مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا

مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا

مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا

در سالهای اخیر استرالیا به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت برای مردم جهان تبدیل شده است. به طوری که هر ساله از اقصا نقاط جهان مردم زیادی برای مهاجرت به این کشور ثبت نام میکنند. زبان رسمی این کشور انگلیسی است. با این وجود از هر قومیت و ملیتی در آن زندگی میکند. استرالیا را باید کشور هزار ملت نامید. به همین دلیل هر کسی که بخواهد به این کشور مهاجرت کند، میتواند مردم کشورش را هم در آنجا ملاقات کند و احساس غریبی نکند. شاید همین ویژگی باعث محبوبیت استرالیا برای مهاجرت شده است.

البته فراموش نکنید بسیاری از کسانی که به این کشور مهاجرت میکنند، در ابتدا رویاهای دور و درازی در سر دارند. اما واقعیت این است که زندگی برای تبعیدی ها و پناهندگان در استرالیا چندان هم کار ساده ای نیست. به طور کلی زندگی در یک کشور خارجی برای کسانی که به تازگی مهاجرت کرده‌اند، مزیت ها و معایب زیادی دارد. حتی ممکن است مهاجران اینقدر درگیر سختی‌ها و مشکلات شوند که به طور کلی از رفتنشان پشیمان شوند. 

پس قبل از اینکه بخواهید تصمیم بگیرید، بهتر است ابتدا عاقلانه فکر کنید. در واقع قرار نیست برای تعطیلات تفریحی به استرالیا بروید. بلکه قرار است به عنوان یک مهاجر در یک خانه‌ی جدید زندگی کنید. بخصوص اگر هنوز جوان هستید و تجربه‌ی زیادی ندارید، مشکلاتتان بیشتر میشود. پس قبل از تصمیم برای مهاجرت به استرالیا، اول همه جوانب منفی و مثبت آن را در نظر بگیرید. در غیر اینصورت روزی خواهد آمد که با ناامیدی در جادههای استرالیا قدم میزنید.

با این اوصاف، نکات زیر میتواند قبل از مهاجرت به استرالیا به شما کمک کند:

جنبه‌ی مثبت: استانداردهای بالای زندگی

دستمزدها در شهرهای بزرگ استرالیا نسبتا بالاست. بخصوص اگر در کارهای پرطرفدار مهارت و تخصص کافی داشته باشید. حتی میتوانید میزان قابل توجهی از درآمد خود را در خانه کسب کنید. حتی زمانی که در حال چرت زدن هستید، قادر به کسب درآمد هستید. سطح بالای زندگی در استرالیا آن را به یکی از کشورهای پرطرفدار جهان برای مهاجرت تبدیل کرده است.

 جنبه‌ی منفی : بازار مسکن گران است

بازار مسکن استرالیا یکی از گرانقیمت‌ترینهای جهان محسوب میشود. به خصوص از آغاز سال 2017 روند افزایش قیمت مسکن در این کشور افزایش یافته است. بحران مالی که در سال 2008 اتفاق افتاد، باعث افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت مسکن در شهرهای سیدنی و ملبون شد. البته قیمت مسکن در سایر شهرهای این کشور مناسب‌تر است. اما به اندازه‌ی سیدنی و ملبورن نمی‌توانید درآمد کسب کنید. واقعیت این است که اگر بخواهید در استرالیا خانه‌ای از خود داشته باشید، مجبور میشوید در پارک بخوابید یا چادر بزنید.

جنبه‌ی مثبت: کیفیت بالای مراقبتهای بهداشتی

یکی دیگر از جنبههای مثبت زندگی در استرالیا کیفیت بالای سیستم مراقبت بهداشتی است. در این کشور مجموعه‌ای از امکانات خصوصی و عمومی با بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا در اختیار شهروندان استرالیایی قرار میگیرد. بیمارستانهای این کشور کارآمد و مجهز به امکانات پیشرفته هستند.

همچنین مجرب‌ترین پزشکان و کارکنان آموزش دیده در بیمارستان‌ها مشغول کارند. اگر مهاجران تبعه‌ی کشوری باشند که با استرالیا توافق‌نامه‌ی مراقبت بهداشتی درمان داشته باشد، میتوانند از تمامی امکانات بهداشتی کشور استفاده کنند. زیرا امکان دسترسی به بیمه‌ی مدیکر برای آن‌ها فراهم میشود. بیمه‌ی مدیکر نوعی بیمه‌ی تامین اجتماعی است که هزینههای درمان توسط دولت تقبل میشود و بیمار هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.


جنبه‌ی منفی: هزینههای زندگی در استرالیا بالاست


شهروندان استرالیایی زندگی مرفهی دارند و امید به زندگی در این کشور بالاترین نرخ جهان را به خود اختصاص داده است. با این وجود فراموش نکنید که هزینههای زندگی در این کشور بالاست. هزینه‌ی آب، برق و غذا آن طور که فکر میکنید، نیست. بلکه باید بابت آن پول زیادی را پرداخت کنید. دولت استرالیا به میزان حقوق دریافتی شما توجهی ندارد. پس باید مثل سایر شهروندان ثروتمند این کشور هزینههای بالا بابت مواد غذایی و انرژی آب و برق را پرداخت کنید. همچنین بیمه‌ی درمانی خصوصی هم بسیار بالاست. اگر مجاز به استفاده از بیمه‌ی مدیکر نباشید، مجبور هستید هزینههای درمان را آزاد پرداخت کنید که سرسام آور است.


جنبه‌ی خوب: استقبال گرم مردم استرالیا


مردم استرالیا نسبت به مهاجران مهربان هستند و رفتار خوبی با این دسته از شهروندان دارند. البته تا زمانی که شما هم نسبت به آداب و رسوم مردم محلی استرالیا احترام قائل شوید و بخواهید با آن‌ها ارتباط دوستانه برقرار کنید. مهاجرانی که وارد این کشور میشوند خیلی زود با مردم استرالیا و فرهنگشان سازگار میشوند. گویشهای محلی برخی از مردم استرالیا در ابتدا کمی سخت است. اما وقتی با آن‌ها صمیمی شوید، خیلی زود به همه چیز مسلط میشوید. رفتار دوستانه‌ی آن‌ها با مهاجران به گونه ای است که بعد از مدت اندکی با افتخار خود را استرالیایی معرفی میکنید.


جنبه‌ی منفی: فاصله زیاد شهرها

یکی از معایب کشور استرالیا فاصله‌ی زیاد شهرها با هم است. از سوی دیگر خود کشور استرالیا هم با سایر نقاط جهان فاصله‌ی زیادی دارد. همین موضوع روی احساسات، روابط و تعاملات مردم استرالیا تاثیر زیادی گذاشته است. به دلیل فاصله‌ی زیاد شهرها از هم، ارتباطات آن‌ها کمتر و سردتر از سایر کشورهاست. همچنین شما به دلیل دوری این کشور از سایر نقاط جهان مجبورید دیرتر با خانواده و آشنایان خود دیدار داشته باشید.

در آخر

با توجه به آنچه که گفتیم، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا استرالیا جای مناسبی برای زندگی هست یا خیر؟ با خواندن جوانب مثبت و منفی و ارزیابی آن‌ها میتوانید برای رفتن به این کشور تصمیم عاقلانه تری بگیرید.


 


اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، علاوه بر دانستن مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا، لازم است در مورد مسائل دیگری نیز دانش کافی داشته باشید، تا انتخاب شما به پشیمانی منجر نشود. برخی از این موضوعات که دانستنشان برای شما ضروری است را می‌توانید در مطالب زیر مطالعه کنید:

 محاسبه امتیاز مهاجرت به استرالیا
شهرهای بزرگ استرالیا
هزینه‌های تحصیل در استرالیا
بهترین سایت های کاریابی در استرالیا
راه های مهاجرت به استرالیا


 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button