5 نکته مهم برای دانشجویان بین‌المللی جدید در استرالیا

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در استرالیا، شما نه‌تنها با یک فرهنگ جدید آشنا می‌شوید، بلکه در حال تطبیق با یک سیستم آموزشی جدید نیز هستید. اکثر دانشجویان در هفته‌ها و حتی ماه‌های اول تحصیل خود کمی گیج می‌شوند. چرا که تطبیق با محل جدید، دانشگاه، اساتید، گرفتن خوابگاه و محل اقامت و همچنین پیدا کردن مکان‌های مناسب برای خرید و رفت‌وآمد مسائلی است که باید به‌طور هم‌زمان مواجه شد و برای آنها راه‌حلی پیدا کرد. دوری از خانواده و دوستان نیز این سردرگمی را بیشتر می‌کند.

در اینجا به 5 نکته مهم که روزهای اول را برای شما دانشجویان بین‌المللی جدید آسان‌تر کرده و به شما ایده می‌دهد که در ترم اول باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید و چگونه با آن کنار بیایید، آمده است. با ما همراه شوید.

1. خرید کتاب‌های دانشگاه با کمترین قیمت

5 نکته مهم برای دانشجویان بین‌المللی جدید در استرالیا

معمولا دانشجویان در ترم اول حدود 500 دلار خرج کتاب‌های درسی می‌کنند که البته با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. کاهش این هزینه در اوایل تحصیل می‌تواند برای شما بسیار موثر باشد. کتاب‌های درسی بی‌اهمیت نیستند؛ اما راه‌هایی برای کاهش هزینه کتاب و خرید کتاب درسی اصلی وجود دارد.

  • کتابخانه

کتابخانه دانشگاه شما احتمالاً حاوی کتاب‌هایی است که توسط واحدهای شما استفاده می‌شود؛ اما باید برای این کار زرنگ باشید زیرا موجودی کتابخانه محدود است و افراد مانند شما بسیار زیاد!

  • خرید کتاب دست‌دوم

StudentVIP مکانی عالی است که دانش آموزان می‌توانند کتاب‌های درسی دست‌دوم را با قیمت بسیار ارزان بخرند یا حتی بفروشند. همچنین گروه‌های فیس بوک را که کتاب‌های مختص دوره شما را می‌فروشند یا مبادله می‌کنند، بررسی کنید.

2. خدمات پشتیبانی تحصیلی دانشگاه

خدمات پشتیبانی تحصیلی دانشگاه

خوشبختانه، دانشگاه‌های استرالیا تعداد زیادی خدمات پشتیبانی را برای کمک به نیازهای شما ارائه می‌دهند (برای اطلاع از آنها در O-week عضو شوید)

  • مربیان انگلیسی

 هر دانشگاهی برنامه‌ها یا مربیانی دارد که به بهبود مهارت‌های انگلیسی شما کمک می‌کنند. از این تسهیلات استفاده کنید.

  • مشاوران دوره

قبل از تصمیم‌گیری در مورد واحد یا دوره با مشاور دوره خود مشورت کنید. آنها برای کمک به برنامه‌ریزی تحصیلی شما وجود دارند.

  • مشاوره

اگر استرستان بیش‌ازحد طاقت‌فرسا شد، در جستجوی کمک حرفه‌ای از مشاوران دانشگاه دریغ نکنید.

3.سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی درست

سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی درست

پیگیری کلاس‌ها، کارگاه‌ها، تکالیف، امتحانات، همه‌چیز در ذهن شما می‌تواند آن را به هم بریزد. مواردی وجود دارد که می‌توانید از مکان‌هایی مانند Kmart یا Officeworks بسیار ارزان تهیه کنید تا به سازمان‌دهی مالی زندگی دانشجویی خود کمک کنید

  • برنامه‌ریز

تمام تاریخ‌های مهم ازجمله مهلت تکالیف، تاریخ امتحانات و برنامه کلاس‌ها را در دفتر یا اپلیکیشن برنامه‌ریزی خود یادداشت کنید.

  • دفترچه‌های چند موضوعی

این دفترها شما را از دردسر حمل چندین نوت بوک برای موضوعات و درس‌های مختلف نجات می‌دهد.

  • برنامه‌ها

برای دوستداران تکنولوژی، برنامه‌هایی مانند My Class Schedule: Timetable (اندروید) یا Class Timetable (iOS) مهلت‌ها و کلاس‌های شما را پیگیری و یادآوری می‌کنند.

4. تقویت مهارت‌های تحصیلی

مهارت‌های تحصیلی ضروری مانند ارجاع، مقاله‌نویسی و تحقیق می‌تواند در حوزه زبانی برای شما نسبتاً جدید باشند. نترسید! علاوه بر کمک دانشگاه، منابع آنلاینی وجود دارد که می‌تواند در توسعه این مهارت‌ها به شما کمک کند. با سرچی ساده یا پرس‌وجو از سال بالایی‌هایتان همه آنها پیدا خواهید کرد.

5. برقراری ارتباط با همسالان و معلمان خود

برقراری ارتباط با همسالان و معلمان خود

اگر در کلاس خود به اطراف نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تنها نیستید. همسالان شما در همان قایقی هستند که شما در تلاش برای پارو زدن در آن هستید. با آنها دوست شوید. پیشنهاد کنید یک گروه واتساپ یا فیس بوک تشکیل دهید تا بتوانید به سوالات یکدیگر پاسخ داده و به هم کمک کنید.

همچنین، از ارسال ایمیل به استاد راهنما یا استادان خود در مورد مشکلات مربوط به مطالعه دریغ نکنید. استادان استرالیایی بسیار قابل‌دسترس و حمایتگر هستند.

در پایان

در ابتدا، دانشجوی بین‌المللی بودن و تحصیل در استرالیا می‌تواند این احساس را ایجاد کند که سختی‌های بسیاری پیش روی شماست؛ اما با گذشت زمان این مسیر و زندگی در استرالیا برایتان کمتر دلهره‌آور می‌شود. ممکن است مطالب دوره آسان‌تر نشود، اما شما با ساختار دوره خود بیشتر آشنا خواهید شد؛ بنابراین در حال حاضر، آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید چالش‌ها شروع شوند!

گروه مهاجرت تحصیلی آریا از ابتدا تا پایان تحصیلتان برای سهولت چالش‌های پیش رو در کنارتان خواهد بود. برای مهاجرت تحصیلی در هر مقطع تحصیلی با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button