دانشگاه های استرالیا ویزاهای دانشجویی را محدود می کنند

وزارت امور داخلی استرالیا در پاسخ به پرسش‌های انتشاراتی هندی Indian Express گفت: برنامه‌هایی که موارد تقلب و کلاهبرداری در آن‌ها کشف می‌شوند، در دسته «غیر اعطایی» قرار می‌گیرند و حداقل سه تا ۱۰ سال مانع از ایجاد درخواست‌های جدید توسط شخص می‌شود.

یک سال پس از لغو محدودیت‌های ناشی از کووید برای ورود اتباع خارجی، استرالیا افزایش تلاش‌ها را برای دریافت ویزای دانشجویی از طریق روش‌های متقلبانه، از جمله توسط متقاضیان هندی را به ثبت رسانده است که در کشور استرالیا دومین گروه بزرگ دانشجویان خارجی را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان دانشگاه های استرالیا

ماه گذشته، سیدنی مورنینگ هرالد Sydney Morning Herald  گزارش داد که حداقل پنج دانشگاه استرالیا محدودیت‌هایی را برای درخواست دانشجویان هندی حداقل از چهار دانشگاه پنجاب punjab، هاریاناharyana ، راجستانrajesthan  و اوتار پرادش uttar pradesh اعمال کردند.

طبق داده‌های دولت استرالیا، هم اکنون حدود 89700 دانشجو هندی در استرالیا هستند. درحالی‌که، 1.25 میلیون دانشجوی چینی در این کشور حضور دارند. تعداد دانشجویان هندی نسبت به سال 2022، 27 درصد افزایش‌یافته، درصورتی‌که چین افت 4 درصدی را ثبت کرده است.

زمانی که درباره محدودیت‌های درخواست پذیرش با دانشگاه‌ها تماس گرفته شد، همه آن‌ها خاطرنشان کردند که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت امور داخلی استرالیا اقدامات لازم را انجام داده‌اند. سه مورد از این موسسات، دانشگاه ادیث کوان (ECU)، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه صلیب جنوبی  تایید کردند که درخواست‌های دانشجویان هندی با بررسی اضافی و تکمیلی روبرو هستند.

دانشگاه ادیث کوان که در رتبه‌بندی QS در رده 601-650 قرار گرفته گفت: از ژانویه 2023 به طور موقت جذب و پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از پنجاب و هاریانا را برای بررسی فرایندها و تنظیمات پذیرش در منطقه، متوقف کرده است.

دانشگاه ادیث کوان استرالیا

سخنگوی دانشگاه صلیب جنوبی گفت: درحالی‌که این دانشگاه همچنان درخواست‌های همه دانشجویان هندی را می‌پذیرد، می‌دانیم که برخی از نمایندگان پذیرش موقعیت برگزیده‌تری را اتخاذ می‌کنند. همه متقاضیان صرف‌نظر از مبدا، باید شرایط ورود دانشگاه را برآورده نمایند.

دانشگاه ویکتوریا مستقر در ملبورن اعلام کرد: الزامات اضافی را برای متقاضیان برخی از ایالت هند اعمال می‌کند.

دانشگاه ولونگونگ اعمال هرگونه محدودیت را رد کرد، درحالی‌که دانشگاه تورنس گفت: هنوز در حال بررسی درخواست‌های ایالت‌های موردبحث است.

منبع: indianexpress.com

گروه مهاجرت تحصیلی آریا نماینده بسیاری از دانشگاه های استرالیا است و برای دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا راهنمای شماست.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button