گروه هشت استرالیا (Group of Eight)

گروه هشت استرالیا (Group of Eight)

 

گروه هشت (Go8) از دانشگاه های پیشرو در تحقیقات در استرالیا تشکیل شده است. دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه کویینزلند، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه ادلاید، دانشگاه موناش و دانشگاه UNSW سیدنی. گروه هشت یک کمپانی است و در سال 1999 تشکیل شده است. مرکز این کمپانی در کانبرا پایتخت استرالیا واقع شده است.
این گروه بر اثرگذاری بر روی توسعه و اجرای سیاست بلند مدت تحقیقات و تحصیلات عالی پایدار ملی و همچنین همکاری های تحقیقاتی بین المللی تمرکز دارد. رنکینگ بالا، فرصت های تحقیقاتی فراوان و ارتباطات قدرتمند صنعتی این دانشگاه ها را تبدیل به گزینه ای منحصر به فرد در مبان دانشجویانی کرده است که تحصیل در استرالیا را بر می گزینند. در واقع تمامی برندگان نوبل استرالیایی با این دانشگاه ها مرتبط بوده اند.

دانشگاه های عضو گروه هشت:
دانشگاه وسترن استرالیا: این دانشگاه که پردیس اصلی آن در شهر پرث واقع شده است، در بین 1 درصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد. نخست وزیر پیشین استرالیا – باب هاوک – و برنده ی جایزه ی اسکار – شان تن – فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. در سال 2018 دانشگاه وسترن استرالیا (UWA) برای نرخ پایین نسبت دانشجو به استاد، برنده ی رتبه بندی 5 ستاره از Good Universities Guide 2018 شد. برخی از رده بندی های دانشگاه ملی استرالیا عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 7 در استرالیا و 86 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 8 در استرالیا و 131 در جهان
دانشگاه موناش: دانشگاه موناش به عنوان یک دانشگاه دولتی تحقیقات محور، در خارج از شهر ملبورن در ایالت ویکتوریا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1958 تاسیس شده و از نظر قدمت دومین دانشگاه در ایالت است. دانشگاه موناش 4 پردیس در ویکتوریا، یک پردیس در مالزی، یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی در ایتالیا و یک مدرسه ی تحصیلات تکمیلی در چین و یک مدرسه ی تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی در بمبئی دارد. این دانشگاه میزبان دانشجویانی از بیش از 170 کشور بوده و موسسه ای معتبر و شناخته شده برای کسب مهارت های تکنیکی، رشد فردی و کسب چشم اندازی بین المللی در موفقیت آتی در زندگی حرفه ای آینده است. برخی از رده بندی های دانشگاه ملی استرالیا عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 6 در استرالیا و 58 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 6 در استرالیا و 75 در جهان
دانشگاه ملی استرالیا: این دانشگاه که در سال 1946 تاسیس شده است، به دلیل آموزش و تحقیقات بی نظیرش شناخته شده است. دانشگاه ملی استرالیا که همواره در رده بندی جهانی استخدام پذیری پس از فارغ التحصیلی رتبه های بالایی دارد، فارغ التحصیلانی با مهارت های بین فردی و تکنیکی خارق العاده ای تربیت می کند. 95 درصد از تحقیقاتی که در این دانشگاه صورت می گیرد به صورت جهانی شناخته شده بوده و بر صنایع در سراسر جهان تاثیر گذار است. برخی از رده بندی های دانشگاه ملی استرالیا عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 1 در استرالیا و 29 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 2 در استرالیا و 50 در جهان
دانشگاه ادلاید: 5 برنده ی جایزه ی نوبل و 110 Rhodes Scholars از این دانشگاه، به خوبی کیفیت تدریس و تحقیق در این دانشگاه را نشان می دهد. دانشگاه ادلاید که در شهر ادلاید واقع شده است، حدود 8 هزار دانشجوی بین المللی از 100 کشور و 200 برنامه ی تحصیلی در مقاطع مختلف دارد. این دانشگاه در سال 1874 تاسیس شده است. برخی از رده بندی های دانشگاه ملی استرالیا عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 8 در استرالیا و 106 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 7 در استرالیا و 120 در جهان
دانشگاه ملبورن: این دانشگاه که در سال 1853 تاسیس شده است، برای مشارکت های تاثیر گذارش در آموزش و تحقیقات شناخته شده است. در 160 سال گذشته، دانشگاه ملبورن با 22 دانشکده و مدرسه ی مختلف و 6500 فرد شاغل در آن، همواره در زمینه های تحقیقاتی پیشرو بوده است. با جذب دانشجویان از بیش از 150 کشور مختلف، روش آموزشی این دانشگاه انعطاف پذیر و تحقیق محور است. دانشگاه ملبورن هفت پردیس در ملبورن و ویکتوریا دارد. رده بندی های این دانشگاه عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 2 در استرالیا و 38 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 1 در استرالیا و 32 در جهان
برای اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه به اینجا (لینک مقاله ی دانشگاه ملبورن استرالیا) مراجعه نمایید.
دانشگاه UNSW سیدنی: پردیس اصلی این دانشگاه در سیدنی قرار دارد و دانشگاه برای تحقیقات پیشگامانه و ارتباطات قوی صنعتی شناخته شده است. کارفرمایان در استرالیا، فارغ التحصیلان این دانشگاه را گرینه های بسیار مناسبی برای استخدام می دانند و تعداد بازنشستگان میلیونر این دانشگاه بیش از هر موسسه ی دیگری در استرالیا است! دانشگاه UNSW که در 1949 تاسیس شده است، در حال حاضر 8 پردیس دارد. دانشجویان می توانند از بین 8 دانشکده، 47 مدرسه و 125 مرکز داخلی و خارجی این دانشگاه برنامه ی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. برخی از رتبه بندی های این دانشگاه عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 4 در استرالیا و 43 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 5 در استرالیا و 71 در جهان
دانشگاه کویینزلند: این دانشگاه با بیش از 7 هزار کارمند و 52 هزار دانشجو، به عنوان یکی از بزرگترین موسسات در استرالیا شناخته شده است. دانشگاه کویینزلند که در سال 1909 تاسیس شده است، دارای مراکز آموزشی است که در سطح جهان شناخته شده هستند. مانند مرکز بهداشت دهان و دندان، مرکز داروسازی استرالیا و مرکز تحقیقات بویینگ. در این دانشگاه بیش از 15400 دانشجوی بین المللی از 141 کشور مختلف در حال تحصیل هستند. برخی از رتبه بندی های این دانشگاه عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 5 در استرالیا و 47 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 4 در استرالیا و 66 در جهان
دانشگاه سیدنی: این دانشگاه که در سال 1850 تاسیس شده است، 6 دانشکده و 3 مدرسه دارد. دانشگاه سیدنی با دانشجویانی از 134 کشور مختلف، به معنای واقعی بین المللی است. کتابخانه ی اصلی این دانشگاه 5.2 میلیون کتاب، مقاله و کتاب های الکترونیکی دارد و بیش از 200 کلوپ دانشجویی را اداره می کند. برخی از رده بندی های این دانشگاه عبارتند از:
رده بندی QS: رتبه ی 3 در استرالیا و 42 در جهان
رده بندی THE: رتبه ی 3 در استرالیا و 60 در جهان

رتبه بندی ها (Rankings):
دانشگاه های Go8 همواره در بین دانشگاه های استرالیا بالا ترین رتبه بندی های جهانی را دارند. هفت دانشگاه از هشت دانشگاه این گروه در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و همه ی هشت دانشگاه عضو این گروه در رده بندی های ARWU، Times Higher Education و QS دربین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

تحقیقات:
گروه هشت 73 درصد از بودجه ی Australian Competitive Grant را دریافت می کند و بیشترین سهم را در زمینه های تحقیقاتی که در رده ی 4 یا 5 قرار دارند (“بالاتر” یا “بسیار بالاتر” از استاندارد جهانی) در آخرین بررسی Excellence for Research Australia (ERA) داشته است.
99 درصد از تحقیقات گروه هشت در سطح جهانی یا بالاتر از آن است.
هرساله گروه هشت حدود 6 میلیارد دلار برای تحقیقات هزینه می کند که بیش از 2 میلیارد آن در تحقیقات خدمات پزشکی و بهداشت هزینه می شود.

تاثیر اقتصادی گروه هشت (Go8):
گروه هشت در اقتصاد استرالیا سهم بسیار عمده ای دارد. بر اساس گزارشی از London Economics در سال 2018، گروه هشت تاثیر اقتصادی سالانه ای معادل 66.4 میلیارد دلار بر اقتصاد استرالیا دارد. به ازای هر یک دلار درآمد تحقیقاتی Go8، حدود 10 دلار سود برای جامعه ی بزرگتری به دست می آید. گروه هشت به طور مستقیم از بیش از 50 هزار شغل حمایت می کند و از طریق دانشجویان بین المللی نیز بیش از 73 هزار شغل را تحت پوشش دارد. بازار دانشجویان بین المللی گروه هشت استرالیا سالانه حدود 18 میلیارد دلار در اقتصاد استرالیا سهم دارد.

دانشجویان گروه هشت:
گروه هشت به تعهد خود به “تعالی” مفتخر است. این گروه دانشجویان ممتاز با هر پیش زمینه ای را می پذیرد که در آینده به فارغ التحصیلانی با کیفیت و رهبران آینده در استرالیا و سراسر جهان تبدیل می شوند. گروه هشت به 380 هزار دانشجو آموزش می دهد. این تعداد بیش از یم چهارن همه ی دانشجویان در استرالیا است. در هر سال حدود 96 هزار دانشجو از Go8 فارغ التحصیل می شوند.
دانشجویان این گروه شامل 100 هزار دانشجوی بین المللی از حدود 200 کشور در جهان می شوند و همچنین از بین هر 3 دانشجوی بین المللی در استرالیا یک نفر در دانشگاه های گروه هشت تحصیل می کند.
دانشگاه های Group of Eight بیش از نیمی از دکتر ها، دندانپزشک ها و دامپزشکان استرالیا را تربیت می کنند و حدود 55 درصد از فارغ التحصیلان علوم و بیش از 40 درصد از فارغ التحصیلان مهندسی در استرالیا در این گروه تحصیل کرده اند.
بیش از یک سوم همه ی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و تقریبا نیمی از دانشجویان در تمامی مقاطع تحقیقاتی در استرالیا در گروه هشت مشغول به تحصیل هستند. نیمی از تمامی فارغ التحصیلان مقطع دکترا در استرالیا نیز از دانشگاه های گروه هشت فارغ التحصیل می شوند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button