چگونه با غم غربت در هنگام تحصیل در خارج از کشور کنار بیاییم؟

چگونه با غم غربت در هنگام تحصیل در خارج از کشور کنار بیاییم

چگونه با غم غربت در هنگام تحصیل در خارج از کشور کنار بیاییم؟

تحصیل در خارج از کشور بدون شک تجربه‌ی هیجان انگیزی است، اما دوری از خانه و خانواده و چیزهای آشنا باعث بروز مشکلاتی نیز می‌گردد. سختی‌های دوران تحصیل با هزاران کیلومتر دور شدن از خانواده و دوستان، شهری که در آن بزرگ شده‌اید و حتی غذاهایی که دوست داشتید، صد چندان می‌شود.

برای از دست ندادن لحظات خوب زندگی در طول این سال‌ها، (با توجه به اینکه، خواه‌ناخواه به زودی دوران تحصیلاتتان به پایان می‌رسد.) راهکارهایی برای درمان استرس، ارتباط با خانواده و ترفندهایی برای لذت بردن هرچه بیشتر از این دوران را برایتان آماده کرده‌ایم.

  • ویدئو چت بهترین دوست شماست.

عاشق تکنولوژی هستید؟ سال‌ها پیش برای ارتباط با نزدیکان باید به سراغ ارسال ایمیل یا نامه می‌رفتید. خوشبختانه امروزه با کمک ویدئو چت بدون هیچ تاخیری می‌توانید با اعضای خانواده‌تان در تماس باشید و هیچ ‌یک از رویدادهای مهم را از دست ندهید. با فشار یک دکمه، در یک شام خانوادگی یا تولد شرکت می‌کنید و از قابلیت‌های دنیای تکنولوژی برای با هم بودن نهایت استفاده را می‌برید.

  • ارسال نامه و کارت‌پستال

هرچند ارسال نامه از برخی جهات به کلی کاربردی نیست، اما هنوز برخی فواید مخصوص به خود را دارد. با ارسال نامه‌ی دست‌نویس و کارت‌پستال به همراه تصویر و کادوهای کوچک، علاوه بر ایجاد حس نزدیکی بیشتر در طرف مقابل هنگام دریافت نامه از سمت خانواده نیز حس متقابلی در شما برانگیخته می‌شود. به‌طورکلی ارسال و دریافت نامه نسبت به پیام‌های کوتاه چند خطی در هنگام چت کردن تجربه‌ی متفاوتی محسوب می‌گردد.

  • مشغول بودن کلید موفقیت است.

در صورتی‌که ساعات متوالی از روز را در خانه به تماشای نت‌فلیکس و فعالیت‌های این‌چنینی بگذرانید، به زودی دلتنگ خواهید شد. در نقطه‌ی مقابل با فعالیت‌های بیرون از خانه و فضای باز و مشغول نگاه‌داشتن خود، به میزان کمتری غم غربت را احساس می‌کنید. ماجرا بسیار ساده‌است، اگر وقت خود را پر نمایید، زمانی برای احساس دلتنگی نمی‌یابید.

  • با افرادی که مشکلات مشابه شما را دارند، چت کنید.

همزمان با شما افراد دیگری نیز دور از خانه و خانواده مشغول تحصیل در کشورهای خارجی هستند و احساسات مشابهی دارند. با بروز دادن احساساتتان حال خوشایندتری پیدا می‌کنید. به طور خاص، چت کردن با افرادی که از مشکلاتی شبیه به شما رنج می‌برند، کمک شایانی به بهبود شرایط روانیتان می‌نماید.

  • مطالعه کنید.

برنامه‌ریزی مطالعه برای هر روز از هفته و انجام منظم آن در بهره‌وری شما تأثیر مثبتی می‌گذارد. نگارش برنامه‌ی مطالعاتی همواره اثرات مثبتی به همراه دارد. به این صورت از جایگاه‌تان نسبت به هدفی که پیش‌رو دارید، اطمینان حاصل نموده و نیازی به فشار آوردن به خودتان در روزهای پایانی سال ندارید. ملحق شدن به گروه‌های مطالعه‌ی همکلاسی‌ها نیز موجب افزایش بهره‌وری و نزدیکی به افراد جدید می‌گردد. نهایتاً دیدن جهان از زاویه‌ی جدید که با مطالعه کسب می‌شود، اثری فوق‌العاده بر روی نگرش و بازده‌تان خواهد داشت.

  • احساساتتان را یادداشت کنید.

افراد زیادی کاهش استرس با نوشتن را تجربه نموده‌اند. درصورتی‌که قصد بیرون ریختن احساساتتان را دارید، اما قصد به اشتراک گذاشتن آن‌ها را با سایرین نیز ندارید، قطعاً نوشتن به بهبود حس و حالتان کمک می‌کند. با درست کردن چک‌ لیست و خط زدن کارهای انجام ‌شده نیز به کاهش استرس و اضطرابتان کمک خواهید نمود.

  • ورزش کنید.

آیا تاکنون بابت به پایان رساندن یک برنامه‌ی تمرینی ناراحت شده‌اید؟ شاید در حین انجام یک فعالیت ورزشی احساسات متناقضی داشته باشید اما قطعاً پس از به پایان رساندن آن احساس خوبی پیدا می‌کنید. ورزش نه تنها به‌عنوان راهی برای بهبود وضعیت سلامتی است، بلکه به ‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش سلامت روانی کاربرد دارد. گاه تنها یک پیاده‌روی کوتاه بین ساعات مطالعه به بهبود وضعیت روانیتان کمک می‌کند.

  • از فعالیت‌هایی که دوست دارید، غافل نشوید.

فاصله گرفتن به اندازه‌ی هزاران کیلومتر از محل زندگی‌تان به معنای دست کشیدن از علایقتان نیست. غذای محبوبتان را درست کنید، با دوستانتان به تفریح بروید و به کلوب‌های تفریحی بپیوندید. با انجام هرچه بیشتر کارهایی که به آن‌ها علاقه دارید، محل جدید زندگی‌تان را نیز دوست خواهید داشت.

  • برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

بهترین چیز درس خواندن خارج از کشور، دیدن و کشف مکان‌های جدید است. یکی از بهترین راه‌های غلبه بر غم غربت برنامه‌ریزی سفر به مکان‌های جدید و شمردن روزهای پیش رویتان به شمار می‌رود. زمانی که به سمت جلو حرکت می‌کنید، مخصوصاً اگر سفری در پیش داشته باشید، کمک شایانی به بهبود احساساتتان می‌نماید.

  • به خودتان اولویت بدهید.

نه تنها در هنگام تحصیل خارج از کشور بلکه در تمام زندگی مراقبت کردن از خودتان را جدی بگیرید. تعادل در مطالعه، زندگی اجتماعی، تغذیه‌ی سالم و تفریحات، موفقیتتان را در برنامه‌ی تحصیلی نیز تسهیل می‌کند. برای خودتان وقت بگذارید، ورزش کنید و هرچند وقت یک‌بار از مطالعه‌ی بی‌وقفه دست بکشید. روزهای تعطیل آشپزی کنید و چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارید را خریداری کنید. به‌طورکلی خودتان را در اولویت اول قرار دهید.

 


در مورد زندگی و تحصیل در کانادا بیشتر بخوانید:

لیست دانشگاه‌های کانادا
مقرون به صرفه‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی
19 بورسیه‌ تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی
چگونگی بودجه بندی هزینه ها برای تحصیل در کانادا
سیستم جامع رتبه بندی کانادا
سیستم آموزشی کانادا
بیمه سلامت در کانادا
تحصیل در کانادا
ملزومات مهاجرت به کانادا


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button