اوقات دانشجویی خود هستید.

مطمئن باشید با وقت گذراندن در تخت خود یا تحرک کم، تنها چیزی که در نهایت نصیبتان خواهد شد بی حالی، خستگی و گاهی افسردگی است. در حالی که با عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه خود، شرکت در کلاس‌های ورزشی و انجام ورزش‌های تیمی، نه تنها می توانید بازده‌ی تحصیلی خود را افزایش دهید، بلکه با پیدا کردن دوستان جدید، خاطرات خوش دانشجویی را برای خود رقم خواهید زد. به خصوص اگر دانشجوی سال اول یا ترم یک هستید، عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با افراد و یافتن دوستان جدید باشد.

همه می‌دانیم که نقل مکان به شهر یا کشور دیگر برای ادامه‌ دادن تحصیلات و جدایی از والدین و دوستان چیزی است که باعث ایجاد استرس بسیار زیاد و احساس تنهایی در افراد می‌شود. همچنین تغییر محل زندگی نیز همین پیامدها را دارد. اما همه‌ی ما از تاثیر ورزش بر رفع افسردگی با خبر هستیم، بنابراین برای دانشجویان جدید الورود و افرادی که در شهر و کشور جدید غریبه هستند، عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه چیزی است که می‌تواند زندگی آنان را دگرگون کرده و از افسردگی و احساس تنهایی نجات دهد.

بهتر است اگر خاطره‌ی بدی از باشگاه ورزشی مدرسه یا محل زندگی خود دارید، آن را فراموش کنید. حضور در باشگاه ورزشی دانشگاه از هر تجربه‌ی ورزشی دیگری که داشته‌اید متفاوت‌تر است. در باشگاه ورزشی دانشگاه شما محدود به یک ورزش نیستید و می‌توانید هر ورزشی که دوست دارید را انجام دهید. لازم به ذکر است که عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه و استفاده از امکانات آن برای دانشجویان رایگان بوده و محدودیت زمانی ندارد. بسته به علایق خود می‌توانید در روزهای مختلف هفته‌ ورزش‌های متفاوتی را انجام دهید. اگر بتوانید در یک رشته‌‌ی ورزشی مقام کسب کنید، نه تنها افتخاری برای دانشگاه خواهد بود، بلکه تبدیل به امتیازی درخشان در رزومه‌ی شما می‌شود که بعدها برای استخدام و پیدا کردن کار ممکن است مفید باشد.

اگر هنوز برای عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاهتان قانع نشده‌اید، این مطلب را تا به انتها بخوانید و از سایر فوایدی که ورزش در دانشگاه برای شما خواهد داشت باخبر شوید. بعد از خواندن این مطلب، از تخت خود بیرون بیاید و زندگی سالم‌تری را آغاز کنید؛ دست از خوردن غذاهای ناسالم بردارید و در اولین فرصت برای ثبت نام در باشگاه دانشگاه اقدام کنید.

با حضور در باشگاه ورزشی دانشگاه:

۱. دوستان جدید و زندگی شادتری خواهید داشت.

با عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که شانس آشنایی با آن‌ها را در جایی دیگر نخواهید داشت. ورزش کردن با دیگران باعث می‌شود روحیه‌ای بسیار بهتر داشته باشید و افرادی را بشناسید که مانند خودتان هستند. مهمترین چیزی که ورزش با دوستان به شما یاد خواهد داد این موضوع است که :

اگر فردی رقیب، حریف یا هم تیمی شما باشد، او را دوست داشته باشید.

افرادی که در باشگاه ورزشی دانشگاه می‌بینید و با آن‌ها آشنا می‌شوید، کسانی هستند که ممکن است اگر به باشگاه نمی‌آمدید هرگز آن‌ها را نمی‌شناختید، اما حالا تبدیل به بهترین دوستان شما شده‌اند. از آنجایی که باشگاه دانشگاه اغلب مکانی اجتماعی است، پس پیدا کردن دوستانی که اخلاق ورزشی دارند کار بسیار راحتی خواهد بود. کافی است در یک مهمانی یا دورهمی دوستانه آن‌ها را ببینید و اخلاقشان را بهتر بشناسید.

۲. ورزش به کاهش استرس و سلامتی بیشتر شما کمک می‌کند.

ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های مقابله با افسردگی و دور کردن استرس است. به خصوص زمانی که در دوران امتحانات به سر می‌برید و یا دانشجویی جدید الورودی هستید که هنوز به محل زندگی جدیدش عادت نکرده است.

با نزدیک شدن به موعد تحویل پروژه یا امتحانات پایان ترم، سطح استرس در دانشجویان بسیار بالا می‌رود. یکی از بهترین راه‌های کاهش استرس و افزایش بازده در این دوران، ورزش کردن با دوستان است. ورزش باعث ترشح بیشتر هورمون آندروفین یا «هورمون شادی بخش» شده که در نتیجه باعث ایجاد احساس سرخوشی در شما خواهد شد.

از فواید ورزش و تاثیر آن بر سلامتی همه باخبر هستیم و بهتر است بدانید هیچ چیز بهتر از ورزش کردن با دوست صمیمی و کسی که همیشه برای همراهی شما آماده است، نخواهد بود. اگر استرس بسیار زیادی دارید، با دوست یا دوستانی که با عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه پیدا کرده‌اید و می‌دانید به ورزش علاقه دارند، قرار بگذارید تا اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید روزانه حداقل یک یا دوساعت پیاده‌روی داشته باشید.

در یک جمله بهتر است بگوییم، کاری کنید که ورزش کردن عادت شما شود.

۳. تقویت مهارت‌های اجتماعی

جالب است بدانید که عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه باعث می‌شود که مهارت‌هایی که برای یافتن شغل بعد از دوران دانشگاه نیاز دارید، تقویت شود. شاید فکر کنید، که ورزش کردن در باشگاه دانشگاه چیزی نیست که در رزومه‌ی کاری قابل ذکر و در استخدام شما موثر باشد.

درست حدس زدید، نیازی نیست که در رزومه‌ی خود ورزش روزانه در باشگاه دانشگاه را ذکر کنید، اما همین ورزش کردن ساده باعث تقویت مهارت‌هایی می‌شود که برای استخدام شدن در شغل مورد نظر به کمک شما خواهد آمد.

با ادامه دادن ورزش در باشگاه، مهارت مدیریت برای موفقیت در بازه‌ی زمانی محدود در شما تقویت می‌شود، زیرا در اکثر ورزش‌ها شما مجبور هستید در مدت زمان محدودی برنده شوید. در صورتی که بتوانید کاپیتان تیم خود شوید، یاد می‌گیرید فردی مسئولیت پذیر باشید و مهارت مدیریت در شما تقویت خواهد شد. زمانی که کاپیتان می‌شوید، موفقیت تیمتان برای شما اولویت خواهد داشت، بنابراین به مرور زمان یاد خواهید گرفت که هر عضو تیم چه مهارتی دارد و بهترین پست برای او چیست. حتی اگر کاپیتان نشوید و عضوی از گروه باشید، یاد می‌گیرید که چطور کار تیمی منجر به موفقیت می‌شود و کار هر عضو هرچند که کوچک باشد بر کل مجموعه تاثیر می‌گذارد.

اگر ورزش در باشگاه دانشگاه تبدیل به اولویت شما شود، مهارت مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهدافتان در شما تقویت  خواهد شد؛ زیرا تلاش می‌کنید همه‌ی کارهایتان را انجام دهید تا وقتی برای رفتن به باشگاه و ورزش با دوستانتان پیدا کنید.

در بهترین حالت اگر موفق به کسب رتبه و مقام در شاخه‌ی ورزشی خود شوید، می‌توانید این مورد را در رزومه‌ی خود ذکر کنید. البته دقت داشته باشید که شغل مورد نظر به ورزش نیز مربوط باشد، در غیر این صورت ذکر مقام قهرمانی و افتخارات ورزشی شما در رزومه جالب نخواهد بود.

۴. فرصتی برای تجربه‌های جدید

همانطور که قبل از این اشاره کردیم، در باشگاه ورزشی دانشگاه شاخه‌های مختلف ورزش‌ی وجود دارد. همین موضوع باعث می‌شود که شما تجربه‌ی انجام ورزش‌هایی را داشته باشید که تاکنون انجام نداده‌اید. با عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه، ریسک کنید و از نقطه‌ی امن خود خارج شوید؛ عادت‌های قدیمی و روزمره‌ای که داشتید را کنار بگذارید و از روند یکنواخت زندگی خود فاصله بگیرید.

تجربه‌ی ورزش‌های جدید یکی از سالم‌ترین راه‌های ریسک کردن است. از کجا می‌دانید شاید این ورزش جدید تبدیل به چیزی شود که همه‌ی عمر به دنبال آن بوده‌اید و مسیر زندگی شما را عوض کند.

اگر همیشه دوست داشتید هندبال بازی کنید یا به تنیس علاقه داشتید، عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه فرصت خوبی برای تحقق این رویاها خواهد بود. بهتر است کارهای جدیدی انجام دهید تا بعد از اتمام دوره‌ی دانشگاهتان حسرت همه‌ی کارهایی که می‌توانستید، اما به دلیل تنبلی و ریسک نکردن انجام ندادید را نخورید.

۵. اوقاتی خوش در باشگاه ورزشی دانشگاه

اگر با همه‌ی فوایدی که عضویت در باشگاه ورزشی دانشگاه برای شما خواهد داشت؛ قانع نشده‌اید و هنوز علاقه‌ای به ورزش کردن ندارید، مطمئنا این مورد آخر می‌تواند شما را برای عضویت در باشگاه تشویق کند.

ممکن است به اصرار دوست نزدیکتان در باشگاه دانشگاه ثبت نام کرده باشید اما وقتی که سرانجام راضی به ورزش کردن شوید و شاخه‌ی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید، ممکن است سال‌ها بعد به خود بیایید و ببینید این ورزش تبدیل به فعالیت مورد علاقه‌ی شما شده است.

تجربه ثابت کرده که معمولا چیزهایی که ما در برابرشان مقاومت نشان ‌می‌دهیم یا به اصطلاح آن را دوست نداریم؛ بهترین چیزها برای ما خواهند بود.

در این مطلب بارها به شرایط استرس‌زای دانشگاه و دوران امتحانات و تاثیری که ورزش در دور کردن این استرس دارد اشاره کرده‌ایم اما باز هم گفتن این موضوع که ورزش با یک تیم و انجام ورزش‌های گروهی و تاثیری که در دور کردن ذهن شما از فضای امتحانات و از بین رفتن استرس دارد؛ خالی از لطف نخواهد بود. بعد از یک ورزش خوب، به جای این که احساس خستگی داشته باشید، سرزنده و شاداب خواهید بود و برای درس خواندن آماده هستید. بعد از ورزش دوش بگیرید، یک نوشیدنی گرم درست کنید و با انرژی درس بخوانید.

در نهایت، خواهید توانست بین زندگی درسی و اجتماعی خود تعادل برقرار کنید و با مدیریت زمان به همه‌ی کارهایتان برسید. وقتی که دوران دانشگاه را تمام کردید نگاهی به راهی که طی کرده‌اید بیاندازید، خواهید دید از این که توانسته‌اید نهایت استفاده را از دوران دانشگاه خود ببرید و برای وارد شدن به اجتماع و شروع بخش دیگری از زندگیتان آماده شده‌اید، به خودتان افتخار می‌کنید.

وقت ثبت نام است!

امیدواریم با خواندن این مطلب برای ثبت نام در باشگاه ورزشی دانشگاه آماده شده باشید. مهم نیست که چقدر احساس تنهایی می‌کنید یا تحت استرس و فشار هستید، ورزش کردن شما را از افکار منفی دور خواهد کرد و باعث افزایش بازده شما می‌شود. سعی کنید ورزش کردن تبدیل به عادتی برای شما شود که بدون آن نتوانید زندگی کنید. رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید و به جای استفاده از فست فودها و غذای آماده بیشتر سبزیجات تازه مصرف کنید.


مطالب بیشتری بخوانید:

دانستنی‌هایی در مورد تحصیل در استرالیا
برترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته‌ی تحصیلی
مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا


می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button