در سفر به استرالیا چه چیزهایی را با خود نبریم!

در سفر به استرالیا چه چیزهایی را با خود نبریم!

احتمالا در مورد استرالیا چیزهای عجیبی شنیده اید. مانند اینکه همه چیز از شب و روز و فصل ها گرفته تا جهت چرخش آب، برعکس است. یا اینکه حیواناتی در این کشور وجود دارند که در سایر نقاط جهان یافت نمی شوند. اما از نکات دیگری که در مورد استرالیا می شنویم این است که سفر به این کشور نیز با سفر به کشور های دیگر تفاوت هایی دارد. از جمله این تفاوت ها این است که چیز های زیادی را نمی توانید با خود ببرید. از آن جایی که استرالیا تقریبا نسبت به سایر کشورهای جهان حالت ایزوله دارد، قوانین سختگیرانه ای برای ورود انواع اقلام از حیوانات گرفته تا بذر ها و خوراکی ها به این کشور وجود دارد تا اکوسیستم منحصر به فرد آن بر هم نخورد. قوانین سختگیرانه ی امنیت بیولوژیک استرالیا از ورود غذاها، اقلام گیاهی و محصولات حیوانی خارجی خاصی به این کشور جلوگیری می کند. زیرا ورود این اقلام، از لحاظ آفت ها و بیماری هایی که ممکن است به استرالیا وارد نمایند، تهدیدی جدی برای صنایع کشاورزی و توریسم و محیط زیست این کشور خواهند بود.

در آوریل 2019 قوانین جدیدی در استرالیا به مرحله ی اجرا رسیدند که طی آن ها در صورتی که مسافران اقلامی که ممنوعیت ورود به این کشور را دارند از قبل اعلام نکرده و همراه خود داشته باشند، مقامات فرودگاه ها می توانند ویزا های توریستی این افراد را کنسل کرده و یا زمان آن را کوتاه سازند. بنابراین پیش از اینکه برای افراد خانواده یا دوستان خود اقلامی را برای بردن به استرالیا هدیه دهید، یا خودتان آماده ی سفر به این کشور باشید، بهتر است نگاهی به آن چه می تواند و نمی تواند به استرالیا برده شود بیندازید.

 

غذا

اقلام غذایی که به استرالیا آورده می شوند، حتی در مقادیر بسیار اندک و حتی در صورتی که مواد اولیه ی یک غذا یا خوردنی باشند، باید در کارت های  ورود مسافران (Incoming Passenger Cards) در هنگام سوار شدن به هواپیما اظهار شده باشند. ممکن است نیاز باشد ماموران Biosecurity برخی از اقلام غذایی که همراه خود دارید را بررسی نمایند. ورود قهوه، بیسکوییت، نان، کیک، شکلات و روغن مجاز است، اما در صورتی که چای، ادویه جات، ترشی، برنج، دانه های خوردنی (مانند حبوبات و آجیل) یا لبنیات به همراه خود داشته باشید، باید از قبل آن ها را اظهار نمایید. برای اطلاع از لیست کامل این اقلام به https://www.abf.gov.au/entering-and-leaving-australia/can-you-bring-it-in/categories/food مراجعه نمایید.

 

دارو

دارو هایی که برای استفاده ی شخصی هستند مجاز می باشند. هرچند، باید نسخه ای (به انگلیسی) از تجویز پزشک به همراه داشته باشید که تایید کند این دارو ها برای درمان یک بیماری یا اختلال پزشکی تجویز شده اند و همچنین اطمینان حاصل نمایید مقدار دارویی که به همراه دارید بیش از مصرف سه ماه نباشد. نیروی مرزی استرالیا (The Australian Border Force) یا ABF توصیه می کند داروها را در بسته بندی اصلی خودشان به همراه داشته و در هنگام ورود به استرالیا آن هار را به نیروی مرزی اظهار نمایید. برای جزئیات بیشتر به https://www.abf.gov.au/entering-and-leaving-australia/can-you-bring-it-in/categories/medicines-and-substances مراجعه نمایید.

 

گیاه، گل و بذر

گیاهان زنده اجازه ی ورود به استرالیا را ندارند. ABF توصیه می کند اکثر گیاهان زنده نباید به استرالیا وارد شوند، مگر اینکه وارد کننده جواز ورود معتبری از دپارتمان منابع آب و کشاورزی در استرالیا داشته باشد. در مورد بذرها، وارد کننده ها باید در صورت همراه داشتن بذر آن را اظهار نمایند. برای اطلاعات بیشتر به https://www.abf.gov.au/entering-and-leaving-australia/can-you-bring-it-in/categories/plants-flowers-and-seeds مراجعه نمایید.

 

آیتم های فصلی یا مربوط به جشن ها

بسیاری از مهاجران اقلام ویژه ای را که مربوط به فستیوال های هندی هستند با خود به استرالیا می برند. ABF اکیدا توصیه می کند مسافران “هرگونه چیزی که با خود می آورید و یا به استرالیا می فرستید را اظهار نمایید تا کارمندان آن ها بتوانند این اقلام را بررسی نمایند”. ABF توصیه می کند که میوه های تازه، گل ها، میوه های خشک شده، دانه های خوردنی و شیرینی های هندی به استرالیا آورده نشوند. برای جزئیات بیشتر به https://www.abf.gov.au/entering-and-leaving-australia/can-you-bring-it-in/categories/seasonal-events مراجعه نمایید.

 

البته دسته بندی های بیشتری از اقلامی که نمی توان به استرالیا وارد کرد و یا برای ورود آن ها باید مسئولان را مطلع ساخت وجود دارد که می توانید برای اطلاع از آن ها به https://www.abf.gov.au/entering-and-leaving-australia/can-you-bring-it-in/categories/ مراجعه نمایید.

 

اگر اقلام غیر مجاز را به همراه داشته باشید چه می شود؟

در زمان سفر به استرالیا، از جانب کارکنان شرکت هواپیمایی یا کشتی ای که با آن سفر می کنید، یک کارت به نام Incoming Passenger Card به شما داده می شود. توصیه ی دپارتمان کشاورزی استرالیا در مورد این کارت این است: “این کارت یک سنر قانونی است. در صورتی که غذا، اقلام گیاهی یا حیوانی خاصی را به همراه دارید، در این کارت، بله را علامت بزنید. می توانید اقلامی که در این کارت اظهار داشته اید را به Clearance Point ببرید تا در آن جا از جانب مامور Biosecurity دپارتمان منابع آب و کشاورزی بررسی شود. گزینه ی دیگر این است که می توانید در صورتی که این اقلام را به همراه دارید، به صورت داوطلبانه آن ها را در سطل های مخصوصی که در ترمینال تعبیه شده اند به دور اندازید.

 

اگر این اقلام را به همراه داشته و اظهار نکنید چه اتفاقی می افتد؟

حتی اگر هیچ اقلامی را در کارت خود اظهار نکرده باشید، باز هم ممکن است یک مامور Biosecurity وسایل شما را بررسی نماید. ممکن است برای این کار از سگ یا اشعه ایکس استفاده شود. پیش از این بازرسی، باید هر اقلامی را که ریسک Biosecurity دارد اظهار کرده و یا آن ها را دور انداخته باشید. اگر این کار را نکرده و یا اظهارات شما در کارت ناصحیح باشد، اتفاقات زیر ممکن است رخ دهد:

  • دستگیر شوید
  • حکم مدنی برای شما صادر شود
  • محاکمه شده و بیش از 420 هزار دلار جریمه شده و تا 10 سال زندانی شده و سابقه ی کیفری برای شما ثبت شود.

در صورتی که تمامی اقلام را اظهار کرده باشید، حتی اگر ورود آن ها به استرالیا مجاز نباشد، بر اساس ماده 2015 از قوانین Biosecurity جریمه نخواهید شد.

از آوریل 2019، قوانین جدید بیان می دارند که اگر مسافری هر چیزی که مجوز ورود را ندارد اظهار نکرده بود، ماموران می توانند ویزای او را کنسل کرده و یا مدت آن را کوتاه تر سازد.

ABF می گوید افرادی که از این قوانین سرپیچی کرده و مجرم شناخته شوند، ممکن است از بازگشت آن ها به استرالیا تا 3 سال جلوگیری به عمل آید. افرادی که ویزای آن ها تحت این شرایط کنسل شود، ممکن است به کشور خود بازگردانده شوند و مگر در شرایطی بسیار خاص، از صدور ویزای جدید برای آن ها تا 3 سال جلوگیری شود.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button