دانشگاه اوکلند در رتبه 68 جهان

دانشگاه اوکلند در رتبه 68 جهان، در بخش ‌دانشگاه‌های برتر

دانشگاه اوکلند براساس آخرین رتبه‌بندی جهانی QS، رتبه 68 را به خود اختصاص داد. صعود به رتبه 68 گواهی بر کیفیت بالای آموزش، یادگیری و تحقیق این دانشگاه دارد. در حقیقت افزایش رتبه جهانی دانشگاه اوکلند یک موفقیت بزرگ و یک شاخص واضح از تعالی و شهرت جهانی این دانشگاه را در نیوزلند نشان می‌دهد. اوکلند یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به نیوزلند را دارند.

این دانشگاه از رتبه 87 در سال گذشته به رتبه 68 صعود پیدا کرد. این جهش بزرگ و قابل توجه در آموزش بسیار عالی است. از سال 2010 تا به امروز این بالاترین رتبه‌ای است که دانشگاه اوکلند توانسته آن را کسب نماید. 

پروفسور داون شیری واتر، معاون رئیس دانشگاه می‌گوید، رتبه‌بندی جدید گواهی بر کیفیت بالای آموزش، یادگیری و تحقیق در سراسر دانشگاه اوکلند است. در حقیقت این رتبه نشان می‌دهد که دانشگاه‌های نیوزلند جزء بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. بنابراین اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، کشور نیوزلند را فراموش نکنید و دانشگاه‌های این دانشگاه را در لیست الویت‌های خود قرار دهید.

نتیجه این صعود و کسب رتبه 68 نشان‌دهنده تلاش‌های کارکنان این دانشگاه است. هر هشت دانشگاه در Aotearoa نیوزلند رتبه‌های بسیار بالایی در جهان دارند و این نشان‌دهنده کیفیت آموزش و خدمات این مراکز آموزشی در جهان است. در حقیقت می‌توان گفت که دانشگاه‌های این کشور واقعا در سطح جهان در رتبه‌های بالایی می‌درخشند.

این اخبار مثبت، تعادلی را در سیستم‌های مالی دانشگاه‌های نیوزلند ایجاد می‌کند. این چالش‌ها بسیار جدی هستند و باید برای اطمینان از دوام این بخش در آینده مورد توجه قرار بگیرند. به همین دلیل است که روسای دانشگاه‌ها از اعلام این هفته دولت در مورد بودجه اضافی برای حمایت از دانشگاه‌های نیوزیلند و بررسی مدل بودجه آموزش عالی استقبال کردند.

موفقیت در رتبه‌بندی جهانی نه تنها برای کیفیت آموزش و تحقیقات ارائه شده در دانشگاه اوکلند، بلکه برای شهرت بین‌المللی کشور مهم است. در حقیقت کسب رتبه جهانی بالا منعکس‌کننده کیفیت و توانایی نیروی کار، تحقیقات، ارائه خدمات عالی و همچنین شرکای کاری بسیار فوق‌العاده در این دانشگاه است.

پروفسور داون شیری واتر

جسیکا ترنر، مدیر عامل QS می‌گویند: این بیستمین نسخه ارائه شده از رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS است. این نسخه را زمانی ارائه کردیم که الویت‌ها در آموزش عالی در حال تغییر هستند. او در ادامه اینگونه بیان می‌کند که ما شاهد تغییر تمرکز سهامداران مختلف در واکنش به روندهای گسترده‌تر در آموزش و جامعه بوده‌ایم و برای انعکاس این هوش جمعی، سه شاخص جدید را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS گنجانده‌ایم. این شاخصه‌ها پایداری هستند. یک نقطه تماس برای مؤسسات جهانی در زمانی که آنها تأثیر خود را بر جهان، قابلیت اشتغال و همچنین شبکه‌های تحقیقاتی بین‌المللی درک می‌کنند. شبکه دوم بینشی در مورد ارتباط بین‌المللی تحقیقات یک مؤسسه ارائه می‌دهد و همچنین اهمیت تحقیقات مشترک را تشخیص می‌دهد.

معاون رئیس (Freshwater) دانشگاه اوکلند گفت که سه حوزه بالا کانون اصلی دانشگاه اوکلند بوده و توسط رتبه دوازدهم جهانی دانشگاه در رتبه‌بندی تاثیر دانشگاه تایمز عالی تایید شده است. این رتبه‌بندی ارزیابی می‌کند که چگونه دانشگاه‌ها در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) عمل می‌کنند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS یک ارزیابی معتبر و مقایسه‌ای از 1500 دانشگاه برتر جهان ارائه می‌دهد. جهت قرار گرفتن در رتبه‌بندی QS، تقریبا بیش از 30000 دانشگاه در جهان درخواست دادند که تنها 3000 دانشگاه جهت ارزیابی در رتبه‌بندی QS نامزد شدند. براساس این رتبه‌بندی دانشگاه اوکلند در بین پنج درصد برتر دانشگاه‌های ارزیابی شده و 0.2 درصد از کل دانشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفته شد.

QS Quacquarelli Symonds پیشرو در ارائه خدمات، تجزیه و تحلیل و بینش در بخش آموزش عالی جهانی است. ماموریت QS این است که افراد با انگیزه را در هر نقطه از جهان قادر سازد تا از طریق دستاوردهای آموزشی، تحرک بین‌المللی و توسعه شغلی، پتانسیل خود را به کار گیرند. مجموعه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، که در سال 2004 افتتاح شد، به محبوب‌ترین منبع داده‌های مقایسه‌ای در مورد عملکرد دانشگاه تبدیل شده است.

 

منبع: auckland.ac.nz

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button