بازگشت دانشجویان بین المللی دانشگاه UNSW به استرالیا

بازگشت دانشجویان بین المللی دانشگاه UNSW به استرالیا

 

بیش از 250 دانشجوی بین المللی به سیدنی بازگشته اند و 55 نفز از آن ها در میان اولین دانشجویان بین المللی دانشگاه UNSW بوده اند که پس از بسته شدن مرز های استرالیا در شروع پاندمی، برای ادامه ی تحصیل در استرالیا به این کشور بازگشته اند.

دانشجویان بین المللی پس از بسته شدن مرز های بین المللی استرالیا به دلیل شیوع ویروس کووید 19، دو سال را دور از دانشگاه های این کشور گذرانده اند. به عنوان بخشی از طرح آزمایشی دولت استرالیا کبنی بر بازگشتن دانشجویان بین المللی به این کشور، در هفته ی گذشته پروازی حامل دانشجویان بین المللی که از سنگاپور برخواسته بود، به استرالیا رسید.

دانشجویان از بیش از 15 کشور مختلف در این پرواز بودند، کشورهایی همچون اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کره ی جنوبی، چین و کانادا. یکی از دانشجویان دانشگاه UNSW در رشته ی علوم که از چین آمده است می گوید: ” بسیار خوشحالم که این شانس را داشتم تا در میان اولین پرواز طرح آزمایشی ایالت NSW باشم. بی صبرانه منتظرم تا به سیدنی برسم و دوستان خود را ببینم، در محوطه ی دانشگاه قدم بزنم و زندگی دانشجویی جذاب خود را ادامه دهم”.

معاون آموزشی دانشگاه UNSW، پروفسور این جیکوب می گوید: “دانشجویان بین المللی نقشی حیاتی در جامعه ی UNSW ایفا می کنند و جای خالی جنب و جوش و هیجانی که آن ها در دانشگاه ما ایجاد می کردند به شدت حس می شد”.

این طرح آزمایشی با همکاری دولت NSW، Study NSW و همه ی دانشگاه های ایالت NSW طراحی شده است. در شرایطی که بازگشت دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا و سایر ویزا های این کشور به استرالیا همچنان قطعیتی ندارد و ظزفیت هواپیما ها نیز محدود است، این پرواز ها مسیری ضمانت شده را برای بازگشت به NSW فراهم می کنند.

پروفسور جیکوب می گوید UNSW بیش از 18 ماه است که برای طرحی جهت بازگشت امن دانشجویان بین المللی به این دانشگاه، در حال رایزنی و همکاری با دولت و مقامات حوزه ی بهداشت و سلامت است.

“بسیار خوشحالیم که به اولین گام در این مرحله رسیده ایم. با وجود عدم قطعیت ها در مورد سویه ی جدید ویروس کووید 19، یعنی اومیکرون همچنان وجود دارد، ما همچنان به طور محتاطانه ای خوشبین هستیم که دانشجویان بین المللی که به استرالیا بازگشته اند، اولین گروه از دانشجویان متعدد دیگری هستند که با شروع سال آینده به استرالیا باز خواهند گشت”.

با وجود این که طرح مسافرتی که اخیرا با سنگاپور برنامه ریزی شده است، باعث شده است برخی از دانشجویان بین المللی دانشگاه UNSW بتوانند به استرالیا و به این دانشگاه بازگردند، پروفسور جیکوب می گوید امیدوار است دانشجویانی که همچنان خارج از استرالیا هستند، بتوانند به زودی به دانشگاه بازگردند.

“دانشجویان ما به دلیل شهرت دانشگاه UNSW در تعالی آموزش و تحقیقات به این دانشگاه می آیند، اما در عین حال تجربه ی زندگی در محیط دانشگاه و همه ی امکانات و شرایطی که کشور استرالیا ارائه می هد نیز برای آن ها تجربه ی بسیار مهم و ارزشمندی است که در تصمیم آن ها به مهاجرت تحصیلی به استرالیا نقش داشته است”.

“UNSW از زمان اولین طرح Colombo در سال 1950 تا کنون نقش حمایتی بسیار قدرتمندی داشته است. توانایی این دانشگاه در ایجاد درک بین فرهنگی و روابط، بی نظیر است و ما همچنان پذیرای دانشجویانی هستیم که خواهان آن چشم انداز جهانی بسیار مهم هستند”.

پرواز دوم حامل دانشجویان بین المللی از جنوب آسیا که حدود 50 دانشجوی دانشگاه UNSW در آن خواهند بود، تا پایان ماه دسامبر به استرالیا خواهد رفت.

دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا که به طور کامل واکسیناسیون شده باشند و سایر دارندگان ویزا که واجد شرایط باشند، می توانند از 15 دسامبر بدون نیاز به اپلای برای معافیت (Travel Exemption) به استرالیا سفر کنند.

دانشگاه UNSW همچنان برای دانشجویان بین المللی که نتوانسته اند به استرالیا بازگردند، تمهیداتی را در نظر دارد تا بتوانند به صورت آنلاین به تحصیلات خود ادامه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button