چرا در خارج از کشور تحصیل کنیم؟

چرا در خارج از کشور تحصیل کنیم؟

هر ساله میلیون ها دانشجو در سراسر جهان کشور خود را ترک می کنند تا در کشور دیگری تحصیلات خود را ادامه دهند. در ایران نیز تقریبا همه ی دانش آموزان و دانشجویان به تحصیل در خارج از کشور فکر کرده اند و یا فردی در خانواده، دوستان یا اقوام را می شناسند که به این موضوع می اندیشد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا واقعا نیازی به این کار هست که خانواده و کشور خود را ترک کنید و تحصیلات خود را در کشوری دیگر ادامه دهید؟ آیا این کار در تحصیلات و یادگیری به طور کلی تغییری ایجاد می کند؟

جواب کوتاه به این سوالات این است که بله! تحصیل در خارج از کشور می تواند به با ارزش ترین تجربه ی زندگی شما تبدیل شود، زیرا نه تنها به شما کمک می کند تا کسب و کاری قوی بسازید، بلکه در رشد فردی و شخصی شما نیز تاثیر دارد. برخی از رایج ترین دلایلی که برای تحصیل در خارج از کشور و در یک دانشگاه بین المللی وجود دارند عبارتند از:

چرا در خارج از کشور تحصیل کنیم؟
  • استاندارد های آموزش عالی: اولین و مهم ترین دلیلی که دانشجویان مهاجرت تحصیلی را انتخاب می کنند، تجربه کردن یک سیستم آموزشی درجه یک است. تحصیل در خارج از کشور فرصت های فوق العاده ای را برای اخذ مدرک های شناخته شده در سراسر جهان از کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا ایجاد می کند که به دانشگاه های سطح بالا و سیستم های آموزشی بسیار ارزشمندشان معروف هستند.
  • تقویت مهارت های ارتباطی و زبانی: تحصیل و زندگی در کشوری دیگر، می تواند تفاوت های بسیاری در مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی شما ایجاد کند.
    در طول تحصیل در خارج از کشور، با دانشجویانی از سراسر جهان آشنا خواهید شد، با آن ها تعامل خواهید داشت، زبان های جدیدی یاد خواهید گرفت، عقاید خود را ابراز خواهید کرد، متوجه تفاوت های طریف زبانی خواهید شد، که همه ی این موارد مهارت های ارتباطی شما را قوی خواهد کرد و اعتماد به نفس شما را در صحبت کردن افزایش خواهد داد. اکثر کارفرمایان حتی توانایی ارتباط برقرار کردن را مهم ترین مشخصه ی یک دانشجو می دانند.
  • گزینه های تحصیلی پیشرفته و مناسب: یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در خارج از کشور، انعطاف پذیری و در دسترس بودن دوره های متعدد است. فارغ از اینکه بخواهید در زمینه های علوم، ورزش، سرگرمی، هنر یا روان شناسی تحصیل کنید، تقریبا در تمامی رشته ها و حوزه ها برنامه های بسیار زیادی وجود دارند که به رئز ترین تکنولوژی ها، تجهیزات مدرن و اساتید مشهوری را در اختیار دارند.
  • فرصت های تحقیقاتی بهتر: یکی از مهم ترین مسیر های مهاجرت تحصیلی که دانشجویان انتخاب می کنند، تحقیقات است. اگر قصد دارید در مقطعی تحقیقاتی در رشته ی مورد نظرتان تحصیل کنید، حتما می دانید که در کشور ما گزینه های بسیار محدودی وجود دارند که نیاز های تحقیقاتی شما را برآورده کنند و منابع برای این کار بسیار اندک است. در حالی که تحصیل در دانشگاهی مناسب در خارج از کشور، گزینه های بیشتری به شما می دهد و امکانات بیشتر، دسترسی به سایت های مختلف، کتابخانه ها، تجهیزات مدرن و فرصت های بیشتری برای شما فراهم می آورد.
  • دنیا را از نزدیک خواهید دید: اکثر دانشگاه های بین المللی اجتماعاتی متشکل از هم دانشجویان محلی و هم دانشجویان بین المللی دارند که می توانید در آن ها شرکت کرده و با آن ها درآمیزید. در این گروه ها شما می توانید چیز هایی را ببینید و کار هایی را انجام دهید که انتظارش را نداشتید! و با افرادی آشنا شوید که در فرهنگ های متفاوتی پرورش یافته اند، با سنت ها و غذا های آنان آشنا شوید و جاهای جدید و متفاوتی را ببینید.
    جدا از همه ی این ها، دوستی هایی عمیق با افرادی از کشور های دیگر ایجاد خواهید کرد که فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد شبکه ی کاری – حرفه ای بین المللی است.
  • مستقل خواهید شد: نقل مکان از زادبوم خود و مهاجرت تحصیلی به این معناست که از حلقه ی امن و آشنای خود خارج شده و به جهانی کاملا ناشناخته قدم می گذارید که در آن همه چیز را از صفر می سازید و دنیای جدیدتان را به تنهایی می سازید. تجربه ی تحصیل در خارج از کشور افراد را مستقل تر می سازد، زیرا خودشان را تطبیق داده و با محیط آشنا شده و از آن می آموزند و از این طریق برای رویارویی با هر موقعیتی که زندگی برای آن ها پیش آورد را خواهند داشت.

شما در مورد تحصیل در خارج از کشور چه فکری می کنید؟ اگر آماده ی این هستید که در یک سیستم آموزشی بین المللی حقیقی تحصیل کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید و کدام کشور و دانشگاه را انتخاب کنید، با ما تماس بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button