کسب رتبه دانشگاه ولنگونگ در رتبه‌بندی‌ جهانی رشته‌های مهندسی

کسب رتبه دانشگاه ولنگونگ در رتبه‌بندی‌ جهانی رشته‌های مهندسی

کسب رتبه دانشگاه ولنگونگ در رتبه‌بندی‌ جهانی رشته‌های مهندسی

دانشگاه ولنگونگ (UOW) جایگاه خود را در بین دانشگاه‌های مهندسی مطرح جهان در رتبه‌ندی معتبر (QS (Quacquarelli Symonds تثبیت کرده است. این رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی در 28 فوریه 2019 منتشر شد.

ولنگونگ رتبه‌‌ی خود را در رشته مهندسی معدن به رتبه هفدهم دنیا و ششم استرالیا بهبود داده است. همچنین جایگاه این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رشته‌های مهندسی مواد و مهندسی عمران قرار گرفته است. این دانشگاه در این دو رشته در کشور استرالیا نیز به ترتیب دارای رتبه‌های چهارم و هفتم می‌باشد.

علاوه بر عملکرد فوق‌العاده در رشته‌های مهندسی، دانشگاه ولنگونگ در رشته پرستاری نیز در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. البته سال 2019 اولین سالی است که این دانشگاه در این رشته جزو دانشگاه‌های برتر انتخاب شده است.

رتبه‌بندی سالانه QS، هزار و دویست دانشگاه را بر اساس اعتبار علمی، شهرت کارفرمایان و میزان تحقیقات پژوهشی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌بندی 48 رشته را در 5 گروه اصلی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

همچنین این دانشگاه در رشته علوم طبیعی نیز نسبت به سال 2018، 30 پله صعود داشته است.

در بین 48 رشته در نظر گرفته شده در این رتبه‌بندی، ولنگونگ امسال در رشته‌های داروسازی، زمین‌شناسی و علوم دریایی، جغرافی، اقتصاد، ریاضی، فلسفه و مطالعات ارتباطات و رسانه نیز بهبود قابل توجهی داشته است.

نایب رئیس دانشگاه ولنگونگ ، پروفسور پال ولینگز، اظهار داشته است که عمکرد فوق‌العاده این دانشگاه منعکس‌کننده تلاش‌های آموزشی و تحقیقاتی انجام شده در آن است.

ولنگونگ سال‌هاست که در استرالیا و در سطح جهان در رشته‌های مهندسی مشهور است. اما در سال‌های اخیر روند رو به رشدی در رشته‌های پرستاری و علوم طبیعی نیز داشته است و امسال در این رتبه‌بندی بین‌المللی قرار گرفته است.

به گفته پروفسور ولینگز، بهبود عملکرد این دانشگاه در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها نشانه‌ی برتری در آموزش‌های ارائه شده توسط اساتید آن می‌باشد.

لینک خبر:

https://media.uow.edu.au/news/UOW256219.html

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button