تغییرات ویزای استرالیا در 2023-2024

در سال مالی جدید تغییرات زیادی در سیستم مهاجرت کشور استرالیا به وجود آمد. از اول جولای، تغییراتی چون مسیر جدید شهروندی برای نیوزیلندی ها، ساعات کاری محدود برای دانشجویان بین المللی و افزایش هزینه های درخواست ویزا اعمال خواهد شد. در ادامه این تغییرات به طور کامل آورده شده است.

چه تغییراتی در ویزا از اول جولای اعمال می شود؟

تغییرات ویزای استرالیا 2024-2023

همانطور که گفته شد تغییراتی در روند و هزینه های مهاجرتی استرالیا اعمال شده است برخی از این تغییرات پس از انتشار یک بررسی 186 صفحه ای از سیستم مهاجرت در ماه آوریل اعلام شد و برخی دیگر در بودجه فدرال، که در 9 می صادر شد وجود داشت.

مسیر شهروندی برای نیوزیلندی ها

از 1 جولای، نیوزلندیانی که به مدت چهار سال یا بیشتر در استرالیا زندگی می کنند، واجد شرایط درخواست مستقیم برای شهروندی استرالیا خواهند بود. آنها دیگر نیازی به درخواست و اعطای ویزای دائم ندارند.

این تغییرات برای شهروندان نیوزیلندی اعمال می شود که دارای ویزای رده ویژه (زیر کلاس 444) (SCV) هستند که پس از 26 فوریه 2001 به این کشور آمد باشند.

ویزای جدید برای مهاجران اقیانوس آرام

ویزای جدیدی معرفی خواهد شد که 3000 مکان برای مهاجران واجد شرایط از کشورهای اقیانوس آرام فراهم می کند. افراد برای ویزای نامزدی اقیانوس آرام (PEV) هر ساله با یک فرآیند رای گیری مشخص می شود و افراد انتخاب شده می توانند برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. درخواست ها می توانند به صورت آنلاین در وزارت امور داخله ارسال شوند.

تغییرات در ویزای دانشجویی

با توجه به تلاش های بسیار برای رفع کمبود نیروی کار در استرالیا، محدودیت‌های کاری ویزای دانشجویی موجود در سراسر همه‌گیری کووید-19 کاهش یافت و ژانویه گذشته برداشته شد. این قانون به دارندگان ویزای دانشجویی اولیه و متوسطه اجازه می داد تا بیش از حد معمول که 40 ساعت در هر دو هفته بود، کار کنند.

اما از اول جولای، محدودیت های کاری ویزای دانشجویی مجدداً اعمال می شود و با نرخ افزایشی 48 ساعت در هر دو هفته محدود میگردد. این قانون در بودجه فدرال که توسط جیم چالمرز صادر شده بود تأیید شد و گفت که دانشجویان بین‌المللی شاغل در بخش مراقبت از سالمندان تا 31 دسامبر 2023 از این محدودیت معاف خواهند بود. همچنین از این تاریخ، برخی از دارندگان ویزای تحصیلات تکمیلی موقت زیر کلاس 485 می توانند برای مدت طولانی تری در استرالیا بمانند.

تمدید دوره اقامت دانشجویان نیز به شرح زیر است:

  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی از دو سال به چهار سال افزایش یافت.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد از سه سال به پنج سال افزایش یافت.
  • فارغ التحصیلان دکترا از چهار سال به شش سال افزایش یافت.

تغییرات برای تعطیلات کاری

امتیازی که به Working Holiday Makers (WHMs) اجازه می دهد تا برای یک کارفرما یا سازمان برای مدت بیش از شش ماه بدون درخواست مجوز، کار کنند نیز در 1 جولای پایان یافت. محدودیت کار شش ماهه به طور موقت در ژانویه 2022 کاهش یافت تا کمبود نیروی کار در طول همه‌گیری برطرف شود.

هر کاری که قبل از اول جولای انجام شود در دوره شش ماهه محدودیت محاسبه نخواهد شد. این بدان معناست که WHM ها می توانند در صورتی که قبل از جولای کار خود را برای یک کارفرما یا سازمان شروع کرده باشند تا شش ماه، بیشتر کار کنند.

تغییرات در برنامه تعطیلات کاری استرالیا-بریتانیا

در 31 می، دولت اعلام کرد که حداکثر محدودیت سنی برای استرالیایی‌هایی که با ویزای تعطیلات کاری به بریتانیا سفر می‌کنند، به لطف توافقنامه تجارت آزاد استرالیا و بریتانیا (A-UKFTA) افزایش می‌یابد. برای استرالیایی ها، طرح تحرک جوانان بریتانیا (YMS) در حال حاضر محدود به افراد 18 تا 30 ساله است. از 31 ژانویه 2024، این محدودیت سنی طبق قرارداد تجارت آزاد به مدت پنج سال به 35 سال افزایش خواهد یافت.

استرالیایی‌های 18 تا 35 ساله نیز می‌توانند با گزینه تمدید تعطیلات کاری از دو به سه سال، یک سال بیشتر در بریتانیا تحت YMS بمانند. از 1 ژوئیه 2023، محدودیت سنی برای شهروندان بریتانیایی که برای تعطیلات کاری در استرالیا درخواست می دهند نیز به 35 سال افزایش می یابد.

افزایش حداقل حقوق مهاجران برای دریافت اسپانسر

افزایش حداقل حقوق مهاجران برای دریافت اسپانسر

از اول تیرماه حداقل حقوقی که متقاضی برای دریافت اسپانسر از کارفرما نیاز دارد افزایش می یابد. آستانه درآمد مهاجرت موقت (TSMIT) از زمانی که یک دهه پیش به 53000 دلار رسید، افزایش نیافته است. این مبلغ به 70000 دلار خواهد رسید. این یکی از دو اعلامیه ای بود که وزیر امور داخلی کلر اونیل پس از بررسی سیستم مهاجرت استرالیا بیان کرد.

همچنین این اولین افزایش TSMIT در یک دهه است. خانم اونیل در بیانیه ای در روز انتشار بررسی در آوریل گفت: این یک پیش پرداخت برای سیستم مهاجرتی است که دولت آلبانی می خواهد بسازد.

 

کارگران ماهر راهی برای اقامت دائم خواهند داشت

دولت همچنین گفت که به همه کارگران موقت ماهر این فرصت را می دهد که تا پایان سال برای اقامت دائم درخواست دهند. دولت قبلاً اعلام کرده بود که برای دارندگان ویزای حفاظت موقت (زیر کلاس 785) (TPV) و ویزای Safe Haven Enterprise (Subclass 790) (SHEV) که قبل از 14 فوریه 2023 دارای TPV یا SHEV بوده یا درخواست داده اند، یک مسیر اقامت دائمی ارائه خواهد کرد.

 

ویزای کاری استرالیا و مهاجران ماهر در اولویت رسیدگی قرار خواهد گرفت

  • دولت سطح برنامه ریزی برای مهاجرت دائم در سال های 2023-24 را به 190000 جایگاه برمی گرداند. پیش از این در اولین بودجه دولت آلبانی در اکتبر گذشته به 195000 افزایش یافته بود.
  • این سازمان 137100 جایگاه (حدود 70 درصد) را به مهاجران ماهر اختصاص خواهد داد تا به کمبود مداوم مهارت و نیروی کار متخصص رسیدگی شود. این نسبت از 142400 جایگاه در برنامه 2022-23 کمی کاهش یافته است.
  • 52000 مکان به جریان خانواده اختصاص داده خواهد شد که عمدتاً از ویزای شریک تشکیل شده است.
  • ویزای شریک و فرزند بر اساس تقاضا باقی خواهد ماند.

 

تغییرات هزینه درخواست ویزا

دولت فدرال در شب بودجه به SBS News اعلام کرد که هزینه درخواست ویزا برای تعدادی از ویزاها را از اول جولای افزایش خواهد داد. انواع ویزاهای تعیین شده برای افزایش شامل ویزای توریستی، تعطیلات کاری، کار و تعطیلات، آموزش، فعالیت موقت و کار موقت متخصص اقامت کوتاه مدت است.

  • هزینه درخواست برای ویزای توریستی زیر کلاس 600، که شامل گردشگران می شود، در کنار ویزای دانشجویی 500، که دانشجویان بین المللی را تحت تأثیر قرار می دهد و ویزای تعطیلات کاری، نوعی که توسط کوله گردها استفاده می شود، افزایش می یابد.
  • ویزای نامزدی اقیانوس آرام و طرح تحرک کارگری اقیانوس آرام استرالیا تحت تأثیر افزایش هزینه ها قرار نخواهد گرفت.
  • دولت گفته است که از 665 میلیون دلاری که از افزایش هزینه ها در طول پنج سال به دست آمده است برای بهبود زمان پردازش ویزا و «سایر اولویت های دولت» استفاده خواهد کرد.

در پایان

بررسی مهاجرت که به رهبری مارتین پارکینسون، رئیس سابق خدمات عمومی، انجام شده است نشان داد که در حالی که برخی از جنبه‌های برنامه مهاجرت استرالیا به خوبی عمل می‌کنند، بخش‌های کلیدی ناقص و مشکل دار هستند. او همچنین دریافت که این برنامه در جذب مهاجران کاری و مهارتی استرالیا شکست خورده است و کسب‌وکارها را قادر نمی‌سازد تا به طور موثر به کارگران دسترسی داشته باشند.

تغییرات اعمال شده در ویزاها تا حد زیادی در حال بازگرداندن قوانین به پیش از شروع کووید است. چرا که همه گیری کرونا تغییرات بسیاری را در مسیر مهاجرت به استرالیا به وجود آورد و هنوز این تغییرات برای رسیدن به بهترین روند مهاجرتی برای کار یا تحصیل در استرالیا ادامه دارد.

منبع: sbs.com.au

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button