پر درآمد ترین مشاغل مهندسی در استرالیا

پر درآمد ترین مشاغل مهندسی در استرالیا

پر درآمد ترین مشاغل مهندسی در استرالیا

 

اگر در فکر تحصیل در استرالیا در رشته های مهندسی هستید، این مطلب می تواند برای شما در انتخاب رشته ی مورد نظرتان بسیار مفید باشد.

استرالیا به عنوان سرزمین فرصت ها برای مهندسین شناخته می شود. مشاغل در زمینه ی مهندسی در این کشور مورد نیاز بوده و گزینه های فراوانی را به شما ارائه خواهد کرد. می توانید در زمینه ی مخابرات، ساخت و ساز، معدن، تکنولوژی اطلاعات و بخش های دارویی مشغول به کار شوید و اگر دانشجوی مهندسی باشید، می توانید با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، برای کسب اقامت دائم 5 امتیاز به دست آورید.

در استرالیا برنامه ای است با عنوان Professional Year Program که به آن PY نیز گفته می شود و مدت زمان آن 44 هفته است. این برنامه ی مهندسی شامل دوره های آموزشی و کارآموزی برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های استرالیا است. برنامه ی PY به منظور مجهز کردن فارغ التحصیلان از دانشگاه های استرالیا به تجربیات  و مهارت های ضروری برای شروع کسب و کاری موفق بوجود آمده است.

سوالی که ممکن است برای افرادی که قصد اقامت دائم در استرالیا پس از فارغ التحصیلی را دارند پیش بیاید، این است که مهندسان در استرالیا چقدر درآمد دارند؟ فرصت های شغلی برای مهندسین در استرالیا چه هستند؟ در این مطلب در مورد درآمد مهندسین در استرالیا بر اساس حوزه ی فعالیت و نقش های شغلی می پردازیم.

 

لیست 15 شغل مهندسی پر درآمد در استرالیا

  • مهندسی نرم افزار

شرح شغل: مسئولیت اصلی مهندس نرم افزار این است که تمامی چرخه ی زندگی توسعه ی نرم افزار را در دست داشته باشد. وظایفی همچون تحلیل نیاز ها، طراحی و آزمایش برای توسعه ی نرم افزار بر عهده ی مهندس نرم افزار است. این فرد باید درکی از سیستم های کامپیوتر داشته و محدودیت های نرم افزاری که در طراحی نرم افزار موثر هستند را بشناسد.

درآمد: حدودا 57 هزار تا 112 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی عمران

شرح شغل: اگر مدرک مهندسی حرفه ای دارید، می توانید به طور مستقل به عنوان مهندس عمران مشغول به کار شوید. وظایف این مهندس این است که مکان ساخت و ساز و محیط اطراف آن را تحلیل کند و از این طریق امکان پذیر بودن ساخت و ساز را تعیین نماید. او طرح ها و نقشه ها را با استفاده از برنامه های نرم افزار کامپیوتری آماده کرده و چالش های طراحی را حل و فصل می نماید.

درآمد: حدود 100 هزار تا 120 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی مکانیک

شرح شغل: یک مهندس مکانیک وظایف مهندسی متعددی را بر عهده دارد، از جمله توسعه، آزمایش و طراحی ابزار های مکانیکی. این مهندسین از روش های حل مسئله ی تکنیکال و از تباطات استفاده می کنند. آن ها با مدیریت پروژه آشنا بوده و در عین حال به رویه های استاندار مهندسی نیز پایبند هستند.

درآمد: حدودا 55 هزار تا 110 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی برق

شرح شغل: این مهندسین وظایفی از جمله توسعه ی سیستم های جدیدی که از نیروی برق استفاده می کنند، تست کردن و اجرا کردن فرآیند های الکتریکی را برعهده دارند. آن ها از نرم افزار هایی برای طراحی و تقویت سیستم های الکتریکی استفاده می کنند. در بهترین حالت، مهندسین برق محاسباتی با جزئیات بسیار را برای توسعه ی ساخت و ساز، تولید و اجرای استاندارد ها و مشخصات فنی خاص استفاده می کنند.

درآمد: حدودا 75 هزار تا 152 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی شیمی

شرح شغل: مهندس شیمی دانشی از مشخصه های شیمیایی مختلف داشته و مواد شیمیایی جدیدی را تولید می کنند. به عنوان یک عیب یاب (troubleshooter) آن ها فرآیند های صنعتی را با استفاده از به کار بردن سیستم های شیمیایی بهتری، بهبود می بخشند.

درآمد: حدودا 57 هزار تا 117 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی محیط زیست

شرح وظایف: مهندسین محیط زیست مانند مشاوران تکنولوژیکی هستند که در زمینه های افزایش جمعیت، استفاده از زمین، حقوق محسط زیست و قوانین در مورد منایع طبیعی کمک می کنند. آن ها از تکنولوژی برای کمک به توسعه ی راه حل هایی برای مشکل آلودگی صوتی استفاده می کنند. این مهندسین در کمک به ایجاد سیاست های عمومی برای قانون گذاری در مورد منابغ آبی، زمینی و هوایی بسیار کارا هستند.

درآمد: حدودا 62 هزار تا 111 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی نفت

شرح وظایف: این مهندسان از نقشه برداری های اولیه و روش های گوناگونی استفاده می کنند تا نفت و گاز طبیعی را از عمق های مختلفی از سطح زمین استخراج نمایند. آن ها به تیم های حفاری کمک می کنند تا بر اساس هزینه، امکان پذیری و مقدار کار لازم برای استخراج این منابع از مکانی که کشف شده است، سازه های مورد نیاز برای حفاری را آماده نمایند.

درآمد: حدود 66 هزار تا 194 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی تولید یا کارخانه

شرح وظابف: مهندسین تولید مسئول نظارت بر تولید محصولات هستند. آن ها باید اطمینان حاصل نمایند که نیاز های تولید مقرون به صرفه هستند. این مهندسین در مورد نوع موادی که برای ساخت یک محصول استفاده می شود تصمیم میگیرند، کیفیت آن را تست کرده و خط تولیدی را با استفاده از ماشین ها و نیروی کار راه اندازی می کنند.

درآمد: حدودا 41 هزار تا 128 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی صنعتی

شرح وظایف: همه ی مهندسین صنایع برای مدیریت و بهبود بخشیدن به فرآیند های تولید در کمپانی هایشان کار می کنند. آن ها عملیات را در یک کارخانه یا تاسیساتی مشابه ارتقا می بخشند. به طور کلی این مهندسین گزارشات در مورد بهره وری فرآیند در یک بخش از کل کارخانه یا تاسیسات را مطالعه کرده و نرخ تولید جاری را بررسی می کنند.

درآمد: حدود 47 هزار تا 105 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی ترابری

شرح وظایف: این مهندسین مسئول طراحی پروژه، طراحی و ساخت سیستم های ترابری و برنامه ریزی هستند. آن ها از اینکه پروژه های ترابری سر موقع و با بودجه ی مشخص تکمیل شوند اطمینان حاصل می نمایند. مهندسین ترابری در زمینه های ضنایع راه آهن، ترافیک، تکنولوژی، فرودگاه و ساخت و ساز کار می کنند.

درآمد: حدود 60 هزار تا 141 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی ترابری

شرح وظایف: مهندسین هوانوردی برای دولت یا پیمانکار های دفاعی کار می کنند. برخی از موقعیت های شغلی در این زمینه به بررسی های امنیتی و سوابق نیاز دارند، زیرا در فضاهایی که دسترسی محدود و خاص دارند کار خواهند کرد. آن ها در کار تحقیق و توسعه ی فضا پیما ها، هواپیما ها، موشک ها و ماهواره ها هستند.

درآمد: حدودا 52 هزار تا 123 هزار دلار استرالیا

 

  • ناظر کمی (Quantity Surveyor)

شرح وظایف: مدیریت و اجرای پروژه های مهندسی. وظایف آن ها به حداکثر رساندن ارزش پروژه برای مشتریان مختلف و ایجاد تعادل خوبی بین هزینه و کیفیت است. به این افراد مشاورین هزینه ی مهندسی یا ساخت و ساز نیز گفته می شود که با مشتریان یا پیمان کار ها کار می کنند.

درآمد: حدود 53 هزار تا 116 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی بیومدیکال

شرح وظایف: مهندسین بیومدیکال در قالب یک تیم درک مناسبی از اصول مهندسی دارند و نقشی حمایتی را ارائه می دهند. این مهندسین باید در زمینه های بازاریابی ایده پردازی کرده و دانشی خوب برای اتخاذ تصمیمات موثر داشته باشند.

درآمد: حدود 51 تا 91 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی هسته ای

شرح وظایف: وظیفه ی این مهندسین توسعه و تحلیل فرآیند ها، ابزارها و سیستم هایی است که برای تولید انرژی هسته ای و تابشی استفاده می شوند. آن ها مشکلات سیستم های انرژی هسته ای را بررسی کرده و تجهیزات هسته ای را طراحی می کنند. مهندسین هسته ای بر آزمایش، عملیات و نگهداری و تعمیرات رآکتورهای هسته ای نظارت می کنند.

درآمد: حدود 64 تا 133 هزار دلار استرالیا

 

  • مهندسی معدن

شرح وظایف: مهندسین معدن تخمین های در رابطه با سازه های معدن داشته و در پروژه های عمده و اصلی و انتخاب تجهیزات برای عملیات حفاری و استخراج درگیر هستند. همچنین وظیفه ی رفع مشکلات، ارتقاء دادن، بهینه کردن و ساخت تجهیزات معدن نیز بر عهده ی آنان است.

درآمد: حدود 85 هزار تا 159 هزار دلار

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button