تحصیل در استرالیا چه مزایایی دارد؟

کشور استرالیا دارای 8 ایالت با نام‌های ویکتوریا، نیو ساوت ولز، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، استرالیای غربی، کانبرا، تاسمانی و سرزمین شمالی است که هر یک از این ایالت‌ها دارای تجربیات متنوع برای دانشجویان بین‌الملل است. این کشور بعد از 3 کشور بزرگ ایالات متحده آمریکا، چین و انگلستان چهارمین کشور محبوب دنیا در لیست دانشجویان برای مهاجرت است. طبق آمارهای به دست آمده در سال 2019 میلادی مشخص شده است که حدود 30% از جمعیت کشور استرالیا را مهاجران تشکیل می‌دهند.

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مزایای تحصیل در استرالیا چیست یا مقاطع تحصیلی در استرالیا چگونه است؟ ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید تا شما را با کشور استرالیا و مزیت‌های زندگی در این کشور آشنا کنیم.

مزایای تحصیل در استرالیا

مزایای تحصیل در استرالیا چیست؟

می‌توان ادعا کرد تقریبا تمام آن چه را که برای تحصیل و زندگی در یک کشور نیاز دارید را کشور استرالیا در اختیار شما قرار خواهد داد. از تحصیل در برترین دانشگاه‌های دنیا با کم‌ترین هزینه لازم گرفته تا داشتن آب‌وهوایی عالی و کم‌نظیر و همچنین سبک زندگی متفاوت و خاص در این کشور نمونه‌ای از امکانات فوق‌العاده استرالیا است. به همین جهت همواره تعداد افراد متقاضی برای تحصیل در این کشور رو به افزایش است. جمعیت قابل توجهی از دانشجویان بین‌الملل به دلیل روابط دوستانه افراد با یکدیگر، جوی آرام و سیستم آموزشی پیشرفته، ادامه تحصیل در کشور استرالیا را انتخاب می‌کنند. در ادامه تعدادی از مزایای تحصیل در استرالیا را شرح خواهیم داد که عبارتند از:

  • داشتن فرهنگ‌های متنوع در بین دانشجویان استرالیا
  • داشتن دانشگاه‌های معتبر در مقایسه با سایر دانشگاه‌های سراسر دنیا
  • تدریس اکثر رشته‌های تحصیلی در استرالیا
  • امکان گرفتن بورسیه تحصیلی از کشور استرالیا برای ادامه تحصیل
  • داشتن فرصت‌های تحقیقاتی کم‌نظیر در استرالیا
  • قانون نظارت داشتن بر دانشجویان و همچنین حمایت از آن‌ها
  • اجازه داشتن کار پاره‌وقت حین تحصیل در کشور استرالیا
  • داشتن فرصت‌های شغلی خوب پس از فارغ‌التحصیلی

مقاطع تحصیلی در استرالیا چگونه است؟

یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت از طریق تحصیل است. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید با کمی جست‌وجو خواهید فهمید که روش‌های بسیاری برای انجام این کار خواهید داشت. اولین نکته‌ای که در روند این کار باید در نظر بگیرید، انتخاب یک کشور مناسب و همسو با شرایط زندگی شماست. اگر دنبال زندگی با رفاه در کنار امکانات تحصیلی مختلف هستید، کشور استرالیا برای شما گزینه‌ای مناسب است. یکی از مشکلاتی که متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا ممکن است با آن روبرو شوند، عدم آگاهی از مقاطع تحصیلی در استرالیا خواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

سطوح تحصیلی براساس چهارچوب AQF

AQF چهارچوبی را تاسیس کرده است که در آن افراد به راحتی می‌توانند دوره مناسب خود را انتخاب کنند و با سپری کردن آن مدارک رسمی و قابل ارائه کسب کنند. دوره تحصیلی در AQF به 10 سطح متفاوت تقسیم شده است. در پایان هر دوره به شما مدرکی متناسب با همان سطح اهدا می‌کنند.

مقاطع تحصیلی در استرالیا چگونه است؟

تحصیل در مدارس استرالیا

شما برای مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا از سنین زیر 18 سال نیز می‌توانید اقدام کنید و در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوید. دانش‌آموزان از سن 7 سالگی وارد مدرسه شده و مقطع ابتدایی را پشت سر می‌گذرانند و تا پایان 13 سالگی دوره ابتدایی را تمام می‌کنند. پس از آن وارد مقطع دبیرستان شده و تا سن 17 یا 18 سالگی به تحصیل می‌پردازند. دوره کالج را در دوره دبیرستان نیز می‌توان جای داد. معمولا بین سنین 15 تا 18 سال دانش‌آموزان در کالج درس می‌خوانند.

در کشور استرالیا مدارس به دو صورت دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. افرادی می‌توانند در مدارس دولتی درس بخوانند که معمولا والدین آن‌ها اقامت دائم کشور استرالیا را داشته و در آن جا زندگی می‌کنند. بیشتر دانش‌آموزان بین‌الملل علاقه دارند تا در مدارس خصوصی به تحصیل بپردازند و به این ترتیب اجازه تحصیل بدون حضور والدین را نیز دارند. البته در مدارس خصوصی نیز اگر والدین بخواهند اجازه همراهی فرزندان خود را خواهند داشت.

کشور استرالیا در حال حاضر به یکی از دو والدین دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس خصوصی کشور خود و همچنین به برادر و خواهر کوچکتر از 7 سال دانش‌آموز ویزای همراه می‌دهد. نام این ویزا به ویزای گاردین معروف است. نکته حائز اهمیت آن است که گرفتن ویزای گاردین برای خانواده‌های ایرانی در سال‌های اخیر نسبتا از شانس بیشتری برخوردار بوده است.

تحصیل در مقطع کالج

کشور استرالیا سالانه تعداد زیادی مهاجر برای تحصیل می‌پذیرد و دانش‌آموزان پس از پایان سال نهم تحصیل خود به راحتی می‌توانند وارد کالج‌های کشور استرالیا شوند. همانگونه که در بالا به آن اشاره کردیم دانش‌آموزان در این دوره تحصیلی می‌توانند والدین را نیز همراه خود برده و تا پایان 18 سالگی در کنار یگدیگر زندگی کنند.

کالج‌های استرالیا بهترین خدمات آموزشی، تفریحی و ورزشی را در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند و نیروهای کارآمد و آگاه پرورش داده و تحویل جامعه می‌دهند. کالج‌های استرالیا نه تنها به زوایای علمی و تحصیلی دانش‌آموز توجه می‌کنند، بلکه به زوایای پرورشی آنان نیز می‌پردازند. یعنی در کالج‌ها استعداد دانش‌آموزان چه در زمینه ورزشی، هنر، موسیقی و… کشف شده و دانش‌آموز در مسیر تحصیلی درستی قرار خواهد گرفت.

کالج‌ها نیز مانند مدارس به دو روش دولتی و خصوصی خدمات ارائه داده، که بیشتر کالج‌های خصوصی خدمات آموزشی بهتری در اختیار دانش‌آموز قرار خواهند داد. اکنون هزینه تحصیل در مقطع کالج در کشور استرالیا سالانه بین 18 تا 25 هزار دلار استرالیا در می‌آید و هزینه تقریبی زندگی در این کشور نیز سالانه بین 15 تا 18 هزار دلار استرالیا خواهد بود.

سن تحصیل در کالج‌های استرالیا بین 15 تا 18 سال است و دانش‌آموز پس از گرفتن مدرک دیپلم خود اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را داشته باید یک دوره فاندیشن پشت سر بگذارد. متقاضیانی که دوره فاندیشن را بگذرانند به آسانی وارد دانشگاه خواهند شد و از این طریق زبان آن‌ها نیز تقویت می‌شود. یکی از کالج های مطرح استرالیا کالج تیلرز است که می توانید اطلاعات بیشتر در باره این کالج را اینجـا بخوانید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای مقطع کارشناسی

مقطع لیسانس دری به سوی تحصیلات تکمیلی است و افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی نیز می‌توانند پس از به پایان رساندن این دوره در دانشگاه‌های معتبر کشور استرالیا، آینده‌ی تحصیلی و شغلی خود را تضمین کنند. مدت زمان برگذاری کلاس‌های دوره کارشناسی بین 3 تا 4 سال خواهد بود. در بعضی موارد دانشجویان می‌توانند سال آخر تحصیل خود در مقطع کارشناسی را به انجام کارهای تحقیقاتی و آماده کردن پایان نامه خود اختصاص دهند.

از آن جایی که مدارک تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا معتبر هستند، شما به آسانی می‌توانید از مدرک لیسانس خود در سراسر دنیا استفاده نمایید. در صورتی که تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور را دارید، بهتر است در ابتدا مزایای تحصیل در استرالیا را بدانید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا

مقطع کارشناسی ارشد پلی بین کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از یک دانشگاه معتبر گرفته و پشت سر گذاشته‌اید، گزینه‌های بسیار زیاد و متنوعی روبروی شما قرار می‌گیرد که انتخاب هر کدام از این مسیرها می‌تواند مزایای زیادی را برای آینده شغلی شما فراهم کند. اگر شما هم به تحصیل در کشور استرالیا علاقه‌مند بوده یا حتی قصد زندگی و داشتن شغلی خوب در این کشور را دارید، در صورتی که سوابق تحصیلی درخشانی داشته و ارائه دهید، کشور استرالیا بهترین گزینه برای گذراندن تحصیلات تکمیلی شما خواهد بود.

بورسیه‌های متفاوت و متنوعی برای پشتیبانی از دانشجویانی که دارای توانایی‌های خاص هستند از سمت دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های آموزشی کشور استرالیا در نظر گرفته‌ شده است. گزینه‌ی دیگری که در پرداخت هزینه‌ها به دانشجویان کمک می‌کند، اشتغال به کار در حین تحصیل است. همچنین با کار کردن در حین درس خواندن مهارت‌های عملی خود را نیز تقویت می‌کنند و از این طریق می‌توانند رزومه‌ی کاری خوبی برای پس از پایان تحصیلات خود جمع کنند.

شهریه تعیین شده برای دوره‌های مختلف تحصیلی ممکن است مقداری بالا به نظر بیاید، اما اگر به امکانات فوق‌العاده و پیشرفته‌ای که دانشگاه در طول دوره تحصیل در اختیار دانشجو قرار می‌دهد توجه کنید، متوجه خواهید شد که یک تناسب بین شهریه سالانه پرداخت شده به دانشگاه و امکانات ارائه داده شده توسط موسسه پیدا خواهید کرد.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای مقطع دکتری

اگر قصد گرفتن پذیرش در مقطع دکتری از دانشگاه‌های کشور استرالیا در سر دارید، می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را انتخاب کرده‌اید. بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌های مالی بیشتری در مقطع دکتری در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. با پذیرش در دوره دکتری به غیر از بورسیه تحصیلی از سایر امکانات و مزایای تحصیل در استرالیا نیز بهره‌مند خواهید شد. به همین جهت گرفتن پذیرش در مقطع دکتری از کشور استرالیا کمی دشواتر از سایر مقاطع تحصیلی است.

اگر به خوبی به زبان انگلیسی تسلط دارید، معدل دوره کارشناسی ارشد شما بالاست و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز از قبل در رزومه خود دارید، پس شانس پذیرش شما در مقطع دکتری در کشور استرالیا نسبت به سایر متقاضیان بالاتر است. برای گرفتن پذیرش دکتری 3 فاکتور آورده شده در ادامه نیز بسیار حائز اهمیت است:

  • داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7
  • ارائه دادن مقالات علمی ISI
  • داشتن حمایت یک سوپروایزر

هزینه تحصیل در مقطع دکتری سالانه بین 20 تا 30 هزار دلار استرالیا است و دانشجو اجازه دارد در هفته 30 ساعت به صورت قانونی حین تحصیل کار کرده و هزینه تحصیل خود را تامین کند.

و در پایان

با تحصیل در مقاطع مختلف در کشور استرالیا می‌توانید آینده کاری و تحصیلی خود  را تضمین کنید. کشور استرالیا امکانات کم‌نظیری در زمینه‌های علمی و همچنین تفریحی در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. با داشتن نمره آیلتس 7 و حمایت یک سوپروایزر می‌توانید برای گرفتن پذیرش دکتری از کشور کانادا اقدام نمایید. ما در این مقاله در مورد مزایای تحصیل در استرالیا و همچنین مقاطع تحصیلی این کشور صحبت کردیم.

جواب سوالات بیشتر خود را از کارشناسان باتجربه ما بپرسید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button