نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا

نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا

نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا

امروز با بررسی نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا با شما خواهیم بود.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا علاوه بر پرداخت شهریه، نیازمند یک نامه‌ی کتبی پذیرش بی قید و شرط از طرف دانشگاه نیز هستند. در ادامه فرآیند و مسائل پیشِ رو را به صورت پرسش و پاسخ شرح می‌دهیم.

کدام نوع از ویزا را نیاز دارم؟

شما برای بهره‌مندی از تمام برنامه‌های آموزشی به یک ویزای دانشجویی استرالیا نیاز دارید. برای درخواست این ویزا باید از طریق سایت www.homeaffairs.gov.au اقدام کنید. همچنین می‌توانید از طریق برقراری تماس با گروه مشاوره‌ی آریا اطلاعات بیشتری کسب کنید و کلیه‌ی مراحل دریافت ویزای تحصیلی خود را به این گروه بسپارید.

چه زمانی برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا باید اقدام کنم؟

زمانی شما می‌توانید برای ویزای دانشجویی اقدام نمایید که از طرف دانشگاه مدنظر خود تائیدیه‌ی ثبت نام را دریافت کرده باشید. برای دریافت تائیدیه‌ی ثبت نام باید به دانشگاه مدنظر خود درخواست ارسال کنید. پس از پرداخت شهریه و دریافت تاییدیه‌ی ثبت نام می‌توانید برای اخذ ویزا درخواست بدهید.

آیا محدودیت سنی وجود دارد؟

برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. ولی به مجموع شرایط متقاضی بستگی دارد.

آیا من میتوانم برای ویزای دانشجویی استرالیا درخواست کنم، در حالی که از ویزای تعطیلات شغلی استرالیا استفاده می‌کنم؟

بله می‌توانید. ویزای تعطیلات کاری استرالیا بر ویزای دانشجویی تاثیری ندارد و هر دو مجزا از یکدیگر هستند.

هزینه‌ی درخواست ویزای دانشجویی استرالیا چقدر است؟

هزینه‌ی فعلی درخواست ویزای دانشجویی استرالیا 575 دلار استرالیا است که باید در زمان ارسال درخواست پرداخت شود. باید به این نکته توجه داشت که مبلغ درخواست ویزا هر سال در یکم جولای افزایش می‌یابد. اگر فردی از بستگان شما تمایل دارد به ویزای شما بپیوندد باید هزینه‌ی مازاد را در زمان تکمیل فرم بپردازد.

ویزای دانشجویی استرالیا چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای دانشجویی شما به مدت زمان تحصیل شما (حتی برای تعطیلات) اعتبار دارد و در بعضی مواقع برای مدتی بعد از اتمام تحصیلات نیز قابل استفاده است. این بازه‌ی زمانی بین یک تا سه ماه (برای مقطع دکترا هشت ماه) می‌باشد  که به مدت زمان تحصیل شما و ماهی که در آن پایان می‌پذیرد بستگی دارد. برای مثال اگر طول دوره‌ی شما بیش از ده ماه باشد، و در ماه نوامبر  و یا دسامبر پایان پذیرد، ویزای دانشجویی شما معمولا باید در پانزدهم مارس همان سال پایان یابد.

چه مدت زمان طول می‌کشد تا ویزا صادر شود؟

دوره‌های زمانی صدور ویزا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد، برای مقاطع تحصیلی غیر دکترا حدود 4 هفته زمان نیاز هست و برای مقطع دکترا ممکن است تا یک سال این پروسه طول بکشد. به محض این که شما در دانشگاه پذیرفته شدید، فرآیند آماده­‌سازی ویزا آغاز می‌شود.

چه زمانی می‌توانم به استرالیا سفر کنم؟

شما 90 روز پیش از آغاز برنامه‌ی تحصیلی خود می‌توانید به استرالیا سفر کنید.

آیا می‌توانم با ویزای دانشجویی استرالیا مشغول به کار باشم؟

با دردست داشتن ویزای دانشجویی شما می‌توانید به مدت 40 ساعت برای دو هفته در طول ترم و به صورت تمام وقت در طول تعطیلات مشغول به کار باشید. ویزای دانشجویی به صورت خودکار اجازه‌ی کار را به شما می‌دهد اما باید توجه داشت که قبل از شروع برنامه تحصیلی خود نمی‌توانید مشغول به کار باشید. اگر شما مایل باشید به صورت داوطلبانه و یا حتی بدون حقوق در جایی مشغول به کار باشید باید برای اجازه‌ی کار درخواست ارسال کنید. در صورت قبولی درخواست، شما می‌توانید با محدودیت 40 ساعته مشغول کار شوید.

آیا فردی می‌تواند به عنوان همراه تحت ویزای دانشجویی با من به استرالیا سفر کند؟

دولت استرالیا با این شرط که اثبات کنید همراه شما به مدت حداقل 12 ماه با شما رابطه‌ی مستمر و قوی داشته است، این اجازه را به شما می‌دهد که وی تحت ویزای دانشجویی به استرالیا سفر کند. در واقع این حالت مستلزم این است که به مدت 12 ماه شما با همراه خود زندگی کرده باشید.

آیا نیاز است مدرک پزشکی با خود همراه داشته باشم و یا مورد آزمایش پزشکی قرار بگیرم؟

اگر مایل به تحصیل و کار در رشته‌های خاص باشید. منظور از تحصیل و یا کار در رشته‌های خاص موارد زیر می‌باشد:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • دندانپزشکی
  • مراکز نگهداری کودکان استرالیایی

همچنین اگر شما به مدت سه ماه متوالی در کشوری دیگر اقامت داشته باشید، نیاز است آزمایشات پزشکی را پشت سر بگذارید.

آیا می‌توانم پس از پایان دوره‌­ی تحصیلی خود برای ویزای جدید اقدام کنم؟

در بعضی مواقع، زمانی که دوره­ تحصیلی شما رو به پایان است می‌توانید برای اخذ ویزای جدید اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر باید به دپارتمان مهاجرت و شهروندی استرالیا به نشانی www.homeaffairs.gov.au   مراجعه کنید. با توجه به قوانین اخیر ویزا، اگر شما به مدت دوسال مشغول تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باشید، می‌توانید از ویزای کار بعد از تحصیل (Post Study Work Visa) استفاده کنید. این ویزا به شما اجازه می­‌دهد به مدت دو و یا چهار سال در استرالیا اقامت داشته باشید. این مدت زمان اقامت با توجه مقطع تحصیلی شما متفاوت می‌باشد.

چگونه می‌توانم درخواست ویزا ارسال کنم؟

به صورت آنلاین و از طریق آدرس www.homeaffairs.gov.au/Trav/Visa/Appl/Student. همچنین شما می‌توانید مراحل دریافت ویزای خود را به گروه مشاوره‌ی آریا بسپارید.

 

تعهدات شما

  • شما باید در دوره­ی CIRCOS ثبت نام کنید (cricos.deewr.gov.au).
  • شما باید در رشته‌ی تحصیلی خود احساس رضایت داشته باشید. در واقع این یکی از دغدغه‌های سیستم آموزشی می‌باشد.
  • شما باید هر یک از دوره‌های آموزشی را در رضایت کامل پشت سر بگذارید.
  • شما باید ظرف مدت هفت روز پس از رسیدن به استرالیا آدرس دقیق محل زندگی خود را به محل تحصیلی خود اعلام کنید. اگر آدرس محل زندگی شما تغییر کرد باید ظرف هفت روز اطلاع رسانی کنید.
  • شما باید برای پوشش درمانی و پزشکی خود اقدام کنید. برای بیمه درمانی خود می­‌توانید از طریق OSHC اقدام کنید.

چه مدارکی نیاز است که همراه خود داشته باشم؟

ملیت شما (پاسپورت شما) و دانشگاهی که در آن پذیرش گرفته‌اید مشخص می‌کند که چه مدارکی را باید همراه خود داشته باشید. لطفا قبل از اینکه درخواست خود را بررسی کنید، از وبسایتwww.homeaffairs.gov.au  برای بررسی مدارک استفاده کنید. علاوه به این موارد زیر را نیز نیاز دارید:

  • نامه‌ی پذیرش دانشگاه
  • تائیدیه پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • شماره‌ی پاسپورت
  • تائیدیه‌ی پرداخت هزینه­، برای استفاده از بیمه درمانی دانشجویان خارجی (OSHC)

تمام اطلاعات آورده شده در این مقاله تا جولای 2018 صحیح است، اما ممکن است این اطلاعات تغییر کند. بنابراین قبل از درخواست ویزا به وب سایت اداره مهاجرت استرالیا (www.homeaffairs.gov.au) مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید  یا با گروه مشاوره‌ی آریا تماس حاصل نمایید.

اگر باز هم سوالاتی در ذهن شما باقی است که در این مقاله پاسخ داده نشده می‌توانید به مقالات دیگر ما در این زمینه مثل ویزای تحصیلی استرالیا و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا مراجعه کنید،

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button