ارتباطات در استرالیا

شرکتهای ارتباطی مختلفی در استرالیا وجود دارند که برخی از آنها کلیه خدمات ارتباطی یعنی تلفن ثابت، موبایل و اینترنت را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. از جمله این شرکت ها میتوان به شرکت های Optus، Telstra و Vodafone اشاره کرد.

هزینه تماس های تلفنی بسته به فاصله مبدا تا مقصد متفاوت است به طوری که تماس های تلفنی داخلی نزدیک هزینه کمی دارند ولی تماس های داخلی راه دور و بین المللی به مراتب گرانتر هستند. نرخ مکالمه علاوه بر فاصله، تابع شرایط دیگر از جمله کشور مقصد و شرکت خدماتی که شما با آنها قرارداد بسته اید و مفاد قرارداد فی مابین می باشد.

یک انتخاب مقرون به صرفه، استفاده از کارت تلفن است که به خصوص برای مکالمات تلفنی بین المللی بسیار مناسب هستند. این کارت ها را به صورت آنلاین میتوان تهیه کرد و یا با مراجعه به کیوسک های روزنامه فروشی و مغازه های محلی خریداری نمود.

شماره تلفن های ضروری استرالیا

آمبولانس، آتش نشانی و پلیس

مهمترین شماره تلفنی که باید به خاطر بسپارید 000 است.

با شماره گیری 000 شما به یک اپراتور متصل می شوید که ابتدا از شما سوالاتی می پرسد و سپس شما را به سرویس مربوطه متصل می کند.

برای آشنایی با مهمترین شماره ها و وب سایت های اضطراری استرالیا به این مقاله مراجعه کنید

تماس با استرالیا از ایران

کد بین المللی استرالیا 61+ است.

برای گرفتن تماس تلفنی از خارج از استرالیا باید بعد از کد این کشور، کد هر ایالت را وارد کنید.

پیش شماره ایالت های مختلف به شرح زیر است:

  • قلمروی مرکزی استرالیا (کانبرا): 02
  • ایالت نیو ساث ولز (سیدنی): 02
  • ایالت ویکتوریا (ملبورن): 03
  • ایالت کویینزلند (بریزبین): 07
  • ایالت استرالیای جنوبی (آدلاید): 08
  • ایالت استرالیای غربی (پرث): 08
  • ایالت تاسمانیا (هوبارت): 03
  • قلمروی استرالیای شمالی (داروین): 08

برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد نحوه تماس با استرالیا از ایران مقاله کد کشور استرالیا را مطالعه کنید.

شماره تلفن همراه در استرالیا

شماره تلفن همراه در استرالیا با عدد 04 شروع می شود. موقع تماس با تلفن همراه از خارج از استرالیا صفر آن برداشته می شود. بنابراین برای تماس از خارج از استرالیا، شماره تلفن همراه با 614+ شروع شده و بقیه ی شماره پس از آن آورده می شود.

مهمترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی که قبل از مهاجرت به استرالیا باید بدانید

استرالیایی ها نیز همچون مردم دیگر کشورها به رسانه های اجتماعی معتاد هستند و تعداد کاربران فعال در استرالیا روز به روز در حال افزایش است. آمار نشان می دهد که بیش از 80 درصد از مردم استرالیا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. برخی از پلتفرم های معروف رسانه های اجتماعی در استرالیا در اینجا مورد بحث قرار می گیرند:

فیسبوک

طبق داده های آماری، 17000000 کاربر ماهانه فیس بوک در استرالیا وجود دارد. با این تعداد ترافیک در یک سایت شبکه اجتماعی، فیس بوک جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در استرالیا به دست آورده است. تخمین زده می شود که بیش از 60 درصد از جمعیت استرالیا دارای حساب فیس بوک هستند و حدود 50 درصد از کاربران فیس بوک روزانه از این سایت استفاده می کنند.

یوتیوب

در استرالیا، بیش از 15،000،000 بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد یوتیوب وجود دارد. اگرچه استرالیایی‌ها به اندازه فیسبوک وسواس زیادی در مورد یوتیوب ندارند، هنوز میلیون‌ها کاربر حداقل یک ماه از آن بازدید می‌کنند. اینستاگرام

اینستاگرام بیش از 9,000,000 کاربر فعال ماهانه دارد و انتظار می رود در سال 2020 محبوب ترین شبکه اجتماعی استرالیا باشد. این سایت شماره یک اشتراک گذاری تصویر در استرالیا است. این شبکه اجتماعی یکی از سریع ترین شبکه های در حال رشد است و کاربران آن نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده اند. اگرچه بسیار سریع در حال رشد است، اما محبوبیت آن در بزرگسالان کمی کمتر است. آمار نشان می دهد که تقریباً 70 درصد از کاربران اینستاگرام کمتر از 30 سال سن دارند. این حالت از شبکه در صاحبان مشاغل نیز بسیار معروف است زیرا مشاهده می شود که 39 درصد از مشاغل متوسط، 20 درصد از مشاغل بزرگ و 19 درصد از مشاغل کوچک در استرالیا در این سایت شبکه حضور دارند.

واتس اپ

واتس اپ یکی از شگفت انگیزترین شبکه های اجتماعی در استرالیا است. بیش از 7,000,000 کاربر فعال دارد و از سال 2017 تعداد کاربران آن دو برابر شده است. به طور کلی این یک سرویس پیام رسان فوری همه کاره است که بیش از یک میلیارد نفر در جهان از آن استفاده می کنند. در سال 2014، فیس بوک واتس اپ را به قیمت 22 میلیارد دلار خریداری کرد، اما مردم همچنان از فیس بوک مسنجر برای انتقال پیام استفاده می کنند. استرالیایی ها به واتس اپ علاقه زیادی دارند و بیش از نیمی از مردم به طور روزانه از آن استفاده می کنند.

لینکدین

لینکدین که به عنوان فیس بوک حرفه ای شناخته می شود توسط 4500000 نفر در یک ماه استفاده می شود. این وب سایت شبکه اجتماعی در بین مردانی که به عنوان حرفه ای کار می کنند محبوبیت بیشتری دارد. حدود 22 درصد از جمعیت مردان استرالیا از لینکدین برای پیوندهای حرفه ای استفاده می کنند، در حالی که 14 درصد از زنان مشاهده می شوند که از این سایت استفاده می کنند.

اسنپ ​​چت

اسنپ چت با 6400000 کاربر روزانه یکی از پرکاربردترین رسانه اجتماعی در استرالیا است. هر روز بیش از یک میلیون حساب کاربری مختلف از اسنپ چت استفاده می کنند. این یک برنامه اشتراک گذاری تصویر و ویدیو سریع است. 77 درصد از کاربران اسنپ چت کمتر از 30 سال سن دارند. این سایت بسیار کاربر پسند است و یکی از مهمترین ویژگی های این پلتفرم این است که هر محتوای بصری در آن پس از مدتی از بین می رود.

سیستم پستی استرالیا

به منظور ارسال نامه از طریق سیستم پست استرالیا، کد پستی باید در آدرس پستی گنجانده شود. محل درج آن در پایان آدرس پستی است.

کد پستی در استرالیا همیشه شامل چهار رقم است. اولین رقم کد مشخص کننده ایالت یا قلمرویی است که منطقه تحویل پستی در آن واقع شده است.

  • کد پستی در قلمروی مرکزی استرالیا (کانبرا) و نیو ساث ولز (سیدنی) با عدد 2 شروع می شود
  • کد پستی در ایالت ویکتوریا (ملبورن) با عدد 3 شروع می شود
  • کد پستی در ایالت کویینزلند (بریزبین) با عدد 4 شروع می شود
  • کد پستی در ایالت استرالیای جنوبی (آدلاید) با عدد 5 شروع می شود
  • کد پستی در ایالت استرالیای غربی (پرث) با عدد 6 شروع می شود
  • کد پستی در ایالت تاسمانیا (هوبارت) با عدد 7 شروع می شود
  • کد پستی در قلمروی استرالیای شمالی (داروین) با عدد 0 شروع می شود.
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button