انواع بورسیه پزشکی در سراسر دنیا

بورسیه پزشکی

انواع بورسیه پزشکی در سراسر دنیا

اهمیت آموزش‌های دقیق و جامع نظام پزشکی برای تربیت کادر مورد تایید در سراسر دنیا به اثبات رسیده ‌است. از این‌رو وجود انواع بورسیه پزشکی که به صورت جهانی در خدمت دانشجویان رشته‌ی پزشکی هستند، جای تعجب ندارد.

برای دوره‌های ابتدایی تحصیل در رشته‌ی پزشکی دریافت بورسیه چندان معمول نیست. با این‌حال دانشجویان رشته‌ی پزشکی فرصت‌های بیشماری در زمینه‌ی تامین فاند مورد نیازشان دارند. فارغ از تمرکز شما بر روی پزشکی گرمسیری یا بیماری‌های ارثی، به طور بلقوه امکان دریافت بورسیه را خواهید داشت.

در ادامه‌ی این مقاله با بورسیه‌های مقاطع مختلف پزشکی از سراسر دنیا آشنا خواهید شد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر کمک هزینه‌ی تحصیلی، حتما جزئیات آن‌ها را در وب سایت‌های مربوطه به دقت مورد مطالعه قرار دهید.

تحصیل در استرالیا یا نیوزیلند

بورسیه‌ی AFPHM جان اسنو

این بورسیه از طرف RACP به دانشجویان دانشگاه‌های معتبر سراسر استرلیا و نیوزیلند اعطا می‌گردد.

جایزه‌ی جان همل مک‌گرگور دانشگاه اوکلند

دانشجویان بین‌المللی یا بومی که در کارشناسی پزشکی یا دکترای حرفه‌ای دانشگاه اوکلند نیوزیلند تحصیل می‌کنند، امکان دریافت این بورسیه را دارند.

بورسیه تحقیقاتی بایلیو دانشگاه ملبورن

دانشجویان استرالیایی که تحصیلات  تکمیلی پزشکی خود را در دانشگاه ملبورن می‌گذرانند، مشمول دریافت این بورسیه خواهند بود. استرالیایی‌هایی که از نوادگان سربازان جنگ‌جهانی اول باشند، برای دریافت کمک هزینه‌ی دانشجویی در اولویت هستند.

بورسیه‌ی دانشگاه ولونگونگ

به طور کلی دانشجویانی که در رشته‌های علوم‌پزشکی و بهداشت دانشگاه ولونگونگ تحصیل می‌نمایند، امکان دریافت این بورسیه را دارند.

بورسیه‌های آمریکای شمالی

بورسیه‌ی اقلیت‌های انجمن پزشکی آمریکا

اقلیت‌هایی شامل آفریقایی-آمریکایی، بومیان آلاسکا، سرخ‌پوستان آمریکا، اسپانیایی‌ها و بومیان هاوایی که در رشته‌ی پزشکی تحصیل می‌کنند، واجد شرایط دریافت این بورس هستند.

بورسیه‌ی بین‌المللی کالج جراحان آمریکا

این بورسیه به دانش‌آموختگان رشته‌ی پزشکی که بین 35 تا 50 سال سن دارند و در سراسر جهان هستند و به تحقیقات یا تدریس علاقه‌مند باشند، تعلق می‌گیرد. فرصت مطالعاتی و تحقیقاتی در آمریکا به پزشکانی که بورسیه را دریافت کنند، داده خواهد شد.

جوایز AMWA

انجمن پزشکان زن آمریکایی به تمام دانشجویان پزشکی عضو، کمک‌هزینه‌ی دانشجویی و تحصیلی ارائه می‌نماید.

بورسیه‌ی ASCP زیمنس

این بورسیه به منظور ادامه‌ی تحصیل در برخی دانشگاه‌های خاص آمریکا به طیف وسیعی از تکنسین‌های فارغ‌التحصیل فیلدهای پزشکی و محققان داده می‌شود.

بورسیه‌ی ASME

این بورسیه‌ی بین‌المللی به دانشجویان پزشکی، اساتید و محققین به منظور ادامه‌ی تحصیل در آمریکا یا خارج از ایالات متحده اعطا می‌شود.

بورسیه‌ی ادیث سویل کول

این بورسیه به زنانی که سال سوم پزشکی را در یکی از چهار دانشگاه نزدیک واشنگتن دی‌سی، شامل دانشگاه‌ جان‌ هاپکینز گذرانده‌اند، اعطا می‌گردد.

بورسیه‌ی دانشگاه پزشکی هاروارد

این بورسیه از سوی انجمن قلب و عروق امارات متحده‌ی عربی به دانشجویان پزشکی تعلق می‌گیرد. دانشجویان امارتی در اولویت دریافت این بورسیه قرار دارند.

جایزه دانشگاه پزشکی کالاگاری

این بورسیه را دانشجویانی که در دوره‌ی دکترای حرفه‌ای دانشگاه کالاگاری کانادا تحصیل می‌کنند، دریافت خواهند نمود.

بورسیه متخصصین سلامت ارتش آمریکا

کل هزینه‌ی تحصیلات در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دام‌پزشکی، روان‌شناسی و بینایی‌سنجی توسط ارتش آمریکا پرداخت خواهد شد. شهروندان آمریکا که در این کشور یا پورتوریکو تحصیل می‌کنند، امکان دریافت این بورسیه را دارند.

بورسیه‌ی تحصیلی دیوید گفن UCLA

این بورسیه فارغ از ملیت دانشجویانی که به مدرسه‌ی پزشکی دیوید گفن (واقع در دانشگاه UCLA ) وارد می‌شوند، بر اساس شایستگی آن‌ها پرداخت می‌گردد. پرداخت هزینه‌های کامل 4 سال تحصیل پزشکی، شامل شهریه و امکانات اقامتی، بخشی از مزایای این بورسیه تحصیلی است.

بورسیه‌ی مشترکNMF و UHF

به 32 تن از اقلیت‌های آمریکایی که در دانشگاه پزشکی ثبت نام کرده باشند، مبلغ 7000 دلار پرداخت می‌گردد.

بورسیه‌ی توانبخشی سلامت

به دانشجویان حاضر در آمریکا یا شهروندانی که در حال مطالعه بر روی یک برنامه‌ی مرتبط با پزشکی باشند، یک جایزه‌ی 1000 دلاری تعلق می‌گیرد. برای دریافت این کمک هزینه باید درخواست خود را با تمرکز بر روی دلایل علاقه‌تان به مساله مراقبت‌های پزشکی با تمرکز بر روی سو‌مصرف مواد مخدر و سلامت روان ارائه نمایید.

بورسیه‌ی مراقبت‌های آتی تینول

10 جایزه‌ی 10000 دلاری و 30 جایزه‌ی 5000 دلاری به دانش‌آموزانی که به دنبال شغل‌های مرتبط با حوزه‌ی درمان هستند، اعطا می‌گردد. برای دریافت بورسیه باید علاوه بر تابعیت آمریکا یا پورتوریکو، در مقطع کارشناسی یا دکترای رشته‌های پزشکی مشغول به تحصیل باشید.

بورسیه‌های تحصیلی در اروپا

کمک هزینه‌ی تحصیلی آمستردام AMC

این بورسیه به دانشجویان غیر اروپایی که در مقطع کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه آمستردام تحصیل می‌نمایند، پرداخت می‌شود.

بورسیه‌ی کارل دویسبرگ

این بورسیه شامل حال دانشجویان پزشکی می‌شود که در حال گذراندن دوران کارآموزی خود هستند. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در آلمان یا دانشجویان آلمانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، امکان استفاده از این بورسیه را دارند.

بورسیه‌ی تحقیقاتی بنیاد نوو نوردیسک

دانشجویانی که قصد انجام تحقیقات پزشکی در زمینه‌های بالینی و  بیومدیکال به صورت مستقل در دانمارک را دارند، امکان دریافت این بورسیه را پیدا می‌کنند.

بورسیه‌ی جهانی مؤسسه کارولینسکا

دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مؤسسه‌ی کارولینسکا سوئد را دارند، مشمول دریافت این بورسیه خواهند بود.

بورسیه‌های پزشکی انگلستان

بورسیه‌ی دانشکده پزشکی کالج سلطنتی لندن

بورسیه‌های متنوعی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌های پزشکی دانشگاه امپریال کالج لندن ارائه می‌گردد.

بورسیه‌ی دانشگاه کینگز لندن

این بورسیه به صورت بین‌المللی به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد شاخه‌های پزشکی ارائه می‌گردد.

بورسیه‌ی دانشجویی NHS

سالانه دانشجویان پزشکی زیادی در انگلستان از بورسیه‌ی NHS بهره‌مند می‌شوند. هرچند این کمک هزینه‌ی تحصیلی انواع بسیار مختلفی دارد، اما معمولا دریافت آن تنها برای شهروندان انگستان میسر است.

بورسیه‌ی QMUL  جان ابرنتی برای دانشجویان پزشکی

این بورسیه به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پزشکی، جراحی یا جراحی دندان دانشگاه کوئین مری لندن تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

کمک هزینه‌ی تحصیلات تکمیلی TEG برای دانشجویان آمار پزشکی آفریقایی

این بورسیه که توسط شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا تامین می‌گردد، به دانشجویان صحرای آفریقا که قصد ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی آمار پزشکی LSHTM  را دارند، تقدیم می‌شود.

بورسیه‌ی کارشناسی UClan

بورسیه‌ی کارشناسی پزشکی به دانشجویانی که از شمال غرب انگلیس در دانشگاه مرکزی لنکشایر مشغول تحصیلند، تعلق می‌گیرد.

بورسیه‌ی پزشکی دانشگاه کمبریج

به منظور حمایت از دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا که در دانشگاه کمبریج مشغول تحصیل پزشکی هستند، این بورسیه پرداخت می‌شود.

بورسیه‌ی دانشگاه ادینبورگ و RCPE

این بورسیه به دانشجویان کارشناسی ارشد پزشکی داخلی تعلق می‌گیرد. دانشجویان بورسیه شده، به مدت 3 سال تحت آموزش از راه دور قرار می‌گیرند.

سایر بورسیه‌های پزشکی در سطح جهان

بورسیه پزشکی ولکام تراست

دانشجویان پزشکی سراسر دنیا فارغ از ملیتی که دارند، می‌توانند از این بورسیه برخوردار شوند. به منظور تحقیقات پزشکی، ولکام تراست هزینه‌ی تحصیل تعداد کمی از دانشجویان در یک دانشگاه لندن، ایرلند و یک کشور کم‌ درآمد را تقبل می‌نماید.

پیش از درخواست بورسیه تحصیلی مطالب زیر را مطالعه کنید:
بورسیه‌ تحصیلی : سئوالات متداول
بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی
نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی
دریافت بورسیه تحصیلی

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button