مهندسی در نیوزیلند  

مهندسی در نیوزیلند  

مهندسی در نیوزیلند

 

حوزه ی مهندسی در سال های گذشته بسیار فعال و پویا بوده است و تقاضا برای مشاغل این رشته در نیوزیلند بسیار زیاد شده است. رشد موسسات تکنولوژی و مهندسی در نیوزیلند نیز از لحاظ تعداد بسیار قابل توجه است. در حال حاضر موسسات شناخته شده ی متعددی در نیوزیلند وجود دارند که در تربیت متخصصین مهندسی بسیار موفق و در کلاس جهانی هستند. دوره ی چهار ساله ی  کارشناسی مهندسی، در شش دانشگاه از هشت دانشگاه نیوزیلند ارائه می شود. علاوه بر این، موسسات دیگری نیز هستند که دوره های مهندسی را ارائه می دهند. اما چرا در نیوزیلند مهندسی بخوانیم؟

 

تحصیل مهندسی در نیوزیلند

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا تحصیل در نیوزیلند در رشته ی مهندسی می تواند گزینه ی مناسبی برای افراد علاقمند به این رشته باشد. برخی از این دلایل را در اینجا می آوریم:

 

  • آموزش سطح جهانی در محیطی فوق العاده

کیفیت آموزش مهندسی در نیوزیلند بسیار بالا است، دانشگاه های نیوزیلند در رده بندی های جهانی در رشته ی مهندسی جایگاه های خوبی دارند. علاوه بر کیفیت آموزشی، از نطر محیطی نیز با تحصیل در نیوزیلند فرصت های تفریحی بسیار زیادی خواهید داشت، از اسکی و صخره نوردی گرفته تا دوچرخه سواری کوهستان و قایقرانی.

 

  • تحصیل در محیط آموزشی عملی

نیوزیلندی ها به نبوغ و خلاقیت خود می بالند! آن ها قایق جت همیلتون، بانجی، زورب و اولین ترامپولین بدون فنر جهان را اختراع کردند. نبوغ نیوزیلندی ها در پشت پرده ی کمپانی های بزرگی مانند Rocket Lab، Para Sea Anchors و پروژه ای است که توسط Fitzroy Engineering راه اندازی شده که یک رستوران 450 تنی را در زیر سطح دریا و در یک تپه ی دریایی مرجانی ساخته است. همین رویکرد عملی در تحصیلات رشته ی مهندسی در نیوزیلند نیز به کار گرفته شده است. اساتید دانشجویان را تشویق می کنند تا به طور خلاق، مستقل و تحلیلی فکر کنند.

 

  • فرصت های شغلی فراوان

مهندسی چیزی بیش از ساختن پل و ساختمان است. مهندسین در حوزه های بسیار متنوعی کار می کنند، از ساخت دیگ های بخار و هواپیما تا توسعه ی برنامه های کامپیوتری و اپلیکیشن های گوشی هوشمند. تحصیل مهندسی در نیوزیلند بازه ی وسیعی از فرصت های شغلی را در اختیار شما می گذارد که می توانید از بین آن ها با توجه به رشته ی تحصیلی، علایق و مهارت های خود انتخاب نمایید.

 

  • اعتبار مدرک در سطح جهانی

اکثر رشته های مهندسی در نیوزیلند با داشتن معیار های IPENZ، در سطح جهان شناخته شده و رسمیت دارند. IPENZ در مجموع 35 رشته ی مهندسی از 21 موسسه ی آموزشی مختلف را به رسمیت می شناسد. می توانید این رشته ها را در اینجا ببینید.

بهترین دانشگاه های نیوزیلند برای مهندسی

  • دانشگاه اکلند: این دانشگاه که در سال 1883 تاسیس شده، دانشگاهی دولتی در شهر اکلند است. دانشگاه اکلند در رده بندی 2022 در QS در رتبه ی 85 قرار گرفته است
  • دانشگاه کانتربری: این دانشگاه که در سال 1873 تاسیس شده است یک دانشگاه دولتی مستقل بوده و در رده بندی 2022 در QS در رتبه ی 258 قرار گرفته است
  • دانشگاه اوتاگو: این دانشگاه در کیفیت تحقیقات رتبه ی بسیار بالایی دارد و به عنوان یکی از زیبا ترین دانشگاه های جهان شناخته شده است. همچنین دانشگاه اوتاگو در رده بندی 2022 در QS در رتبه ی 194 قرار گرفته است
  • دانشگاهی ویکتوریای ولینگتون: این دانشگاه دولتی در سال 1897 تاسیس شده و در رده بندی 2022 در QS در رتبه ی 236 قرار گرفته است
  • دانشگاه تکنولوژی اکلند: این دانشگاه تازه تاسیس که از سال 2000 شروع به کار کرده است، در رده بندی 2022 در QS در رتبه ی 451 قرار گرفته است

 

مشاغل مهندسی مورد نیاز در نیوزیلند

به دلیل سرمایه گذاری های زیاد دولتی و کمبود شدید مهندسین در نیوزیلند، فرصت های شغلی برای این افراد در نیوزیلند بسیار زیاد و متنوع است. بسیاری از مهارت های مهندسی در لیست مهارت های مورد نیاز مهندسی نیوزیلند برای مهاجرت آمده اند.این بدان معناست که دولت نیوزیلند به طور فعال مهندسین را تشویق می کند تا به این کشور مهاجرت کنند. در زیر لیستی از مشاغل مهندسی که در نیوزیلند مورد نیاز هستند و درآمد تقریبی آن ها را آورده ایم.

 

  • مهندس عمران: مهندسی عمران عموما شامل طراحی سازه هایی همچون جاده ها، سد ها، ساختمان ها، سیستم های فاضلاب و اسکله ها می شود. مهندسین عمران ساخت این سازه ها را مدیریت کرده و اغلب با پیمانکاران، مسئولین دولتی و مشتریان مشورت می کنند تا پروژه را تا پایان به پیش ببرند. مهندسین عمرانی که تازه فارغ التحصیل شده اند معمولا بین 60 هزار تا 70 هزار دلار در سال و مهندسین با تجربه بین 75 تا 180 هزار دلار در سال درآمد دارند.
  • مهندس برق: مهندسین برق همه ی جنبه های سیستم های الکتریکی را طراحی کرده و ساخته و همچنین کار تعمیرات و نگهداری، راه اندازی و مدیریت آن ها را نیز برعهده دارند. مسئولیت این مهندسین از طراحی روش هایی برای توزیع برق تا محاسبه ی هزینه های مواد لازم برای یک پروژه، متغیر است. مهندسین برق تازه فارغ التحصیل شده بین 50 تا 70 هزار دلار در سال و مهندسین با تجربه تر بین 75 تا 200 دلار در سال درآمد دارند.

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button