ویزای طلایی استرالیا

ویزای طلایی استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری ویژه یا ویزای طلایی استرالیا در سال 2012 از سوی دولت استرالیا معرفی و به سرمایه‌گذاران مختلف اعطا شد. این نوع ویزا به افرادی که دارای ارزش خالص بالای حساب هستند، این امکان و اجازه را می‌دهد که بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری در استرالیا، اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

هنوز دولت استرالیا شرایط را طوری فراهم نکرده است که افراد بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری، شهروندی استرالیا را به دست آورند. برای رسیدن به شهروندی این کشور، افراد باید 3 تا 4 سال اقامت این کشور را داشته باشند. شایان ذکر است که افراد باید از بین این سه تا چهار سال اقامت، حداقل یک سال اقامت دائم استرالیا را داشته باشند و پس از این یک سال درخواست شهروندی بدهند.

نکات کلیدی در رابطه با ویزای طلایی استرالیا

·       سرمایه‌گذاری به مبلغ 5 میلیون دلار استرالیا در یک زمینه‌ی خاص

·       هیچ محدودیت سنی برای این نوع ویزا وجود ندارد

·       امکان حذف شرایط و الزامات مربوط به زبان انگلیسی

·       فرد باید در مدت 5 سال، حداقل 40 روز را در استرالیا سپری کرده باشد

·       اخذ اقامت دائم استرالیا پس از 4 سال

·       فرد به هیچ سرمایه‌گذاری دیگری نیاز ندارد

متقاضی ویزای طلایی استرالیا و اعضای خانواده او می‌توانند پس از چهار سال، نوع اقامت خود را از موقتی (زیرگروه 188) به دائم (زیرگروه 888) تغییر دهند. شاید مبلغ این سرمایه‌گذاری بالا باشد ولی کاملاً مشخص و قانونی است. اقامت استرالیا فقط به خویشاوندان درجه‌ی‌ یک متقاضی تعلق می‌گیرد.

استرالیا یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین اهداف مهاجرت برای افرادی است که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری به اقامت یک کشور برسند. استرالیا در سال 2017، حدود 10000 شخص با ارزش خالص بالای حساب بالا را جذب کرد. این تعداد باعث شد که استرالیا به عنوان یکی از حاصلخیزترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری شناخته شود. ایالات متحده با جذب 9000 نفر با ارزش خالص بالای حساب در رتبه‌ی دوم قرار گرفت.

استرالیا از نظر کیفیت زندگی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و به همین خاطر طرفداران اقامت در این کشور روز به روز بیشتر می‎شوند. این کشور برای کسب و کار نیز جایگاه والایی دارد و در 27 سال گذشته همواره با رشد و رونق همراه بوده و به هیچ عنوان رکود اقتصادی را تجربه نکرده است.

شیوه‌ی سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلار استرالیا برای اخذ ویزای طلایی استرالیا

·       روش حداکثر 60 درصد: برای حوزه‌ی املاک و مستغلات، اوراق قرضه و سهام سازمانی

·       روش حداکثر 10 درصد: برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر

قوانین مالیاتی مربوط به این ویزا

افرادی که بتوانند شرایط مربوط به این نوع ویزا را برآورده سازند و اقامت موقت استرالیا را به دست آورند، نیازی به پرداخت مالیات در ازای درآمد خارجی و مالیات بر سود سرمایه ندارند. پس از اتمام چهار سال اقامت موقت، این امکان وجود دارد که این بازه‌ی زمانی تا 8 سال تمدید شود.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button