ارتقا رتبه دانشگاه موناش استرالیا 2023

دانشگاه موناش موقعیت خود را به عنوان یک رهبر ( لیدر ) جهانی در تحول و تغییرات، تقویت کرده است و به رتبه بیست و یکم در سطح جهانی در بین 1591 دانشگاه شرکت‌کننده در رتبه‌بندی تاثیر آموزش عالی تایمز (THE) 2023 و برابر با هفتم در جهان برای شهرهای و جوامع پایدار در جهان رسیده است.

رتبه‌بندی THE Impact تنها شاخص‌های عملکرد جهانی است که تأثیر دانشگاه‌ها بر جامعه را از دریچه SDGs سازمان ملل ارزیابی می‌کند، طرحی برای آینده بهتر و پایدارتر برای همه.

گزارشی تحت عنوان SDG 10 ارسال شد و در قوی‌ترین مناطق آن رتبه هفتم برای شهرها و جوامع پایدار (SDG 11)، سیزدهم برای سلامت و رفاه خوب (SDG3)، 20 جهت مشارکت برای اهداف (SDG 17)، 44 برای صلح قرار گرفت. عدالت و نهادهای قوی (SDG 16) و 58 برای صنعت، نوآوری و زیر ساخت .(SDG 9)

این رتبه‌بندی پس از گزارشی منتشر شد که سال گذشته توسط کمیسیون موناش با چشم‌انداز آن درباره ویژگی‌های آینده‌محور شهرهای واسطه منتشر شد.

ارتقا رتبه دانشگاه موناش استرالیا

گزارش کلان شهر قابل زندگی: فرصت شهرهای واسطه برای ارائه انعطاف‌پذیری، تأثیرگذاری و شکوفایی با نگاهی به نقش منحصربفرد شهرهای واسطه، نور جدیدی بر برنامه‌ریزی شهری، حمل‌ونقل و نظام حکمرانی تاباند.

رتبه‌بندی THE Impact نشان می‌دهد که دانشگاه‌های شرکت‌کننده یک رتبه‌بندی کلی و همچنین امتیازی برای ارسال‌های فردی به 17 SDG سازمان ملل دریافت می‌کنند که هر SDG به یک چالش جهانی خاص رسیدگی می‌کند.

از زمان راه‌اندازی آن در سال 2019، رتبه‌بندی‌ها هر ساله با انتخاب دانشگاه‌های بیشتری برای نشان دادن تعهد خود به ارائه اهداف توسعه پایدار  با پیوستن 185 دانشگاه دیگر در سال 2022، شتاب بیشتری می‌گیرند.

علاوه بر این، ما بهترین عملکرد خود را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education (THE) در سال 2023 به دست آوردیم و در رتبه 44 جهان قرار گرفتیم و برای اولین بار در بین 50 دانشگاه برتر قرار گرفتیم. در سطح کشوری نیز با دو پله صعود به رتبه دوم صعود کردیم.

منبع: monash.edu

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button