ارتقاء رتبه‌ جهانی دانشگاه مک کواری استرالیا

رتبه‌بندی جهانی برای دانشگاه مک کواری افزایش یافت

دانشگاه مک کواری در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS توانست رتبه جهانی 130 را در جهان کسب کند. این دانشگاه با 65 پله صعود به بالاترین جایگاه خود دست پیدا کرد.

براساس آخرین رتبه‌بندی سال 2024، دانشگاه مک کواری در رتبه 10 استرالیا قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 4 رتبه افزایش پیدا کرده است. تغییر رتبه دانشگاه مک کواری نشان‌دهنده بهبود طیف وسیعی از معیارهای کیفیت، از جمله استناد به هر دانشکده و تغییرات در روش‌ رتبه‌بندی دانشگاه است. در رتبه‌بندی جدید دانشگاه، سه شاخص عملکردی معرفی شده است. این تغییرات و شاخصه‌های جدید نشان‌دهنده الویت‌های آموزشی برای دانشجویان بوده و موجب بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه می‌شود.

رتبه جهانی دانشگاه مک کواری استرالیا

دانشگاه مک کواری در رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌ها توانست رتبه 10 را به خود اختصاص دهد. رتبه این دانشگاه در هر سه شاخصه عملکردی به شرح زیر است:

  • پایداری: رتبه 9
  • نتایج اشتغال: رتبه 8
  • شبکه تحقیقات بین‌المللی: رتبه 8

پروفسور اس بروس داوتون، معاون رئیس دانشگاه می‌گوید: “وضعیت بهبود یافته دانشگاه مکواری بازتاب تعهد سرسختانه آن به موفقیت دانشجویان، تحقیقات تأثیرگذار و تأثیر پایداری جهانی است”

شاخص‌های جدید رتبه‌بندی QS به شدت با اخلاق دانشگاه مک‌کواری مطابقت دارد. بنابراین دیدن عملکرد خوب دانشگاه در این زمینه‌ها بسیار خوشحال کننده است.

رتبه‌بندی Quacquarelli Symonds (QS) که در سال 2004 راه اندازی شد، مؤسسات را بر اساس تحقیق، آموزش، شهرت، قابلیت استخدام و چشم‌انداز بین المللی ارزیابی می‌کند. نسخه 2024، 2963 موسسات را در سطح جهان ارزیابی می‌کند و 1500 موسسه را برتر منتشر کرد.

براساس نتیجه آخرین رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه مک کواری (Macquarie) در دومین سال متوالی توانست در بین 200 دانشگاه برتر جهان، رتبه بهترین را به خود اختصاص دهد و روند صعودی داشته باشد. این دانشگاه در پنج سال گذشته 107 رتبه کسب کرده است. جهش 65 رتبه‌ای همچنین بزرگترین صعود سال به سال دانشگاه است.

پروفسور رودن ویلکینسون، معاون معاون آموزشی (آکادمیک) می‌گوید که شناسایی QS نشانه موفقیت دانشگاه در تولید فارغ التحصیلان با تقاضا است.

او می‌گوید: «بخشی از مزیت مک‌کواری شیوه‌ای است که فارغ‌التحصیلان ما برای دستیابی به مشاغل موفق و موفق آماده می‌شوند. “یک فارغ التحصیل مک کواری بسیار مورد توجه است و به خوبی برای مشاغل امروز و آینده آمادگی کامل دارد.”

منبع: mq.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button