تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا

طبق آخرین برآوردها، یک دندانپزشک در استرالیا می‌تواند سالانه حدود 200000 دلار استرالیا درآمد داشته باشد. به این ترتیب، دندانپزشکان جزو پردرآمدترین مشاغل استرالیا هستند.

بله درست است. این یکی از دلایلی است که شما باید به تحصیل دندانپزشکی در استرالیا فکر کنید. دانشکده‌های پزشکی استرالیا به‌طور مداوم در لیست بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان قرار می‌گیرند، زیرا رویکردهای نوآورانه‌ای برای آموزش و تحقیق، استادی در سطح جهانی و چشم‌اندازهای عالی برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

اما تصمیم‌گیری برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا کار آسانی است. قسمت سخت زمانی اتفاق می‌افتد که وارد فرآیند درخواست و اپلای می‌شوید. اگرچه دانشگاه‌ها برای هر سؤالی که احتمال داشته باشد در مورد فرآیند درخواست برایتان به وجود بیاید پاسخ مناسبی خواهند داد، اما برخی مواقع به دلیل حجم کاری سنگین، آماده پاسخگویی به تک‌تک آنها نخواهند بود. در بعضی موارد، اطلاعاتی را لازم دارید که حتما خودتان باید آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

اما در این مطلب برای صرفه‌جویی در وقتتان توضیحات مفصلی از کل فرآیند اپلای و لیستی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در استرالیا آمده است، برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا با ما همراه شوید.

چگونه در استرالیا دندانپزشکی بخوانیم؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا

ابتدا باید اهداف تحصیلی خود را با گزینه‌های موجود مقایسه کنید. به‌عبارت‌دیگر، شما باید یک دوره دندانپزشکی را بیابید که دقیقاً متناسب با اهداف تحصیلی و انتخاب‌های شخصی شما باشد. در بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا دندانپزشکی تدریس می‌شود و مطمئناً مورد مناسب را پیدا خواهید کرد. فقط بر روی این مورد زمان کافی صرف کنید چرا که میزان رضایت شما از تحصیل در این رشته می‌تواند تا حد بسیاری متأثر از دانشگاه و دوره انتخابی شما نیز باشد.

توصیه می‌کنیم با مطالعه دستورالعمل‌های دانشگاه‌ها در وب‌سایت‌هایشان، بررسی‌های اولیه را انجام دهید و فهرست محدودتری از دانشکده‌های دندانپزشکی که احتمالاً با ترجیحات شخصی و تحصیلی شما مطابقت دارد را تهیه کنید.

نکات مهم در انتخاب دوره دندانپزشکی در استرالیا

برخی از عواملی که می‌توانید هنگام تصمیم‌گیری در مورد برنامه دندانپزشکی در استرالیا در نظر بگیرید عبارتند از:

  • تعداد جلسات عملی در برنامه
  • شرایط ورود
  • هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌های تخمینی
  • امکانات دانشگاه و نرخ اشتغال
  • تعداد دانشجویان خارجی
  • مکان و غیره

مطمئن شوید که به‌موقع بر این معضل غلبه کرده و از تصمیم‌گیری عجولانه خودداری کنید. اگر می‌خواهید برنامه‌های خاص دندانپزشکی در استرالیا را مرور کنید، Erudera  یک لیست عالی در اینجا دارد.

شرایط ورود به دندانپزشکی در استرالیا

شرایط ورود به دندانپزشکی در استرالیا

بعد از اینکه دوره دندانپزشکی خود را پیدا کردید، زمان آن است که شرایط ورود را بررسی و آماده کنید. کار سختی نیست، اما چند نکته وجود دارد که نباید فراموش کنید. اول اینکه شرایط ورود به دوره‌های دندانپزشکی در استرالیا بسته به دانشکده دندانپزشکی که برای آن درخواست می‌دهید متغیر است. علاوه بر این، بسته به دوره انتخابی شما، می‌تواند در همان دانشگاه یا گروه تغییر کنند. حتی گاهی اوقات ممکن است با توجه به سیاست‌های پذیرش داخلی دانشگاه نیز این شرایط متفاوت باشند.

بنابراین، اگر تابه‌حال لیست مشخصی از قوانین و شرایط ورود توسط شخص دیگری به‌جای دانشگاه به شما داده شده است، مطمئن شوید که آن را دوباره بررسی می‌کنید. بااین‌حال، مدارکی نیز وجود دارد که تقریباً همه دانشکده‌های پزشکی از شما می‌خواهند.

در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز برای درخواست مدرک دندانپزشکی در استرالیا آمده است:

  • مدارک تحصیلی معتبر
  • گواهی‌های تحصیلی معتبر
  • امتیاز ATAR
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه یا مرجع

اگر درخواست تحصیلی خارجی دریافت کرده‌اید، ابتدا باید توسط دانشگاه شما در استرالیا به رسمیت شناخته شود. خوشبختانه، چندین مدرک بین‌المللی از دانشگاه‌های استرالیا پذیرفته شده است و اگر مدرک واقعیتان، شما را به عنوان یک دانشجوی توانمند واجد شرایط نمی‌کند، می‌توانید یک دوره مقدماتی را برای برآورده کردن شرایط ورود بگذرانید.

همچنین، توجه داشته باشید که دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا رقابتی هستند و معیارهای پذیرش آنها به نمرات شما در موضوعات مهم تحصیلی مانند شیمی و زیست‌شناسی بسیار زیاد بستگی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن شوید که نمرات بالایی در این درس‌ها داشته باشید تا نسبت به سایر داوطلبان برتری پیدا کنید.

روش‌های اپلای رشته دندانپزشکی در استرالیا

دو روش وجود دارد که می‌توانید برای یک دانشکده دندانپزشکی در استرالیا درخواست دهید:

  • ارسال درخواست آنلاین
  • از طریق یک عامل آموزشی (معروف به کارگزاران استخدام)

معمولاً دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا دارای پلتفرم درخواست آنلاین فردی هستند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند مدارک اسکن شده خود را بارگذاری کنند. تنها چیزی که در چنین حالتی نیاز دارید این است که یک حساب کاربری ایجاد و دستورالعمل‌ها را در هر مرحله دنبال کنید.

راه دیگری که می‌توانید برای دوره دندانپزشکی خود در استرالیا درخواست دهید، از طریق یک نماینده آموزش معتبر است. در این صورت، شخص مسئول، مدارک شما را دریافت می‌کند و پس از صحبت در مورد برنامه تحصیلی که مایل به ثبت‌نام در آن هستید و دانشگاه موردنظرتان، تمام مراحل درخواست را انجام می‌دهد.

ویزای دانشجویی استرالیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

ویزای دانشجویی استرالیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا به عنوان یک دانشجوی خارجی به ویزای دانشجویی نیاز دارید. شما باید به‌محض دریافت نامه پیشنهادی از دانشگاه موردنظرتان در استرالیا و تأیید پذیرش پیشنهاد آنها برای جلوگیری از تاخیر احتمالی، برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید که البته به لطف سیاست جدیدی که در سال 2016 معرفی شد، می‌توانید برای ویزای دانشجویی خود به‌صورت آنلاین درخواست دهید.

شرایط لازم برای ویزای استرالیا ممکن است بسته به ملیت شما متفاوت باشد. بااین‌وجود، درخواست ویزای شما باید حتما حاوی مدارک زیر باشد:

  • نامه پیشنهاد (نامه پذیرش، در صورت تمایل) از یک دانشگاه معتبر در استرالیا
  • تأیید الکترونیکی ثبت‌نام
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • اثبات معاینات پزشکی
  • سوابق کیفری تأییدشده

نحوه ثبت‌نام دوره دندانپزشکی و تحصیل در استرالیا

نحوه ثبت‌نام دوره دندانپزشکی و تحصیل در استرالیا

یک مرحله دیگر تا زمانی که شما رسماً دانشجوی دندانپزشکی در استرالیا شوید وجود دارد و آن ثبت‌نام است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت دانشگاه مراجعه و ببینید چه مدارکی را باید ارسال کنید. آیا می‌توانید آنلاین ثبت‌نام کنید یا خیر. مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در دوره شما در استرالیا مختص یک دانشگاه است؛ اما معمولا مدارک زیر مورد نیاز است:

  • تأیید الکترونیکی ثبت‌نام
  • آدرس محل سکونت در استرالیا
  • پاسپورت معتبر
  • جزئیات شخصی

چه مدت طول می‌کشد تا در استرالیا دندانپزشک شوید؟

برای تبدیل‌شدن به یک پزشک قانونی دندانپزشکی در استرالیا، حداقل باید مدرک لیسانس دندانپزشکی داشته باشید.

به طور معمول، دوره‌های لیسانس دندانپزشکی در استرالیا 5 تا 7 سال تحصیلات تمام‌وقت طول می‌کشد، ازجمله کارآموزی به عنوان بخشی از دوره شما. دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته دندانپزشکی نیز معمولا تا 4 سال تحصیل تمام‌وقت طول می‌کشد. درنتیجه شما می‌توانید پس از گذراندن 9 الی 10 سال تحصیل مداوم، در استرالیا دندانپزشک شوید. توجه داشته باشید که پس از اخذ مدرک دندانپزشکی، طبق قانون باید در هیئت دندانپزشکی استرالیا ثبت‌نام کنید تا بتوانید حرفه خود را انجام دهید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چقدر است؟

تقریباً می‌توان گفت رشته‌های پزشکی از گران‌ترین‌ها هستند و دانشکده‌های دندانپزشکی استرالیا نیز از این قاعده مستثنا نیستند. چرا که برنامه‌های پزشکی، از جمله دندانپزشکی، نیاز به تمرین بالینی زیادی دارد که هزینه‌های اضافی را به همراه دارد.

دانشکده‌های دندانپزشکی استرالیا هزینه‌های بیشتری را برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویان داخلی اعمال می‌کنند. هزینه‌های بین‌المللی دوره‌های دندانپزشکی در استرالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به طور متوسط، هزینه‌های بین‌المللی از 70000 دلار استرالیا تا تقریبا 140000 دلار استرالیا در سال متغیر است. با در نظر گرفتن هزینه‌های دیگری مانند اقامت یا غذا، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چقدر است؟

درآمد یک دندانپزشک در استرالیا چقدر است؟

با وجود قیمت بالا، گرفتن مدرک دندانپزشکی در استرالیا با در نظر گرفتن مزایای مالی پس از آن ارزشش را دارد.

طبق گزارش‌های رسمی درآمد، دندانپزشکان در استرالیا به طور متوسط ​​بیش از 160000 دلار در سال درآمد دارند. بسته به مدرک تحصیلی و تجربه شما، درآمد شما می‌تواند تا 200000 دلار استرالیا در سال نیز افزایش یابد.

البته متخصصان دندانپزشکی تقریباً در همه کشورهای جهان جزو پردرآمدترین‌ها هستند و دانشکده‌های دندانپزشکی استرالیا نیز شهرت جهانی دارند. به این معنی که مهم نیست در کجا قصد دارید حرفه خود را انجام دهید، قابلیت استخدام شما بالا و حقوقتان بسیار بالاتر از اهداف مالیتان خواهد بود.

بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا

اگر دانشجویی هستید که هدف شما این است که انتخابی به‌صرفه ازنظر مالی و البته درست داشته باشید، در زیر بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا که می‌توانند با اهداف تحصیلی شما مطابقت داشته باشند، آورده شده است:

این دانشکده‌های دندانپزشکی با شهرت جهانی بر اساس استانداردهای آموزشی جهانی، در رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی نیز امتیاز بالایی دارند.

در پایان

دندانپزشکی یکی از رشته‌های محبوبی است که هرسال دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در آن در دانشگاه‌های مختلف جهان اقدام می‌کنند. استرالیا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری و همچنین مهاجرت تحصیلی است که البته به دلیل دارا بودن دانشگاه‌های معتبر با رنکینگ بالا می‌تواند انتخابی درست و هوشمندانه باشد. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید با مشاوران ما در گروه آریا تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button