پس از پایان پاندمی کووید 19 چگونه مجددا با زندگی دانشگاهی تطبیق پیدا کنیم

پس از پایان پاندمی کووید 19 چگونه مجددا با زندگی دانشگاهی تطبیق پیدا کنیم

با آغاز تدریجی کلاس های حضوری در دانشگاه های سراسر جهان، پیشنهاد هایی برای شما داریم تا بتوانید دوباره به حضور در کلاس های درس به جای نگاه کردن به صفحه ی کامپیوتر یا گوشی موبایل عادت کنید.

از زمان اولین قرنطینه ها و محدودیت ها به خاطر پاندمی کووید 19 در ماه مارس 2020، تغییرات بسیار زیادر در سراسر جهان در جنبه های مختلف زندگی مردم رخ داده است. برای دانشجویان، یکی از بزرگترین تغییرات وقفه و اختلالی است که در زندگی دانشگاهی آن ها رخ داده است.

از آنجایی که بسیاری از دانشگاه ها در حال از سر گیری کلاس های حضوری هستند، بسیاری از دانشجویان برای اولین بار و یا پس از مدت زمانی بسیار طولانی مجددا به محوطه ی دانشگاه باز خواهند گشت. برخی از دانشجویان ممکن است با اشتیاق به دانشگاه بازگردند، اما برای برخی دیگر این موضوع می تواند دلهره آور و استرس زا باشد.

در این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا خود را با این تغییرات وفق دهید.

 

همه احساس متفاوتی خواهند داشت و این امر عادی است

آنچه باید در زمان بازگشت به دانشگاه حتما به خاطر داشته باشید این است که تجربیات و انتظارات همه ی دانشجویان و حتی اساتید متفاوت خواهد بود. برخی از دانشجویانی که در این مدت تجربه ی کلاس های حضوری را داشته اند ممکن است از افزایش تعداد دانشجویان و کلاس های حضوری استقبال کنند و یا دچار اضطراب شوند. برخی دانشجویان ممکن است برای حضور در کلاس ها در داخل دانشگاه هیجان زده باشند و یا از آن بترسند.

برای برخی از دانشجویان که به خاطر شرایط جسمانی خود پروتکل های بهداشتی را بیشتر از سایرین رعایت می کرده اند، ممکن است حضور در کنار دیگران نگران کننده باشد. برای افراد دارای معلولیت نیز کلاس های آنلاین ممکن است مزیتی بوده و اکنون نگران این باشند که در کلاس های حضوری چگونه به نیاز های ویژه ی آن ها توجه خواهد شد.

نگرانی دیگری که ممکن است برخی حس کنند این است که در طی آموزش از راه دور مشارکت و درگیری آن ها با مسائل بسیار کمتر بوده و اکنون چگونه خواهد توانست به سطح مشارکت مورد نیاز برسند.

برخی از دانشجویان، خصوصا دانشجویان بین المللی که در طول دو سال گذشته در همان کشوری که دانشگاهشان قرار دارد نبوده اند، اکنون رفتن به کشوری دیگر برایشان چالش برانگیز خواهد بود.

این تنها بخشی از افکار و تجربیاتی است که ممکن است در طول این تغییرات برای دانشجویان رخ دهد و همه ی این ها کاملا طبیعی هستند. چیزی که اهمیت دارد این است که احساسات خود را به خوبی درک کرده و از احساسات سایرین نیز آگاه باشید.

 

به خودتان وقت بدهید

هضم کردن هر تغییر بزرگی زمان می برد و بسیاری از ما این پروسه را به طور متفاوتی می گذرانیم.

برخی از افراد دوست دارند زندگی ای را ادامه دهند که احساس می کنند برای مدتی متوقف شده بوده است. برخی دیگر ممکن است از سرعت پایین زندگی لذت برده باشند و دوست داشته باشند به همان شکل به زندگی ادامه دهند. هر دوی این رویکرد ها قابل درک و موجه هستند.

البته باید توجه داشت که درک خسران ها، تروما ها و سختی ها و کنار آمدن با آن ها به سادگی صورت نمی پذیرد و توانایی ما در هضم و پذیرش آن ها ممکن است در طول زمان با نوسان همراه باشد. ممکن است لحظه ای خوب باشیم و لحظه ای دیگر در مورد پیز دیگری شدیدا مضطرب شویم. اینکه چگونه به راحتی به برخی از جنبه های “زندگی نرمال” باز خواهیم گشت و چگونه بازگشت به برخی جنبه های دیگر بسیار دشوار خواهد بود، می تواند باعث تعجب شما شود.

باید به خاطر داشته باشید که در زمان هایی که هیچ چیز عادی به نظر نمی رسد، داشتن احساسات مختلف در آن واحد کاملا نرمال است. آنچه “نرمال” پنداشته می شود تغییر کرده است و برخی از این تغییرات ممکن است دائمی باشند.

 

مراقب خود و یکدیگر باشید

شما نمی دانید که دیگران درگیر چه مسائلی هستند بنابراین فرض را بر این نگذارید که حال بقیه خوب است و شما تنها کسی هستید که نگران این تغییرات است.

یکی از چیز هایی که می توان از این پاندمی آموخت این است که هرکدام از ما نسبت به تغییرات اساسی عکس العمل های متفاوتی داریم. در همان حال که برخی از ما بی صبرانه مشتاقیم تا باز هم به بیرون رفتن و گردش و مهمانی بپردازیم، برخی دیگر ممکن است برای ورود مجدد به جامعه بسیار محتاط تر عمل کنند.

با شروع تغییرات جدید، به خود زمان بدهید تا دریابید چه چیزی برای شما بهتر است. تنها به دلیل اینکه افراد در اطراف شما کاری را انجام می دهند، دلیل نمی شود که شما هم همان کار را انجام دهید یا همان رویکرد را به مسائل داشته باشید. اگر در مورد هر جنبه ای از بازگشت به زندگی دانشگاهی نامطمئن بوده و یا با آن احساس راحتی ندارید، با دانشگاه محل تحصیل خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید برای شما توضیح دهند که چگونه شرایط ایمنی را از نظر بهداشتی و سلامتی برای  بازگشت شما در نظر گرفته اند.

اگر دانشجوی بین المللی ای هستید که باید برای حضور در دانشگاه به کشور دیگری سفر کنید، خصوصا اگر قصد تحصیل در استرالیا و دانشگاه های این کشور را دارید، حتما با دانشگاه محل تحصیل خود در تماس باشید تا از ملزومات پیش از سفر و حمایت هایی که در زمان حضور در دانشگاه دریافت خواهید کرد مطلع شوید.

 

با دوستان و اطرافیانی که کمی عصبی به نظر می رسند مهربان باشید، به دیگران زمان دهید تا خود را با شرایط تطبیق دهند و از امکانات و حمایت هایی که دانشگاه به شما ارائه می دهد استفاده کنید، خواه عاطفی و خواه آکادمیک.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button