ویزا و شهروندی کشور استرالیا برای ایرانیان

ویزا و شهروندی کشور استرالیا برای ایرانیان

ویزا و شهروندی کشور استرالیا برای ایرانیان

الزامات زیست‌سنجشی (Biometrics Requirements)

از 23 ژوئن 2019 (2 تیر 98)، وزارت امور داخله شروع به جمع‌آوری اطلاعات زیست‌سنجشی از کسانی کرده است که یا ساکن ایران هستند، یا درخواست ویزای خود را زمانی که در ایران حضور داشتند داده‌اند.
این اطلاعات زیست‌سنجشی از طریق یک فرایند سریع و آسان جمع‌آوری می‌شوند که شامل یک عکس از چهره شما و یک اثر انگشت الکترونیکی ده رقمی هستند. متقاضیان ویزا، هر دفعه که برای ویزا درخواست می‌دهند، باید اطلاعات زیست‌سنجشی خود را ارائه کنند.
متقاضیان داخل ایران که از 23 ژوئن 2019 به بعد برای ویزا درخواست می‌دهند، نامه‌ای دریافت می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهد در مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی استرالیا واقع در تهران حضور پیدا کنند تا اطلاعات زیست‌سنجشی خود را در طول چهارده روز پس از درخواست ویزا ارائه دهند. اگر شما خارج از ایران هستید و باید این موارد را انجام دهید، باید به وب‌سایت شعبه‌ مراجعه کرده تا نزدیک‌ترین مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی را پیدا کنید.
تاخیر در ارسال مدارک زیست‌سنجشی باعث تاخیر در مراحل درخواست ویزا می‌شود و عدم ارائه‌ی این مدارک، ممکن است موجب رد شدن درخواست ویزا شود. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی زیست‌سنجشی، می‌توانید از وب‌سایت وی‌اف‌اس‌-مرکز زیست‌سنجشی استرالیا دیدن کنید.
کسانی که هنگام درخواست ویزا در ایران هستند، جدا از هر ملیتی که دارند، باید اطلاعات زیست‌سنجشی خود را تحویل دهند، وگرنه معاف یا محروم می‌شوند. زیست‌سنجشی برای هر بار درخواست ویزا باید تحویل داده شود، مهم نیست اگر در سال‌های گذشته چندین بار این کار را کرده باشید.
اگر شما یک متقاضی ویزا در ایران هستید، بدون در نظر گرفتن ملیت، یک نامه دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد نهایت تا چهارده روز پس از درخواست، در مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی استرالیا در تهران حاضر شوید. اگر خارج از ایران هستید هم می‌توانید از این وب‌سایت دیدن کنید و اطلاعات نزدیک‌ترین مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی را به‌دست بیاورید. مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی استرالیا که توسط وی‌اف‌اس اداره می‌شود، هزینه‌ای برای این خدمات دریافت خواهد کرد. «وی‌اف‌اس» یا «وی‌اف‌اس‌گلوبال» (VFS Global)، شرکتی است که در زمینه‌ی ویزای کشورهای مختلف دنیا کار می‌کند و مجاز به ارائه‌ی خدمات پشتیبانی اداری از جمله جمع‌آوری درخواست‌های ویزا و پس دادن پاسپورت‌ها در نامه‌های مهر و موم شده به متقاضیان است.
دقت داشته باشید که مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی استرالیا، فقط با وقت قبلی پذیرای مراجعان است. برای تحویل دادن مدارک خود به این مرکز، حتما باید یک قرار ملاقات تعیین کنید. متقاضیان می‌توانند از طریق وب‌سایت وی‌اف‌اس-مرکز جمع‌آوری زیست‌سنجشی استرالیا برای خود وقت بگیرند.
اگر در کار کردن با وب‌سایت وی‌اف‌سی مشکلی داشتید، لطفا با سفارت استرالیا تماس نگیرید. آن‌ها قادر نیستند برای شما وقت تعیین کنند. در عوض به طور مستقیم با وی‌اف‌سی، از طریق ایمیل «info.australiairan@vfshelpline.com» ارتباط برقرار کنید.
اگر شما یک درخواست کتبی برای ارائه‌ی زیست‌سنجشی دریافت کرده‌اید، باید به مرکز جمع‌آوری بروید و مدارک خود را تحویل دهید. تاخیر در ارائه‌ی این مدارک موجب تاخیر در پردازش درخواست ویزای شما شده و عدم‌ تحویل اطلاعات زیست‌سنجشی، می‌تواند درخواست شما را کاملا رد کند.

بسته شدن دفتر ویزا در سفارت استرالیا واقع در تهران

پس از 19 ژوئن 2018 (29 خرداد 97)، دیگر دفتر ثبت و پردازش ویزا در سفارت استرالیا واقع در تهران وجود نخواهد داشت.

درخواست‌هایی که قبل از 19 ژوئن 2018 ارائه شده‌اند

زیرمجموعه‌های ویزایی که قبلا در تهران پردازش‌ شده‌اند، به دیگر دفترهای ویزا در خاورمیانه منتقل شده و در حال پردازش هستند. شما باید درخواست‌های‌تان را با آپلود کردن مدارک در وب‌سایت «ImmiAccount» به‌روز و دست‌نخورده نگه‌ دارید.

درخواست‌های جدیدی که بعد از 19 ژوئن 2018 ارائه می‌شوند

شما می‌توانید برای طیف وسیعی از ویزاهای موقت، ویزاهای دائمی و همچنین شهروندی استرالیا، به‌صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت «ImmiAccount» اقدام کنید.
برای جلوگیری از تاخیر در مراحل، تمام اسناد و اطلاعات برای تایید درخواست ویزا باید در زمان ثبت تقاضانامه ارائه شوند. پس از دریافت اطلاعات و مدارک، درخواست شما به‌صورت خودکار به اداره‌ی پردازش ویزا تحویل داده می‌شود تا مورد بررسی قرار بگیرد.

درخواست کتبی

ساکنان ایران که برای ویزای کودکان (زیر رده‌ی 101، 102، 117 و 445) و رابطه‌ی خانوادگی شهروندی نیوزیلند (زیر رده‌ی 461) اقدام می‌کنند باید درخواست‌های کتبی خود را برای سفارت استرالیا در بیروت ارسال کنند.

دفترهای جدید پردازش ویزا:

عمان – اردن: بازدیدکنندگان، دانشجویان، ترانزیت و درخواست اقامت موقت
ایمیل: immigration.amman@dfat.gov.au
آنکارا – ترکیه: شهروندی از طریق نژاد و تبار
ایمیل: immigration.ankara@dfat.gov.au
بیروت – لبنان: همسر غیرافغانی، ازدواج با شهروند استرالیا یا نیوزیلند، و رابطه‌ی خانوادگی شهروندی نیوزیلند (موقتی) و تمام درخواست‌های ویزای کودکان
ایمیل: immigration.beirut@dfat.gov.au
دبی – امارات متحده عربی: همسر افغانی و ازدواج با شهروند استرالیا یا نیوزیلند
ایمیل: Australian immigration enquiry form
زمان پردازش ویزای جهانی و شهروندی در وب‌سایت وزارت داخله منتشر شده تا زمان معینی را که سفارت استرالیا برای تکمیل یک درخواست نیاز دارد، مشخص کند: https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-processing-times/overview
اطلاعات جامع در مورد گزینه‌های ویزا در وب‌سایت «www.homeaffairs.gov.au» موجود است.
برای دیدن سوالات پرتکرار می‌توانید به این لینک بروید.
اگر همچنان سوالی داشتید می‌توانید از لینک‌های زیر اقدام کنید:
www.homeaffairs.gov.au
www.homeaffairs.gov.au/about/contact/make-enquiry
www.homeaffairs.gov.au/about/corporate/information/forms/online/complaints-and-compliments

درخواست ویزای استرالیا

گزینه‌های متفاوتی از ویزا برای کسانی که می‌خواهند از استرالیا دیدن کنند، یا به تحصیل، کار و زندگی بپردازند وجود دارد. برای این‌که ببینید کدام گزینه برای شما مناسب است، از این لینک دیدن کنید. همچنین در این لینک می‌توانید یک ویدیوی کوتاه درباره‌ی درخواست ویزای استرالیا ببینید.

ارائه‌‌ی درخواست ویزا

درخواست آنلاین

متقاضیان واجد شرایط برای درخواست آنلاین باید یک «ImmiAccount» ایجاد کنند.
برای جلوگیری از تاخیر در مراحل، تمام اسناد و اطلاعات برای تایید درخواست ویزا باید در زمان ثبت تقاضانامه ارائه داده شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت آماده‌سازی درخواست ویزا، از این لینک دیدن کنید.

پرداخت هزینه

برای دریافت اطلاعات درباره‌ی چگونگی پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا، به لینک زیر بروید:
http://www.homeaffairs.gov.au/Trav/Visa/Fees/how-to-pay-for-an-application

بعد از ارائه‌ی درخواست ویزا

شرایط و اطلاعات مربوط به ویزای خود را با «تاییدیه‌ی ویزای آنلاین» (VEVO) بررسی کنید:
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/already-have-a-visa/check-visa-details-and-conditions/
اگر نیاز به تغییر و به‌روزرسانی آدرس، راه‌های ارتباطی و یا اطلاعات پاسپورت خود داشتید، می‌توانید ImmiAccount خود را آپدیت کرده یا فرم 929 را از www.homeaffairs.gov.au/929 دانلود کنید و فرم تکمیل‌شده را به 929@homeaffairs.gov.au بفرستید.
شما می‌توانید اطلاعات مربوط به ویزای خود را با تاییدیه‌ی ویزای آنلاین از طریق این لینک بررسی کنید.
توجه داشته باشید که تغییرات پاسپورت ممکن است 24 الی 48 ساعت طول بکشد تا در VEVO بررسی شود. این موضوع در سفر شما تاثیری نخواهد داشت.
دوره‌ی پردازش درخواست ویزا تنها زمانی قابل اجرا است که درخواست و مدارک کامل دریافت شوند. مدت زمان اصلی پردازش وابسته به چند مورد زیر است، ولی محدود به آن‌ها نمی‌شود:
• این‌که آیا تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را هنگام ارائه‌ی درخواست در اختیار دارید؛
• با چه دقت و چه سرعتی به هرگونه درخواست برای اطلاعات بیشتر پاسخ خواهید داد؛
• چقدر طول می‌کشد تا هرگونه بررسی‌های لازم برای اطلاعات مورد نیاز درخواست‌تان را تکمیل کنید.
نباید پرواز و تعهدات سفرتان را قبل از مطلع شدن از نتیجه‌ی درخواست ویزا، رزرو کنید. اداره هیچ مسئولیتی در قبال هزینه‌ی ازدست‌رفته برای کسانی که درخواست‌شان دیرتر از زمانی که انتظار می‌رفت نهایی شده، یا به کلی متوقف شده، نخواهد داشت.

گزارش موارد مشکوک

در صورت مشاهده‌‌ی موارد مشکوک و کلاه‌برداری، می‌توانید یک گزارش آنلاین از طریق این لینک ارائه بدهید. همچنین می‌توانید از طریق تلفن و یا فکس هم ارتباط برقرار کنید:
تلفن: 1800 009 623
فکس: 1800 009 849

پزشکان پانل (Panel Doctors)

معاینات بهداشتی برای ویزای استرالیا تنها توسط پزشکان پانل مخصوص انجام می‌شوند. لیست پزشکان پانل حاضر در ایران را می‌توانید در صفحه‌ی پزشکان پانل مهاجرت در ایران ببینید.

پاسپورت استرالیا

سوالات مربوط به پاسپورت باید به بخش کنسولی وزارت امور خارجه و بازرگانی در سفارت استرالیا واقع در تهران منتقل شود. اطلاعات بیشتر در وب‌سایت سفارت استرالیا تحت خدمات برای استرالیایی‌های خارج از کشور موجود است.
مهاجرت و ویزای ایران
این اداره هیچ مشاوره و یا کاری در رابطه با ویزا برای ورود به جمهوری اسلامی ایران ارائه نمی‌دهد. تمام سوالات مربوط به این موضوع، باید به‌طور مستقیم با نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران (برای کسانی که خارج از ایران هستند) درمیان گذاشته شود. کسانی که در ایران هستند هم می‌توانند به وزارت امور خارجه، به آدرس جمهوری اسلامی ایران، تهران، میدان امام خمینی (ره) – خیابان امام خمینی (ره) – وزارت امور خارجه، بروند.

 


اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، مطالب زیر را نیز بخوانید:

دانستنی‌هایی در مورد تحصیل در استرالیا
مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا
برترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته‌ی تحصیلی
شهرهای بزرگ استرالیا
تحصیل کارشناسی ارشد استرالیا


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button