آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در استرالیا

رشته اقتصاد در استرالیا

کشور استرالیا دارای یک سیستم آموزشی قوی و پویا است. برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در این کشور در شمار برترین های جهان حضور دارند. از این رو تحصیل در استرالیا در میان علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی محبوب است. در میان علاقه مندان به تحصیل در استرالیا افرادی هستند که تمایل دارند پس از اتمام تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند. بنابراین انتخاب رشته مناسب برای این افراد از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که انتخاب این افراد برای تحصیل در استرالیا باید بر مبنای دو معیار قرار گیرد؛ علاقه و آینده شغلی.

آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در استرالیا

در این نوشتار قصد داریم نگاهی به آینده شغلی علاقه مندان به تحصیل در رشته اقتصاد در استرالیا بپردازیم. با ما همراه باشید.

اقتصاد چیست و چه عناوین شغلی را شامل می‌شود؟

اقتصاد پیوند عمیقی با زندگی ما دارد؛ حتی اگر به این مسئله واقف نباشیم. برای مثال همین که درآمدمان را مدیریت می‌کنیم تا بتوانیم خوراک˓ پوشاک و دیگر نیازهایمان را برطرف کنیم، در واقع از علم اقتصاد بهره می‌گیریم. همه ما می دانیم که بشر منابع محدودی در اختیار دارد. با وجود این منابع محدود˓ انسان‌ها تمایلات بی پایانی دارند. علم اقتصاد در واقع مدیریت این منابع محدود و استفاده بهینه از آن‌ها را شامل می‌شود.

اقتصاد علمی است که با تولید˓ توزیع و مصرف کالاها و خدمات گره خورده است. اقتصاد بر چهار عامل تولید شامل؛ زمین˓ نیروی کار˓ سرمایه و کسب و کار تمرکز دارد. با این تعاریف احتمالاً شغل‌های مرتبط با این علم را حدس زده‌اید.

آینده شغلی رشته اقتصاد در استرالیا

اقتصاد به طور کلی به دو زیر شاخه اقتصاد خرد و کلان تقسیم می‌شود. به طور مختصر˓ اقتصاد کلان به مطالعه شاخص‌هایی کلی مانند نرخ بیکاری، تولید ناخالص داخلی و شاخص قیمت‌ها می‌پردازد. در حالی که اقتصاد خرد علمی اجتماعی است. این علم تأثیر رفتار تک تک انسان‌ها را بر روی استفاده و توزیع منابع مورد مطالعه قرار می‌دهد.

به طور کلی فارغ التحصیلان علم اقتصاد می‌توانند در عناوین شغلی نظیر متصدی بانک، کارشناس گمرک، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، کارشناس امور مالیاتی، استاد دانشگاه، پژوهشگر، مدیر فروش، کارشناس یا مدیر بازاریابی، کارشناس بیمه، کارشناس یا مدیر خرید و تدارکات، کارشناس تحقیقات بازار، وزارت خانه‌ها˓ اقتصاد کشاورزی و محیط زیست مشغول به کار شوند. اما این رشته برای علاقه مندان تحصیل در استرالیا چه بازار کار و آینده شغلی دارد؟

آینده شغلی رشته اقتصاد در استرالیا

اقتصاد مسئله‌ای است که برای کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است. استرالیا نیز جزء کشورهایی است که به اقتصاد خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به طوری که از برنامه‌های پژوهشی که موجب رونق اقتصاد جامعه‌اش می‌شود حمایت می‌کند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت اقتصاد برای کشور استرالیا ارائه برنامه‌های آموزشی با این عنوان در دانشگاه‌های این کشور است. در واقع برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها در غالب کشورهای موفق بر اساس نیاز آن‌ها به یک علم و پرورش نیروی متخصص برای ورود به بازار کار آن رشته است.

در کنار این موارد بررسی برخی گزینه‌ها که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، نشان از آینده شغلی خوب این رشته در استرالیا دارد. اگر تمایل به تحصیل در استرالیا در رشته اقتصاد دارید با مطالعه ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آینده شغلی این رشته به دست بیاورید.

 رشته اقتصاد در استرالیا

عناوین شغلی موجود رشته اقتصاد در استرالیا

اگر به دنبال تحصیل در استرالیا و رشته اقتصاد هستید، آشنایی با برخی از شاخه‌های اقتصاد می‌توانید برایتان مفید واقع شود. این عناوین عبارت‌اند از:

  • تحلیل مالی
  • اقتصاد کشاورزی
  • اقتصاد محیط زیست
  • اقتصاد مواد معدنی
  • اقتصاد مالیات
  • اقتصاد سلامت
  • اقتصاد بازار کار
  • تحلیل (پیش بینی) اقتصادی

مقاطع تحصیلی با احتمال موفقیت بیشتر

در صورتی که برای تحصیل در استرالیا و رشته اقتصاد تصمیم گرفته‌اید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید. غالباً برای ورود به بازار کار در این رشته و فعالیت در یکی از زمینه‌های اقتصاد به مدرک کارشناسی نیاز دارید. هم چنین به طور معمول دانشجویان رشته‌های مختلف اقتصاد به تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می‌کنند.

وظایف کلی

پس از تحصیل در استرالیا˓ در صورتی که تمایل داشتید در یکی از حیطه‌های نام برده شده مشغول به کار شوید˓ به طور کلی وظایف زیر را بر عهده خواهید داشت:

  • تحلیل روابط موجود میان متغیرهای اقتصادی و مطالعه اثرات سیاست‌های پولی و مالی دولت˓ هزینه‌ها˓ مالیات و دیگر سیاست‌های بودجه بر اقتصاد و جامعه

تحصیل رشته اقتصاد در استرالیا

  • پژوهش˓ تحلیل و بررسی اثرات برنامه‌های بازار کار و سیاست‌های صنعت بر رشد اقتصادی˓ رفاه˓ آموزش و پرورش
  • بررسی موقعیت‌های اقتصادی ملی و بین المللی و ویژگی‌های خاص نظیر صنایع˓ مناطق و گروه‌های اجتماعی – اقتصادی
  • بررسی مسائل محیط کار (نظیر کارخانه‌ها) و تثبیت دستمزد و تأثیر سیاست‌های محیط کار بر تولید و رشد اقتصادی
  • بررسی گرایش‌ها و پیشنهادات بر مسائل اقتصادی نظیر سطوح مالیات˓ قیمت‌ها˓ اشتغال و بیکاری˓ صادرات و واردات و عرضه و تقاضا
  • پیش بینی تغییرات در فضای اقتصادی برای بودجه بندی کوتاه مدت˓ برنامه ریزی بلند مدت و ارزیابی سرمایه (گذاری)
  • ارائه توصیه‌ها˓ سیاست‌ها و برنامه‌ها برای اقتصاد˓ استراتژی‌های سرمایه و شرکت و به عهده گرفتن امکان سنجی برای پروژ ها
  • ارائه گزارشات بر مبنای تحقیقات و یافته‌ها

میزان اشتغال رشته اقتصاد در استرالیا

به نظر می‌رسد اشتغال در حیطه‌های مختلف رشته اقتصاد از ثبات خوبی در بازار کار برخوردار است. نرخ بیکاری این رشته نشان دهنده این است که افرادی که در این حیطه مشغول به کارند نسبت به سایر حیطه‌ها شغل خود را کمتر از دست داده‌اند (ترک یا اخراج).

همچنین آمار بیانگر این است که میزان استقبال افراد و ورود آن‌ها به بازار کار در این رشته در چند سال، اخیر نسبت به قبل افزایش داشته است.

بیشترین تمرکز کاری فارغ التحصیلان اقتصاد در استرالیا

فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در بسیاری از بخش‌های این کشور مشغول به کار هستند. در این میان به نظر می‌رسد تراکم آنان در بخش صنعت˓ خدمات بیمه و مالی˓ خدمات فنی˓ علمی تخصصی، امنیت و حکومت ملی بیشتر است.

همچنین افراد مشغول به این حرفه معمولاً به صورت تمام وقت و ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند.

نتیجه گیری

در این نوشتار سعی کردیم نگاهی اجمالی به آینده شغلی رشته اقتصاد برای علاقه مندان به تحصیل در استرالیا بیاندازیم. از آن جا که مسئله اقتصاد برای کشور استرالیا حائز اهمیت است و همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند که این رشته در استرالیا از بازار کار خوبی برخوردار است؛ اما تحصیل در استرالیا به سبب شرایطی که دارد˓ مهارت‌های کافی نظیر مهارت زبان و تمکن مالی˓ نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

چنان چه تصمیم خود برای تحصیل در استرالیا را گرفته‌اید می‌توانید در این زمینه جست و جوی بیشتری انجام دهید تا تصمیم نهایی خود برای انتخاب رشته را نیز بگیرید. همچنین می‌توانید با گروه مشاوره آریا جهت مشاوره در زمینه تحصیل در استرالیا و مسائل مربوطه تماس بگیرید. خبر خوش گروه مشاوره آریا برای علاقه مندان به تحصیل در استرالیا این است که این موسسه علاوه بر شعب تهران و اصفهان در شهر سیدنی استرالیا نیز شعبه دارد و آماده پاسخگویی به عزیزان است.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در استرالیا»

  1. سلام منوم رحمت استم از افغانستان که تا صنف نهم در مکتب ملکی درس خواندمش بعد وارد مکتب نظامی در صنف ده هم شدم تا سه سال در مکتب نظامی درس خواندم فارغ التحصیلی دوازده را از مکتب نظامی افغانستان گرفتم و حالا از شما خواهانی کمک دارم که مخواهم آدمه تحصیلی نمایم و نمیتوانم از نگاه امنیتی و اقتصادی رو به رو استم تشکر از همکاری شما سپاسگزارم

    1. سلام آقای رحمتی
      برای مشاوره با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.
      02188240445

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button