انواع بورسیه‌های دانشگاه وسترن سیدنی

یکی از مقاصد مهاجرتی عالی برای دانشجویان بی‌شک استرالیا است. دانشگاه دولتی وسترن سیدنی (Western Sydney University) یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا است که جزء 100 دانشگاه برتر جوان و جهان شناخته می‌شود. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان سراسر دنیا برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از این دانشگاه پذیرش اخذ می‌کنند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه وسترن سبب شده تا دانشجویان بین‌الملل در هر مقطع با مشکلات مالی روبرو نباشند و بتوانند به سادگی ادامه تحصیل دهند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع بورسیه‌های دانشگاه وسترن سیدنی بیشتر آشنا کنیم.

انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه وسترن سیدنی

انواع بورسیه تحصیلی دانشگاه وسترن سیدنی

به طور کلی بورسیه‌های دانشگاه وسترن سیدنی تا 50 درصد شهریه را پوشش می‌دهند و ارزش دارند. هنگامی که دانشجویان بین‌الملل برای ثبت نام در یک برنامه تحصیلی به دانشگاه وسترن درخواست می‌دهند، به طور خودکار یک بورس تحصیلی بین‌المللی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و نیازی به درخواست جداگانه نخواهد بود.

بورسیه تحصیلی کارشناسی در دانشگاه وسترن سیدنی

دانشگاه وسترن طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال پذیرش در برنامه‌های کارشناسی هستند، در نظر گرفته است. در حقیقت دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند با ثبت نام در یکی از برنامه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی، از بورسیه تحصیلی این مقطع بهره‌مند شوند. 

بورسیه‌های تحصیلی ارزش 6000 تا 3000 دلاری دارند یا 50 درصد شهریه را براساس شایستگی تحصیلی اعطا می‌کنند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه وسترن عبارتند از:

بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی معاونت آموزشی

این بورس تحصیلی دستاوردهای برجسته تحصیلی را به رسمیت می‌شناسد و 50٪ از هزینه‌های شهریه را به مدت سه سال پوشش می‌دهد. جهت دریافت این بورسیه درخواست ضروری نیست و دانشجویان موفق در نامه پذیرشان پیشنهاد بورسیه تحصیلی به آنها پیشنهاد می‌شود.

بورسیه‌های بین‌المللی وسترن سیدنی – مقطع کارشناسی

این بورس تحصیلی برای فراهم کردن یک شروع آرام برای دانشجویان بین‌المللی ما مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. بورسیه‌های بین‌المللی وسترن سیدنی در مقطع کارشناسی چند ساله هستند و ارزش‌ آنها 3000 یا 6000 دلار است. دانشجویان حداکثر تا سه سال می‌توانند از این بورسیه‌های تحصیلی بهره‌ بگیرند.

دانشگاه وسترن سیدنی – بورسیه لیسانس شورای دانش آموختگان استرالیایی مالزی

برای دریافت بورسیه لیسانس شورای دانش آموختگان استرالیایی مالزی نیازی به درخواست جداگانه نیست. این بورسیه برای تمامی برنامه‌های جدید تحصیلی به طور خودکار در نظر گرفته می‌شود.

چگونگی دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

دانشجویان بین‌الملل جهت اخذ بورسیه‌های مقطع کارشناسی باید در یکی از برنامه‌های تحصیلی دانشگاه وسترن سیدنی در سال 2024 در مقطع کارشناسی ثبت نام کنند. بورسیه‌های تحصیلی پس از ثبت نام براساس شرایط و همچنین شایستگی به فرد اعطا می‌شود و نیازی به درخواست مجدد نیست.

نکته قابل ذکر؛ دانشجویان بین‌المللی که از طریق مسیرهای کالج بین‌المللی یا کالج وارد برنامه‌های کارشناسی دانشگاه وسترن سیدنی می‌شوند را شامل نمی‌شود.

نکته: همه متقاضیان دوره‌های بین‌المللی به طور خودکار برای بورسیه‌های تحصیلی توسط دانشگاه در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین هیچ درخواست کمک هزینه تحصیلی جداگانه مورد نیاز نیست.

 

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه وسترن سیدنی

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا

دانشگاه وسترن سیدنی به دانشجویان بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد، طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌کند. ارزش بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا 3000 تا 6000 دلار یا 50 درصد شهریه براساس شایستگی تحصیلی است. برخی از بورسیه‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه وسترن سیدنی به شرح زیر است:

بورسیه تحصیلی عالی معاونت تحصیلی

برای تشویق دستاوردهای تحصیلی استثنایی متقاضیان بین المللی تحصیلات تکمیلی، این بورس تحصیلی 50٪ از هزینه‌های شهریه را پوشش می‌دهد. جهت دریافت این بورسیه درخواست لازم نیست و به دانشجویان موفق در نامه پیشنهاد پذیرش از سوی دانشگاه اطلاع داده می‌شود.

برای دریافت بورسیه تحصیلی عالی معاونت تحصیلی، دانشجویان بین‌المللی جدید باید در یک برنامه تحصیلی جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی در سال 2024 ثبت نام و تحصیلاتشان را آغاز کنند.

بورسیه تحصیلی عالی معاونت تحصیلی به طور خودکار برای تمامی دانشجویان بین‌الملل مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در نظر گرفته می‌شود. بنابراین نیازی به هیچ درخواست کمک هزینه تحصیلی جداگانه نیست.

این بورسیه، یک بورس معافیت از شهریه است و هزینه‌های مربوط به هزینه‌های زندگی، اسکان، حمل و نقل، پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور یا سایر هزینه‌های مرتبط با تحصیل را پوشش نمی‌دهد.

بورسیه‌های بین المللی وسترن سیدنی – فوق لیسانس

بورسیه‌های بین‌المللی وسترن سیدنی در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) نیز همانند بورسیه‌های بین‌المللی وسترن سیدنی در مقطع کارشناسی، یک بورسیه چند ساله 3000 تا 6000 دلاری چند ساله است. این بورسیه برای شهریه حداکثر تا 2 سال اعمال می‌شود و دانشجویان در طول این 2 سال می‌توانند از این بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند.

بورسیه تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی در مدرک تحصیلی تکمیل شده سال 12 یا معادل آن اعطا می‌شود که توسط دانشگاه وسترن سیدنی برای پذیرش به رسمیت شناخته شده است.

برای اخذ این بورسیه تحصیلی باید حتما دانشجوی بین‌الملل باشید و شهروند استرالیا یا شهروند نیوزلند و مقیم استرالیا نباشید. اگر وضعیت ویزای شما در طول دوره تحصیلی به یکی از موارد قبل تغییر کرد، بورسیه تحصیلی‌تان قطع خواهد شد. همچنین جهت دریافت باید برای اولین بار یک برنامه تحصیلی جدید را در سال 2023 آغاز کنید و برای تحصیل در یک برنامه مدرک کارشناسی درخواست داده باشید. با برآورده کردن تمامی شرایط بالا حال می‌توانید از بورسیه تحصیلی خود استفاده کنید.

متقاضیان واجد شرایط نیستند اگر:

  • شهروند استرالیا یا نیوزیلند باشند یا اقامت دائم استرالیا داشته باشند.
  • تحصیل در خارج از کشور یا دانشجوی مبادله‌ای که به دانشگاه می‌آیند
  • در حال حاضر در مقطع کارشناسی در دانشگاه وسترن سیدنی ثبت نام باشند.

اهداف توسعه پایدار و بورسیه‌های بین‌المللی

این بورسیه‌ها برای حمایت از تعهد دانشگاه وسترن سیدنی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل معرفی شده‌اند. دانشگاه وسترن سیدنی به دلیل تأثیرات اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی خود در آخرین رتبه‌بندی تأثیر دانشگاه تایمز (THE) در سال 2023 رتبه اول را در جهان کسب کرده است. اهداف توسعه پایدار و بورسیه‌های بین‌الملل برای مقاطع زیر است:

  • اهداف توسعه پایدار – بورسیه بین المللی مقطع کارشناسی
  • اهداف توسعه پایدار – بورسیه تحصیلی بین المللی برای مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه بین‌المللی وسترن سیدنی EAP

این بورس تحصیلی برای دانشجویانی است که دارای یک پیشنهاد بسته‌بندی شده EAP واجد شرایط هستند و 30٪ تخفیف در هزینه‌های EAP برای کسانی است که در سال 2023 تحصیلات خودشان را آغاز نمودند.

هزینه‌ها و شهریه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا

هزینه‌ها و شهریه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا
میانگین شهریه سالیانه:

دوره‌های کارشناسی دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا بین 2260 تا 57880 دلار استرالیا است.

دوره‌های ارشد آموزش محور بین 24280 تا 32200 دلار استرالیا و میانگین شهریه یک نیمسال از دوره‌های تحقیقاتی دانشگاه بین 11405 تا 14760 دلار استرالیا است.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه وسترن سیدنی جهت مدیریت و کاهش شهریه و کمک و پشتیبانی به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی بورسیه‌های مختلفی را اعطا می‌کند. بنابراین دانشجویان بین‌الملل بدن مشکلات مالی می‌توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند. شرایط اخذ بورسیه در اغلب مقاطع بدون درخواست بوده و تنها کافیست دانشجو در یکی از برنامه‌های تحصیلی هر مقطع ثبت نام خود را انجام دهد.

پس از ثبت نام، بورسیه تحصیلی دانشگاه وسترن استرالیا برای دانشجویان به صورت خودکار فعال می‌گردد و آنها می‌توانند از آن پس با بهره از بورسیه‌های تحصیل، مقدار قابل توجهی از هزینه‌های تحصیل و شهریه را کاهش دهند. بنابراین زندگی دانشجویی پس از دریافت بورسیه‌های تحصیلی می‌تواند برای دانشجویان بین‌الملل لذتبخش باشد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button