ویزای استرالیا 2023: مشوق‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی

ویزای استرالیا 2023: اقامت دائم آسان‌تر برای مهاجران ماهر، مشوق‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی

تغییرات ویزای استرالیا در سال 2023: مسیرهای اقامت دائم آسان‌تر، اولویت پردازش برای مهاجران ماهر و اقامت طولانی‌تر برای دانشجویان بین‌المللی

در سال 2023 هزاران مهاجر دیگر تحت برنامه مهاجرت دائم استرالیا وارد استرالیا خواهند شد و قرار است درخواست‌های ویزای کارگران ماهر خارجی سریع‌تر پردازش شده و در نتیجه دانشجویان بین‌المللی برای رفع کمبود مهارت‌های حیاتی، انگیزه بیشتری برای اقامت خواهند داشت. در این مطلب خلاصه‌ای از تغییرات عمده مهاجرت اعلام شده در سال 2022 و آنچه امسال در راه است را مشاهده می‌کنید.

برخی از مهم‌ترین تغییرات در مسیر مهاجرت به استرالیا در سال‌های اخیر در سال 2022 اعمال شد.

تغییر برنامه مهاجرت

ویزای استرالیا 2023

دولت آقای آنتونی البانیز در برنامه مهاجرت سال‌های 2022-2023 خود، میزان مهاجرت دائمی سالانه را به 195000 افزایش داد و درها را به روی 35000 مهاجر دیگر باز کرد تا کمبود مهارت‌های مورد نیاز کشور را برطرف کند و همچنین اتکا به کارگران موقت را کاهش دهد.

قبل از شیوع کووید، دولت اسکات موریسون کل مهاجرین پذیرفته‌شده را به 160000 نفر در سال محدود کرد، اما مهاجرت طی دو سال در طول همه‌گیری به محدوده منفی کاهش یافت و منجر به از دست دادن 600000 نیروی کار دارنده ویزا موقت شد.

نخست‌وزیر آنتونی آلبانیز با اعلام تصمیم افزایش سقف ویزاها، در ماه سپتامبر گفت که کشور باید درس‌هایی از همه‌گیری بیاموزد و یکی از آن‌ها ایجاد تغییراتی در برنامه مهاجرتی است. او گفت که ما نمی‌توانیم این اتکای بیش‌ازحد به نیروی کار موقت را همچنان داشته باشیم و در حرفه‌های زیادی مانند پرستاری، مهندسی، سرآشپز، برای مدت طولانی کمبود مهارت داشته‌ایم.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس مشاغل و مهارت‌ها گفت: «بی‌معنی است که افراد را بیاوریم، آنها را برای چند سال داشته باشیم، سپس گروه جدیدی را برای انطباق با محیط کار استرالیا وارد کنیم»

تقویت برای مهاجرت نیروی ماهر

ویزای استرالیا برای دانشجویان بین المللی

در راستای برداشتن سقف ویزاها، تعداد مکان‌های Skilled Stream (مکان‌های آموزش مهارت) به‌طور قابل‌توجهی از 79600 به 142400 افزایش یافته است. وزیر امور داخلی، کلر اونیل گفت که تغییرات باعثمی شود نیروی ماهر و متخصص بیشتری امسال وارد بازار کار شوند.

او در بیانیه‌ای مطبوعاتی در ماه سپتامبر گفت: «این برنامه به‌طور مستقیم به رفع کمبودهای فوری مهارت‌ها کمک کرده و از طرفی مهاجران می‌توانند زندگی خود را در استرالیا بسازند و در آینده خود و خانواده‌هایشان سرمایه‌گذاری کنند».

ناوجوت کایلای، نماینده مهاجرت مستقر در ملبورن، در توضیح تأثیر این تغییرات بر متقاضیان هندی، گفت «روندهای کلی برای مهاجران ماهر بسیار مثبت به نظر می‌رسد. در سه دور گذشته، ما شاهد افزایش بسیاری در دعوتنامه‌ها بوده‌ایم. در 8 دسامبر 2022، وزارت امور داخله 35000 دعوتنامه صادر کرد که نشان می‌دهد دولت با جدیت به دنبال افزایش مهاجرت نیروی کار ماهر است.»

آینده مهاجرت استرالیا

مهاجرت به استرالیا

دولت کارگر همچنین اعلام کرده است که سیستم مهاجرت را با چالش‌های اقتصادی موجود بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این سیستم مسیر روشنی را برای دهه‌های آینده تعیین می‌کند.

موسسه گراتان (یک اندیشکده سیاست عمومی) می‌گوید این کشور باید با بازنگری در اهداف خود، تغییر در برنامه مهاجرت نیروی ماهر را شروع کند. برنامه مهاجرت نیروی ماهر دائمی باید استعدادهای جوان‌تر و متخصص را برای اقامت طولانی‌مدت در استرالیا انتخاب کند، نه اینکه به رفع کمبود مهارت‌های کوتاه‌مدت رسیدگی کند.
این موسسه همچنین می‌افزاید «مهاجرت موقت نیروی ماهر به برطرف کردن کمبودها کمک می‌کند، اما ازآنجا‌که زمینه را برای دریافت اقامت دائم فراهم می‌کند، لازم است مهاجران با مهارت بالا را هدف قرار دهد»

PMSOL لغو شد: اولویت برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و معلمان

ویزای 2023 استرالیا

در 28 اکتبر 2022، دستورالعمل جدید وزیران اجرایی شد که فهرست مشاغل مهارتی اولویت‌دار مهاجرت (PMSOL) را لغو کرد و اولویت‌ها را برای بخش‌های بهداشت و آموزش اعلام کرد. سخنگوی وزارت امور داخله در ماه دسامبر گفت: «این درخواست‌ها اکنون در سه روز ارزیابی می‌شوند»

 

مطلب ویزای تحصیلی استرالیا را هم بخوانید

ضوابط معیارها برای ویزای پیشنهادی دولت راحت شد

تقریباً همه ایالت‌ها معیارهای خود را برای جذب متقاضیان بر اساس نیازهای مهارتی خود را کاهش داده‌اند. به صورتی که اخیرا دولت نیو ساوت ولز تصمیم گرفت که الزامات مربوط به تجربه کاری و حداقل امتیازات را برای دسته ویزای کاری و مهارتی خود حذف کند. نیوساوت ولز همچنین دفتری را در بمبئی، پایتخت تجاری هند، راه‌اندازی کرده است تا مهاجران و دانشجویان بین‌المللی بیشتری را جذب کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری را ارتقا دهد.
راجوانت سینگ، عامل مهاجرت مستقر در سیدنی، گفت که اقدام نیوساوت ولز برای تسهیل معیارهای مسیر اقامت دائم، کمک بزرگی بوده است.ایالت ویکتوریا نیز با 11570 جایگاه برای ویزای 190، 3400 جایگاه برای ویزای 491 و 170 جایگاه ویزای تجاری، لیست مشاغل واجد شرایط خود را برای رفع کمبودهای کاری و مهارتی در ایالت گسترش داده است. این ایالت همچنین به متقاضیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و کسانی که قبلا در ویکتوریا زندگی می‌کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا برای ویزای دائم آن اقدام کنند.

مشوق‌ها برای دانشجویان بین‌المللی

مشوق‌ها برای دانشجویان بین‌المللی استرالیا

استرالیا ساعات کار نامحدود و حقوق کار پس از تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. ساعات کاری ویزای دانشجویی تا 30 ژوئن 2023 به طور موقت کاهش ‌یافته است تا کمبود نیروی کار برطرف شود. این بدان معناست که همه دانشجویان در حال تحصیل، دانشجویان جدیدالورود و متقاضیان متوسطه می‌توانند بیش از 40 ساعت در هر دو هفته در هر بخش کار کنند.

آقای سینگ گفت که امیدوار است سال 2023 سال خوبی برای دانشجویان خارج از کشور باشد. بااین‌حال، او اضافه کرد که برای رقابت با سایر مقاصد تحصیلی جهانی نیاز به کمی ساده‌سازی است. وی همچنین اضافه کرد: «من معتقدم زمان انتظار برای تایید ویزای دانشجویی در مقایسه با کشورهای دیگر مانند کانادا و بریتانیا بسیار زیاد است.»

او گفت: «گاهی اوقات حتی مؤسسات آموزشی 3 تا 4 ماه طول می‌کشد تا نامه‌های پیشنهادی را صادر کنند که به نظر من اگر ما واقعاً می‌خواهیم شاهد رونق بازار بین‌المللی دانش‌آموزی به سطوح قبل از همه‌گیری باشیم، این مدت‌زمان باید تغییر کند.»

پردازش سریع‌تر روند صدور ویزا

داده‌های دولتی که به‌تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که وزارت امور داخله پس از دریافت بیش از ۹۵۰ هزار درخواست، فهرست انتظار را به ۶۰۰ هزار کاهش داده است. در اوایل این ماه، اندرو گیلز وزیر مهاجرت گفت «با افزایش زمان پردازش و استخدام 400 کارمند دیگر، با افتخار می‌گویم که ما اکنون بیش از 4 میلیون ویزا را از زمان ورود به دولت بررسی کرده‌ایم.»

منبع: sbs.com.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button