بانک مغز ورزشکاران ویکتوریا

بانک مغز ورزشکاران استرالیا

بانک مغز ورزشکاران ویکتوریا

بانک مغز ورزشکاران استرلیایی (ASBB) از ورزشکاران در هر سطحی که ورزش می‌کنند درخواست کرده که مغز خود را به این مرکز  به منظور تحقیق درباره‌ی صدمات و ضرباتی که به سر وارد می شود، اهدا کنند.  

امروزه ASBB کار خود را با ارتباط با موسسه‌ی پزشکی قانونی ویکتوریا (VIFM) آغاز کرده است. این موسسه بخشی از ابتکار مرکز جهانی مغز بوده که با هدف بهبود درک صدمات سر در ورزش از طریق کالبد شکافی تاسیس شده است.

پروفسور پیرس مجموعه‌ی ویکتوریا و ارزیابی بالینی اهداکنندگان آینده را مدیریت می‌کند.

پروفسور پیرس گفت : ما باید یک کلینیک را برای تحقیقات اختصاصی در این زمینه گسترش دهیم. جامعه‌ی ورزشی ما یک مشکل دارد و ما باید با همدیگر برای بهتر شدن شرایط کل جامعه و به ویژه کودکانمان تلاش کنیم.

VIFM امکانات را برای اهداکنندگان مغز فراهم می‌کند. همه‌ی افراد در آزمایشگاه تخصصی مغز ASBB ارزیابی می‌شوند و گزارش رسمی به پزشکان انتخاب شده ارسال می‌شود.

بازیکن سابق AFL شاون اسمیت، که از افسردگی و تغییرات خلقی رنج می‌برد، یکی از اولین ورزشکارهایی بود که داوطلب اهدای مغزش به ASBB شد.

اسمیت گفته است: مغز شما تمام زندگیتان را کنترل می‌کند. در واقع ضربات تکراری، مغز و زندگی شما را بازسازی می‌کند و به همین دلیل است که من متعهد به انجام این کار شدم تا به پاسخ به سوالات در  این زمینه برای نسل‌های آینده کمکی کرده باشم.

سرپرست ASBB، دانشیار بالینی مایکل بوکلند از بیمارستان سلطنتی پرنس آلفرد سیدنی، از شان به خاطر این تعهد تشکر کرده‌است.

پروفسور بوکلند گفت: شکی نیست که صدمات سر در مدت زمان طولانی آسیب می‌رسانند و مرکز مغز ملبورن به تحقیقات بین المللی برای بررسی عوارض طولانی مدت ضربات به سر در ورزش می پردازد.

سرپرست پزشکی قانونی  VIFM، دکتر لیندا ایلز که در نوروپاتولوژی پزشکی قانونی پیشگام است، گفت: هنوز سوالات زیادی در  این زمینه وجود دارد که بایستی پاسخ داده شوند و ما خوشحالیم که به بانک مغز ورزشکاران  و سایر مراکز جهانی پیوستیم تا خدمات پزشکی قانونی را برای کمک به این تحقیقات مهم در جامعه فراهم کنیم.

انسفالوپاتی مزمن تروماتیک (CTE) بیش‌ترین بیماری نورودجنریتیو مرتبط با آسیب سر در ورزشکاران است. این بیماری در سال 2014 برای اولین بار در یک ورزشکار استرلیایی، بازیکن سابق راگبی (بریتیتزا تیلور) بررسی شد و به بوکس و فوتبال آمریکایی ربط داده شد.

در حال حاضر CTE تنها پس از کالبد شکافی قابل تشخیص است.   

پروفسور بوکلند گفت : تشخیص بیماری تیلور یک هشدار بود. CTE در صدها ورزشکار در ایالات متحده‌ی آمریکا و همین طور کانادا ، انگلیس، ایرلند و برزیل تشخیص داده شده بود و ما باید یاد بگیریم چطور جلوی این بیماری را بگیریم و آن را درمان کنیم. بعضی از مردم می‌گویند این بیماری مساله‌ی مهمی در ورزش استرلیا نیست اما تحقیق معناداری در این زمینه در استرلیا انجام نشده و  بنابراین این بانک یک قدم مهم در مورد این بیماری در استرالیا محسوب می‌شود.  تحقیقات درباره‌ی CTE می‌تواند به درک عوارض بلند مدت در ورزشکاران در تمامی سطوح کمک کند.

 

·         بانک مغز ورزشکاران استرلیا یک همکاری منحصر به فرد با بانک جهانی مغز موسسه‌ی میراثی صدمات (CLF) دارد. CLF اولین و بزرگ‌ترین بانک مغز ورزشکاران در ایالات متحده‌ی آمریکا است که در سال 2008 با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه بوستون تاسیس شد.

·         اعضای بانک جهانی مغز متعهد شده‌اند که تحقیقات مشترک انجام دهند. آن ها از روش مطالعه و عناصر مشترک استفاده کرده و داده‌ها را به اشتراک گذاشته تا به درک بهتر، پیش‌گیری و درمان نتایج صدمات به سر در ورزش کمک کنند.

·         ورزشکاران می‌توانند برای اهدای مغز به سایت www.brainbank.org.au مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button