راهنمای دانشجویان بین المللی برای زندگی در استرالیا

راهنمای دانشجویان بین المللی برای زندگی در استرالیا

استرالیا سرزمینی با فرهنگ‌های متنوع و زیبایی‌های چشم‌نواز است. برای مهاجرین، زندگی در این کشور جدید می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل پس از مهاجرت تحصیلی به این کشور سبک زندگی شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل تغییر خواهد کرد. برای سازگاری بیشتر و چالش کمتر زندگی در استرالیا نکاتی وجود دارد که پیشهاد می شود در نظر بگیرید. برخی از این نکات عبارتند از:

فهرست مطالب

توجه به تنوع آب و هوایی در استرالیا

استرالیا با تنوع زیستی و جغرافیایی یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرین است. اما یکی از چالش‌های مهمی که دانشجویان بین‌المللی در این کشور با آن روبرو هستند، تطبیق با شرایط آب و هوایی متفاوت است. برخلاف مناطق دیگر اروپایی مانند آمریکای شمالی، آب و هوا در فصول مختلف سال در استرالیا متفاوت است.

این کشور از سواحل طلایی و آب‌وهوای گرم و مرطوب تا صحراها و مناطق گرمسیری با آفتاب پربار، چراگاه‌ها و سرزمین‌های سردسیر، همه را در خود جای داده است. به عنوان مثال، در شمال استرالیا، معمولاً آب و هوای گرم و مرطوب در طول سال حاکم است.

در نتیجه، آشنایی با این تنوع آب و هوایی و همچنین گرما و سردی مختلف مناطق استرالیا می‌تواند به دانشجویان بین‌المللی کمک کند تا بهترین راه‌حل‌ها برای مدیریت شرایط آب و هوایی مختلف را پیدا کنند و تجربه‌ آموزشی و زندگی خود را بهبود بخشند.

آشنایی با مردم و فرهنگ

آشنایی با مردم و فرهنگ استرالیا

استرالیا از نظر فرهنگ، مذهب، زبان، تاریخ و هنر یک کشور غنی و متنوع است. به همین منظور دانشجویان بین‌المللی که در این کشور تحصیل می‌کنند، همیشه خود را در محیطی جذاب و متفاوت می‌بینند. آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و همچنین مذهب و زبان مردم سبب می‌شود تا دانشجویان بین‌الملل تجربه تحصیل خوبی را در این کشور داشته باشند. سعی کنید با مردم بومی استرالیا بیشتر معاشرت کرده و از نزدیک این فرهنگ و آداب و رسوم را لمس کنید.

محل اقامت و اسکان دانشجویی

یکی از اصلی‌ترین مسائل برای دانشجویان بین‌الملل قبل از مهاجرت تحصیلی، تعیین محل اقامت و زندگی است. اغلب دانشجویان بین‌الملل در املاک اجاره‌ای، خوابگاه‌ها و خانه‌های اشتراکی یا غیره در خارج از دانشگاه زندگی می‌کنند. با این حال، برخی از دانشگاه‌های استرالیا گزینه‌های مسکن را به دانشجویان ارائه می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند تا با سایر دانشجویان ارتباط برقرار کنند و معاشرت نمایند. باتوجه به هزینه ها و امکانات متفاوت این اقامتگاه ها حتما اطلاعات به روزی از این مکان ها داشته باشید.

سیستم حمل و نقل در استرالیا

استرالیا کشوری بزرگ است که سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور به ویژه برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشجویان بین‌الملل همیشه برای اینکه بتوانند از جایی به جای دیگر بروند می‌توانند از سیستم‌های حمل و نقل عمومی مانند قطار، وسایل نقلیه، دوچرخه و… استفاده کنند. بهتر است با سیستم حمل و نقل و هزینه های آن آشنا باشید.

مطلب زندگی دانشجویی در استرالیا را هم بخوانید

هزینه های تحصیل در استرالیا

هزینه‌های تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا به طور کلی کمتر از شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کشورهای دیگر مانند ایالات متحده یا بریتانیا است اما هنوز هم برای دانشجویان بین المللی تامین هزینه زندگی دانشجویی مهم است و باید مراقب امور مالی خود باشند. در حقیقت مدیریت منابع مالی در این کشور برای دانشجویان بین‌الملل یک موضوع مهم و قابل توجه است. همیشه از روش هایی برای کاهش هزینه های زندگی استفاده کنید.

الزامات مربوط به ویزای تحصیلی استرالیا

الزامات مربوط به ویزای تحصیلی استرالیا

دولت استرالیا به افرادی که شهروند یا مقیم دائم استرالیا نیستند اجازه می‌دهد در استرالیا تحصیل کنند. الزامات متعددی جهت دریافت ویزا در این کشور وجود دارد که دانشجویان باید آنها را بدانند و رعایت کنند. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل باید بدانید که به کدام فرم‌ها نیاز دارید و از کجا می‌توانید آنها را تهیه کنید. همچنین تغییرات شرایط ویزا را پیگیری کرده و از آن اطلاع داشته باشید.

یادداشت پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا راهنمای کوتاهی برای دانشجویان بین المللی برای زندگی در استرالیا را فراهم کنیم. شما به عنوان یک متقاضی تحصیل قبل از مهاجرت به این کشور باید حتما به نکاتی که در بالا بیان شد، توجه ویژه داشته باشید. در این صورت قطعا تجربه تحصیلی بی‌نظیری را در کشور استرالیا تجربه خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button