معرفی رشته های دانشگاهی استرالیا

تحصیل در استرالیا

اگرچه استرالیا در مجموع دارای 43 دانشگاه است، تحصیل در استرالیا در بین دانشجویان بین المللی در سراسر جهان برجسته شده است. تحصیل در استرالیا بعد از انگلستان و ایالات متحده روند رو به رشدی دارد. همچنین واقعیت جالب در مورد استرالیا این است که این کشور دارای هفت دانشگاه است که در زیر 100 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرند.

استرالیا بر اساس ترکیب دانشجویی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت زندگی، و فعالیت کارفرما – که پارامترهای حیاتی برای دانشجویان در هنگام انتخاب کشور مقصد هستند، پنج شهر از 30 بهترین شهر جهان برای دانشجویان را دارد.

معرفی رشته های دانشگاهی استرالیا

آیا استرالیا برای تحصیل خوب است؟

کیفیت بالای زندگی در استرالیا و داشتن دانشگاه ها با سیستم آموزشی در سطح جهانی، پردیس های چند فرهنگی، و فرصت های کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی از گزینه های جذاب برای تحصیل است.

ملبورن و سیدنی محبوب ترین شهرهایی هستند که دانشجویان بین المللی برای تحصیل انتخاب می کنند. شهرهای محبوب دیگر بریزبن، آدلاید، پرث، کانبرا و دیگران هستند.

فاکتورهای انتخاب استرالیا عبارتند از:

  • بیش از 40 دانشگاه برتر که طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهند.
  • بورسیه های تحصیلی خوب
  •  دوره های حسابداری، فناوری اطلاعات، هتلداری و معدن در این کشور در سطح جهانی از رنک بالایی برخوردار هستند.
  • گزینه های عالی اقامت با فرصت های شغلی

هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است

هزینه تحصیل در استرالیا با توجه به رشته متفاوت است اما به طور کلی 20000 AUD برای برنامه های کارشناسی و 49000 AUD برای MS در سال خواهد بود.

برای مقطع دکترا، هزینه ها از 20,000 AUD تا 43,000 AUD در سال متغیر است، در حالی که 100٪ بورسیه تحصیلی با کمک هزینه های زندگی با رعایت معیارهای واجد شرایط دانشگاه در دسترس است.

محل اقامت معمولی در استرالیا خوابگاه ها و اقامت در دانشگاه خواهد بود. انواع دیگر اقامتگاه ها عبارتند از:

مهمانخانه،
خانه اجاره ای مشترک
اقامت در خانه یا PG
خانه های اجاره ای
مدارس شبانه روزی.

با توجه به نوع اقامت، هزینه ها از 360 دلار استرالیا تا 17600 دلار استرالیا در ماه متفاوت است.

مدارس شبانه روزی حدود 10000 دلار استرالیا تا 24000 دلار استرالیا در سال هزینه دارند.

دوره های برتر برای تحصیل در استرالیا

حسابداری: تعداد دانشجویانی که رشته حسابداری و حسابداری حرفه ای را دنبال می کنند در حال افزایش است و از گستره خوبی در کشور برخوردار است.
معماری: اهمیت معماری در طول سال ها افزایش یافته است. به ویژه در مورد معماری منظر چنین بوده است، زیرا معماران منظر در حال حاضر در استرالیا تقاضای زیادی دارند.
علم اکچوئری: این رشته ریسک های مالی در بیمه، امور مالی و سایر بخش های مرتبط را با ترکیب ریاضیات، آمار، امور مالی، علوم کامپیوتر و اقتصاد ارزیابی می کند.
علوم کشاورزی: ​​ این رشته ای است که در استرالیا مورد نیاز است و کشاورزان، مشاوران جنگلداری، مشاوران کشاورزی و دانشمندان کشاورزی را پوشش می دهد. درست است که در صورت داشتن تجربه کاری مرتبط می توانید بدون مدرک به استرالیا مهاجرت کنید اما با این وجود، مدرک استرالیایی در بازار کار استرالیا اولویت داده می شود.
مهندسی: رشته مهندسی در استرالیا، حیاتی است و رشته‌های اصلی و مهندسی زیست پزشکی تقاضای زیادی دارند.
علوم زمین: استرالیا دارای اورانیوم، گاز طبیعی و زغال سنگ فراوان است. و از این رو در متالورژی معدن شهرت بالایی دارد. زمین شناسان و زمین شناسان در استرالیا مورد تقاضا هستند.
مدیریت گردشگری و هتلداری: استرالیا سرزمین رویایی برای همه در سراسر جهان است. مناظر زیبا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که تقاضای دوره های مدیریت گردشگری در استرالیا را توجیح می کند.
علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات: این دو رشته تقریباً در تمام نقاط جهان از ارتباط قابل توجهی برخوردار هستند. هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (Machine Learning)، تجسم داده(Data Visualisation)، مدیریت داده و غیره، چند زمینه مورد علاقه قابل توجه در استرالیا هستند.
روانشناسی: رشته روانشناسی در سالهای جاری افزایش چشمگیری داشته است و این روند تأثیر مثبتی بر استرالیا داشته است.
پرستاری: پرستاری یک رشته در استرالیا است که اغلب انتخاب می شود. با این حال، تعداد کسانی که فارغ التحصیلی خود را در رشته پرستاری انتخاب می کنند، بیشتر از کسانی است که آن را برای دیپلم و کارشناسی ارشد خود می گیرند.

به طور کلی رشته های مورد تقاضا در سال 2024 برای تحصیل در استرالیا شامل موارد زیر است:

  • هوافضا و هوانوردی
  • معماری
  • خودرو
  • بیولوژی
  • پزشکی
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مدیریت مکانیک و مکاترونیک
  • طراحی رباتیک
  • هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار
  • حقوق
  • امور مالی و حسابداری
  • مدیریت بازرگانی

برای تحصیل در استرالیا به مدرک زبان، ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه ‌های این کشور را دارید. خبر خوب اینکه برای دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور می توانید به گروه مهاجرت تحصیلی آریا که 18 سال است در زمینه مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو فعالیت دارد مراجعه کنید.
گروه آریا متشکل از مشاوران و کارشناسان مهاجرت تحصیلی متخصص و باتجربه است که امور مهاجرتی شما را آسان خواهند کرد.
برای مشاوره تحصیلی رایگان با مشاوران ما تماس بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button