بهترین دانشگاه های استرالیا 2024

بهترین دانشگاه های استرالیا 2024

استرالیا یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در هر مقطع است. در حال حاضر تقریبا 217613 دانشجوی بین‌المللی در استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند و در حال تحصیل هستند. برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در استرالیا واقع شده‌اند و همین امر موجب شده تا دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند و ادامه تحصیل بدهند. در حقیقت دانشجویان بین‌المللی از چند سال قبل برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر استرالیایی برنامه‌ریزی می‌کنند. دانشگاه برتر در سال 2024 را می‌توانید از طریق رنکینگ QS، Times Higher Education (THE) و سایر آژانس‌های معتبر بین‌المللی شناخت.

بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا در 100 رتبه‌بندی برتر جهانی QS در سال 2024 قرار گرفته‌اند. در این رتبه‌بندی دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه سیدنی در 3 جایگاه برتر قرار گرفته‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دانشگاه‌های استرالیا در سال 2024 بیشتر آشنا کنیم.

دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)

دانشگاه ملبورن استرالیا

یکی از بهترین و برترین دانشگاه‌های استرالیا که در سال 1853 در شهر ملبورن، ایالت ویکتوریا تاسیس شد، دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) است.

این دانشگاه به عنوان یکی از اعضای گروه G8 (گروهی از برترین دانشگاه‌های استرالیا) شناخته می‌شود. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی همیشه به این دانشگاه را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. در حقیقت این دانشگاه محبوب بسیاری از دانشجویان بومی و بین‌المللی است.

دانشگاه ملبورن استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) برنامه‌های تحصیلی و رشته‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان بین‌الملل و بومی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه می‌توانند در رشته‌های مختلف نظیر علوم طبیعی، علوم انسانی، هنر، مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی و مدیریت ادامه تحصیل بدهند.

پردیس اصلی این دانشگاه در شهر ملبورن و منطقه پارک ویل واقع شده است. اما این دانشگاه علاوه بر پردیس ملبورن، پردیس دیگری در ایالت ویکتوریا نیز دارد.

جایگاه و رنکینگ دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) در سال 2024 براساس رتبه‌بندی QS 14 است.

دانشگاه سیدنی (University of Sydney)

دانشگاه سیدنی استرالیا

دومین دانشگاه برتر کشور استرالیا که طرفداران بسیار زیادی دارد؛ دانشگاه سیدنی (University of Sydney) است. دانشگاه سیدنی و دانشگاه نیو ساوت ولز در کنار هم دارای رنک جهانی 19 هستند.

دانشگاه سیدنی قدیمی‌ترین و اولین دانشگاه استرالیا بوده که در سال 1850 تاسیس شده است. این دانشگاه (University of Sydney) براساس آخرین رده‌بندی دیلی تلگراف و هافینگتون پُست، برترین دانشگاه استرالیا و جزء 10 دانشگاه برتر از نظر زیبایی و تدریس علوم مختلف در جهان است.

دانشگاه سیدنی اولین دانشگاهی بود که بانوان را در کنار آقایان بدون تبعیض، ثبت نام کرد و به آنها فرصت درس خواندن داد. بنابراین این دانشگاه بسیار ارزشمند است.

دانشگاه سیدنی استرالیا دارای 12 پردیس دانشگاهی است که تمامی آنها در ایالت نیوسالث واقع شده‌اند. رنک این دانشگاه براساس سایت QS رتبه اول استرالیا و چهارم در جهان را در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان کسب نموده است.

این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در 8 دانشکده خود، برنامه‌های تحصیلی متنوع و متفاوتی را به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌کند. بنابراین دانشجویان بین‌الملل از سرتاسر جهان به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه سیدنی هستند.

دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales)

دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز در شهر سیدنی در سال 1949 تاسیس شد. براساس آخرین رنکینگ سایت QS جایگاه این دانشگاه 19 است و دانشجویان بین‌الملل بسیار زیادی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در تلاش هستند.

این دانشگاه (University of New South Wales) یکی از بهترین مراکز پژوهشی برجسته جهان است که در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی نظیر فناوری، علوم پایه، بهداشت عمومی، انرژی پاک، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی در حال پژوهش و فعالیت است.

دانشگاه نیو ساوت ولز UNSW امکانات و سرویس‌های ویژه و منحصر به فردی را به دانشجویان بومی و بین‌الملل ارائه می‌کند که برخی از آنها عبارتند از:

  • کتابخانه
  • مراکز تحقیقاتی پیشرفته
  • آزمایشگاه‌ها و تجهیزات به روز
  • مراکز ورزشی و فرهنگی
  • امکانات مسکونی

همه دانشجویان با توجه به امکانات و سرویس‌های ویژه‌ای که از دانشگاه دریافت می‌کنند، دانشگاه نیو ساوت ولز را بهترین و برترین دانشگاه استرالیا می‌شناسند. در نهایت این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین مقاصد محبوب بین‌المللی است که دانشجویان بین‌الملل می‌توانند در آن تحصیلات عالی خود را ادامه دهند.

در این دانشگاه تنوع فرهنگی بسیار بالا است و تقریبا 40 درصد دانشجویان دانشگاه نیو ساوت ولز را دانشجویان بین‌الملل سرتاسر جهان تشکیل می‌دهند.

دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University)

دانشگاه ملی استرالیا

معتبرترین و برترین دانشگاه استرالیا که در سال 1946 در پایتخت استرالیا، کانبرا تاسیس گردید، دانشگاه ملی استرالیا NAU است. رنگ دانشگاه ملی استرالیا براساس آخرین رتبه‌بندی QS، 34 اعلام شده و به عنوان برترین دانشگاه در استرالیا شناخته شده است.

دانشجویان بین‌الملل می‌توانند در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های تحصیلی متنوع نظیر رشته‌های علوم طبیعی، علوم انسانی، هنر، مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی تحصیلات با کیفیتی داشته باشند. کیفیت تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا به شدت بالا و آموزش در کنار تحقیقات است.

این دانشگاه با توجه به داشتن امکانات پژوهشی ویژه و همچنین همکاری با سازمان‌ها و صنایع مختلف، به عنوان یکی از پیشگامان در حوزه پژوهش‌های نوآورانه شناخته می‌شود. در حقیقت دانشگاه NAU در حوزه‌های تحقیقاتی بین سایر دانشگاه‌های استرالیا شناخته شده و سرآمد است.

دانشگاه ملی استرالیا، علاوه بر فضای پژوهشی به دانشجویان بین‌الملل و بومی امکانات و خدمات ویژه و منحصر به فرد دیگری نظیر سالن‌های آموزشی، کلوپ‌های تفریحی، سالن‌های آمفی تئاتر نیز ارائه می‌کند. بنابراین دانشجویان می‌توانند در محیطی کاملا پویا تحصیل کنند و تجربه دانشجویی فوق‌العاده‌ای کسب نمایند.

دانشگاه ملی استرالیا شامل 7 دانشکده و موسسه مطالعاتی در یک پردیس اصلی و چندین پردیس مجزا در ایالت‌های ویکتوریا و نیوسالث ولز است.

دانشگاه موناش (Monash University)

رتیه دانشگاه موناش استرالیا

یکی دیگر از بهترین و برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال 2024 که می‌تواند در لیست انتخابی دانشجویان بین‌الملل قرار بگیرد، دانشگاه موناش است. این دانشگاه در سال 1958 تاسیس شده و در جنگ جهانی اول نام آن از ژنرالی به موناش تغییر پیدا کرد.

پردیس اصلی دانشگاه موناش در ملبورن واقع شده و جزء دانشگاه‌های گروه هشت محسوب می‏شود. این دانشگاه علاوه بر پردیس موناش دارای پنج پردیس دیگر در ایالت ویکتوریا و دو پردیس در خارج از کشور (مالزی و آفریقای جنوبی) است.

دانشگاه موناش براساس آخرین رتبه‌بندی QS جایگاه 42 را به خود اختصاص داده است. با توجه به امکانات ویژه و پردیس‌های مختلف، بسیاری از دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه را برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند.

دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland)

دانشگاه کوئینزلند استرالیا

یکی از دانشگاه‌های برتر تحقیقاتی در کشور استرالیا، دانشگاه کوئینزلند University of Queensland است. این دانشگاه شامل 3 پردیس اصلی و 12 موسسه تحقیقاتی بوده که پردیس اصلی آن در شهر بریزبین ایالت کوئینزلند در سال 1909 تاسیس شده است.

در بین برترین دانشگاه‌های استرالیا این دانشگاه جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که براساس آخرین رتبه‌بندی جهانی QS دانشگاه کوئینزلند رتبه 43 را به خود اختصاص داد.

دانشگاه کوئینزلند University of Queensland در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) به دانشجویان بین‌الملل رشته‌های متنوع نظیر اقتصاد و حقوق، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی، زیست‌شناسی، علوم شیمی، منابع طبیعی و کشاورزی و… را ارائه می‌کند.

دانشگاه استرالیا غربی (University of Western Australia)

دانشگاه استرالیا غربی در استرالیا

دانشگاه استرالیا غربی (University of Western Australia) در سال 1911 در ایالت استرالیای غربی به دستور پارلمان این ایالت ساخته شده و امروزه دانشجویان بسیاری در آن در حال ادامه تحصیل هستند. این دانشگاه براساس آخرین رتبه‌بندی کشوری جایگاه 7 و در رتبه جهانی، جایگاه 72 را در رنکینگ QS به خود اختصاص داده است.

دانشگاه استرالیا غربی شامل 2 پردیس است که پردیس اصلی در شهر پرث قرار دارد. پردیس دیگر این دانشگاه در شهر آلبانی قرار دارد که تنها 5 ساعت از پرث تا آلبانی راه است.

University of Western Australia بیش از 20 هزار دانشجو دارد که در این میان تقریبا 5 هزار نفر از آنها را دانشجویان بین‌الملل تشکیل می‌دهند که از بیش از 100 کشور به این استرالیا برای تکمیل تحصیلات خود مهاجرت کرده‌اند. دانشگاه استرالیا غربی به دانشجویان بومی و بین‌الملل گرایش و رشته‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌کند.

دانشگاه آدلاید (University of Adelaide)

دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید در سال 1874 در شهر آدلاید در جنوب استرالیا تاسیس شد و سومین دانشگاه قدیمی کشور استرالیا است. این دانشگاه براساس آخرین رتبه‌بندی سایت QS در سال 2024 جایگاه 89 را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه آدلاید شامل 4 پردیس است که 3 پردیس آن در استرالیای جنوبی و یک پردیس آن در شهر ملبورن ویکتوریا واقع شده است. این دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل و بومی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های متنوعی را با بهترین اساتید و متخصصین ارائه می‌کند. بنابراین این دانشگاه بهترین و ایده‌آل‌ترین مقصد برای دانشجویان بین‌الملل محسوب می‌شود.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، کشور استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید با انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا و اخذ پذیرش از آنها در این کشور با بهترین کیفیت تحصیلات خود را تکمیل کنید.

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با بهترین دانشگاه‌های استرالیا آشنا کنیم. همه این دانشگاه‌ها رتبه خوبی دارند و به دانشجویان بین‌الملل بهترین خدمات آموزشی و دانشجویی را ارائه می‌کنند.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button