رشته هوش مصنوعی در استرالیا

همانطور که احتمالا این روزها شنیده‌اید، هوش مصنوعی در زندگی انسان‌ها تاثیرات مثبت و منفی بسیاری گذاشته است. به همین منظور تحصیل در این رشته می‌تواند آینده روشنی برای دانشجویان رقم بزند. اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید و رشته مناسب برای شما کدام است، پیشنهاد ما این است که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و با رشته جذاب هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوید. با تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های استرالیا می‌توانید آینده شغل مناسبی را برای خود محیا کنید و یا کسب و کار خودتان را ایجاد نمایید.

براساس تحقیقات انجام شده، دریافتند که دولت استرالیا تقریبا 124.1 میلیون دلار را برای برنامه اقدام هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری نموده است. شاید بگویید چرا؟ زیرا این کشور تصمیم دارد در بین سایر کشورهای اروپایی به عنوان یک رهبر جهانی در هوش مصنوعی شناخته شود. بنابراین شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل پس از تحصیل خود می‌توانید به بالاترین درجات عالیه و همچنین اقامت دائم در استرالیا دست پیدا کنید. اما چطور و در چه دانشگاه‌هایی امکان تحصیل در رشته هوش مصنوعی وجود دارد؟ در ادامه به طور کامل درباره دانشگاه، پذیرش، هزینه و مقاطع تحصیلی مختلف رشته هوش مصنوعی اطلاعات جامع و دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه شوید.

معرفی رشته هوش مصنوعی

رشته هوش مصنوعی در استرالیا

قبل از اینکه تنها به دلیل آینده روشن رشته هوش مصنوعی در استرالیا را انتخاب کنید باید با این رشته آشنایی بیشتری پیدا کنید. چرا که برخی صرفا به دلیل مزایا و آینده شغلی عالی این رشته تحصیلی را انتخاب می‌کنند که اصلا کار درستی نیست. چرا که عدم علاقه و استعداد می‌تواند منجر به شکست شود. بنابراین علاوه بر آینده پیش‌رو باید با رشته هوش مصنوعی و به طور کلی هوش مصنوعی آشنایی بیشتری داشته باشید.

هوش مصنوعی یکی از شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های علوم کامپیوتر محسوب می‌شود که در آن ماشین‌ها مانند انسان‌ها درباره موضوعات مختلف و همچنین راه‌حل‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. در حقیقت یادگیری ماشینی یکی از روش‌هایی است که به واسطه ماشین‌ها داده‎ها تجزیه و تحلیل می‌شوند. تقریبا کارهایی که ما در طی روز آنها را انجام می‌دهیم از هوش مصنوعی برای انجامشان بهره می‎گیریم. شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد و بگویید نه اینطور نیست.

اما واقعیت همین است. کلیه دستیارهای هوشمندی که روی گوشی مانند سیری، الکسا و دستیار گوگل که برای انجام شدن بهتر کارها از آنها بهره می‌گیرید و همچنین توصیه‌هایی که در یوتیوب، نتفلیکس و اسپاتیفای یا حین خرید از آمازون یا دیجیکالا دریافت می‌کنید، همگی بر پایه الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

مزیت‌های تحصیل در رشته هوش مصنوعی در استرالیا

مزیت‌های تحصیل در رشته هوش مصنوعی در استرالیا

احتمالا تا چندین سال دیگر همه امور ما توسط هوش مصنوعی انجام می‌شوند و این اصلا چیز عجیب و غریبی نیست. بنابراین در این حالت تمامی دانشجویان بین‌المللی که در رشته هوش مصنوعی تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی انجام داده‌اند، در جامعه خود یا کشور استرالیا نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

در حقیقت در یک جمله کوتاه و مختصر می‌توان گفت که این دانشجویان آینده‌ای روشن انتظارشان را می‌کشد و همه دنیا به آنها نیاز دارند. اما چرا تحصیل در کشور استرالیا؟ تحصیل در رشته هوش مصنوعی در استرالیا چه مزیت‌هایی خواهد داشت؟

همانطور که احتمالا بارها در مقالات گذشته ما مطالعه کرده‌اید، استرالیا یکی از کشورهای فوق‌العاده عالی و زیبا جهت مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان بین‌الملل در این کشور نه تنها فرصت تحصیل دارند بلکه آنها می‌توانند از دیدن مناظر زیبا، حیات وحش و… استرالیا نهایت لذت را ببرند و یک زندگی عالی را تجربه کنند. همچنین در این کشور پس از تحصیل فرصت‌های شغلی بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آنها استفاده کنند و پس از تکمیل تحصیلات بازهم در این کشور بمانند و زندگی کنند.

در کشور استرالیا، سطح درآمد، فرصت‌های شغلی، آموزش، بهداشت، ارتباطات اجتماعی، مشارکت مدنی و رضایت از زندگی از میانگین جهانی بالاتر است. این کشور از نظر کیفیت زندگی در سطح جهان رتبه 5 جهانی را دارد. بنابراین شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل با مهاجرت تحصیلی به این کشور، علاوه بر تحصیل می‌توانید تجربه‌های بسیار زیادی را به دست بیاورید.

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، رشته هوش مصنوعی در استرالیا از اهمیت بالایی برخوردار است. این کشور چشم‌انداز روشن و فوق‌العاده‌ای را برای جهانی شدن در این حوزه در نظر گرفته است. بنابراین شرایط برای یک دانشجوی بین‌الملل همه جوره در کشور استرالیا برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی فرآهم است. به طور کلی مزایای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کشور استرالیا به شرح زیر است:

  1. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، ارزش هوش مصنوعی که جزء فناوری‌های دیجیتال شناخته می‌شود تا سال 2030، 22.17 تریلیون دلار استرالیا برآورد شده است. این میزان بالاترین نرخ در بین سایر کشورهای خارجی است.
  2. در استرالیا برای دانشجویان پس از تکمیل تحصیل خود و همچنین دریافت مدرک تحصیلی تقریبا در حال حاضر 160 هزار فرصت شغلی فرآهم است.
  3. دانشجوی بین‌المللی که دارند ویزای Temp (زیر کلاس 408) هستند، می‌توانند بیش از 40 ساعت در هر دو هفته کار کنند. این یک مزیت بزرگ برای دانشجویان محسوب می‌شود، چرا که آنها علاوه بر کسب درآمد، می‌توانند تجربه کاری بسیار مفیدی نیز داشته باشند.
  4. استارتاپ‌های بسیاری در کشور استرالیا، تحقیقاتشان را در حوزه هوش مصنوعی شروع کردند و روز به روز در حال افزایش هستند.
  5. بسیاری از استارتاپ‌های برای انجام کارهای خود متکی به هوش مصنوعی هستند. بنابراین آنها با افتخار حاضرند دانشجویان بین‌الملل را پس از فارغ‌التحصیلی به سرعت جذب کنند.
  6. هوش مصنوعی در استرالیا در همه بخش‌ها به خصوص بهداشت، علم و فناوری، زیرساخت، توسعه و غیره وجود دارد. بنابراین این موضوع می‌تواند برای دانشجویان یک خبر خوب محسوب شود. چرا که این همه شغل وابسته به هوش مصنوعی، گویای آینده شغلی بسیار عالی در کشور استرالیا است.
  7. براساس آخرین تخمین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود (CSIRO) آژانس ملی علوم استرالیا، این کشور در سال 2030 به 161 هزار متخصص جدید هوش مصنوعی در زمینه‌های یادگیری ماشین، کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی و سایر فناوری‌های نیاز خواهد داشت. براساس تخمین‌های همین سازمان، فناوری‌های دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی تا سال 2028 به طور بالقوه 315 میلیارد دلار استرالیا برای اقتصاد این کشور ارزش آفرینی خواهد کرد. این آمار ور ارقام تنها بخشی از اهمیت هوش مصنوعی در آینده را نمایش می‌دهند.
  8. دریافت اخذ ویزای کار سه ساله و همچنین اخذ اقامت دائم پس از گذشت یک سال از دیگر مزیت‌های تحصیل در رشته هوش مصنوعی در استرالیا است.

دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته هوش مصنوعی در مقاطع مختلف + هزینه + شرایط اخذ پذیرش

رشته هوش مصنوعی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مختلف استرالیا به دانشجویان بین‌الملل و سایر دانشجویان محلی و بومی ارائه می‌شود. برخی از بهترین دوره‌های هوش مصنوعی در دانشگاه‌های استرالیا در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

دوره‌های برتر کارشناسی هوش مصنوعی در دانشگاه‌های استرالیا

همانطور که می‌دانید در استرالیا موسسات آموزشی و دانشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند. بسیاری از این دانشگاه‌ها در دوره 4 ساله کارشناسی، رشته هوش مصنوعی را به دانشجویان بین‌الملل و دانشجویان محلی ارائه می‌کنند. افراد با توجه به علاقه و استعداد خود می‌توانند رشته هوش مصنوعی را در یکی از دانشگاه‌های ارائه‌کننده انتخاب و تحصیلات خود را در این رشته و کشور آغاز نمایند. برخی از دوره‌های برتر هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های زیر در استرالیا ارائه می‌شوند:

دانشگاه دیکین

رشته هوش مصنوعی در دانشگاه دیکین

در دانشگاه دیکین، در مقطع تحصیلی لیسانس، رشته هوش مصنوعی به دانشجویان بین‌الملل و همچنین محلی ارائه می‌شود. دانشجویان در مدت زمان 3 سال می‌توانند در این رشته تحصیلات خود را تکمیل و فارغ‌التحصیل شوند. هزینه این دوره در دانشگاه دیکین استرالیا در طول یک سال تقریبا 34400 دلار استرالیا برآورد شده است. شما برای اخذ پذیرش در رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه باید حتما دارای مدرک آیتلس با نمره حداقلی 6.5 باشید.

دانشگاه استرالیا غربی

رشته هوش مصنوعی در دانشگاه وسترن استرالیا

دانشجویان بین‌الملل می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی هوش مصنوعی به دانشگاه استرالیا غربی درخواست دهند. مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه در استرالیا 4 سال و هزینه هر دوره طی سال برابر با 166 هزار دلار استرالیا است. برای درخواست و اخذ پذیرش در این دانشگاه باید در تاریخ مشخص درخواست خود را ارسال نمایید. تاریخ درخواست برای ترم یک در ماه فوریه و ترم دوم در ماه ژوئیه است. شرایط پذیرش جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک دیپلم متوسط
  • گواهی تمکن مالی
  • مهارت زبان انگلیسی:
    • آیتلس: 6.5
    • PTE: 64
    • iBT: 230

دوره‌های برتر کارشناسی ارشد هوش مصنوعی استرالیا

در کشور استرالیا به نسبت وجود تعداد موسسات دانشگاهی بسیار زیاد، تعداد اندکی از آنها رشته هوش مصنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌کنند. طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های استرالیا معمولا بین 1.5 تا 2 سال است. برخی از دانشگاه‌های ارائه‌کننده هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر هستند:

دانشگاه موناش

رشته هوش مصنوعی دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش یکی از بهترین موسسات و دانشگاه‌های استرالیا شناخته می‌شود و در حقیقت مهد مراکز تحقیقاتی مهم در استرالیا است. بنابراین شما در این دانشگاه فرصت تحقیقاتی بسیار زیادی را پیش روی خود خواهید داشت. این دانشگاه رشته هوش مصنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌المللی و محلی ارائه می‌کند. طول بازه تحصیل در این مقطع در رشته تحصیلی هوش مصنوعی بین 1.5 تا 2 سال است و هزینه تحصیل برابر با 44900 دلار استرالیا است. شما جهت درخواست برای اخذ پذیرش رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه برای ترم یک در ماه فوریه و ترم دوم در ماه ژوئیه می‌توانید درخواست دهید.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه موناش عبارتند از:

  • جهت شرکت در دوره 1.5 ساله، وجود مدرک لیسانس غیر رشته فناوری اطلاعات (IT) یا معادل آن نیاز است.
  • برای شرکت در دوره 2 ساله، وجود مدرک لیسانس در زمینه‌های علوم، مهندسی، فناوری با دوره‌های ریاضی و برنامه نویسی
  • مهارت زبان انگلیسی
    • آیلتس: 6.5
    • PTE: 58
    • iBT: 79

دانشگاه RMIT

رشته هوش مصنوعی در دانشگاه RMIT استرالیا

دانشگاه آر ام آی تی (RMIT University) یا همان دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن یک دانشگاه عمومی در استرالیا است که در سال 1887 ساخته شده و جزء بهترین دانشگاه‌های استرالیا شناخته می‎شود. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌الملل و همچنین بومی دوره هوش مصنوعی را در مدت زمان تحصیل 2 ساله ارائه می‌کند. هزینه این دوره در طول یک سال تحصیل برابر با 37440 دلار استرالیا است و شما برای درخواست ترم یک باید در ماه فوریه و برای ترم دون در ماه ژوئیه اقدام کنید. برخی از شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • دارا بودن مدرک لیسانس از دانشگاه‌های خارج از استرالیا با معدل چهار (GPA) در رشته کامپیوتر، بهداشت علوم یا مهندسی
  • دارا بودن مدرک لیسانس با نمره 4 (GPA) در ریاضیات و برنامه به همراه سه سال سابقه کار حرفه‌ای
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی:
    • آیلتس: 6.5
    • PTE: 58
    • تافل iBT: 79
    • CAE: 176

دانشگاه وسترن

رشته هوش مصنوعی در دانشگاه وسترن استرالیا

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا، دانشگاه وسترن نام دارد. این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی است که در شهر پرث مرکز ایالت استرالیای غربی قرار دارد. این دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل و همچنین بومی دوره هوش مصنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. بازه تحصیل این دوره 2 سال است و فرد پس از پایان 2 سال مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت می‌کند. هزینه رشته هوش مصنوعی در دانشگاه وسترن تقریبا برابر با 33280 دلار استرالیا است. برای درخواست و اخذ پذیرش از این دانشگاه برای ترم یک در ماه مارش و برای ترم دو در ماه ژوئیه باید اقدام کنید.

شرایط اخذ پذیرش رشته هوش مصنوعی در دانشگاه وسترن به شرح زیر است:

  • دارا بودن مدرک لیسانس رشته‌های آی تی، سیستم اطلاعات یا علوم کامپیوتر یا معادل آن با گرایش علوم داده، مهندسی، فناوری ارتباطات و… و همچنین یک سال سابقه کار
  • داشتن مدرک معتبر (گواهینامه) در رشته آی تی، سیستم اطلاعات یا علوم کامپیوتر
  • دارا بودن مدرک دیپلم آی تی، سیستم اطلاعات یا علوم کامپیوتر با حداقل دو سال سابقه کار
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی:
  • آیلتس: 6.5
  • PTE: 64
  • تافل iBT: 230

فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته هوش مصنوعی

  • تحلیلگران و توسعه دهندگان هوش مصنوعی
  • مهندسان و دانشمندان هوش مصنوعی
  • محققان هوش مصنوعی
  • متخصص الگوریتم هوش مصنوعی
  • کارشناس رباتیک
  • کارشناسان نظامی و هوایی
  • مهندسین تعمیر و نگهداری و مکانیک
  • تکنسین‌های هوش مصنوعی جراحی
  • دانشمندان داده
  • مشاور هوش مصنوعی
  • مدیر تحول هوش مصنوعی
  • مدیر یادگیری ماشین
  • توسعه دهنده هوش تجاری
  • مجری بازاریابی دیجیتال
  • مدیر زنجیره تامین
  • مدیر اجرایی تجزیه و تحلیل مالی
  • معماران هوش مصنوعی
  • مهندسین نرم افزار فناوری هوش مصنوعی
  • مدیران محصولات هوش مصنوعی
  • اخلاق شناس هوش مصنوعی

سخن آخر

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، رشته هوش مصنوعی یک رشته به نسبت جدیدی است که شما با ورود به این رشته و تحصیل در کشور استرالیا می‌توانید آینده شغلی روشنی را برای خود رقم بزنید. در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با شرایط پذیرش، هزینه و همچنین فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته هوش مصنوعی بیشتر آشنا کنیم. بنابراین شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا به این رشته نیز بیندیشید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button