تحصیل پزشکی در استرالیا

پزشکی یکی از رشته‌هایی است که دنیا را به سمت راحتی و سلامت بیشتر، تغییر می‌دهد. بنابراین، اگر تصمیم به تحصیل پزشکی در استرالیا گرفته‌اید و دوست دارید به افرادی که به علم شما نیاز دارند کمک کنید، تبریک می‌گوییم؛ چرا که شما قهرمانان دوران مدرن هستید.

اما مطمئناً می‌دانید که تا دکتر شدن، سفری طولانی و سخت در پیش است. پزشکی یک حوزه تحصیلی بسیار پرمشقت و رقابتی است، بنابراین دانشگاه انتخابی شما بخش بزرگی از موفقیت شما را برای رسیدن به اهداف حرفه‌ای تعیین می‌کند.

چرا در استرالیا پزشکی بخوانیم؟

چرا در استرالیا پزشکی بخوانیم

شاید از خود بپرسید چرا باید پزشکی را در دانشگاه‌های استرالیا بخوانم؟ چه مزیت‌هایی وجود دارد؟ دلایلی که چرا باید در استرالیا در رشته پزشکی تحصیل کنید، فهرستی بی‌پایان است. برخی از آنها عبارت است از:

  • دانشگاه‌های دارای رتبه جهانی
  • امکانات مدرن
  • اساتید عالی
  • برنامه‌های درسی پژوهش محور
  • چشم‌انداز آینده

یک دوره پزشکی در استرالیا پیدا و شروع کنید

استرالیا گزینه‌های تحصیلی زیادی را به دانشجویان داخلی و بین‌الملل ارائه می‌دهد. اگر اهداف مشخصی دارید و می‌دانید که در راستای این اهداف چه دروسی مورد نیاز است یا چشم‌اندازهای آینده خود را می‌دانید و می‌بینید، انتخاب گزینه‌هایتان بسیار آسان است.

برای آنکه آسان‌تر و درست‌تر مسیر تحصیل خودتان را انتخاب و شروع کنید به دو نکته زیر توجه نمایید:

  • فهرستی از دانشگاه‌هایی تهیه کنید که به نظر می‌رسد از نظر انعطاف‌پذیری برنامه، تأکید بر تحقیق یا امکانات مدرن با علایق علمی شما مطابقت دارند.
  • وبسایت‌های دانشگاه‌ها را بررسی کنید و ببینید چه چیزی ارائه می‌دهند. معمولاً آنها یک راهنمای «یافتن دوره» دارند که در آن می‌توانید موضوعی را که می‌خواهید مطالعه کنید. در آن قسمت دوره را تایپ کنید. سپس لیست کاملی از برنامه‌ها ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید شرح مفصلی از هر یک از آنها دریافت کنید تا بدانید در طول تحصیل چه انتظاراتی دارید.

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی استرالیا

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی استرالیا

دانشکده‌های پزشکی در استرالیا معیارهای پذیرش خود را به طور مستقل تعیین می‌کنند. در نتیجه شرایط ورود به دوره‌های پزشکی با توجه به دانشگاه مورد نظر شما تغییر می‌کند. اما بسته به رشته و ملیت شما در همان دانشگاه نیز تفاوت‌هایی وجود دارد.

از آنجایی که دانشکده‌های پزشکی در استرالیا تعداد زیادی درخواست را جمع‌آوری می‌کنند، معیارهای سختگیرانه‌ای را برای ورود اعمال می‌دارند. همانطور که انتظار دارید، برنامه‌های تحصیلات تکمیلی رقابتی‌تر هستند و کمیته‌های پذیرش ممکن است برای ارزیابی دوره‌ای که برای آن درخواست می‌دهید، به مدارک بیشتری نیاز داشته باشند.

همچنین، اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید فهرست شرایط ورود برای درخواست مدرک پزشکی در استرالیا ممکن است حاوی مدارک بیشتری نسبت به ساکنان باشد.

پوشه درخواست شما برای دوره پزشکی در استرالیا باید حاوی مدارک زیر باشد:

  • گواهی پایان دوره دبیرستان
  • مدرک مهارت زبان
  • امتیاز ATAR
  • مصاحبه
  • مدارک شخصی

دانشگاه‌های استرالیا، به‌ویژه آن‌هایی که برنامه‌های پزشکی را ارائه می‌دهند، بسیار رقابتی هستند و معیارهای خاص پذیرش را بسیار ضروری می‌سازند. رتبه پذیرش سوم استرالیا یا به اختصار ATAR عددی بین 0 تا 99.5 است که میزان موفقیت شما را در سال 12 تحصیل در مقایسه با همه دانش‌آموزان هم سن نشان می‌دهد.

اگر گواهی پایان دبیرستان خود را در خارج از کشور دریافت کرده‌اید، مدرک شما باید توسط دانشگاه انتخابی در استرالیا به رسمیت شناخته شود. حداقل مدرک شما باید معادل تحصیل 12 ساله در استرالیا باشد.

دانشگاه‌های استرالیا برخی از مدارک تحصیلی دبیرستان خارجی را می‌پذیرند، اما نه همه آنها. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از اقدام و انتخاب یک دانشگاه خودتان بررسی کنید که دانشگاه در درخواست شما به دنبال چه چیزی است.

توجه داشته باشید از آنجایی که سیستم آموزشی استرالیا شباهت‌های زیادی با سیستم آموزشی در انگلستان دارد، دانشکده‌های پزشکی در استرالیا نیز برای متقاضیانی که A-Levels خود را گذرانده‌اند باز است.

روش‌های ارزشیابی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر می‌کند. برخی ممکن است درخواست شما را به طور کلی ارزیابی کنند، برخی ممکن است تاکید بیشتری بر نمرات شما داشته باشند. ما به شما توصیه می‌کنیم سعی کنید تا حد امکان در دبیرستان خود نمرات بالاتری کسب نمایید، به خصوص در دروس خاصی مانند انگلیسی، زیست شناسی، شیمی، علوم فیزیکی زیرا شانس پذیرش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

دوره‌های پزشکی در استرالیا به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. به این ترتیب، شما باید در یک آزمون استاندارد مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید و نمره مناسب در یک بازه مشخصی را دریافت کنید. این نمره براساس دانشگاه و شرایط می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان بخشی از پذیرش شما، یک مصاحبه نیز انجام خواهد شد. برخی از دانشگاه‌ها به جای نگاه کردن به نمره ATAR از انجام مصاحبه با داوطلبان خود استفاده می‌کنند. هدف از مصاحبه نشان دادن ویژگی‌های شخصی شما است که در شغل شما به عنوان یک پزشک بسیار مورد نیاز است. مصاحبه‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • مصاحبه کوتاه چندگانه (MMI)
  • مصاحبه نیمه ساختاریافته (SSI)
  • مصاحبه بدون ساختار

اپلای کردن رشته پزشکی در استرالیا

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید، می‌توانید برای دوره پزشکی خود به صورت آنلاین درخواست دهید. از سوی دیگر رزیدنت‌ها موظف به حضور در دانشگاه و تحویل مدارک هستند.

بسیاری از دانشگاه‌ها در استرالیا یک پلتفرم درخواست آنلاین مشترک به نام StudyOptions را تامین مالی می‌کنند. با این حال، بسیاری از دانشگاه‌های دیگر وجود دارند که پلتفرم درخواست آنلاین فردی را حفظ می‌کنند. وبسایت آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا این مورد در مورد دانشگاه مورد نظر شما وجود دارد یا خیر. توجه داشته باشید که هزینه درخواستی بین 75 تا 500 دلار استرالیا از متقاضیان دریافت می‌شود.

نکته مهم: برنامه ناقص می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. می‌تواند باعث تاخیر در پذیرش شما شود یا حتی منجر به رد کامل شود. با این اوصاف، ما شما را تشویق می‌کنیم که چندین بار درخواست خود را بررسی نمایید تا مطمئن شوید همه چیز گنجانده شده است. متأسفانه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی گرفتار احساسات می‌شوند و کمتر به این مرحله توجه می‌کنند.

مطلب تحصیل رشته پزشکی در استرالیا را هم بخوانید

مدت زمان اخذ مدرک پزشکی در استرالیا چقدر است؟

مدت زمان اخذ مدرک پزشکی در استرالیا

بستگی به سطح علمی شما دارد. به طور معمول یک مدرک لیسانس برای تکمیل چهار تا هفت سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. از سوی دیگر، برنامه‌های تحصیلات تکمیلی حداکثر چهار سال مطالعات تمام وقت از جمله تجربه بالینی را در برمی‌گیرد.

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در خارج از کشور یک نگرانی مشترک برای همه دانشجویان بین‌المللی است، به ویژه برای کسانی که به دنبال مدارک پزشکی هستند.

معمولاً مدارک پزشکی گران‌ترین هستند و علیرغم هزینه‌ای که ارزش دارد، استرالیا از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد دریافت مدرک پزشکی در استرالیا را دارید، آماده باشید تا حساب خود را به اندازه کافی پر کنید.

هزینه‌های بین المللی دوره‌های پزشکی در استرالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر بسیار متفاوت و از 30000 دلار استرالیا تا 80000 دلار استرالیا متغیر است. به این ترتیب، در پایان تحصیل پس از هفت سال، کل هزینه مدرک شما می‌تواند حدود 300000 دلار باشد.

هنگام دریافت نامه پیشنهادی خود، باید یک سپرده اولیه پرداخت کنید که می‌تواند تا 15000 دلار استرالیا افزایش یابد. علاوه بر این، دانشگاه برای ثبت نام شما چند صد دلار بیشتر می‌خواهد. این مقدار پول بین 150 تا 500 دلار استرالیا متغیر است.

باید بدانید که هزینه‌های دانشگاه در استرالیا در معرض تغییر است و گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود کمتر یا بیشتر از سال تحصیلی قبل پرداخت کنید.

بورسیه‌های دانشگاه‌های استرالیا

بورسیه‌ها ابزار موثری برای کاهش بار مالی است که برای تحصیل پزشکی در استرالیا لازم است. خوشبختانه، بورسیه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که برای کمک به شما در هزینه‌های مختلف تحصیلی مانند هزینه‌های تحصیل یا خوابگاه طراحی شده‌اند.

اگر دانشجوی ممتاز هستید، باید به طور جدی به فکر گرفتن آن باشید. با توجه به شرایط شخصی شما، ممکن است واجد شرایط تعدادی از این بورسیه‌ها باشید. گاهی اوقات آنها به طور خودکار بر اساس نتایج تحصیلی‌تان اعطا می‌شوند و گاهی اوقات ممکن است لازم باشد برای یکی از آنها درخواست دهید.

اطلاعات مربوط به این موضوع بسته به سیاست داخلی دانشگاه می‌تواند هر چند وقت یکبار تغییر کند، بنابراین توصیه می‌کنیم برای درخواست گزینه‌های جایگزین به دفتر بین‌المللی دانشگاه خود مراجعه کنید.

در زیر به برخی از بورسیه‌های تحصیلی که دانشجویان بین‌المللی در استرالیا برای تحصیل در رشته پزشکی می‌توانند از آنها استفاده کنند، آورده شده است:

  • بورسیه‌های جوایز استرالیا
  • جوایز بورسیه تحصیلات تکمیلی Endeavour
  • بورسیه‌های بین‌المللی تحقیقات تکمیلی (IPRS)
  • بورسیه‌های تحقیقاتی بین‌المللی دانشگاه سیدنی
  • بورسیه‌های بین‌المللی آدلاید
  • بورسیه‌های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن

کجا می‌توانم در استرالیا پزشکی بخوانم؟

دانشگاه‌های زیادی در استرالیا وجود دارد که می‌توانید در آنها در رشته پزشکی تحصیل کنید. در زیر به تعدادی از این دانشگاه‌ها اشاره کرده‌ایم.

جمع‌بندی

اگر شما هم به دنبال تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا هستید باید به این نکته توجه کنید که قبل از هر اقدامی ابتدا شرایط خودتان را با شرایط دانشگاه انتخابی مدنظرتان تطبیق دهید. در صورتی که شرایط شما متناسب بود می‌توانید درخواستتان را برای دانشگاه ارسال کنید تا شرایط‌تان مورد بررسی قرار بگیرد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در رشته پزشکی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button