10 دانشگاه استرالیا بدون اپلیکیشن فی برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین‌الملل به نسبت مقوله گران قیمتی است. اما راه‌های زیادی وجود دارد تا بتوانید در کشورهای مختلف نظیر استرالیا ادامه تحصیل بدهید و هزینه‌های خودتان را مدیریت کنید.

به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل، شما باید قبل از اقدام به مهاجرت برخی از هزینه‌های نظیر هزینه بلیط هواپیما، ویزای دانشجویی، هزینه اقامت و… را در نظر بگیرید. در حقیقت قبل از ورود به کشور مقصد باید برای همه این هزینه‌ها فکر چاره کرده باشید.

برای معافیت از اپلیکیشن فی ( Application Fee ) در استرالیا یک دانشجوی بین‌الملل راه درازی را در پیش دارد. برای دانشجویانی که امیدوارند در استرالیا تحصیل کنند، فرآیند درخواست ویزا می‌تواند کاملا ساده باشد. اما باید آنها به این نکته مهم توجه کنند که برای هر درخواست 650 دلار استرالی یا شاید هم بیشتر پول لازم است.

علاوه بر هزینه لیست زیادی از الزامات نیز وجود دارد که باید قبل از اقدام به همه آنها نیز بیندیشید. به عنوان مثال مدرک مهارت انگلیسی، تایید ثبت نام و … . برای به دست آوردن این ملزومات نیز باید هزینه‌ای را برآورد کنید. به این موارد هزینه‌های پنهانی مهاجرت گفته می‌شود. به عنوان مثال برای یادگیری زبان باید در یک موسسه ثبت نام کنید و هر ماه پولی را تحت عنوان شهریه پرداخت نمایید.

اما هنگامی که همه این هزینه‌ها را پرداخت کردید و تمامی ملزومات لازمه را تهیه نمودید، ویزای خود را دریافت خواهید کرد. ویزای دانشجویی (زیر کلاس 500) به شما این اجازه را می‌دهد تا حداکثر 5 سال در استرالیا زندگی کنید. علاوه بر زندگی معمولا شما می‌توانید هر دو هفته 40 ساعت در این کشور نیز کار نمایید. بنابراین با اخذ ویزای دانشجویی علاوه بر تحصیل، کار نیز مجاز خواهد بود.

کار کردن در حین تحصیل می‌تواند به افزایش درآمد و همچنین تکمیل رزومه شما برای آینده کمک کند. در واقع کار در کنار تحصیل یک امر برد-برد خواهد است.

چرا گرفتن معافیت از اپلیکیشن فی ( Application Fee) در استرالیا مهم است

دانشگاه بدون اپلیکیشن فی در استرالیا

هزینه‌های درخواست از دانشجو برای هزینه‌های اداری دریافت می‌شود و به نفع دانشجویان است. شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد و بگویید چرا؟ دریافت اپلیکیشن فی برای از دانشگاه‌ها و کالج‌ها موجب شده تا دانشجویانی که متقاضی واقعی نیستند اقدام به درخواست نکنند. در واقع تنها افراد متعهد حاضر به پرداخت پول هستند. بنابراین این به نفع دانشجویان و متقاضیانی است که در مورد پذیرش خود اطمینان دارند.

برخی از افراد استدلال می‌کنند که اپلیکیشن فی اثر معکوس روی دانشجویان جدی دارد. زیرا این هزینه، درخواست دانشجویان مشتاق را دشوار می‌کند. به ویژه زمانی که آنها با محدودیت‌ها و موانع مالی روبرو هستند.

به طور کلی، متوسط اپلیکیشن فی دانشگاه‌های استرالیا از 50 تا 100 دلار استرالیا متغیر است. این مقدار هزینه به نسبت سایر هزینه‌های مهاجرت در نگاه برخی از دانشجویان کم به نظر می‌رسد. اما در واقعیت اگر کمی منطقی و حساب شده نگاه کنید می‌بینید که این هزینه بسیار زیاد است. چرا که اگر تنها برای 10 دانشگاه قصد اپلای داشته باشید باید 1000 دلار استرالیا در همین ابتدای کار پرداخت نمایید.

این هزینه را باید در کنار سایر هزینه‌های روزانه و هزینه‌های مهاجرت در نظر بگیرید. به هر حال، هزینه زندگی در استرالی اصلا ارزان نیست. اما چه باید کرد؟ به طور کلی از مهاجرت دست کشید؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. قطعا راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

هزینه زندگی در استرالیا چقدر است؟

دانشجویان بین‌الملل، به ویژه افرادی که ممکن است برای اولین بار از خانه و خانواده دور دور می‌شوند، باید بیاموزند که چگونه هزینه‌هایشان را مدیریت کنند. به عنوان مثال آنها باید هزینه تحصیل، زندگی، اجاره خانه و… را به خوبی مدیریت کرده تا از پس همه آنها بربیایند.

قبض آب و برق، قبض تلفن، هزینه حمل‌ونقل، هزینه غذا و پوشاک، اجاره مسکن، هزینه دانشگاه و… را باید جمع کنند و سپس برای مدیریت درست آنها فکر چاره باشند. برای کمک به محاسبه تخمین‌ها، قصد داریم در ادامه هزینه یک دانشجو را در دانشگاه‌های شهرهای مختلف بیان کنیم.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا را دارید؛ به طور تقریبی برای زندگی در برث به 350 تا 715 دلار و برای زندگی در سیدنی به 525 تا 1120 دلار استرالیا در هفته نیاز دارید. این در حالیست که در دانشگاه ولونگونگ بسته به نوع مسکنی که انتخاب می‌کنید، میانگین هزینه زندگی در وولونگونگ بین 435 تا 481 دلار استرالیا در هفته تخمین زده شده است.

فراموش نکنید که این اعداد و ارقام کاملا تخمینی هستند. بنابراین بسته به نوع سبک زندگی شما می‌توانند کاملا متفاوت باشند. اما با این وجود این اعداد تخمینی مبنای خوبی برای اطمینان از داشتن بودجه کافی در هنگام تحصیل در استرالیا به شما می‌دهد.

با وجود مشاهده این اعداد و ارقام، آیا بازهم نمی‌خواهید در استرالیا معافیت از اپلیکیشن فی بدهید؟ داشتن معافیت هزینه به مقدار 100 دلار یا چندین مورد، ساده نیست و راه درازی را روبرو خود خواهید داشت.

آیا هزینه های پنهان دیگری برای تحصیل در استرالیا وجود دارد؟

هزینه های پنهان تحصیل در استرالیا

دانشجویان بین‌الملل باید علاوه بر هزینه‌های بالا، سایر هزینه‌های معمول زندگی در خارج از کشور را نیز در نظر بگیرند. باور کنید یا نه حین تحصیل باید تمامی کتب تحصیلی و مواد درسی را خریداری نمایید. شما باید پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) را نیز دریافت کنید. این بیمه‌نامه امکان دسترسی به بیمه خصوصی بهداشت، مسافرت، خانه و محتویات و بیمه خودرو را در استرالیا نیز ارائه می‌دهد. بسته به پوششی که می‌خواهید، می‌تواند از 478 دلار استرالیا برای 12 ماه برای یک فرد مجرد تا 4200 دلار استرالیا برای 12 ماه پوشش خانوادگی هزینه داشته باشد. برخی از دانشجویان نیز ترجیح می دهند از بیمه درمانی خصوصی و حتی بیمه مسافرتی، خانه و وسیله نقلیه خصوصی نیز برخوردار شوند تا بتوانند همه جنبه تحت پوشش قرار گیرند.

برخی از مدارس استرالیا علاوه بر سایر هزینه‌ها، مبلغی را تحت عنوان هزینه دانش‌آموزی نیز دریافت می‌کنند. به عنوان مثال دانشگاه سیدنی هزینه خدمات و امکانات دانشجویی (SSAF) را از دانشجویان دریافت می‌کند. این هزینه به سمت خدمات غیرآکادمیک و برنامه‌های پشتیبانی می‌رود.

در سال 2023 هزینه خدمات دانش‌آموزی، برای دانشجویان تمام وقت 163 دلار استرالیا و برای دانشجویان پاره وقت 122.25 دلار استرالیا است. برخی از دانشگاه‌ها در استرالیا هستند که هزینه خدمات دانشجویی را دریافت نمی‌کنند. به عنوان مثال دانشگاه ملبورن از اکثر دانشجویان هزینه SSAF دریافت نخواهد کرد.

برخی استثناها شامل دانشجویان تحت حمایت کشورهای مشترک المنافع (از جمله دانشجویان دانشگاه ملبورن در مبادلات خروجی) و دانشجویان Training Program تحقیقاتی است (اما برای برخی معافیت وجود دارد).

چگونه در استرالیا معافیت از اپلیکیشن فی دریافت کنیم؟

معافیت از اپلیکیشن فی در استرالیا

اگر دوست دارید پول خود را پس‌انداز نمایید تا بهترین تجربه استرالیا را تجربه کنید، دریافت معافیت از اپلیکیشن فی یک گام کلیدی است. شاید تصور کنید این امکان وجود ندارد. اما خوشبختانه این کار قابل انجام است.

گاهی اوقات تنها راه دریافت معافیت هزینه، پرسیدن است. برای این منظور می‌توانید با دانشگاه مربوطه تماس بگیرید و در خصوص معافیت‌های مالی و هزینه‌ها سوال کنید. هنگامی که با دانشگاه تماس می‌گیرید، می‌توانید در مورد طرح‌های مختلف پرداخت نیز سوال کنید. مسئولین دانشگاه قطعا گزینه‌های دیگری را پیش‌روی شما قرار خواهند داد و راهنمایی می‌کنند. به هر حال تا زمانی که تماس نگیرید، نپرسید، هرگز نمی‌دانید چه طرح‌هایی وجود دارد.

یکی از روش‌های دریافت معافیت هزینه، درخواست زودهنگام است. برای جلب نظر متقاضیان، مدارس پذیرش زودهنگام را با مزایایی مانند معافیت از هزینه به دانشجویان ارائه می‌کند. بررسی روز باز دانشگاه یکی دیگر از راه‌های بی‌دردسر برای دریافت معافیت از اپلیکیشن فی در استرالیا است.

استخدام‌کنندگان ممکن است یک کد تخفیف به شما بدهند یا به شما کمک کنند تا در محل درخواست دهید تا هر گونه هزینه را حذف کنید. این برای روزهای باز فیزیکی و مجازی کار می‌کند.

دانشگاه‌های مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی آنها دنبال کنید تا در رویدادها به روز باشید.

دانشجویان فعلی یک دانشگاه نیز از پرداخت هزینه‌های درخواست معاف هستند، بنابراین اگر ثبت‌نام کرده‌اید و به دنبال ادامه تحصیل هستید، نگران نباشید. در اینجا لیستی از دانشگاه‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا درخواست معافیت از اپلیکیشن فی در استرالیا را بدهید:

1.   دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی یکی از دانشگاه‌های عالی در کشور استرالیا است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارد. همچنین دانشگاه سیدنی در استرالیا اولین و چهارمین دانشگاه در جهان جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان است. علاوه بر همه این موارد این دانشگاه رتبه پنجم را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS: Sustainability 2023 دارد.

دانشجویان بین‌الملل می‌توانند با دانلود راهنمای دوره‌ها، معیارهای پذیرش و فرآیند درخواست ثبت‌نام اطلاعات لازم را کسب نمایند.

2.   دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید که به‌عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پژوهشی استرالیا شناخته می‌شود، در شهری پر انرژی و عالی برای دانشجویان بین‌المللی واقع شده است. آدلاید دارای جشنواره‌های مشهور، زندگی فرهنگی و رویدادهای ورزشی است. حدود 30 درصد از دانش‌آموزان از بیش از 100 کشور برای مهاجرت به این شهر می‌آیند.

3.   دانشگاه RMIT

دانشگاه RMIT که یکی از موسسات اصلی عالی استرالیا است، تصور می‌شود که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله هنر و طراحی، معماری، آموزش، مهندسی پیشرو جهانی باشد. از دیگر حوزه‌های پرطرفدار این دانشگاه  توسعه؛ علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی؛ تجارت و مدیریت؛ و مطالعات ارتباطات و رسانه است.

4.   دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن نیز دارای برنامه‌های تبادل و تحصیل در خارج از کشور است که دانشجویان بین‌الملل می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. ملبورن مرکزی برای مسافران بین‌المللی است و بسیاری از خارجی‌ها در این شهر استرالیا احساس راحتی و آرامش می‌کنند. دانشگاه ملبورن دارای تعهد ضد نژادپرستی، تنوع و همچنین اهداف آشتی دوستانه است.

5.   دانشگاه صنعتی سیدنی (UTS)

دانشگاه صنعتی سیدنی (UTS) رویکردی جهانی به آموزش دارد. به همین منظور برای آموزش دانشجویان در سطح جهانی و اخذ مدرک جهانی تمرکز بسیار زیادی دارد. در واقع دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کنند. این دانشگاه در استرالیا به عنوان دانشگاه جوان شماره یک و در 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. همچنین طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان با پیشرفت عالی، چه بین‌المللی و چه داخلی وجود دارد.

اگر واجد شرایط معافیت اپلیکیشن فی در استرالیا نباشیم، چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر شرایط درخواست معافیت از اپلیکیشن فی برای دانشگاه‌های فوق را ندارید، در ادامه نام پنج دانشگاه را بیان کرده‌ایم که به طور کل اپلیکیشن فی ندارند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  1. کالج UOW استرالیا
  2. دانشگاه QC استرالیا
  3. دانشگاه نوتردام استرالیا
  4. دانشگاه باند
  5. دانشگاه استرالیای جنوبی

در انتها

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، اپلیکیشن فی دانشگاه، یک هزینه مجزاست که باید در کنار سایر هزینه‌های مهاجرت آن را نیز در نظر بگیرید. اما با این وجود برخی از دانشگاه‌ها در کشور استرالیا وجود دارند که برای درخواست به آنها می‌توانید از معافیت اپلیکیشن فی بهره بگیرید. در این مقاله اسامی این 10 دانشگاه را بیان کرده‌ایم.

منبع: studyinternational

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button