تحصیل دبیرستان در استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا برای دانش‌آموزان می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. چرا که دانش‌آموزان پس از تحصیل در دبیرستان می‌توانند مستقیما وارد دانشگاه شوند و از مزیت‌های بالای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بهره‌مند شوند. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که بهترین روش مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل چه روشی است؟ آیا می‌توان برای مقطع دبیرستان اقدام به مهاجرت کرد یا خیر؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مزیت‌های تحصیل در استرالیا و همچنین تحصیل در مقطع دبیرستان بیشتر آشنا کنیم.

مزایای تحصیل در مدارس استرالیا چیست؟

تحصیل دبیرستان در استرالیا

شما با داشتن اقامت استرالیا می‌توانند فرزندان خود را در مدارس این کشور ثبت نام کنید تا بتوانند ادامه تحصیل دهند. همچنین اگر خودتان و اعضای خانواده اقامت این کشور را ندارند، می‌توانید از یکی از مدارس استرالیا برای فرزند دلبندتان پذیرش اخذ کنید. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا مهاجرت به استرالیا؟ چرا باید به این کشور سفر کرد و ادامه تحصیل داد. در ادامه به چندین مزیت تحصیل در مدارس استرالیا اشاره کرده‌ایم:

  • مدارس با استاندارد آموزشی بالا
  • یادگیری و تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان اخذ ویزای همراه
  • امکان اخذ اقامت برای والدین در آینده
  • اخذ مدرک معتبر بین‌المللی
  • زندگی در محیطی امن
  • امکان ادامه تحصیل در بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های استرالیا
  • فراهم شدن شرایط اقامت پس از اتمام دوره تحصیلی در استرالیا
  • آشنایی با فرهنگ‌های مختلف (تعامل با دانش‌آموزان بین‌المللی از سراسر دنیا)

بهترین مدارس استرالیا چه مدارسی هستند؟

بهترین مدارس استرالیا چه مدارسی هستند؟

همانطور که در بالا مطالعه کردید، مدارس استرالیا در جهان از استاندارد بالایی برخوردار هستند. به همین منظور مدارس این کشور در سایر کشورها در هر مقطعی زبانزد عام و خاص است. هدف اصلی مدارس استرالیا تربیت دانش‌آموزانی هدفمند، موفق و مستقل است. در حقیقت در این مدارس علاوه بر درس به دانش‌آموزان یاد می‌دهند که هدفمند ادامه تحصیل دهند تا با اعتماد به نفس بالایی وارد دانشگاه‌ها شوند. برخی از مدارس استرالیایی که اعتبار بسیار بالایی دارند و معمولا در سایر کشورهای دیگر آنها را می‌شناسند عبارتند از:

  • Northern Beaches Secondary College Manly Campus
  • James Ruse Agricultural High School
  • North Sydney Girls High School
  • Sydney Girls High School
  • Sydney Boys High School
  • North Sydney Boys High School
  • Baulkham Hills High School
  • Taylors College

همه چیز درباره مقطع دبیرستان در کشور استرالیا

شاید تا به حال این جمله را شنیده باشید که به کشور استرالیا، کشور باهوش‌ها لقب داده باشند. کشور استرالیا علیرغم جمعیت نسبتا کم، موفقیت‌های زیادی در علم، فناوری و هنر ایجاد کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که سیستم آموزشی استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان شناخته شود.

دبیرستان‌های استرالیا دارای استانداردهای قوی، برنامه درسی جامع و معلمان بسیار ماهر هستند. دبیرستان‌ها می‌توانند دولتی (70 درصد دانش آموزان) یا خصوصی (30 درصد) باشند. همه این مدارس چه خصوصی و چه دولتی تحت مقررات و کنترل‌های سختگیرانه هستند. بر عدم تبعیض و برابری فرصت‌ها در این مدارس تاکید شده است.

مدرک و گواهینامه‌های مدارس استرالیا در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شوند و کاملا ارزشمند هستند. بنابراین شما با بهره از این مدارک می‌توانید برای پذیرش به دانشگاه‌های کل جهان درخواست دهید.

مدرسه در استرالیا با شش سال آموزش ابتدایی (سال‌های 1-6) و سپس شش سال دبیرستان (سال‌های 7-12) آغاز می‌شود. دانش‌آموزان معمولاً دبستان را از سن 5 سالگی شروع می‌کنند و دبیرستان را در حدودا در سنین 17-18 سالگی به پایان می‌رسانند.

فارغ‌التحصیلانی که سال‌های 11 و 12 را با موفقیت به پایان برسانند، گواهی دبیرستان یا “HSC” (مقایسه با مدرک لیسانس یا آلمانی “Abitur”) دریافت می‌کنند و می‌توانند به تحصیلات عالی (دانشگاه یا کالج) ادامه دهند. عملکرد HSC هر دانش آموز بسته به ترکیب موضوعی و نتایج با امتیاز از 1 (بالاترین) تا 25 (کمترین) رتبه‌بندی می‌شود. اکثر دانشگاه‌های استرالیا حداقل نمره HSC را برای پذیرش دانشجو تعیین می‌کنند.

زبان انگلیسی در تمام دبیرستان‌های استرالیا یک درس اجباری است. در بیشتر موارد، ریاضیات، علوم طبیعی و تربیت بدنی نیز اجباری برای دانش‌آموز اجباری مسحوب می‌شود. برخی از دروس دیگر مانند ریاضیات نیز دارای ماژول‌های پیشرفته‌ای دارند که برای دانش آموزان جاه طلب‌تر هستند.

دروس اجباری در دوره دبیرستان در کلیه مدارس استرالیا تدریس می‌شوند. علاوه بر دروس اجباری، دروس اختیاری نیز وجود دارند که با جزئیات در بخش اطلاعات مربوط به هر مدرسه جداگانه لیست شده‌اند. بنابراین دانش‌آموزان براساس سطح علاقه خود به آنها می‌توانند دروس اختیاری را نیز انتخاب کنند.

استانداردهای کیفیت برای دانشجویان بین‌المللی

در سال 2000 استرالیا یک قانون ویژه به نام قانون پارلمان در مورد خدمات آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور (ESOS) تصویب کرد.

قانون ESOS استانداردهایی را برای حفظ منافع دانشجویان بین‌المللی در استرالیا تعیین می‌کند. دبیرستان‌ها قبل از اینکه بتوانند دانش‌آموزان بین‌المللی را بپذیرند باید شرایط سخت ESOS را برآورده کنند.

کریکوس (CRICOS) یک نهاد نظارتی رسمی برای ثبت نام مشترک‌المنافع موسسات و دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور است. مدارسی که دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند باید در CRICOS ثبت‌نام کرده و شرایط آن را برآورده کنند. CRICOS فهرست کاملی از تمام مؤسسات آموزشی و طیف وسیعی از دوره‌های آموزشی آنها را برای دانشجویان بین‌المللی نشان و ارائه می‌دهد.

مدارس دولتی در استرالیا

مدارس دولتی استرالیا

همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، مدارس در استرالیا به دوسته دولتی یا خصوصی تقسیم می‎شوند. مدارس دولتی استرالیا هزینه بسیار کمی را از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند. بنابراین مسلما دانش‌آموزان بسیار زیادی در این مدارس ثبت نام می‌کنند. در نتیجه تعداد دانش‌آموزان در مدارس دولتی چه در مقطع دبستان چه در مقطع دبیرستان به نسبت مدارس خصوصی بیشتر است. این مدارس به اندازه مدارس خصوصی برای پوشیدن لباس فرم به دانش‌آموزان سخت نمی‌گیرند.

جدا از دروس پایه، مدارس دولتی در مورد موضوعاتی که در دسترس دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند، انعطاف‌پذیری زیادی دارند. مدارس انفرادی در مجموع بیش از 50 موضوع مختلف ارائه می‌دهند که دانش‌آموزان باید شش موضوع را انتخاب کنند (بعضی از آنها اجباری هستند). کلاس‌ها از ساعت 9 صبح تا 15 برگزار می‌شود. فعالیت‌های ورزشی در صورت انتخاب نیز در این مدت برای دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

بسیاری از دبیرستان‌های دولتی دارای امکانات پیشرفته نظیر آزمایشگاه‌های کامپیوتری، استودیوهای ضبط صوت و تصویر دارند. این مدارس گاها برنامه‌های فردی از موضوعاتی مانند موسیقی، رقص، باله و نمایش تا مدیریت بازرگانی، هوانوردی و فناوری اطلاعات را نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند. ورزش‌ها شامل فوتبال، گلف، بسکتبال تنیس و حتی موج‌سواری در برخی مناطق ساحلی است.

همچنین “برنامه‌های منطقه‌ای” برای مدارس دولتی در شهرهای کوچکتر روستایی وجود دارد. در این برنامه‌ها موضوعات اصلی همیشه ارائه می‌شوند، اما تعداد موارد اختیاری ممکن است محدودتر باشد. اگر شما عاشق سبک زندگی آرام‌تری هستید، پس این مدارس جایگزین خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه هستند.

مدارس خصوصی در استرالیا

مدارس خصوصی استرالیا

مدارس خصوصی در استرالیا را می‌توان با مدارس خصوصی بریتانیا مقایسه کرد. سطح تحصیلات سخت‌تر بوده و به نوعی «آکادمیک»تر از مدارس دولتی است. بسیاری از والدین استرالیایی از این فرصت استفاده می‌کنند و در صورت امکان فرزندان خود را به یک مدرسه خصوصی می‌فرستند.

فعالیت‌های فوق‌برنامه که در این مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شوند، نقش مهمی را در زندگی دانش‌آموز ایفا می‌کنند. در واقع همه دانش‌آموزان به طور فعال در ورزش یا موسیقی در این مدارس مشغول هستند.

به همین منظور هزینه تحصیل در مدارس خصوصی استرالیایی به نسبت سایر مدارس دولتی بسیار زیاد و ارزشمند است. در این مدارس دانش‌آموزان بین‌الملل کمتری را مشاهده می‌کنید. چرا که هزینه برایشان کمی سخت‌تر است.

برخلاف مدارس دولتی، برخی از مدارس خصوصی، شبانه‌روزی هستند. این برای برخی از دانش‌آموزان مزیت بزرگی حساب می‌شود. در حقیقت برخی از دانش‌آموزان دبیرستانی که تا منزل صدها کیلومتر دورتر هستند و فقط می‌توانند در ایام تعطیل به خانه بروند، می‌توانند به طور 24 ساعت در مدرسه بمانند.

برخی از مدارس خصوصی استرالیا به دانش‌آموزان فرصت‌های چند وجهی ارائه می‌کنند. به عبارتی دانش‌آموزانی که تجربه موسیقی دارند می‌توانند به گروه‌های موسیقی بپیوندند و دیده شوند. اغلب، مدارس خصوصی دارای استخر شنا (گاهی اوقات حتی به اندازه المپیک)، زمین تنیس، کریکت، راگبی یا زمین فوتبال یا حتی زمین‌های گلف هستند. مدرسه‌ای در خلیج هروی در نزدیکی مرجانی بزرگ کوئینزلند دارای قایق‌های موتوری برای کلاس‌های زیست‌شناسی دریایی است، بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند در زندگی واقعی نهنگ‌ها، دلفین‌ها و ماهی‌های استوایی را ببینند. بسیار فریبنده، مگر اینکه مستعد دریازدگی باشید!

سبک ارزیابی در مدارس و دبیرستان‌های استرالیا

سبک ارزیابی در مدارس و دبیرستان‌های استرالیا

ارزیابی در دبیرستان‌های استرالیا براساس تکالیف، امتحانات شفاهی و کتبی و همچنین تکالیف عملی است. در مجموع در پایان هر ترم نمره دانش‌آموزان جمع می‌شود و در قالب یک کارنامه به او تحویل داده می‌شود. بنابراین تنها فرد با نمره امتحان پایانی مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.

لباس فرم در دبیرستان‌های استرالیایی

تقریباً تمام مدارس دولتی و خصوصی در استرالیا دانش آموزان را ملزم به پوشیدن لباس فرم مدرسه می‌کنند. هر دبیرستان یونیفرم مخصوص خود را دارد. دانش‌آموزان به یک مغازه مشخص معرفی می‌شوند که در آنجا می‌توانند یک دست لباس نو یا دست دوم بخرند. خرید یونیفرم دست دوم برای دانش‌آموزان بین‌الملل می‌تواند یک امتیاز و مزیت محسوب شود. هزینه تحصیل فرزندان در استرالیا با خرید لباس فرم دست دوم کمتر خواهد شد.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید؛ مدارس مختلفی در استرالیا وجود دارند که دانش‌آموزان می‌توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند و به مدارج بالاتری دست پیدا کنند. شما به عنوان یک دانش‌آموز بین‌الملل برای کاهش هزینه‌های تحصیل دوره دبیرستان می‌توانید از خدمات و برنامه‌های مدارس دولتی بهره بگیرید. در نهایت برای آگاهی و اطلاعات کامل از برنامه هر مدرسه بهترین کار مراجعه به وبسایت مدرسه است.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button