فرایند درخواست ویزا و پذیرش، هزینه تحصیل و اقامت برای تحصیل در استرالیا

اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به دنبال انتخاب یک کشور عالی جهت تحصیل هستید، کشور زیبای استرالیا می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. بسیاری تصور می‌کنند رسیدن به استرالیا و تحصیل در این کشور کار به نسبت سختی است. اما نگران نباشید. در ادامه درباره فرآیند درخواست، الزامات ویزا و مدیریت امور مالی بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

فرآیند درخواست دانشگاه در استرالیا

تحصیل در استرالیا درخواست ویزای تحصیلی

به طور کلی درخواست برای دانشگاه‌های استرالیا کار سخت و پیچیده‌ای نیست. اگر شما یک راهنمای دقیق را دنبال کنید قطعا در این مسیر موفق خواهید شد. به طور کلی جهت ثبت درخواست باید 4 فرآیند زیر را دنبال کنید.

 یک برنامه تحصیلی را انتخاب کنید

اولین گام جهت درخواست به دانشگاه‌های استرالیا، بررسی دقیق انتخاب‌های خودتان است. شما باید قبل از هرچیزی بدانید کدام دانشگاه و کدام برنامه تحصیلی را دوست دارید؟ شما باید دانشگاه و برنامه‌های تحصیلی متناسب با الویت‌های خود را انتخاب کنید. برای این کار پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر در استرالیا می‌توانید برنامه‌های تحصیلی یا کاتولوگ مربوط به دانشگاه را مطالعه کنید.

مطمئن شوید که شرایط ورود را دارید

پس از اینکه برنامه مورد نظر خود را انتخاب کردید، شما باید مطمئن شوید که آیا شرایط تحصیلی، پیش نیازها و سایر شرایط پذیرش در آن رشته تحصیلی را دارید یا خیر؟ برخی از شرایط عمومی ورود به برنامه‌های کارشناسی در دانشگاه‌های استرالیا به شرح زیرا ست:

  • حداقل سن مورد نیاز. در اکثر دانشگاه‌ها برای ثبت نام در یک رشته باید حداقل 16-17 سال سن داشته باشید.
  • ریز نمرات رسمی تحصیلات/مدرک تحصیلی قبلی. اکثر دانشگاه‌ها به سوابق معادل سال 12 یا گواهینامه تحصیلات متوسطه ارشد استرالیا نیاز دارند.
  • تسلط به زبان انگلیسی. رایج‌ترین آزمون‌های پذیرفته شده مهارت‌های انگلیسی شامل آیلتس، تافل iBT، PTE و C1 یا C2 انگلیسی کمبریج است. توجه داشته باشید که برخی از دوره‌ها ممکن است الزامات زبان انگلیسی بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند.
  • الزامات موضوع پیش نیاز. بسته به دوره، برخی از دانشگاه‌ها به سطح دانش در یک موضوع خاص نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر قصد مطالعه یک موضوع STEM را دارید، باید شرایط خاصی را برای زبان انگلیسی، ریاضیات و علوم داشته باشید.

اگر همه شرایط پذیرش را ندارید، بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های مرتبطی را ارائه می‌دهند که به دانشجویان کمک می‌کند تا تمام مدارک لازم را کسب کنند. برای دریافت راهنمایی می توانید از مشاوران گروه مهاجرت تحصیلی آریا کمک بگیرید.

درخواست خود را ارسال کنید

پس از اینکه تمام مدارک لازم را جمع‌آوری کردید و مطمئن شدید که تمام الزامات دوره برای دانشجویان بین‌المللی را دارید، حال زمان ارسال درخواست برای شما فرا رسیده است. جهت ارسال درخواست شما می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید. برای این کار برخی از دانشگاه‌ها پرتال‌ها و درگاه‌های آنلاین مخصوص به خود را دارند. برای این منظور شما باید در این پرتال‌ها یا درگاه‌های آنلاین ثبت نام کنید و اطلاعات و مدارک پشتیبانی خود را ارسال نمایید.

تایید ثبت نام را دریافت کنید

اگر درخواست شما برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های استرالیا موفقیت‌آمیز بود، گام بعدی دریافت تاییدیه ثبت نام (CoE) است که توسط وزارت امور داخلی برای درخواست ویزای دانشجویی ضروری است. برای دریافت CoE، معمولاً از دانشجویان خواسته می‌شود که نامه پذیرش امضا شده را به دانشگاه ارسال و ودیعه شهریه را پرداخت کنند و پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) را خریداری نمایند. سپس ارائه‌دهنده آموزشی در صورت رضایت از اینکه شما شرایط لازم را دارید، CoE را ارسال می‌کند.

گروه مهاجرت تحصیلی آریا نماینده بسیاری از دانشگاه های استرالیاست و مراحل صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی و پذیرش شما را انجام دهد.

درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

حقایق زندگی در استرالیا

اکنون که یک قدم به دانشجو شدن در استرالیا نزدیک شده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. ویزای دانشجویی (زیر کلاس 500) به شما این امکان را می‌دهد که در یک دوره تحصیلی در استرالیا شرکت نمایید و به داخل و خارج از کشور سفر کنید و تعداد ساعات نامحدودی در هر بخش کار کنید. هزینه پایه فعلی درخواست برای این نوع ویزا 650 AUD است. اما شاید بپرسید چه نوع اقداماتی لازم است؟

برای درخواست ویزای دانشجویی باید موارد زیر را به طور کامل انجام دهید:

  1. ثبت نام در دوره تحصیلی و ارائه مدرک (تأیید ثبت نام)
  2. الزامات زبان انگلیسی را داشته باشید (ارائه نمرات آزمون تایید شده توسط وزارت امور داخلی)
  3. داشتن بیمه درمانی کافی (پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) از یک ارائه‌دهنده بیمه درمانی تایید شده استرالیا)
  4. مدارکی مبنی بر وجوه کافی (صورت‌حساب‌های بانکی، شواهدی مبنی بر کمک‌های مالی یا کمک هزینه تحصیلی، یا مدرکی مرسوم بر درآمد سالانه والدین یا شریک زندگی‌تان) ارائه دهید.
  5. در سلامت کامل باشید و در صورت لزوم از طریق معاینات بهداشتی/گواهی پزشکی مدرک ارائه دهید.
  6. الزامات ورود موقت واقعی (GTE) را برآورده کنید (بیانیه‌ای ارائه دهید که نشان دهد شما فقط برای اهداف تحصیلی در استرالیا هستید.)
  7. الزامات شخصی (ملیتی) را برآورده کنید (ممکن است لازم باشد یک بررسی پس زمینه ارائه دهید)

بسته به کشور محل اقامت و نوع برنامه تحصیلی شما ممکن است نیازهای اضافی دیگری مورد نیاز باشد.

هزینه‌های دانشجویی در استرالیا

برای یک دانشجوی بین‌الملل که قصد تحصیل در اروپا یا کشور استرالیا را دارد، میزان هزینه دانشجویی بسیار مهم است. به همین خاطر برنامه‌ریزی درست قبل از مهاجرت یا پس از مهاجرت برای دانشجویان بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود. در غیراینصورت ممکن است دانشجو نتواند آن جور که باید زندگی کند. بنابراین بهترین راه حل جهت یک برنامه‌ریزی درست مالی، در نظر گرفتن همه جنبه‌های مالی است.

توجه داشته باشید که هزینه زندگی و هزینه های دانشجویی بسته به برنامه تحصیلی، مکان و سبک زندگی شما در معرض تغییر است. اما به طور کلی جهت یک برنامه‌ریزی درست باید هزینه‌های زیر را در نظر بگیرید.

هزینه‌های تحصیل

اولین قدم در محاسبه  ومدیریت هزینه‌های خود، در نظر گرفتن هزینه‌های تحصیل است. هزینه‌های تحصیل  یا همان شهریه در موسسات آموزشی استرالیا بسته به موسسه، نوع برنامه تحصیلی، محل تحصیل و غیره متفاوت است. بنابراین شما هنگام انتخاب دانشگاه باید به این موضوع تجه کنید.

به طور کلی، هزینه‌های تحصیل برای دوره‌های لیسانس از 20000 تا 45000 دلار در سال متغیر است. برای برنامه‌های کارشناسی ارشد، شهریه می‌تواند از 22000 تا 50000 دلار در سال متغیر باشد. در حالی که برای برنامه‌های دکترا، این عدد کمی افزایش پیدا می‌کند و به  18000 دلار تا 42000 دلار در سال می‌رسد.

هزینه‌های اقامت

هزینه‌های اقامت نیز بسته به نوع محل اقامت مستعد تغییر هستند. میانگین قیمت واحدهای اجاره بسته به شهر و مکان می‌تواند از 400 تا 575 دلار در هفته متغیر باشد، سیدنی و کانبرا معمولاً گران‌ترین و آدلاید و پرث ارزان‌ترین شهرها هستند. در ادامه چند شهر ارزان قیمت استرالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشجویان همچنین می‌توانند در اقامتگاه‌های پردیس زندگی کنند، که اغلب به دلیل نزدیکی به دانشگاه و هزینه‌های آب و برق و اجاره راحت‌تر هستند. قیمت خوابگاه در محوطه دانشگاه به نوع واحد، محل و دانشگاه بستگی دارد.

به عنوان مثال، هزینه‌های مسکن در دانشگاه کوئینزلند در بریزبن بین 1716 تا 2800 دلار در ماه متغیر است اما این درحالیست که قیمت خوابگاه دانشجویی در دانشگاه موناش ملبورن بین 260 تا 340 دلار در هفته متغیر است.

سایر هزینه‌های زندگی

به غیر از شهریه و محل اقامت، باید سایر هزینه‌های زندگی مانند حمل و نقل، غذا، آب و برق و سرگرمی را نیز در نظر بگیرید. اینکه چقدر برای اینها هزینه می‌کنید به سبک زندگی و موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر ترجیح می‌دهید به جای تهیه غذا در خانه، بیرون از خانه ناهار بخورید، هزینه‌های شما بیشتر خواهد شد. به طور کلی هزینه‌های زیر را باید در سایر هزینه‌های زندگی در استرالیا در نظر داشته باشید.

  • حمل و نقل عمومی – رایگان تا 60 AUD در هفته.
  • خواربار و غذا خوردن در بیرون – 80 تا 285 استرالیا در هفته.
  • خدمات شهری – 5 تا 20 AUD در هفته.
  • سرگرمی – 50 تا 250 AUD در هفته.

کار به عنوان دانشجوی بین‌المللی در استرالیا

شغل دانشجویی در استرالیا

استرالیا فرصت‌های کاری زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی  ارائه می‌دهد، به خصوص که این کشور معمولا با کمبود نیروی کار مواجه است و قصد دارد برای جذب کارگران بیشتر به سیستم مهاجرت مبتنی بر تقاضا روی آورد.

اگر ویزای دانشجویی دارید، معمولاً حق دارید 40 ساعت در هر دو هفته (دو هفته) و ساعات نامحدود در تعطیلات کار کنید. با این حال، به دلیل کمبود نیروی کار، این محدودیت‌ها تا 30 جون 2023 به طور موقت کاهش یافته است.

برخی از رایج ترین مشاغل در بین دانشجویان در استرالیا عبارتند از:

  • کارگر مراقبت از سالمندان
  • پرستار بچه
  • پیک موتوری یا تحویل
  • دستیار فروش
  • ادمین رسانه‌های اجتماعی
  • معلم خصوصی
  • پیشخدمت/پیشخدمت یا باریستا و سایر مشاغل مهمان‌نوازی

از جولای 2022، حداقل دستمزد ملی در استرالیا 21.38 دلار در ساعت یا 812.60 دلار در هفته است. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما مانند هر فرد دیگری که در استرالیا کار می‌کند از حقوق کاری برخوردار هستید و باید حداقل حداقل نرخ در هر ساعت، صرف نظر از شغلتان به شما پرداخت شود.

این موارد همگی موجب شده تا شما به راحتی بتوانید در استرالیا ادامه تحصیل دهید. به همین منظور استرالیا می‌تواند یک انتخاب آسان و عالی برای دانشجویان بین‌الملل باشد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button