رکورد جدید در میزان رضایت کارفرمایان از فارغ التحصیلان دانشگاه در استرالیا

رکورد جدید در میزان رضایت کارفرمایان از فارغ التحصیلان دانشگاه در استرالیا

 

کارفرمایان در استرالیا بالاترین میزان رضایت خود از مهارت های فارغ التحصیلان دانشگاه در این کشور و قابلیت آن ها در تاثیر گذاری آنی در محیط کار را ثبت کرده اند.

نظر سنجی رضایت کارفرمایان در سال 2021 2020 Employer Satisfaction Survey یا ESS که در روز اول فوریه 2022 منتشر شد، نشان می دهد که 85.3 درصد از سوپروایزر های مستقیم، از کارکنان تازه فارغ التحصیل شده ی خود رضایت دارند. این میزان رضایت، از 84.7 درصد در سال 2020 با افزایش همراه بوده و از زمان آغاز این نظر سنجی در سال 2016، بالاترین میزان رضایت ثبت شده است.

کاتریونا جکسون (Catriona Jackson) مدیر اجرایی Universities Australia می گوید این نتیجه شاهدی است بر سخت کوشی دانشگاه ها و همچنین دانشجویان.

“این یک نتیجه ی خارق العاده است و نشان گر این است که چگونه حتی در میانه ی یک پاندمی جهانی، دانشگاه ها فارغ التحصیلانی را به بازار کار روانه می کنند که آماده ی کار کردن بوده، قابلی

ت استخدام پذیری بالایی دارند و به سرعت با محیط کار تطبیق می پذیرند”.

“این میزان رضایت، نشان گر تایید این مطلب از سوی سوپروایزر های مستقیم در محیط کار است – که مهارت های این فارغ التحصیلان را در عمل می بینند – که دانشگاه های استرالیا دانشجویان را برای موفقیت در محیط کار آماده می کنند”.

بیش از هشت فارغ التحصیل از میان هر ده فارغ التحصیل (84.6 درصد) و نه سوپروایزر از میان هر ده سوپروایزر (92.1 درصد) معتقدند که مدرک ارائه شده از سوی دانشگاه، فارغ التحصیلان را برای شغل کنونی آن ها آماده کرده است.

جکسون می گوید: “این نظر سنجی ارتباطی قوی بین مهارت ها و دانشی که دانشجویان در دانشگاه کسب کرده اند با ملزومات شغل آن ها پس از فارغ التحصیلی ایجاد می کند”.

“نتایج این نظر سنجی، انعطاف پذیری دانشجویان و کارکنان را نیز نشان می دهد. دانشگاه ها سخت تلاش مرده اند تا از دانشجویان در طول یکی از دشوار ترین فضا های یادگیری که تا کنون دیده ایم، حمایت کنند”.

“دانشگاه ها تمرکز خود را بر این موضوع معطوف کرده اند که نسل بعدی فارغ التحصیلان برای مشارکت در بازیابی اقتصادی استرالیا پس از پاندمی کووید 19، آمادگی داشته باشد”.

نتایج زیر نیز از نظر سنجی رضایت کارفرمایان به دست آمده است:

  • 5 درصد رضایت از مهارت های پایه – مهارت های ارتباط و محاسبه ی عددی و دانش عمومی و توانایی پژوهش و ادغام دانش
  • 3 درصد رضایت از مهارت های تطبیقی – توانایی تطبیق و به کار گیری مهارت / دانش ها و کار به صورت مستقل
  • 3 درصد رضایت از مهارت های مشارکتی – مهارت های بین فردی و کار تیمی
  • 7 درصد رضایت از مهارت های تکنیکی – به کار گیری استاندارد ها و دانش حرفه ای و تکنیکی
  • 6 درصد رضایت از مهارت های استخدام پذیری – توانایی انجام دادن کار و نو آوری در محیط کار

 

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button