دانشگاه صنعتی کوئینزلند

دانشگاه صنعتی کوئینزلند

یکی از دانشگاه های بزرگ استرالیا با چشم اندازی جهانی است که متمرکز بر جهان واقعی می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی استرالیاست که دارای سریع ترین رشد بوده و تقاضا برای رشته های آن در سطح بالایی است.

مختصری از دانشگاه صنعتی کوئینزلند

دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT) یکی از دانشگاه های بزرگ استرالیا واقع در کوئینزلند با چشم اندازی جهانی است و یکی از دانشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی استرالیاست که دارای سریع ترین رشد بوده و تقاضا برای رشته های آن در سطح بالایی قرار دارد.
این دانشگاه موسسه ای است با همتی بلند و روحیه همکاری که هدف آن تجهیز دانشجویان و فارغ التحصیلان با مهارت هایی است که در دنیای پرچالش و پر اختلال امروز بدان نیاز خواهند داشت. دانشگاه در حال تغییر تجربه دانشجویی و ارائه آن به بیش از 50.000 دانشجو شامل تقریبا 8.000 دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور جهان می باشد.

همچنین جایزه ای را برای تائید اعتبار بین المللی و ملی مقاطع حرفه ای مختلف این دانشگاه در نظر گرفته اند. مرکز بین المللی علوم و مهندسی دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT) که جوایزی را نیز دریافت کرده مرکز The Club است و به عنوان یکی از بزرگ ترین فضاهای نمایش و آموزش دیجیتالی و تعاملی جهان شناخته شده است. QUT دارای بزرگ ترین مراکز هنری، رسانه ای و طراحی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و سرمایه گذاری زیادی در زمینه آموزش مشارکتی و محیط های تحقیقاتی بین رشته ای به عمل می آورد.

 

سیستم آموزش عمومی ایالت کوئینزلند سکولار بوده و پذیرای افراد ۶ تا ۱۵ سال است. مدارس غیر دولتی نیز امکان تحصیل از ۴ تا ۵ سالگی را به کودکان می‌دهند. حدود سی‌درصد دانش‌آموزان این ایالت در مدارس خصوصی (که توسط کلیسای روم یا سایر کلیسا‌ها اداره می‌شوند) تحصیل می‌کنند. این مدارس توسط کمیسیون آموزش کاتولیک مورد نظارت قرار می‌گیرند.

مدارس خصوصی از طرف ایالت و دولت فدرال پشتیبانی‌های مالی مختلفی را دریافت می‌کنند. افزون بر این، برنامه‌ی پرورش نیروی کار متخصص و تحصیلات عالی نیز بر عهده‌ی ایالت است.

موسسات آموزش عالی کوئینزلند عمدتا توسط دولت فدرال تامین مالی می‌گردند. هرچند این اقدام بر اساس مصوبات مجالس قانون‌گذاری است، اما از آن به عنوان اهرمی در جهت تاثیر بر سمت و سوی تغییرات ساختاری در بعد کلان استفاده می‌نماید. نتیجه‌ی چنین اقداماتی کاهش تفاوت بین دانشگاه‌ها و ایجاد سیستم آموزشی عالی‌ با فرمی تقریبا انحصاری برای ایالت ‌است.

چهار دانشگاه در بریزبین (دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند، دانشگاه کاتولیک استرالیا و دانشگاه گریفیث) و یک دانشگاه در هرکدام از شهرهای توومبا (دانشگاه کوئینزلند جنوبی)، سان شاین کوست (دانشگاه سان شاین کوست)، راکهمپتون (دانشگاه کوئینزلند مرکزی) و تاونزویل (دانشگاه جیمز کوک) احداث گردیده‌ است. برخی از این موسسات آموزش راه دور را افزون بر سایر شهرهای ایالت در خارج از مرزهای استرالیا نیز ارائه می‌دهند. سال 1987 اولین دانشگاه خصوصی کشور در گلد کوست با نام باند یونیورسیتی (Bond University) احداث گردید.

دانشگاه کوئینزلند مرکزی استرالیا
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button