تمهیدات دانشگاه ملبورن در دوران کرونا

تحصیل در استرالیا

وضعیت اقتصادی مناسب، امنیت پایدار، خدمات آموزشی بسیار خوب و وجود فرصت‌های اشتغال بسیار از استرالیا مقصدی کم‌نظیر برای مهاجرت تحصیلی به آن ساخته است. اگر شما قصد تحصیل در استرالیا و یا به اصطلاح مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، با ادامه این مقاله  همراه باشید.

در این مقاله به معرفی یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا که در ردیف دانشگاه‌های برتر دنیا نیز به چشم می‌خورد، خواهیم پرداخت. در ادامه دانشگاه ملبورن (Melbourne University) را به شما معرفی کنیم.

ملبورن یکی از مقاصد محبوب دانشجویان خارجی برای تحصیل در استرالیا است. گفته می‌شود نسبت تعداد دانشجویان خارجی این شهر به جمعیت کل آن بیش از هر شهر دیگری در دنیاست.

اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید خوب است بدانید که دانشگاه ملبورن با قدمتی بیش از ۱۶۰ سال در میان چهل و پنج دانشگاه موفق دنیا قرار دارد. علاوه بر آن برخی رشته‌های این دانشگاه، نظیر فناوری اطلاعات و دندانپزشکی در ردیف برترین های جهان هستند.

دانشگاه ملبورن در ایام کرونا چه می‌کند؟

در پی فراگیری ویروس کرونا، همانند بسیاری از دانشگاه‌های جهان دانشگاه ملبورن نیز به شیوه مجازی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در این دانشگاه کلاس‌ها به شیوه مجازی و آنلاین برگزار می‌شوند. آزمون‌های پایان‌ترم این دانشگاه نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. کادر اداری دانشگاه نیز امور را به صورت مجازی و آنلاین فعالیت می‌کنند.

در اطلاعیه اخیر دانشگاه ملبورن آمده است که این دانشگاه به تدریج تصمیم به بازگشایی دانشگاه در بخش‌های با اولویت گرفته است. اما اقداماتی نظیر محدودیت زمانی حضور در دانشگاه˓ رعایت تراکم افراد در یک مکان˓ کنترل گردهمایی‌ها و همچنین کنترل سلامت عمومی افراد حاضر در دانشگاه به طور ویژه‌ای اجرا و نظارت خواهند شد.

در این اطلاعیه، خبری مبنی بر تشکیل حضوری کلاس‌ها˓ برگزاری حضوری آزمون‌های پایان‌ترم و یا بخش‌های مشخصی که قادر به خدمات رسانی حضوری هستند نیامده است و صرفاً خبر از تصمیم این دانشگاه برای آغاز تدریجی فعالیت‌های حضوری دارد.

تحصیل در استرالیا

تمهیدات آموزشی دانشگاه ملبورن در ایام کرونا

با توجه به شرایط فوق العاده پیش آمده در سرتاسر جهان و لزوم حفظ فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از ۳۰ مارس تا پایان نیمسال اول ۲۰۲۰ همه کلاس‌های دانشگاه ملبورن به صورت آنلاین برگزار خواهند شد. در نتیجه دانشجویان می‌توانند در هر کجا که هستند به ادامه تحصیل و یادگیری بپردازند.

دانشگاه ملبورن همچنین خدمات و ابزارهای دیجیتال بسیاری در اختیار دانشجویان خود قرار داده است تا بتوانند آموزش از راه دور با کیفیتی را تجربه کنند. این ابزارهای دیجیتال را می‌توان از سایت دانشگاه ملبورن تهیه کرد. کتابخانه این دانشگاه نیز جهت سهیم بودن در آموزش مؤثر دانشجویان به صورت آنلاین خدمات ارائه می‌دهد.

تمهیدات مالی دانشگاه ملبورن در ایام کرونا

این دانشگاه همچنین سرمایه‌ای را برای کمک به دانشجویان در شرایط اضطراری پیش آمده تخصیص داده است. این کمک فوق العاده در سه دسته و برای موارد زیر در نظر گرفته شده است:

دسته اول: ارتقاء فناوری اطلاعات و تجهیرات وابسته و کمک هزینه تحصیلی

دسته اول این حمایت‌ها برای کمک به دانشجویانی که از امکانات مالی کافی محروم هستند اختصاص داده شده است. این کمک به منظور خرید رایانه و اینترنت پر سرعت و یا امکانات آموزشی نظیر میز و صندلی جهت مطالعه و یادگیری بهتر دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دسته دوم: از دست دادن منبع درآمد

دسته دوم اعتبارات جهت کمک به دانشجویانی که در اثر فراگیری ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و یا منبع درآمد مشخصی ندارند و در تأمین اجاره بهاء˓ خوراک و ضروریاتی از این قبیل مشکل دارند قابل پرداخت می‌باشد.

لازم به ذکر است این کمک تنها به آن دسته از دانشجویانی که کمک‌های دولت کفاف تأمین ضروریات آنان را نمی‌دهد اختصاص داده خواهد شد البته دانشجویانی که از کمک‌های مالی Victorian Government International Student Emergency Relief Fund ) تنها دانشجویان بین المللی مشمول استفاده از این حمایت هستند) استفاده می‌کنند مستثناء هستند.

دسته سوم: لغو شدن مطالعات برون مرزی

دسته سوم این حمایت‌ها نیز برای کمک به دانشجویانی که یک برنامه مطالعاتی موافقت شده خارج از کشور را برای ترم اول ۲۰۲۰ آغاز کرده بودند و یا در آستانه آغاز آن بودند و بنابر شرایط پیش آمده به خاطر ویروس کرونا مجبور به رها کردن برنامه مطالعاتی خود شدند تخصیص داده شده است. این کمک در صورتی به این دانشجویان تعلق خواهد گرفت که بیمه مسافرتی این دانشجویان مبلغ کامل و یا قابل قبولی به آنان نپردازد.

تحصیل در استرالیا

نکات مهم در استفاده از تسهیلات مالی دانشگاه ملبورن

درخواست استفاده از این کمک‌های مالی برای دانشجویان دانشگاه ملبورن منوط به یک شرط است. آنان باید در ترم جاری، یعنی ترم اول سال ۲۰۲۰ حداقل یک درس را در لیست دروس خود انتخاب و ثبت کرده باشند. به عبارت دیگر آنان باید در ترم جاری انتخاب واحد کرده باشند. همچنین آنان قادر خواهند بود در صورت نیاز از بیش از یکی از کمک‌های ذکر شده استفاده کنند.

همچنین دانشگاه ملبورن برای آن دسته از دانشجویانی که پس از دریافت کمک‌های مالی همچنان در تنگنا هستند، نیز چاره اندیشی کرده است. بر همین اساس دانشجویان می‌توانند در صورت نیاز بیشتر از حمایت‌های بیشتری بهره مند شوند.

و باز هم بسته حمایتی

در کنار بسته‌های حمایتی ذکر شده دانشگاه ملبورن از اعطای بسته حمایتی دیگری با عنوان Student Support Grant خبر داده است. دانشجویانی صلاحیت برخورداری از این این امکان را خواهند داشت که:

  • خارج از کشور استرالیا باشند و همچنین در مکان‌هایی باشند که شامل طرح محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده توسط دولت این کشور در زمان بحران کرونا باشند.
  • علاوه بر اینکه شامل طرح محدودیت‌های مسافرتی کشور استرالیا هستند، متحمل هزینه‌های پیش بینی نشده در اثر اعمال محدودیت‌های پروازی شده باشند.
  • علاوه بر موارد فوق این دانشجویان باید در نیمسال تحصیلی جاری ثبت نام (انتخاب واحد) کرده باشند˓ با درخواست تأخیر ثبت نام آن‌ها موافقت شده باشد. (commencing students) و یا با درخواست اتمام غیبت و مرخصی آنا موافقت شده باشد (returning students).

تمهیدات دانشگاه ملبورن درباره برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم در ایام کرونا

در پی تعطیلی دانشگاه ملبورن و لغو تمامی کلاس‌های حضوری این دانشگاه آزمون‌های پایان‌ترم این دانشگاه که از ۱۵ ژوئن تا ۳ جولای به طول می‌انجامند، به صورت آنلاین و در فرم‌های مختلفی برگزار خواهند شد. این آزمون‌ها به صورت آزمون‌های با زمان محدود˓ با نظارت یک سوپروایزر˓ به صورت ارائه‌های شفاهی آنلاین و شیوه‌های دیگری برگزار خواهند شد.

دانشگاه ملبورن همچنین مقاله‌های مفیدی در رابطه با آزمون‌های آنلاین˓ مدیریت زمان در این آزمون‌ها و نحوه مطالعه مؤثر و مفید برای موفقیت دانشجویان خود در این آزمون‌ها را در سایت این دانشگاه منتشر کرده است. به علاوه˓ تمامی فرم‌های برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم نظیر آزمون‌های دارای زمان محدود به تفصیل در سایت این دانشگاه توضیح داده شده‌اند تا دانشجویان بتوانند برای این آزمون‌ها بهتر مطالعه کنند و نتایج خوبی کسب کنند.

اقدام جالب توجه دانشگاه ملبورن در رابطه با نحوه ارزشیابی آزمون‌های پایان‌ترم نیمسال جاری

در شرایطی که دانشجویان بنابر شرایط پیش آمده در اثر فراگیری ویروس کرونا ناچار به شرکت در آزمون‌های آنلاین هستند، این دانشگاه اعلام کرده است که نمرات پایان‌ترم نیمسال جاری در Weighted Average Mark ( این نمره در دانشگاه ملبورن به درصدی اطلاق می‌شود که از مجموع عملکردهای یک دانشجو برای یک درس در یک نیمسال به دست می‌آید. بنابراین هر درس شامل یک Weighted Average Mark است). دانشجویان اثر داده نخواهد شد. تنها در صورتی نمرات پایان‌ترم دانشجویان در Weighted Average Mark آنان لحاظ خواهد شد که برابر یا بالاتر از نمراتی باشد که در ابتدای نیمسال جاری کسب کرده باشند.

اقدامات دانشگاه‌ها در ایام کرونا می‌تواند سنگ محک خوبی برای شناخت آنان باشد. به طور مثال از نحوه اختصاص دادن کمک‌های مادی و غیر مادی آنان در این دوران می‌توان پی برد تا چه اندازه آماده همراهی و همکاری با دانشجویان چه در شرایط عادی و چه بحران‌هایی نظیر ویروس کرونا هستند.

اگر شما نیز در آستانه مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستید و یا قصد انتخاب مقصد مناسبی برای تحصیل خود دارید این متن می‌تواند کمک کننده باشد. اما از آن جایی که تصمیم برای مهاجرت تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است توصیه می‌کنیم با مرکز مشاوره آریا که دارای سابقه مفید ۱۵ ساله است مشورت کنید و سپس تصمیم نهایی بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button