شرایط دریافت بورسیه فول فاند در استرالیا چگونه است؟

شاید شما هم مانند بسیاری از دانشجویان بین‌الملل همین حالا به مهاجرت تحصیلی استرالیا بیندیشید. اما قطعا یکی از موانع‌تان برای عملی کردن فرآیند مهاجرت، ترس از هزینه‌های تحصیل در کشور استرالیا باشد. اما یک خبر خوب در این مطلب وجود دارد! کشور استرالیا تعداد زیادی از بورسیه‌های تحصیل فول فاند (Fully Funded) را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند.

بورسیه فول فاند کلیه هزینه‌های تحصیلی در استرالیا را پوشش می‌دهد و سبب مدیریت هزینه‌های تحصیلی دانشجویان بین‌الملل می‌شود. نیازی به نگرانی نیست که در چه مقطع تحصیل قصد مهاجرت دارید. چرا که بورسیه تحصیلی فول فاند در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داده می‌شود. اما سوال اساسی و اصلی این است که بورسیه فول فاند به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ بسیاری از دانشگاه‌های برتر استرالیا، بورسیه‌های فول فاند مختص به خود را دارند. بنابراین شما قبل از دریافت بورسیه باید این دانشگاه‌ها و بورسیه فول فاند آنها را بشناسید. در ادامه قصد داریم شما را با بورسیه فول فاند آشنا کنیم.

بورسیه فول فاند (Fully Funded) استرالیا در سال 2024

بورسیه فول فاند استرالیا 2024

همانطور که در بالا مطالعه کردید هر دانشگاه بورسیه فول فاند مختص به خود را دارد. شما برای بهره از فول فاند دانشگاه‌های برتر ابتدا باید اطلاعات کامل و دقیق درباره این دانشگاه‌ها داشته باشید. در سال 2024 بیش از 1000 بورسیه تحصیلی از سوی دولت و دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌الملل استرالیا تعلق می‌گیرد. تمامی بورسیه‌های تحصیل به عنوان یک کمک هزینه سالیانه هستند که زندگی را برای دانشجویان بین‌الملل در کشور استرالیا ساده‌تر می‌کنند و سبب کاهش شهریه دانشگاه، اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر به استرالیا می‌شوند. بنابراین با دریافت بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان می‌توانند علاوه بر کاهش یا معافیت از پرداخت شهریه، سایر هزینه‌های زندگی دانشجوییی خود را نیز مدیریت نمایند.

دانشجویان و متقاضیان بین‌الملل جهت اخذ بورسیه تحصیل فول فاند می‌توانند درخواست‌شان را به دانشگاه‌های برتر جهان مانند سیدنی، کارنگی ملون، دیکن، چالز داروین، ملبورن، گریفیث، کوئینزلند و… بدهند.

لیست برخی از دانشگاه‌های ارائه‌کننده بورسیه فول فاند در استرالیا

لیست برخی از دانشگاه‌های ارائه‌کننده بورسیه فول فاند در استرالیا

در ادامه قصد داریم شما را با برخی از دانشگاه‌های معروف که به دانشجویان بین‌الملل بورسیه فول فاند ارائه می‌کنند، آشنا کنیم. شما برای شروع و مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانید جهت دریافت بورسیه فول فاند در هر مقطع تحصیلی به این دانشگاه‌ها درخواست دهید.

دانشگاه چارلز داروین

دانشگاه چارلز داروین بورسیه فول فاند را جهت رفاه حال دانشجویان بین‌الملل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند. بورسیه فول فاند دانشگاه چارلز هزینه‌های تحصیل را تا 50% پوشش می‌دهد. براساس بورسیه تحصیلی دانشگاه چارلز این دانشگاه ماهانه یک کمک هزینه جزئی نیز به دانشجو کمک می‌کند تا بتواند امور زندگی خودش را بگذراند.

دانشگاه دیکین

 دانشگاه دیکین به دانشجویان بین‌الملل در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه فول فاند را اعطا می‌کند. براساس این بورسیه تحصیلی دانشجویان بین‌الملل از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • دانشجویان دکترا: ۳ سال کمک هزینه و ۴ سال معافیت از شهریه
  • دانشجویان کارشناسی‌ارشد: ۲ سال کمک هزینه و ۲ سال معافیت از شهریه

دانشگاه ملبورن

دانشگاه‌ ملبورن به دانشجویان بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه‌های تحقیقاتی می‌دهد. بورسیه تحقیقاتی دانشگاه ملبورن به مدت 2 سال برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحقیقات انجام می‌دهند، تعلق می‌گیرد. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکتری 4 سال خواهد بود.

دانشگاه گریفیث

دانشگاه گریفیث نیز مانند سایر دانشگاه‌های استرالیا به دانشجویان بین‌الملل خود در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری بورسیه می‌دهد. بسته به نوع بورسیه دانشجو از مزایای زیر برخوردار خواهد شد:

  • تخفیف شهریه
  • معافیت از پرداخت شهریه
  • کمک هزینه تحصیلی و تحقیقاتی (مختص شهروندان استرالیایی و نیوزلندی)

دانشگاه کوئینزلند (بورسیه صلح روتاری)

بورسیه صلح روتاری دانشگاه کوئینزلند مختص دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد است. این بورسیه به مدت 15 الی 24 ماه برای کلیه برنامه‌های کارشناسی و برای برنامه توسعه گواهی حرفه‌ای تا 3 ماه است. بنابراین براساس شرایط مدت زمان بورسیه متفاوت خواهد بود.

دانشگاه موناش

بورسیه تحصیلی دانشگاه موناش به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق دارد. طول دوره بورسیه‌های دانشگاه موناش بسته به رشته انتخابی شما مدت زمان متفاوتی دارند. بنابراین قبل از دریافت بورسیه دانشگاه موناش باید در هر مقطع تحصیلی ابتدا رشته خود را انتخاب کنید. بورسیه تحصیلی دانشگاه موناش کمک هزینه سالانه 29500 دلار و همچنین کمک هزینه سفر 1500 دلاری را شامل می‌شود.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ بورسیه‌های فول فاند (Fully Funded) استرالیا

همانطور که در بالا مطالعه کردید، هر دانشگاه در استرالیا، بورسیه مختص خود را دارد. بنابراین هر یک از دانشگاه‌های استرالیا جهت اعطای بورسیه تحصیلی با توجه به نوع بورسیه، از دانشجویان مدارک خاصی را درخواست می‌کنند و شرایط دریافت هر کدام از این بورسیه‌ها با دیگری متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی برخی از شرایط و مدارک عمومی جهت اخذ بورسیه فول فاند استرالیا به شهر زیر است:

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • کسب حداقل معدل تعیین شده از سوی دانشگاه
  • وجود سوابق تحصیلی درخشان در دوران تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر
  • نامه اخذ پذیرش از سوی دانشگاه انتخابی
  • ارائه ریزنمرات به دانشگاه
  • وجود کلیه مدارک تحصیلی معتبر و مرتبط در مقاطع قبل
  • ثبت درخواست به موقع جهت اخذ بورسیه در بازه زمانی مشخص (قبل از ددلاین تعیین شده)
  • ارائه رزومه کاری و گزارش تمامی شرکت در دوره‌ها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی
  • داشتن مقاله یا کتاب، توصیه علمی یا آکادمیک و CV
  • وجود طرح پیشنهادی پژوهش

مراحل اخذ بورسیه فول فاند استرالیا

مراحل اخذ بورسیه فول فاند استرالیا 2024

احتمالا با مطالعه مطالب بالا به دنبال چگونگی اخذ بورسیه فول فاند استرالیا هستید. چگونه می‌توانید بورسیه فول فاند دانشگاه‌های استرالیا را دریافت کنید؟ همانطور که تا به اینجای مطلب چندین بار اشاره شد، هر دانشگاه و موسسه آموزش شرایط و مراحل مختص به خودش را جهت اخذ بورسیه فول فاند دارد. اما با این وجود چند مرحله اصلی و رایج وجود دارند که شما جهت اخذ بورسیه از دانشگاه‌های مختلف باید آن را طی کنید. برخی از این مراحل عبارتند از:

بررسی‌های لازم جهت اخذ بورسیه فول فاند مناسب

برای دریافت و اخذ بورسیه فول فاند قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که بورسیه فول فاند مناسب شما چیست؟ به طور کلی شما اطلاعات کامل و کافی درباره فول فاند را از طریق برخی مراجع می‌توانید دریافت کنید. زیرا فول فاندهای کشور استرالیا توسط سه ارگان مختلف به دانشجویان بین‌الملل اعطا می‌شوند. این سه ارگان به شرح زیر هستند:

  • ارگان‌های سازمانی و دولتی استرالیا
  • دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی استرالیا
  • کشور ایران

شما از این سه ارگان می‌توانید اطلاعات کامل درباره فول فاند مورد نظر خود را پیدا کنید. در این حالت بهترین انتخاب را خواهید داشت.

فراهم کردن شرایط و مدارک

پس از بررسی‌های کامل باید شرایط و مدارک مورد نیاز هر بورسیه را با دقت مطالعه کنید. با مطالعه آنها خواهید یافت که واجد شرایط دریافت بورسیه هستید یا خیر؟ اگر شرایط اخذ بورسیه را داشتید باید مدارک و اسناد مورد نظر هر فول فاند را به درستی جمع‌آوری و ارائه کنید. فراموش نکنید که مدارک را دقیق ارائه کنید.

درخواست دریافت فول فاند

بسیار مهم و حائز اهمیت است که روند درخواست را برای بورسیه‌های فول فاند استرالیا عاری از هر گونه اشتباهی ارسال کنید. بنابراین در این مرحله و ثبت درخواست دریافت بورسیه می‌توانید از یک استاد علمی یا متخصصین مهاجرتی کمک دریافت کنید. چرا که در این حالت امکان خطا به حداقلی‌ترین حالت خواهد رسید.

انتظار جهت اخذ یا عدم اخذ بورسیه فول فاند

بسیار تصور می‌کنند که با ثبت ارسال درخواست فول فاند باید حتما بورسیه را دریافت کنند. اما حقیقت تلخ است. چرا که امکان عدم اخذ بورسیه فول فاند نیز وجود دارد. اگر پس از ارسال اولین درخواست موفق به دریافت بورسیه فول فاند نشدید، نگران نباشید و شانس خودتان را دوباره امتحان کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دیگر، برخی از بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان موفق حین تحصیل ارائه می‌کنند.

بازه زمانی ثبت درخواست بورسیه فول فاند استرالیا چقدر است؟

هر یک از بورسیه‌های فول فاند در یک بازه زمانی مشخصی به دانشجویان ارائه می‌شوند. جهت اخذ بورسیه فول فاند باید در زمان تعیین شده اقدام کنید. چرا که در غیراینصورت موفق به کسب بورسیه فول فاند نخواهید شد. بازه زمانی بورسیه فول فاند استرالیا به عوامی نظیر نحوه کسب آن، دانشگاه انتخابی و … وابسته است. اما به طور کلی بازه زمانی ثبت درخواست اخذ بورسیه فول فاند در برخی از دانشگاه‌های استرالیا به شرح زیر است:

  • دانشگاه دیکین: دانشجویان دکترای دانشکده تجارت و حقوق در ماه مارس یا ژوئیه و سایر دانشکده‌ها در تمام طول سال
  • دانشگاه ملبورن: با توجه به دانشکده انتخابی متفاوت است
  • دانشگاه چارلز داروین: با توجه به دانشکده و دوره انتخابی متفاوت است
  • دانشگاه ملبورن: تا ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۳
  • دانشگاه کوئینزلند (بورسیه صلح روتاری): ۱۵ می هر سال
  • دانشگاه موناش (بورسیه پژوهشی و آموزشی): ۱ سپتامبر تا ۳۱ مارس، 1 آوریل تا ۳۱ اوت

بورسیه‌های فول فاند در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا

بورسیه‌های فول فاند در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، شما در تمامی مقاطع دانشگاهی می‌توانید بورسیه تحصیلی فول فاند استرالیا را کسب نمایید. اما تنوع بورسیه‌های مختلف در هر مقطع و در هر دانشگاه از استرالیا می‌تواند متفاوت باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با چند بورسیه تحصیلی فول فاند در هر مقطع تحصیلی به صورت جداگانه آشنا کنیم.

بورسیه‌های تحصیلی فول فاند در مقطع کارشناسی

در مقطع تحصیلی کارشناسی می‌توان به 2 بورسیه زیر اشاره کرد:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری سوئینبرن

بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری سوئینبرن هر ساله به مدت زمان حداکثر 2 سال کمک هزینه‌ای را برای دانشجویان بین‌الملل در نظر می‌گیرد. کمک هزینه این بورسیه سالانه تقریبا 2500 دلار است. این در حالیست که شهریه دانشگاه با دریافت این بورسیه تحصیلی بین 10 تا 75 درصد برای مدت زمان 2 الی 4 سال شامل تخفیف می‌شود. اما شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری سوئینبرن چیست؟ برخی شرایط دریافت این بورسیه به شرح زیر است:

  • مهارت و تسلط به زبان انگلیسی
  • ثبت نام در برنامه زبان انگلیسی ELICOS دانشگاه
  • عدم داشتن سایر بورسیه‌های تحصیلی
  • دارا بودن معدل بالا حداقل 60 درصد با استانداردهای نمره‌دهی استرالیا
  • بورسیه‌های جوایز استرالیا

بورسیه جوایز استرالیا به دانشجویان خارجی در حال تحصیل تعلق می‌گیرد. بورسیه‌های جوایز استرالیا شامل هزینه کامل تحصیل، کمک هزینه سفر، هزینه‌های زندگی و… است. برخی از شرایط دریافت بورسیه‌های جوایز استرالیا به شرح زیر است:

  • سن حداقل 18 سال
  • درخواست اخذ بورسیه از کشور مبدا
  • متقاضی دانشجوی بین‌الملل و خارجی باشد و درخواست اقامت دائم نکرده باشد.
  • با هیچ فردی که تابعیت استرالیایی یا نیوزلندی دارد رابطه نداشته باشد و ازدواج نکرده باشد.
  • جایزه بلند مدت استرالیا را دریافت نکرده باشد.
  • پرنسل نظامی نباشد.
  • ضوابط مشخص شده در کشوری که تابعیت دارد را رعایت کرده باشد.
  • درخواست اخذ بورسیه جوایز استرالیا را براساس مقطع تحصیلی درست داده باشد. چرا که تنها این بورسیه برای مقطع کارشناسی تعریف شده است.

بورسیه‌های تحصیلی فول فاند در مقطع کارشناسی ارشد

به دانشجویان مقطع کارشناسی نیز بورسیه‌های فول فاند مختلفی را براساس رشته مورد نظر و انتخابی ارائه می‌کنند که دو نمونه از این بورسیه‌ها به شرح زیر است:

  • برنامه آموزشی پژوهشی دولت استرالیا

بورسیه برنامه آموزشی پژوهشی دولت استرالیا (RTP) به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌شود و در اغلب دانشگاه‌های برتر استرالیا و در رشته‌های مختلف تحصیلی قابل دسترس است. این بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه‌های جانبی، معافیت از پرداخت شهریه و کمک هزینه زندگی است. شرایط موجود جهت اخذ بورسیه فول فاند RTP عبارت است از:

  • مهارت و تسلط به زبان انگلیسی
  • دانشجو باید حتما در یک دوره تحقیقاتی مطمئن و معتبر شرکت کرده باشد.
  • درخواست‌کننده این بورسیه باید حتما دانشجوی داخلی یا خارجی باشد که برای تحصیل دوره معتبر HDR در مرکز عالی HEP ثبت نام کرده باشد.
  • دانشجو نباید برای گذراندن دوره از منبع دیگری درآمد داشته باشد.
  • دانشجو نباید بورسیه تحصیلی دیگری از سایر کشورهای مشترک المنافع داشته باشد.
  • مبلغ دریافت بورسیه را باید حتما صرف هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی کنید.
  • بورسیه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن سالانه حدود 600 بورسیه فول فاند تحقیقاتی را به دانشجویان خارجی و همچنین بومی (داخلی) اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها شامل کمک هزینه سالانه (دانشجویان ارشد تا دو سال) و همچنین هزینه سفر و بیمه درمانی است. جهت اخذ بورسیه‌ فول‌ فاند دانشگاه ملبورن باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • دانشجو یا درخواست‌کننده حتما باید از دانشگاه ملبورن پذیرش اخذ کرده باشد و ثبت نام خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده باشد.
  • دانشجو برای اخذ و دریافت بورسیه فول فاند باید شایستگی علمی و تجربه حرفه‌ای خودش را به دانشگاه ثابت کند.
  • جهت اعطای بورسیه فول فاند از کشور استرالیا، پیشرفت تحصیلی متقاضی در آخرین مدرک تحصیلی و قدرت تحقیق و ظرفیت او مورد سنجش قرار می‌گیرد.

بورسیه‌های تحصیلی فول فاند در مقطع دکتری

اگر قصد دارید برای مقطع تحصیلی دکتری اقدام کنید و به دنبال اخذ بورسیه تحصیل فول فاند در مقطع دکتری هستید، باید بگوییم همه چیز در این مقطع شبیه به سایر شرایط بورسیه تحصیل در مقاطع دیگر است. بورسیه فول فاند در مقطع دکتری، دانشجو را برای تکمیل تحصیلات خود پشتیبانی می‌کند. در زیر یک نمونه از بورسیه‌های فول فاند در مقطع دکتری را برایتان آورده‌ایم.

  • بورسیه تحصیلی Graduate School دانشگاه کوئینزلند (UQ):

بورسیه Graduate School شامل بیمه درمانی، معافیت از پرداخت شهریه و کمک هزینه سالانه به مدت 3 سال و نیم می‌باشد. جهت دریافت این بورسیه باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • درخواست‌کننده بورسیه باید از یک موسسه آموزش تکمیلی در دانشگاه UQ پذیرش داشته باشد.
  • متقاضی باید توسط دانشکده دانشگاه کوئینزلند برای انجام برنامه تحقیقاتی ارزیابی شده باشد.
  • از سایر کمک هزینه‌های زندگی و تحصیلی که شامل مزایایی بیش از 75% بورس تحصیلی RTP است را دریافت نکرده باشد.

اقدامات ضروری که باید قبل از درخواست بورسیه فول فاند دانشجو بداند!

در نهایت همانطور که مطالعه کردید، شما برای داشتن یک زندگی دانشجویی بی‌دغدغه در استرالیا می‌توانید از بورسیه فول فاند استفاده کنید. قبل از درخواست جهت اخذ بورسیه فول فاند باید حتما به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید. متقاضیان پس از دریافت بورسیه فول فاند استرالیا باید حتما در وبسایت مهاجرت یا شهروندی وزارت و امور داخلی استرالیا به نشانی ImmiAccount یک حساب کاربری ایجاد کند.

پس از ساخت شدن پروفایل حال باید مدارکی را نظیر نامه پذیرش دانشگاه، مدرک زبان، مدرک اخذ بورسیه فول فاند و… را آپلود نماید. سپس وی باید جهت اخذ ویزای تحصیلی کلاس 500 استرالیا درخواست دهد و در نهایت هزینه پایه اخذ این نوع ویزا که 650 دلار استرالیا معادل 434 دلار آمریکا را پرداخت نماید. ویزای دانشجویی استرالیا به اندازه مدت زمان تحصیل یا حداکثر 5 سال اعتبار دارد.

و در پایان

بورسیه‌های فول فاند در استرالیا به دانشجویان بین‌الملل این فرصت را می‌دهند تا با هزینه کمتر ادامه تحصیل دهند و از زندگی در استرالیا نهایت لذت را ببرند. در حقیقت بورسیه فول فاند علاوه بر کاهش یا معافیت شهریه دانشگاه، برخی از هزینه‌های جانبی دانشجو و همچنین زندگی او را نیز پوشش می‌دهد. بنابراین دانشجو احساس بهتری از تحصیل خواهد داشت. فراموش نکنید که بورسیه‌های فول فاند (Fully Funded) برای هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. چرا که هر دانشگاه استرالیایی بورسیه فول فاند مختص خودش را دارد و شما قبل از درخواست باید اطلاعات دقیقی درباره بورسیه فول فاند هر دانشگاه داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط و همچنین مدارک لازم اخذ بورسیه فول فاند آشنا کنیم.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button