شرایط سنی برای تحصیل در  استرالیا

یکی از شرایط مهم برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای نظیر استرالیا، شرایط سنی است. شما قبل از انجام فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا باید حتما به شرایط سنی توجه ویژه داشته باشید. شرایط سنی برای تحصیل در استرالیا در هر مقطع متفاوت است.

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که هر ساله دانشجویان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. شرایط ویژه و برخی از مزیت‌های تحصیل در استرالیا سبب شده تا دانشجویان بسیاری از سراسر جهان این کشور را به عنوان یک کشور ایده‌آل انتخاب کنند. همچنین تعداد دانشگاه‌های برتر در استرالیا بسیار زیادند و افراد می‌توانند برای هر دانشگاه درخواست دهند. در ادامه اطلاعات دقیق و جامع‌تری را درباره شرایط سنی دانشجویان در هر مقطع بیان خواهیم کرد.

شرایط ورود به دانشگاه در نظام آموزشی استرالیا

در نظام آموزشی استرالیا، پس از اتمام دبیرستان باید یکی از دانشگاه‌های این کشور را جهت ادامه تحصیل تکمیلی انتخاب کنید. رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی باید با دیپلم شما مرتبط باشد. شرایط کلی ورود به دانشگاه پس از اتمام دوره بیرستان به شرح زیر است:

  • نمره مورد نیاز برای ورود به دانشگاه: جهت ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل، باید حداقل 60 الی 65 درصد از نمرات دوازدهم را کسب کرده باشید.
  • مدرک زبان: یکی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه ارائه مدرک زبان انگلیسی است. جهت ارائه مدرک زبان باید در یکی آزمون‌های معتبر نظیر آیلتس، تافل و… شرکت کنید و نمره مورد نیاز را برای ورود به دانشگاه کسب نمایید. برای این منظور داشتن آیلتس 6.5 تا 7 یا تافل 75 الی 90 الزامی است.
  • محدوده سنی: جهت تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا حداقل باید 18 ساله باشید.
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه‌نامه
  • تمکن مالی
  • گواهی سلامت

محدودیت سنی تحصیل در کشور استرالیا

محدودیت سنی تحصیل در کشور استرالیا

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، محدودیت سن یکی از شرایط اخذ پذیرش در مقاطع مختلف در کشور استرالیا است. یکی از شرایط سنی تحصیل در استرالیا این است که اگر سن شما کمتر از 18 سال است باید حتما در زمان ثبت نام در رشته‌ها یا درخواست مدارک، فرم تایید والدین یا سرپرست را نیز ارسال کنید. هنگامی که والدین این فرم را برای تحصیل فرزند امضا می‌کنند، بدان معناست که:

  • آنها قیم قانونی یا والد دانشجویان هستند.
  • به دانشجویان (فرزندان) خود اجازه تحصیل در کشور دیگر را دادند.
  • قادرند شرایط و ضوابط پرداخت را رعایت نمایند.

شرایط و محدوده سنی تحصیل در استرالیا در مدارس

شرایط سنی تحصیل در مدارس استرالیا همانند سایر کشورهای اروپایی است. بنابراین دانش‌آموزان در کشور استرالیا می‌توانند در سن 7 سالگی وارد دبستان شوند. این دانش‌آموزان از سن 12 تا 13 سالگی وارد مقطع دبیرستان می‌شوند و در سن 17 تا 18 سالگی دوره دبیرستان را به پایان می‌رسانند. پس از اتمام دوره دبیرستان افراد می‌توانند دوره کالج را شروع کنند.

دانش‌آموزان 15 تا 18 سال می‌توانند وارد کالج شوند. برای ورود به دوره کالج‌های استرالیا داشتن مدرک زبان هیچ الزامی ندارد. این یکی دیگر از مزایای تحصیل در استرالیا برای دانش‌آموزان بین‌المللی است.

شرایط و محدوده سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، باید متقاضیان بین 18 تا 30 سال سن داشته باشند. البته برای شرکت در دوره‌های مقطع کارشناسی تنها سن یک معیار محسوب نمی‌شود بلکه فاکتورهای دیگری نیز روی پذیرش دانشجویان تاثیرگذار است. برخی از الزامات پایه جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیل ۱۲ ساله
  • مهارت زبان انگلیسی
  • پاسپورت و ویزا
  • اثبات تمکن مالی

بنابراین دانشجویان جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید علاوه بر شرایط سنی، شرایط بالا را نیز دارا باشند. در این حالت پس از انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر می‌توانند در استرالیا شروع به تحصیل کنند.

شرایط و محدودیت سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط سنی در مقطع کارشناسی ارشد به نسبت کارشناسی چنان سخت و دشوار نیست. تنها نکته مهم جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، توجیه گپ تحصیلی در صورت وجود است. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی چنانچه در زمینه مورد نظر سابقه کار داشته باشید، شانس شما برای دریافت پذیرش بالاتر خواهد بود. دانشجویان بین‌الملل پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانند با دریافت ویزای کار به مدت 4 سال در استرالیا بمانند و فعالیت کنند.

به طور کلی جهت ارسال درخواست در مقطع کارشناسی ارشد برای استرالیا باید در ماه مارس اقدامات لازم را انجام دهید. البته این تاریخ برای برخی از برنامه‌های تحصیلی در برخی از دانشگاه‌ها متفاوت است. مقطع کارشناسی در استرالیا در 3 ترم به پایان می‌رسد.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند جهت ارتقا مهارت‌های فرد در یک ژانر علمی خاص شرکت کنند. مدرک اخذ شده در این مرحله، تحقیقات و مطالعات جامعی را در مورد یک موضوع انتخابی خاص فرآهم خواهد کرد. این مطالعات و تحقیقات شامل علوم مولکولی، کشاورزی و محیط زیست، علوم زیستی، علوم انسانی، علوم روانشناختی و… می‌شود.

شرایط و محدودیت سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری

شرایط سنی برای ورود به مقطع دکتری هم مانند کارشناسی ارشد در کشور استرالیا سختگیرانه نیست. بازهم برای ورود و تحصیل در مقطع دکتری شما باید گپ تحصیلی خودتان را در صورت وجود، توجیه کنید. مدت زمان دکتری در دانشگاه‌های استرالیا حدودا بین 3 تا 4 سال است.

علاوه بر شرایط توجیه گپ تحصیلی، برای ادامه تحصیلی در مقطع دکتری شما باید شرایط دیگری نیز داشته باشید که برخی از آنها عبارت است از:

  • حداقل نمره 7 برای مدرک زبان آیتلس
  • ارائه نامه تاییدیه ادامه تحصیل از جانب استاد راهنما
  • ارائه مقالات در سطح بین‌الملل (ضروری و الزام نیست اما بودن این گزینه شانس شما را برای پذیرش در این مقطع بالا خواهد برد.)

شرایط و محدودیت سنی تحصیل پزشکی در استرالیا

شرایط سنی تحصیل پزشکی در استرالیا به این صورت است که متقاضی باید حداقل 18 سال داشته باشد. در این حالت او برای رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های مختلف می‌تواند درخواست خودش را ثبت کند. بالای سن 18 سال تا هر سنی که باشید، محدودیت سنی برای تحصیل رشته‌های پزشکی در کشور استرالیا نخواهید داشت.

روش‌های توجیه گپ تحصیلی در استرالیا

روش‌های توجیه گپ تحصیلی در استرالیا

همانطور که در بخش‌‌های قبل مطالعه کردید، جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید در صورت وجود گپ تحصیلی، آن را توجیه کنید. اما شاید بپرسید گپ تحصیلی چیست و چطور باید آن را توجیه کنیم؟ در ادامه قصد داریم شما را با گپ تحصیلی و همچنین روش‌های توجیه گپ تحصیلی در استرالیا بیشتر آشنا کنیم.

گپ تحصیلی یکی از مسائل مهمی است که بسیاری از دانشگاه به آن توجه می‌کنند. منظور از گپ تحصیلی، فاصله بین پایان یک مقطع تحصیلی و شروع یک مقطع تحصیلی جدید است. به عنوان مثال شما در بهترین حالت باید بعد از اخذ مدرک لیسانس برای شروع فوق‌لیسانس اقدام کنید. اما اگر فاصله یا گپ بیفتد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اغلب دانشگاه‌ها معمولا گپ تحصیلی بین 1 الی 2 سال را می‌پذیرند. به همین منظور اگر بین دو مقطع شما 1 الی 2 سال فاصله افتاده، نگران نباشید. چرا که پذیرفته می‌شوید و نیازی به توجیه نیست. اما اگر بیش از 2 سال بود، چگونه باید گپ تحصیلی را توجیه نمود؟

برای اطلاعات کاملتر پادکست گپ تحصیلی را بشنوید.

اگر میزان و فاصله گپ تحصیلی بیشتر از میزان استاندارد بود، برای توجیه گپ تحصیلی باید حتما از روش‌هایی بهره بگیرید تا گپ را توجیه کنید. برخی از روش‌های توجیه گپ تحصیلی به شرح زیر است:

  • انگیزه‌نامه قوی
  • داشتن توصیه‌نامه از جانب اساتید خبره
  • داشتن مقالات و پروژه‌های تحقیقاتی
  • داشتن سابقه تحصیل مرتبط با رشته تحصیلی خود
  • رزومه تحصیلی عالی با معدل بالا از دانشگاه‌های معتبر
  • رزومه کاری قابل قبول

شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه تحصیلی یکی از مسائل مهم برای هر دانشجوی بین‌الملل است. چرا که با دریافت بورسیه‌های دانشگاهی افراد می‌توانند به میزان شهریه و هزینه خود را کاهش دهند. اما آیا برای اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا نیاز به شرایط سنی خاصی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا شرایط سنی خاصی نداشته و همه متقاضیان براساس رزومه علمی و پژوهشی عالی خود می‌توانند بورسیه مورد نظر را در مقاطع مختلف دریافت نمایند.

دولت استرالیا بودجه بسیار زیادی را هر ساله برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌الملل کنار می‌گذارد. به همین منظور تمامی دانشجویان بین‌الملل از این بورسیه‌ها می‌توانند به راحتی استفاده کنند. البته فراموش نکنید که دریافت بورسیه شرایط دیگری دارد. شما جهت اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا باید حتما یک دانشجو قوی باشید. برخی از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دولت استرالیا به شرح زیر از:

  • معدل بالای 19
  • مدرک زبان با نمره بالا
  • رزومه علمی
  • طرح تحقیقاتی
  • فارغ التحصیلی از دانشگاهی معتبر
  • مدرک زبان با نمره 7 به بالا
  • ارائه توصیه نامه از استاد راهنما دانشگاه مورد نظر
  • ارائه SOP

سخن آخر

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، یکی از شرایط مهم جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا شرایط سنی یا همان محدودیت سن است. شما برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در هر مقطع تحصیلی باید ابتدا شرایط سنی را بررسی کنید. ما در این مطلب سعی برآن داشتیم که شما را با شرایط سنی هر مقطع و همچنین گپ تحصیلی و روش‌‌های توجیه گپ تحصیلی آشنا کنیم. استرالیا با وجود تعداد بی‌شماری دانشگاه و همچنین شرایط زندگی عالی و مقرون به صرفه یک مقصد بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی است.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button