وضعیت مالی یک معمار در استرالیا چگونه است؟

تحصیل در استرالیا

حتما تا به حال شنیده‌اید که در استرالیا، مشاغلی چون مدیریت طرفدارهای زیادی دارد. هر سال تعداد زیادی از دانشجویان MBA جهت تحصیل به استرالیا مهاجرت می‌کنند و درآمد بالایی نیز به دست می‌آورند.

اما تکلیف سایر دانشجویان چه می‌شود؟ برای مثال، وضعیت یک فارغ‌التحصیل معماری در استرالیا چگونه است؟ آیا جزء قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شود یا هر سال درآمد  بالایی برای او درنظر گرفته شده است؟

اصلا تا به حال شده راجع به حقوق یک معمار در استرالیا کنجکاو شوید؟ شاید پیش خودتان فکر کنید که قرار نیست در استرالیا، تمام رشته‌ها بازار کار فوق‌العاده‌ای داشته باشند. این حقیقت دارد، اما رشته‌ی معماری یکی از آن رشته‌های تحصیلی محبوب است که بازار کار خیلی خوبی در استرالیا دارد. در حقیقت شخصی که به عنوان معمار در استرالیا کار می‌کند، معمولاً سالانه حدود 81،500 دلار درآمد دارد. کمترین حقوقی که برای یک معمار استرالیایی تعریف شده، 43200 دلار و بیشترین حقوق، 124.000 دلار استرالیا است!

هرچند این حقوق نسبت به حقوق‌های چهارصد هزار دلاری پزشکان استرالیایی ناچیز به نظر می‌رسد، اما نسبت به حقوقی که یک معمار در ایران دریافت می‌کند، بسیار زیاد است.

البته حقوقی که به آن اشاره کردیم شامل تمام مزایای یک معمار (اعم از خصوصی و دولتی) در استرالیا می‌شود. خوشبختانه تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان معماری در استرالیا، از مزایای دولتی زیادی بهره‌مند می‌شوند. به همین دلیل است که ما به دانشجویان معماری، تحصیل در استرالیا را توصیه می‌کنیم.

در  ادامه، تمام جزئیات مربوط  به حقوق یک معمار در استرالیا را بیان می‌کنیم تا از زیر و بم آن سردربیاورید و برای آینده‌ی خود، تصمیم درستی بگیرید.

حداقل حقوق یک معمار در استرالیا چقدر است؟

همانطور که در  بالا به آن اشاره شد، فارغ‌التحصیلان معماری در استرالیا حداکثر می‌توانند 124000 دلار در سال به دست بیاورند.

حقوق متوسط یک معمار به طور سالانه چقدر است؟

فارغ‌التحصیلان معماری به طول معمول سالانه 76.600 دلار به دست می‌آورند. به این معنی که 50 درصد معماران استرالیایی، چنین حقوقی دارند. در مقیاس دقیق‌تر، 25 درصد معماران کمتر از 53.000 دلار در سال، و 75 درصد معماران، در حدود 94200 دلار در سال به دست می‌آورند. با این حساب، 25 درصد فارغ‌التحصیلان معماری در استرالیا سالانه بیش از 94200 دلار به دست خواهند آورند.


تحصیل در استرالیا

تاثیر سوابق کاری و تجربه در حقوق معماران

شما به هر جای دنیا که مهاجرت کنید، برای اشتغال به کار باید تجربه و سابقه‌ی کاری داشته باشید. البته در صورت مهاجرت تحصیلی به استرالیا، این مشکل به سرعت حل می‌شود. از آنجا که دانشگاه‌های استرالیایی رنک خوبی در اشتغال زایی فارغ‌التحصیلان دارند، بعد از اتمام تحصیلات به سرعت می‌توانید کار پیدا کنید.

اما به هر حال تجربیات و سوابق کاری تاثیر مهمی در حقوق شما خواهند داشت. هرچه سوابق کاری شما بیشتر باشد، حقوق و دستمزد نیز بیشتر خواهد بود. پس اگر قبلا جایی مشغول به کار بوده‌اید یا چند پروژه‌ی معماری را به اتمام رسانده‌اید، برای شغل‌یابی حتما آن‌ها را به عنوان رزومه برای کارفرما ارسال نمایید.

درآمد معماران بر اساس سوابق کاری در ادامه نوشته شده است:

  • کمتر از دو سال سابقه کار: سالانه 49.700 دلار
  • دو تا پنج سال سابقه کار: سالانه 60.900 دلار (در اینجا یک افزایش حقوق 23 درصدی مشاهده می‌شود)
  • پنج تا ده سال سابقه کار:‌سالانه 86.400 دلار ( در اینجا یک افزایش حقوق 42 درصدی مشاهده می‌شود)
  • ده تا پانزده سال سابقه کار: سالانه 101.000 دلار (در اینجا یک افزایش حقوق 17 درصدی نسبت به گروه قبلی مشاهده می‌شود).
  • پانزده تا بیست سال سابقه کار: سالانه 111000 دلار (در اینجا یک افزایش حقوق 10 درصدی مشاهده می‌شود).
  • بیش از بیست سال سابقه کار حرفه‌ای: سالانه 117.000 دلار (این حقوق نسبت به گروه قبلی 6 درصد بیشتر است).


تحصیل در استرالیا

درآمد معماران بر اساس سوابق تحصیلی

شاید این مورد در ایران زیاد جدی گرفته نشود. اخیرا در اکثر شرکت‌هایی که مشغول به کار هستیم، تجربه و سابقه‌ی کار بررسی می‌شود. از متقاضی نمونه کار درخواست می‌شود و سپس حقوق او تعیین خواهد شد. شاید بیش از نیمی از کارمندان شرکت‌های خصوصی، آخرین مدرک تحصیلی خود را به محل کار ارائه نداده باشند.

اما در استرالیا، اوضاع کاملا فرق دارد. مهاجرت به استرالیا در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه راجع به تفاوت حقوق معماران بر اساس سوابق تحصیلی صحبت خواهیم کرد:

  • درآمد معماران با مدرک کارشناسی در استرالیا: سالانه 56100 دلار
  • درآمد معماران با مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا: سالانه 109.000 دلار

همانطور که مشاهده می‌کنید، معمارانی که تحصیلات تکمیلی دارند 93 درصد بیش‌تر از کسانی که فقط کارشناسی دارند، حقوق می‌گیرند. پس اگر کارشناسی معماری دارید، با مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانید حقوق بسیار بالاتری به دست بیاورید.

درآمد معماران استرالیا بر اساس جنسیت

این تصور را دور بریزید که فقط در ایران تبعیض جنسیتی قائل می‌شوند. متاسفانه اینکه حقوق آقایان بیشتر از خانم‌ها باشد، در اکثر کشورهای دنیا برپا  است. این قانون در استرالیا نیز اجرا می‌شود. چون یک معمار مرد در استرالیا 7 درصد بیشتر از یک معمار زن، حقوق می‌گیرد.

افزایش حقوق سالانه‌ی یک معمار در استرالیا

با اینکه افزایش حقوق سالانه به معنی هر 12 ماه یکبار است، اما در استرالیا هر 17 ماه یکبار حقوق معماران افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه هر معمار در استرالیا هر 17 ماه  یکبار، یک افزایش حقوق 12 درصدی خواهد داشت.

مزایای شغل معماری در استرالیا

از آنجا که یک معمار به تولید ملی کمک می‌کند، پس مزایای زیادی شامل حال او می‌شود. خصوصا که استرالیا یک کشور توریستی و فرهنگی است و به معماران برجسته‌ی زیادی نیاز دارد. 78 درصد کارمندان استرالیایی اعلام کردند که سالانه مزایای زیادی شامل حالشان می‌شود. این مزایا می‌تواند شخصی یا دولتی باشد. مزایای شخصی به خود کارفرما و کارمند بستگی دارد. اما مزایای دولتی اجباری است و هر سال شامل حال کارمند خواهد شد.

درآمد معماران بر اساس شرکت خصوصی و دولتی

این امری طبیعی است که کسانی که در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی کار می‌کنند، درآمد بیشتری داشته باشند. اما این تفاوت آن‌چنان زیاد نیست که باعث عصبانیت کارمندان شرکت‌های خصوصی شود. معمولا درآمد کارمندان اداره‌های دولتی پنج درصد بیشتر از کارمندان اداره‌های خصوصی است.

وضعیت افزایش حقوق کلی معماران در کشور استرالیا

با توجه به گزارشات به دست آمده، به طور کلی حقوق معماران در استرالیا در حال افزایش است. حقوق کل معماران استرالیا نسبت به سال 2019، دو درصد افزایش پیدا کرده است . به این ترتیب، در سال‌های آینده، سقف حقوق تعریف شده برای معماران استرالیا بیشتر خواهد بود.

حقوق ساعتی معماران در استرالیا

با توجه به گزارشات، یک معمار ساعتی 39 دلار در استرالیا درآمد دارد.

مقایسه‌ی حقوق معماران نسبت به سایر مشاغل مربوط به رشته‌ی معماری

همانطور که می‌دانید رشته‌ی معماری زیرشاخه‌های مختلفی دارد. هر زیرشاخه شغل مخصوصی دارد که حقوق مشخصی نیز برای آن تعریف شده است. به طور کلی، هر معمار نسبت به سایر مشاغل مربوط به معماری، حقوق بیشتری به دست می‌آورد. در ادامه حقوق مربوط به سایر زیرشاخه‌های رشته‌ی معماری نوشته شده است:

عنوان شغلی حقوق سالانه

 

معمار 81,500 AUD
طراح  معماری 81,500 AUD
پیش‌نویس طرح معماری 67,400 AUD
مدیریت معماری 105,000 AUD
تکنسین معماری 83,800 AUD
مشاور معماری 86,600 AUD
مدیر بررسی تخمین‌های معماری 89,800 AUD
نویسنده‌ی مختصات معماری 61,100 AUD
دستیار مدیر معماری 94,900 AUD
دستیار طراحی و دکوراسیون 74,900 AUD
مدیر طراحی 99,700 AUD
سرپرست پیش‌نویسی 72,900 AUD
مدیر پروژه و تسهیلات 103,000 AUD
برنامه‌ریز تسهیلات 88,700 AUD
دستیار طراحی داخلی 63,400 AUD
طراح داخلی 89,800 AUD
طراح آشپزخانه 78,900 AUD
طراح منظره 88,600 AUD
تکنسین نقشه‌کشی 65,800 AUD
فوتوگرامتریست 67,900 AUD

حقوق معماران بر اساس محل زندگی در استرالیا

شهر حقوق سالانه

 

Adelaide 83,800 AUD
Brisbane 89,600 AUD
Canberra-Queanbeyan 85,300 AUD
Gold Coast-Tweed 81,000 AUD
Gosford 75,200 AUD
Melbourne 92,600 AUD
Newcastle 84,700 AUD
Perth 86,700 AUD
Sunshine Coast 79,600 AUD
Sydney 95,600 AUD
Wollongong 79,000 AUD

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه دربارهٔ «وضعیت مالی یک معمار در استرالیا چگونه است؟»

  1. سلام
    با 23 سال سن و ایلس 5.5 میشه در رشته طراحی داخلی ساختمان در کالج سیدنی پذیرش گرفت؟

    1. سلام رضای عزیز
      بله امکانش هست اما به دلیل ریسک بالای ویزا پیشنهاد میکنم برای دانشگاه اقدام کنید.
      البته میتونید برای بررسی شرایطتون با ما تماس بگیرید.

  2. ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید اگر ممکن هست در رابطه با دستمزد معمارانی که به نرم افزارها هم مسلط هستند اشاره کنید برای مثال من ۷سال سابقه در اداره دولتی دارم و مسلط به نرم افزارهای راینو و پلاگینهاش اتوکد فتوشاپ لومیون و برخی دیگه هستم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button