فرهنگ محیط کاری

فرهنگ محیط کاری

فرهنگ محیط کاری

کانادا نیز همانند هر کشور دیگری دستورالعمل‌هایی رسمی برای محیط‌های کاری دارد. با توجه به آزاداندیشی کانادایی‌ها دامنه‌ی وسیعی از رفتارها در محیط کاری پذیرفته می‌شود. درعین‌حال میزان آزادی عمل بسته به نوع شغل و ویژگی‌های شخصیتی کارفرما متفاوت است. بااین‌حال قوانین پایه‌ای برای رفتار در محیط کاری وجود دارد که به آن‌ها در ادامه مقاله می‌پردازیم.

خوش‌آمد گویی

در کانادا دست‌ دادن معمول‌ترین روش خوش‌آمد گویی در اولین ملاقات به شمار می‌آید. هم‌زمان با دست‌دادن نام خود، شغل و رده‌ی سازمانی‌تان را اعلام نمایید. هنگام روبه‌رو شدن با افرادی که دائماً در محیط کاری با آن‌ها سروکار دارید، کافی است سر تکان داده و صبح‌به‌خیر یا عصربه‌خیر بگویید.

با توجه به خلق‌وخوی کانادایی‌ها پس از اولین آشنایی می‌توانید آن‌ها را با نام کوچک صدا کنید. بااین‌حال بهتر است در قرارهای اولیه از پیش‌وند آقا یا خانم هنگام معاشرت با آن‌ها استفاده نمایید. هنگام تبادل نامه‌ی الکترونیکی، معمولاً باید پیش از نام افراد پیشوند خانم یا آقا را بیاورید.

هم‌زمان برای معاشرت با افرادی که دارای مشاغل حرفه‌ای هستند، نظیر دکترها، وکلا و اساتید دانشگاه بهتر است از ترکیب پیشوند آقا یا خانم به همراه نام خانوادگی آن‌ها استفاده نمایید.

ارتباط کلامی

  • امکان آغاز معاشرت بدون استفاده از صحبت‌های روزمره در رابطه با موضوعاتی چون آب‌وهوا، ورزش یا برخی سرگرمی‌ها را (چه با افراد غریبه، چه در محیط کاری) ندارید.
  • اظهارنظر در رابطه با موضوعات شخصی، دیدگاه‌های مذهبی، سیاسی و میزان درآمد برای آغاز صحبت در مکالمات روزمره مناسب نیست.
  • قطع کردن سخن دیگران و بی‌توجهی به همکاران نیز در کانادا همانند سایر نقاط جهان عملی بی‌ادبانه تلقی می‌گردد.

ارتباطات غیرکلامی

زبان بدن در اولین ملاقات تأثیر شگفت‌انگیزی در ذهن مخاطبتان به‌جای می‌گذارد. ازاین‌رو توجه به آن در هنگام ملاقات با آدم‌های جدید بسیار مهم است.

ارتباط چشمی برای ادامه‌ی مکالمه و همراهی آن‌ها ضروری است. درصورتی‌که روی خود را از فرد مقابل بگردانید یا به نقاط دیگری نگاه کنید، نشانگر عدم علاقه شما به بحث پیش رو است و آن‌ها را از ادامه معاشرت با شما بازمی‌دارد.

هنگام ملاقات با افراد جدید فاصله‌تان را با آن‌ها حفظ کنید. شکستن حریم خصوصی افراد در کانادا امری غیرمؤدبانه تلقی می‌شود.

وقت‌شناسی

وقت‌شناسی در کانادا به عنوان نقطه‌ی قوت شناخته نمی‌شود بلکه جزئی از فرهنگ عمومی فضای کاری است. در صورت دیر کردن در ملاقات کاری، طرف یا طرفین مقابل این مساله را به عنوان توهین و رفتار غیرحرفه‌ای برداشت می‌کنند. در صورت بروز مشکلات اضطراری حتماً با همکارانتان تماس حاصل نموده و تأخیر به وجود آمده را به اطلاعشان رسانده، ملاقات را کنسل یا در صورت امکان به زمان دیگری موکول نمایید.

همچنین برای شروع کار باید قبل از رسیدن شیفت کاری خود را برای تعویض آماده نمایید.

کار گروهی

کار گروهی در کانادا به شدت ستایش می‌شود. احترام متقابل و درک بین همکاران، خلاقیت و ارائه‌ی ایده‌ها به عنوان کلید پیشرفت و نوآوری شناخته می‌شوند. این موارد به اندازه مسئولیت‌پذیری در محیط کاری اهمیت دارند.

از هرگونه کشمکش در محیط کاری جدا اجتناب نمایید. در هنگام کار با دیگران منعطف، دقیق و مراقب باشید.

قوانین پوشش

قوانین پوشش در محیط‌های کاری کانادا به طور مستقیم تحت تأثیر نظر کارفرما قرار دارد. ازاین‌رو حتماً از کارفرما بابت قوانین مربوطه سؤال نموده و آن‌ها را رعایت کنید.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button