دانشگاه پاسارگاد شیراز

دانشگاه پاسارگاد شیراز

دانشگاه پاسارگاد شیراز

در این مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه پاسارگاد شیراز بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در مورد این دانشگاه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • دانشگاه پاسارگاد شیراز در چه سالی تأسیس شده و چگونه دانشگاهی است؟
  • چه رشته‌هایی در دانشگاه پاسارگاد ارائه می‌شود؟
  • دانشگاه پاسارگاد شیراز در مقطع کاردانی در چه رشته‌هایی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد؟
  • دانشگاه پاسارگاد شیراز در مقطع کارشناسی در چه رشته‌هایی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد؟

شهر شیراز

یکی از کلان‌شهرهای بسیار زیبای ایران مرکز استان فارس، یعنی شهر شیراز است. این شهر بیست و یکمین شهر بزرگ جهان و بیستمین شهر بزرگ آسیا و خاورمیانه می‌باشد. طبق آخرین آمار، نرخ جمعیت کلان‌شهر شیراز در سال 1395 شمسی در حدود 1.5 میلیون نفر بوده است. این شهر از نظر جغرافیایی در حدود 1500 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و از نظر آب‌و‌هوایی، نسبتاً معتدل می باشد.

شیراز بعد از دو کلانشهر تبریز و تهران جز اولین شهرهایی بود که بنیاد شهرداری در آن پایه گذاری شد که به یازده بخش تقسیم می شود. شیراز بخاطر جاذبه های گردشگری بسیار زیبای تاریخی، فرهنگی، طبیعی و… مانند دروازه قرآن، ارگ کریم خان و… هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

شهر شیراز

ارگ کریم خان

دانشگاه پاسارگاد شیراز در چه سالی تاسیس شده و چگونه دانشگاهی می باشد؟

به گفته سایت رسمی; موسسه آموزش عالی پاسارگاد شیراز در حال حاضر، موفق به کسب جایگاه بهترین دانشگاه در سطح کشور شده است، این دانشگاه در مهرماه سال 1384 شروع به کار کرد. دانشگاه پاسارگاد شیراز در بسیاری از رشته های مختلف در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، دارای دانشجو و 130 عضو هیئت علمی می باشد که به صورت تمام وقت ونیمه وقت و حق التدریس فعالیت های گسترده ای دارند.

مدیران این موسسه طی سالیان زیاد تلاش های گسترده ای کردند و بسیار کوشیدند تا در بهترین جایگاه آموزشی-پژوهشی قرار گیرند. این موسسه در شهرک والفجر شیراز واقع شده است .

چه رشته هایی در دانشگاه پاسارگاد فعال می باشد و دانشجو جذب می کند؟

در مقطع کارشناسی ارشد:

مهندسی مکانیک

مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی کامپیوتر

مهندسی برق

در مقطع کارشناسی پیوسته:

مهندسی پزشکی

مهندسی برق

مهندسی نقشه برداری

مهندسی عمران

مهندسی معماری

مهندسی انرژی

مهندسی کامپیوتر

کارشناسی ناپیوسته

مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی

مهندسی تکنولوژی طراحی ونقشه کشی صنعتی

کاردانی ناپیوسته

الکترونیک –برق صنعتی

معماری –نقشه کشی معماری

دانشگاه آزاد پاسارگاد:

دانشگاه آزاد  پاسارگاد توانسته است در بسیاری از رشته ها، بدون کنکور علاقه مندان و داوطلبان، زیادی را جذب خود کند.

این دانشگاه در مهر و بهمن سال های هزار و سیصد و نود و هفت و  هزار وسیصد و نود و هشت در مقاطع و سطح های مختلف تحصیلات دانشگاهی مانند: (مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته) به شکل کاملا گسترده دانشجو جذب کرده، و مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد.

دانشگاه آزاد پاسارگاد

افرادی که خواهان ادامه تحصیل دراین دانشگاه هستند، می توانند با مطالعه کامل درباره گرایش ها و یا رشته های تحصیلی، به راحتی و البته با توجه به سوابق تحصیلی و جایگاه علمی افراد ثبت نام به عمل بیاورند و در رشته مورد علاقه خود به سادگی تحصیل کنید. معدل در ثبت نام دانشجو در این دانشگاه بدون کنکور تاثیری ندارد که این خود  می تواند نکته مثبتی برای بعضی از دانشجویان باشد.

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد  پاسارگاد :

دانشجویان متقاضی ثبت نام در دانشگاه  پاسارگاد بدون کنکور با دانشجویانی که با شرکت در آزمون در دانشگاه قبول شدند شرایط متفاوتی دارند. نکته اینجاست که در این دانشگاه شما میتوانید با هر معدلی ثبت نام و شروع به تحصیل کنید.

دانشگاه پاسارگاد شیراز در مقطع کاردانی در چه رشته هایی بدون کنکور ثبت نام دارد؟

در رشته های: کاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه آمادگی جسمانی ، کاردانی حرفه ای روابط عمومی ، کاردانی حرفه ای مدیریت – امور اداری ، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – گرافیک ، کاردانی فنی برق – برق صنعتی ، کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – صنعتی و کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گسترده

دانشگاه پاسارگاد شیراز در مقطع کارشناسی در چه رشته هایی بدون کنکور ثبت نام دارد؟

در رشته های: کارشناسی حرفه ای روابط عمومی – امور رسانه، کارشناسی حرفه ای مدیریت اماکن ورزشی، کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی – برنامه ریزی فرهنگی، مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری صنایع شیمیایی و مهندسی فناوری صنایع غذایی – صنعت کمپوت و کنسرو.

چنانچه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا, استرالیا و نیوزلند دارید, میتوانید از طریق این لینک با خدمات گروه آریا آشنا شوید و در صورت تمایل با یکی از دفاتر موسسه مدیریت مشاوره آریا تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان خبره ما در خصوص آینده تحصیلی خود صحبت کنید.  

جهت بررسی انتخاب های تحصیلی به لینک زیر مراجعه فرمایید:

استرالیا یا کانادا ؟ به کجا مهاجرت کنیم؟

همچنین جهت آشنایی با اخذ بورسیه میتوانید به مقاله “بورسیه‌ی دانشجویان بین المللی ممتاز معرفی شده از دانشگاه‌های همکار” مراجعه فرمایید.

چنانچه تمایل به تحصیل در کانادا دارید و یا مایلید اقامت کانادا را اخذ کنید و یا حتی دوست دارید در مورد این کشور بیشتر بدانید، مطالب زیر را مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه های کانادا
نحوه‌ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2019
مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا
اقامت کانادا بعد از تحصیل

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button