مهاجرت تحصیلی و کودکان

زمانی که در استرالیا مشغول تحصیل هستید اگر کودک شما در سن مدرسه است باید ترتیبی بدهید که آنها به مدرسه بروند

الزامات ثبت نام دانش آموزان و هزینه مدارس در ایالت ها و مناطق مختلف استرالیا متفاوت است. در زیر خلاصه ای از الزامات، هزینه های مربوط به مدارس دولتی در هر یک از ایالت ها و قلمروهای استرالیا به همراه پیوند به وب سایت های مربوط به هریک را برای کسب اطلاعات بیشتر ارائه شده است.

قلمرو مرکزی استرالیا، کانبرا (ACT)

از اول ژانویه 2016، فرزندان دانشجویان بین المللی با مدرک عالی تحقیقاتی (کارشناسی ارشد و دکترا) که در کانبرا تحصیل می کنند از پرداخت هزینه های تحصیلی در مدارس دولتی کانبرا معاف هستند. همچنین دارندگان برخی ویزاهای موقت نیز واجد شرایط استفاده از معافیت پرداخت هزینه برای افراد تحت تکفل خود در سن مدرسه هستند. این افراد باید درخواست خود را برای استفاده از این شرایط ارائه کنند. برای اطلاع از هزینه مدارس، شرایط و معیارهای استفاده از تحصیلات رایگان به وب سایت اداره آموزش و پرورش و آموزشهای دولتی قلمرو مرکزی استرالیا به آدرس زیر مراجعه کنید:

سایت اداره آموزش و پرورش و آموزش های دولتی ACT

ایالت نیو ساوت ولز (NSW)

هزینه های مدارس برای اکثر افراد تحت تکفل دارندگان ویزای موقت در ایالت نیو ساوت ولز اعمال می شود. البته شرایط خاصی برای برخی افراد وجود دارد که می توانید صفحه دانشجویان بین المللی وزارت آموزش نیوساوت ولز مراجعه کنید.

قلمرو شمالی (NT)

وابستگان دانشجویان خارجی تحصیلات عالی و متقاضیان دوره های تخصصی به عنوان دانش آموزان بین المللی شناخته می شوند و باید هزینه های کامل را پرداخت کنند. تنها استثنا برخی دانشجویان بورسیه تحصیل دکترا در کشور مبدا هستند که در توافق با دانشگاه چارلز داروین هستند.

ایالت کوئینزلند (QLD)

آموزش و پرورش این ایالت برای دانش آموزانی که والدین آنها در موسسات آموزش عالی ایالت کوئینزلند تحصیل می کنند معافیت از پرداخت هزینه های تحصیلی ارائه می دهد. این خط مشی در وب سایت آموزش و پرورش دانش آموزان بین المللی کوئینزلند موجود است و همچنین شرایط لازم برای ارزیابی امکان استفاده از معافیت پرداخت هزینه برای وابستگان ویزا موقت نیز در این سایت درج شده است.

ایالت استرالیای جنوبی (SA)

وابستگان دانشجویان دوره های عالی بین المللی که در یکی از دانشگاه یا موسسات عالی استرالیای جنوبی تحصیل میکنند میتوانند در یک مدرسه دولتی استرالیای جنوبی ثبت نام کنند. نحوه ثبت نام این افراد در وب سایت مدارس دولتی استرالیای جنوبی درج شده است.

دولت استرالیای جنوبی برای وابستگان دانشجویان تحصیلات عالی که در دانشگاه های استرالیای جنوبی تحصیل می کنند و معیارهای لازم را دارا باشند، معافیت از پرداخت هزینه های تحصیلی را در نظر گرفته است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را میتوانید در صفحه دارندگان بورسیه تایید شده ایالت استرالیای جنوبی ذکر شده است.

ایالت ویکتوریا (VIC)

شهریه برای تمام مدارس دولتی ایالت ویکتوریا یکسان است. برای دانش آموزانی که والدینشان در موسسات عالی ایالت ویکتوریا تحصیل میکنند تخفیف هایی در نظر گرفته شده است. جزئیات بیشتر در وب سایت مدارس دولتی ایالت ویکتوریا ذکر شده است.

ایالت تاسمانی (TAS)

اکثر دانش آموزان برای حضور در مدارس دولتی تاسمانی باید شهریه پرداخت کنند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت اداره آموزش و پرورش دولتی ایالت تاسمانی مراجعه کنید.

ایالت استرالیای غربی

در استرالیای غربی، فرزندان دانشجویان بین المللی در سطح عالی میتوانند از تحصیلات یارانه ای در مدارس دولتی دسترسی داشته باشند. کودکان واجد شرایط میتوانند شهریه ای هم سطح با دانش آموزان بومی پرداخت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از تحصیلات دولتی برای فرزندان دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی به وب سایت آموزش و پرورش استرالیای غربی مراجعه کنند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت تحصیلی و کودکان»

  1. با سلام
    بنده در کشور افغانستان زندگی میکنم بخاطر شرایطی که در کشورم برای تحصیل دخترها بوجود آمده دخترم از تحصیل محروم شده میخواستم برای تحصیل دخترم در بیرون از کشور اقدام کنم آیا امکان دارد دخترم به استرالیا برود و ادامه تحصیل بدهد

    1. فاطمه باقری

      باسلام
      بله امکان داره اما به شرط تامین مالی از طرف شما که در این صورت باید دسترسی به منابع مالی مناسب داشته باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button