5 دانشگاه ارزان استرالیا برای دانشجویان بین المللی

استرالیا به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش عالی، بیشتر به دلیل آب‌وهوای گرم، سواحل و کانگوروهایش مشهور است. Land Down Under  بیش از 43 دانشگاه دارد که در سال 2021،  36 موسسه آن در فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS قرار گرفتند.

به لطف منابع آموزشی و آموزش عالی، استرالیا هرساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. این کشور تنها در سال جاری بیش از 550409 دانشجوی بین المللی را پذیرفته است.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

5 دانشگاه ارزان استرالیا برای دانشجویان بین المللی

تحصیل در استرالیا رویای بسیاری از دانش‌آموزانی است که قصد دارند خارج از کشور خود ادامه تحصیل دهند. چرا که با تحصیل در این کشور نه‌تنها موفق به کسب مدرک معتبر جهانی می‌شوند، بلکه می‌توانند استرالیا را بهتر کشف کرده و از فرهنگ غنی آن لذت ببرند.

از فرهنگ قهوه ملبورن گرفته تا زندگی شبانه افسانه‌ای سیدنی، از تاکستان‌های مشهور تا غروب افسانه‌ای و جذابیت‌های بی‌نظیر مناظر طبیعی استرالیا همه و همه دلایلی برای تجربه سفری به این کشور است. بااین‌حال، این رویا برای بسیاری از افراد هزینه‌های زیادی در بر دارد.

میانگین هزینه تحصیلات عالی سالیانه بین 20000 تا 45000 دلار استرالیا است. به‌علاوه میانگین هزینه زندگی ماهیانه چیزی بین 1400 تا 2500 دلار استرالیا می‌شود که همین مسئله می‌تواند برای یک دانشجوی بین المللی با سطح مالی متوسط بسیار پرهزینه و گران باشد.

اگرچه استرالیا بورسیه‌ و گزینه‌های کمک‌ مالی زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، اما گاهی این بورسیه‌ها همچنان کفاف مخارج زندگی و تحصیل در استرالیا را نمی‌دهند. بااین‌وجود اجازه ندهید همه اینها شما را از تحقق رویا تحصیل در استرالیا باز دارد. برای تحصیل در این کشور راه‌حل دیگری نیز وجود دارد: دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در استرالیا که می‌توانید بدون پرداخت هزینه در آن‌ها به تحصیل بپردازید.

دانشگاه‌های ارزان در استرالیا

در اینجا پنج نمونه از ارزان‌ترین دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان بین المللی آورده شده است:

1. دانشگاه ساحل آفتاب

دانشگاه ساحل آفتاب، استرالیا

دانشگاه ساحل آفتاب (UniSC) برای اولین‌بار در سال 1994 تاسیس شد. این دانشگاه که در کوئینزلند قرار دارد، دومین دانشگاه دولتی استرالیا و شماره 1 در کوئینزلند، بر اساس تجربه کلی آموزشی به شمار می‌آید. این دانشگاه دارای رتبه پنج‌ستاره در تدریس و آموزش است.

علی‌رغم پیشگام بودن دانشگاه UniSC در زمینه تولید تحقیقات، حمایت از ورزشکاران برنده طلا و فارغ‌التحصیلان برنده جوایز، هزینه‌های تحصیل در آن مقرون‌به‌صرفه است. هزینه تحصیل این دانشگاه سالیانه از 24400 دلار استرالیا شروع می‌شود و احتمال دارد نسبت به رشته و مقطع تحصیلی کمی بیشتر شود.

2. دانشگاه چارلز استارت

دانشگاه چارلز استارت، استرالیا

دانشگاه چارلز استارت صدها دوره آموزشی را در پنج پردیس مستقل ارائه می‌کند. طبق نظرسنجی QILT Graduate Outcomes Survey 2021، با شرکت در هر یک از این دوره‌ها می‌توانید بسیار سریع‌تر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر در استرالیا صاحب شغل و کار شوید. دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی به طور میانگین حدود​​70,000 دلار استرالیا درآمد دارند.

اگر در یکی از پردیس‌های منطقه دانشگاه چارلز استورت تحصیل می‌کنید، دارای یک آینده شغلی تضمین شده هستید و می‌توانید برای دریافت حقوق پس از تحصیل واجد شرایط باشید. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی سالیانه فقط ۲۱۲۸۰ دلار استرالیا برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه پرداخت می‌کنند.

3. دانشگاه فدراسیون استرالیا

دانشگاه فدراسیون استرالیا

دانشگاه فدراسیون استرالیا (FedUni) برترین دانشگاه منطقه ویکتوریا محسوب می‌شود. این دانشگاه به دلیل نحوه حمایت از دانشجویان، توسعه مهارت‌های آنها و برای کمک به فارغ‌التحصیلان خود در یافتن شغل تمام‌وقت، رتبه یک دانشگاه در شهر ویکتوریا را به خود اختصاص داده است.

البته این تمام مزایای این دانشگاه نیست. FedUni به مدت 150 سال مرکز رهبران، مبتکران و متفکران استرالیا بوده و هست. به دلیل کاهش نابرابری، جوامع و شهرهای پایدار و برابری جنسیتی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

همچنین در بین 20 درصد دانشگاه‌های برتر جهان در آموزش باکیفیت (SDG4)، در 25 درصد دانشگاه‌های برتر جهان در سلامت و رفاه خوب (SDG3)، انرژی مقرون‌به‌صرفه و پاک (SDG7)، صلح و عدالت در رتبه‌بندی (SDG16) و مشارکت برای اهداف (SDG17) قرار دارد.

تحصیل در دانشگاه فدراسیون استرالیا بسیار کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه است. به‌گونه‌ای که هزینه سالیانه تحصیل این دانشگاه در مقطع لیسانس هنر 15750 دلار استرالیا می‌شود. افزون بر آن کمک‌های مالی، کوپن‌های کتاب‌درسی، لپ‌تاپ و بورسیه تحصیلی نیز ارائه می‌دهد.

صفحه دانشگاه های استرالیا را هم ببینید

4. دانشگاه صلیب جنوبی

دانشگاه صلیب جنوبی، استرالیا

دانشگاه صلیب جنوبی (SCU) پردیس‌های متعددی را در شهرهای نیو ساوت ولز، کوئینزلند جنوب شرقی، لیزمور و کافس هاربر ایجاد کرده است.

برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه در شش مدرسه، دو کالج و دو مرکز تحقیقاتی برگزار می‌شود که شامل دانشکده بهداشت و علوم‌انسانی، دانشکده آموزش، دانشکده هنر و علوم اجتماعی، دانشکده محیط‌زیست، دانشکده علوم و مهندسی، دانشکده تجارت و گردشگری، دانشکده حقوق و عدالت، کالج SCU، مرکز صلح و جامعه حفظ عدالت، مرکز ملی علوم دریایی، دانشگاه گنیبی بومی استرالیا می‌شود.

SCU برای اولین‌بار در سال 1994 افتتاح شد و جایگاه جهانی خود را از آن موقع تا کنون در بین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز در سال 2022 حفظ کرده است. سالیانه هزینه تحصیل دوره کارشناسی در SCU از 28000 دلار استرالیا شروع می‌شود.

SCU به دلیل آموزش باکیفیت و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه خود، دارای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی است که از 15967 دانشجوی این دانشگاه، 3338 نفر آن‌ها از خارج از استرالیا آمده‌اند.

5. دانشگاه کوئینزلند جنوبی

دانشگاه کوئینزلند جنوبی، استرالیا

دانشگاه کوئینزلند جنوبی (UniSQ) در سال 1967 تاسیس شد. این دانشگاه با وسعتی متوسط و در تووومبا، کوئینزلند واقع شده است. پردیس اصلی آن در تووومبا و دو دانشگاه دیگر در اسپرینگفیلد و ایپسویچ هستند. این دانشگاه دارای تاریخچه غنی است. همچنین در لیست بهترین دانشگاه‌های جهانی در رتبه 452 قرار دارد.

UniSQ بیش از 600 برنامه تخصصی را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. محبوب‌ترین این برنامه‌ها در تجارت، آموزش، حقوق و هنر، بهداشت، مهندسی و علوم، کالج‌های تحقیقاتی بومی، آموزش و پژوهش هستند. این موسسه هرسال بیش از 24000 دانشجو می‌پذیرد و هزینه تحصیل این دانشگاه سالیانه حدود 25038 دلار استرالیا است.

منبع: studyinternational

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button