راهنمای تحصیل آنلاین و از راه دور برای دانشجویان

راهنمای تحصیل آنلاین و از راه دور برای دانشجویان

 

بسیاری از دانشگاه ها در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس های حضوری را تعطیل کرده اند. در این مقاله تلاش می کنیم تا نکات مفیدی را در مورد تحصیل آنلاین به شما بگوییم.

در طول پاندمی کووید 19 بسیاری از دانشگاه ها تدریس حضوری را به طور موقت متوقف کرده و دانشجویان کلاس های خود را به صورت آنلاین می گذرانند. برای برخی از دانشجویان این شیوه ی تحصیل می تواند چالش برانگیز باشد.

نظم و ترتیب دادن به مطالعات و استفاده ی بهینه از کلاس ها و سمینار ها ممکن است کار آسانی نباشد. اما ما در اینجا روش هایی را به شما پیشنهاد می دهیم که ممکن است از طریق آن ها بتوانید این کار را انجام دهید. البته این راهنمایی کلی برای همه ی دانشجویان است، اما ممکن است دانشگاه شما نکات ویژه ای را در نظر داشته باشد، بنابراین به طور منظم ایمیل و پرتال آنلاین خود را چک کنید.

 

  1. به یادگیری متعهد باشید

همانطور که در کلاس های حضوری یادداشت برداری می کنید، همین کار را در زمان گوش دادن یا دیدن کلاس های آنلاین نیز انجام دهید. در مکانی راحت و آرام بنشینید، خودکار و دفتر به همراه داشته باشید و تلاش کنید تا چیز هایی را که ممکن است باعث حواس پرتی شما شوند به حداقل برسانید.

برنامه ی خود را چک کنید و اطمینان یابید که برای شرکت در تمام کلاس ها و سمینار های آنلاین وقت داشته باشید. پیش از شروع کلاس ها مطالعات مرتبط را انجام دهید و اگر چیزی را به خوبی متوجه نشده اید حتما بپرسید.

 

  1. گروه های مطالعه ی آنلاین تشکیل دهید

اپلیکیشن هایی مانند اسکایپ یا زوم که دانلود آن ها رایگان است، به شما این امکان را می دهند تا با گروهی از افراد تماس ویدیویی یا چت داشته باشید. از این اپلیکیشن ها استفاده کنید تا گروه های مطالعه ای با هم کلاسی های خود تشکیل دهید و بتوانید طمان بیشتری را صرف تبادل ایده ها، تحلیل دروس و راهنمایی یکدیگر نمایید.

از این طریق می توانید ارتباط خود را با سایر دانشجویان در کلاس خود حفظ کنید. همچنین می توانید ارتباطات اجتماعی ای برقرار کنید که کمک کند تا در زمان قرنطینه کمتر احساس تنهایی کنید.

از قبل آنچه را که می خواهید در مورد آن بحث کنید آماده کنید و حول همان موضوع صحبت کنید تا بحث شما مفید باشد و به صحبت درباره ی امور متفرقه ختم نگردد.

 

  1. با اساتید خود در تماس باشید

ممکن است دیگر نتوانید اساتید خود را در ساعات اداری معمول ببینید، اما ارتباط خود را به صورت منظم با آن ها حفظ کنید. یک ایمیل هفتگی یا هر چند روز یک بار می تواند برای قرار گرفتن در جریان پیشرفتتان در طول دوره ایده ی خوبی باشد. علاوه بر این، اگر احساس اضطراب یا استرس دارید، صحبت با اساتیدتان می تواند از نگرانی های شما بکاهد.

ارتباط با اساتید همچنین باعث می شود منابع مطالعاتی شما به روز باشند و اسلاید ها و جزوه های صحیح به دستتان برسند. اگر نگرانی ای در زمینه ی یادگیری خود دارید حتما با اساتید خود ارتباط برقرار کنید اما برای دریافت پاسخ صبور باشید. اساتید شما احتمالا تحت فضار زیادی برای آماده کردن مطالب درسی کلاس های آنلاین هستند بنابراین به آن ها زمان دهید تا پاسخ شما را بدهند.

 

  1. از داشتن ابزار مناسب جهت مطالعه اطمینان حاصل نمایید

استفاده از کلاس های آنلاین نیازمند داشتن سیستم کامپیوتری مناسب و اینترنت با سرعت مناسب است. برخی از دانشجویان از قبل به این ابزار دسترسی دارند، اما اگر این در مورد شما صدق نمی کند، با استاد یا دفتر خدمات دانشجویی صحبت کنید تا ببینید چگونه می توانید این مشکل را رفع کنید. ممکن است لپ تاپی به شما قرض داده شود و یا شاید بتوانید برای شرکت در کلاس ها به گروه کوچکی از دانشجویان بپیوندید.

پرتال آنلاین خود را هر روز چک کنید تا در جریان به روز رسانی کلاس ها و همچنین ابزار کمکی که دانشگاه ممکن است در اختیار دانشجویان قرار دهد باشید.

 

  1. در منزل فضای مطالعه ای برای خود ترتیب دهید

اگر عادت به مطالعه در کتابخانه ی دانشگاه دارید، ممکن است درس خواندن در منزل برای شما دشوار باشد، اما کار هایی هست که می توانید انجام دهید تا تمرکز لازم برای مطالعه را مجددا به دست آورید.

ابتدا، جایی از منزلتان را در نظر بگبرید که بتوانید در آنجا نشسته و مطالعه کنید. برخی از دانشجویان در اتاق خود میز مطالعه ای دارند اما اگر این شامل شما نمی شود، می توانید با لپتاپ و جزوه های خود در مکان راحت و آرامی بنشینید. در ضمن تمامی چیز هایی را که برای مطالعه نیاز دارید را در دسترس خود قرار دهید تا مجبور نشوید دائم از جای خود بلند شوید و تمرکز خود را از دست ندهید.

بسیاری از دانشگاه ها در سراسر جهان کتابخانه های خود را باز نگه داشته اند، بنابراین استفاده از آن ها می تواند یک گزینه باشد. اما حتما در نظر داشته باشید که فاصله ی خود را از سایر دانشجویان حفظ کنید.

 

  1. به طور منظم به خود استراحت دهید

این توصیه را احتمالا زیاد شنیده اید، اما اهمیت آن اکنون بیشتر از هر زمانی است. اگر بازه های زمانی طولانی مطالعه برای شما مناسب نیستند، نیازی نیست حتما خود را مجبور به مطالعه در آن زمان کنید، اما ساعت هایی را که در آن ها بازدهی شما حداکثر است شناسایی کنید و کار و مطالعه ی روزانه ی خود را حول آن شکل دهید.

داشتن زمان های استراحت منظم در طول روز به شما کمک می کند تا ذهن خود را آماده نگه دارید و یکی از ساده ترین روش هایی است که باعث می شود از زمان کار و مطالعه ی خود حداکثر استفاده را ببرید. تقریبا هر یک ساعت یک بار از پشت کامپیوتر بلند شوید و برای مدت زمان کوتاهی کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید، مانند خواندن بخشی از یک کتاب یا دیدن کمی تلویزیون یا بازی کردن. تلاش کنید روزی یک بار برای قدم زدن بیرون بروید و برای هر روز خود انگیزه ای داشته باشید.

برای هر روز خود محدودیت مطالعه بگذارید و در پایان آن در صورت امکان تمامی وسایل مربوط به درس خواندن را جمع کنید تا بتوانید بدون این که کتاب هایتان به شما خیره شوند از بقیه ی روز خود لذت ببرید!!

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button